Bedřichov a Jizerská magistrála – běžky

Jizerská magistrála v centrální části Jizerských hor patří k nejnavštěvovanějších areálům pro běh na lyžích v ČR a je známá pravidelnou strojovou úpravou bežeckých stop o celkové délce přes 180 km. Největším nástupním místem Jizerské magistrály je Bedřichov, dalšími nástupními místy jsou pak např. Smědava, Jizerka, Horní…

Číst celý text

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Další výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Další výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Mezi zprávami se nachází 19 nezodpovězených dotazů
Zobrazit pouze dotazy - Skrýt všechny dotazy - Zobrazit vše
1 zpráva byla přesunuta do obecné diskuse
Vloženo 20.1.2019 0:06
Info od Dančy:
Smědava, Čihadla, Jizerská magistrála.
Dnes překrásné počasí, sněhu habakuk a dobře upravený terén. Tam kde není upraveno jsem šla záměrně kvůli lidem, klidu a rozhledu. Sníh měkký jako peřinka, občas trochu namrzlá krusta, ale alespoň dobře drží stopa. POZOR NA STROMY - lámou se pod tíhou zmrzlého sněhu!

Fotky na: https://www.facebook.com/groups/kamzasnehem/permalink/1119974348174150/
Vloženo 19.1.2019 23:56
Podle všeho proběhla poslední úprava 15.1., sleduj aktuální info na FB a Skimapě.
https://www.facebook.com/JabloneckeKolecko/

INFO Z 15.1.
Popadané stromy už jsou uklizené a rolba dnes upravila kompletně kolečko, louky, Jindřichov ze sádek, magistrálu ke kapličce, Josefův důl i odbočky na Slovanku (zde ještě pozor na stromy) a Bramberk.

