Spolupráce a reklama

KamZaSněhem.cz je jedním z nejnavštěvovanějších webů zaměřených na lyžování a sněhové podmínky na horách v ČR. V oblasti běžeckého lyžování, na které se primárně zaměřuje, je Kamzasněhem.cz pravděpodobně nejnavštěvovanějším českým webem. V provozu je už od roku 2009. Více se dozvíte na stránce o projektu.

Jaká spolupráce může posunout KamZaSněhem.cz kupředu:

Návštěvnost na úvod

Návštěvnost KamZaSněhem.cz je dlouhodobě rostoucí. Za zimní sezónu 2020/21 bylo zaznamenáno více než 1,4 milionu návštěv. Nový sezónní rekord v počtu zobrazených stránek je téměř 3,45 milionu.

Návštěvnost KamZaSněhem.cz

Nejvyšší návštěvnosti bývá obvykle dosahováno od vánočních svátků v prosinci, nejsilnějším měsícem pak bývá leden následovaný únorem. Rekordní měsíční návštěvnosti bylo dosaženu v lednu 2021 - přes 550 tisíc návštěv a více než 1,5 milionu zobrazených stránek. Data o návštěvnosti pochází z Google analytics.

Programátoři

Studujícím programátorům nabízíme možnost vylepšít funkcionalitu KamZaSněhem.cz v rámci školní práce. Dokážeme přijít s tématy vhodnými pro seminární práci, bakalářku i diplomku. Umíme připravit detailní zadání, stejně tak poskytnout volnost. Máme nápady na "rutinní programování" i "technologicky zajímavá rozšíření". Jen technologie je daná - PHP (7.4, brzy snad 8.0), Symfony (5.2) a MariaDB (10.4).

Uplatnění se najde jak v oblasti backendu (s nímž máme bohaté zkušenosti), tak v oblasti frontendu. Tvorba frontendu nám v posledních letech nejde moc od ruky - frontenďák zde určitě dokáže dost pomoci, naopak my jako současný tým KamZaSněhem.cz případnému juniorovi ve frontendu moc odborně nepomůžeme.

Další možností použitelnou pro programátory na volné noze či firmy je pomoci s rozvojem KamZaSněhem.cz za referenci.

Při dlouhodobější výpomoci není podmínkou, že vývoj bude bezplatný. O tržby, které KamZaSněhem.cz generuje, se rádi podělíme. Ale v první řadě je potřebná shoda nad společnenským přínosem projektu. Nejde primárně o byznys. Nicméně ani hypotetickému vlastnickému propojení s jinými webovými projekty, se kterými by se KamZaSněhem.cz dobře doplňovalo, se principielně nebráníme.

Odborníci v jiných oblastech

Prostor k realizaci svých nápadů a získání praxe umíme nabídnout i nadšencům do jiných oborů. Uplatnění zde mohou najít zejména ti lyžaři, kteří mají v oblibě psaní. Prostoru pro články v části rady a tipy o zajímavých běžkařských trasách ve všech koutech ČR je zde dost, a takové články pak mohou dalším lyžařům pomáhat i několik let. Zajímavé zkušenosti by se daly získat i při správě profilů KamZaSněhem.cz na sociálních sítích. Ostatně formou výpomoci ze strany zástupce komunity KamZaSněhem.cz na FB i IG již funguje, ale další prostor se tam určitě najde.

Upravovatelé tratí

Spolupráce KamZaSněhem.cz s upravovateli běžkařských tratí již funguje na několika místech v ČR. Patří mezi ně jak ti nejznámější (Jizerská OPS v Jizerských horách), tak nadšenci se skromnějším vybavením v místech, kde nebývají zimy tak bohaté na sníh.

Vzájemně přínosná spolupráce bývá oboustranně bezplatná. Upravovavatelé na svém webu či v dalších komunikačních kanálech zmiňují existenci KamZaSněhem.cz, případně náš web sami používají pro informování o úpravě a aktuálních podmínkách (v tom jsou nejdál v Lužických horách). Na KamZaSněhem se pak lyžaři mohou dozvědět, jak se dá přispět na úpravu tratí.

Slibujeme, že pokud se nám sám ozve někdo z dalších upravovatelů stop se zájmem o spolupráci, pokusíme se informace o možnosti podpořit úpravu zobrazovat výrazně viditelněji.

Reklama a spol.

Přestože na KamZaSněhem.cz vidíte reklamní bannery, tak bannerovou reklamu již není možné objednávat napřímo. Poptávka po internetové reklamě se v posledních letech přesunula do globálních platforem a nedávalo smysl udržovat možnost přímého nasazení reklamy na nezávislý oborový web...

Možnost přímého objednání PR článků či textové reklamy zůstává zachována. Detaily rádi sdělíme napřímo, kontakty jsou zde. Pro oboustranné ušetření času: Je zbytečné psát, pokud hledáte prostory k publikaci za ceny v řádu stokorun...

Zní to moc odmítavě? Možná, ale někoho chceme naopak nalákat:

Máte-li v nabídce něco, co běžkařům opravdu pomůže, můžeme se bavit i o netradičních formátech propagace a výkonově orientované odměně. Příkladem je poradna pro lyžaře se Sporticusem.

Ve vybraných případech pak rádi pomůžeme s propagací formou barteru či dokonce zdarma. To platí pro veřejně prospěšné projekty, jako například aplikace Záchranka. Zdarma lze publikovat i články v sekci rady a tipy o možnostech běžeckého lyžování v jednotlivých oblastech ČR, pokud tedy nejsou spojeny s komerčním obsahem.