(Odpověď na dotaz uživatele Filip z 19.1.: Neví někdo, jak aktuálně vypadá trasa Břízky - Jindřichov - Maxov - Hrabětice?)
Vloženo 19.1.2019 23:38
Neví někdo, jak aktuálně vypadá trasa Břízky - Jindřichov - Maxov - Hrabětice?
Vloženo 19.1.2019 23:33
SMĚDAVA NEDĚLE 20.1.2019
Předem se omlouvám, že můj příspěvek není o stopách, ale věřím, že může být pro některé z vás užitečnou informací. Kapacita parkoviště na Smědavě je omezená, dnes byla naplněná něco málo po 9. hodině. Proto bylo nutné příjezdovou komunikaci na zbytek dopoledne zcela uzavřít. Je velmi pravděpodobné, že v neděli 20.1. to nebude jiné. Pokud se na Smědavu chystáte v pozdější době, je lepší přijet vlakem nebo autem do Hejnic, Bílého Potoka a využít posílených autobusových spojů z Frýdlantu-Raspenavy-Hejnic-Bílého Potoka. Odjezdové časy z Hejnic 9:25, 10:25, 13:25 a 16:25. Ze Smědavy zpět potom 9:55, 11:05, 14:05, 17:05.
https://jizdnirady.idnes.cz/autobusy/spojeni/
Skol!
Milan Porubský, Obvodní oddělení Policie ČR, Hejnice
Vloženo 19.1.2019 22:53
To Norrøna (asi to patří jinam):
Na Cínovci na dnešek z nepochopitelných důvodů neupravili, ale kolem Dlouhé louky to bylo super. Nicméně Jizerky jsou nejlepší! Mj. taky proto, že je na ně spoleh.
Vloženo 19.1.2019 21:54
Ano
(Odpověď na dotaz uživatele Karolina z 19.1.: Prosim, plati cena 100Kc za celodenní parkování na Smedave?
Dik moc za info
K.)
Vloženo 19.1.2019 20:31
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 19.1.: Ahoj, jaký je prosím aktuálně příjezd na parkoviště pod Bukovcem na Jizerce?Dá se bez problému se 4x4, je to na řetězy nebo radši vůbec nejezdit?ba co se týče rizika popadaných stromů, je bezpečnější Jizerka nebo Bedřichov? Předem díky.) Šárko na Bukovec se dá dojet v pohodě. Mám přední náhon a bez řetězů OK. Dnes jsem byl pod Smrkem a vše vyčištěno od polomů. Jsou sice větvičky ve stopě,kde odstraňovali spadlé smrky,ale s opatrností se dá vše projet.Riziko pádů už asi nehrozí.Dnes bezvětří a slunečno,upraveno. Letos nejlepší bšžkování. Skol
Vloženo 19.1.2019 20:03
RÁNO Z MOŘINY NA PŘEDĚL - PALIČNÍK - PÍSČINY A ZPĚT. KRÁSNÝ SLUNEČNÝ DEN A VÝBORNÁ ÚPRAVA SE DVĚMA STOPAMI. VELKÝ DÍK ZA VYČIŠTĚNÍ A ÚPRAVU STOP OPS. DMS PRO VÁS. SKOL
Vloženo 19.1.2019 19:59
Díky OPS bylo vše skvělé !
Vloženo 19.1.2019 18:50
Dnes v13,30h B.Potok-Smedava bez problemu-zadny vjezd zakazan!U Smedavy linkovy autobus a jeden autobus s turisty asi do Harachova.A uz byl problem pro link.bus ,ktery chtel vcas odjet,marne.
Vloženo 19.1.2019 18:32
Dobrý deň všetkým. V Bedřichove som často, naposled vo štvrtok odpoludnia a chcem Vám napísať, že ste najlepšie stredisko široko ďaleko. Dnes ma sestra prehovorila skúsiť Altenberg/Cínovec. Vraj 60 km tratí. Neviem kde, všetko označené Loipe bolo neupravené a dalo sa len po wanderweg bez úpravy na klasiku a aby sme vobec ubehli 16 km tak sme behali do hviezdice, ani mapa, niektoré úseky 2x. Ste borci a všade Vás chválim, aj v rodných Tatrách a hneď idem poslať príspevok, veľké ďakujem.
Vloženo 19.1.2019 18:13
Nejlepší slunečný den za letošní sezonu , bezvadně upravené tratě na Paličník i ostatní, díky OPS.
Vloženo 19.1.2019 18:08
Ozývám se podruhé - skutečně pohádka, nahoře je lépe než od Hřebínku na stadion. Ale všechna čest všem , kteří to pro nás připravují. Ovšem ti psi , pěšáci a běžkaři, kteří neuhnou - přednost , rychlejší atd. hrůza. mě ničí. Většina národa blbci. Doufám , že mi co si vážíme a respektujeme, že se vás to nedotklo.
Vloženo 19.1.2019 16:23
Dneska ráno klasika z Václavíkovi studánky, přes Mariánskohorský boudy, Knajpu a zpět. Cesta autem naprosto v pohodě...vyhrnutá silnice (uježděný suchý sníh), posypaný, řetězy naprosto zbytečný i když nemáte 4x4 (v takovémto stavu až na parkoviště na Jizerce). Trasy skvěle upravený, odklizený stromy (ani jeden přes cestu), jen sem tam nějaká větvička. Ráno sníh tupý, pomalý...k poledni se začal výrazně zrychlovat. Mazali jsme modrý swix, přes to tenkou vrstvičku univerzálního klistu swix a na to zažehlené dvě vrsty modrého rode -1 až -5. Bralo to perfektně celou cestu.
Vloženo 19.1.2019 16:20
Dnes z Polubneho a parkoviste u kostela v 8:30 jeste cca 15 mist. Rolbou najeto a super. Na klasiku se mi dnes osvedcil 2 vrstvy Fast Rode -3 -7C a taky to jelo na Holmenkolen Blue -2 -6 . Urcite by sel i Swix modry Extra -3 -7 ale asi by byl tupejsi na skluz.
Vloženo 19.1.2019 12:23
Smědava dnes jen busem. Od rána v Bílém Potoce zákaz vjezdu. V neděli se dá čekat to samé.
Dotaz Vloženo 19.1.2019 16:35
Nevíte někdo jak to vypadá od protržený přehrady dolu do Desný ? díky
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 19.1.2019 16:30
Dobry den,
predem diky moc za perfektni praci pri cisteni polomu. Letos je bohuzel jeste vetsi napor na parkoviste Malinik a Bedrichov. Az budete mit vyreseny polomy, neslo by zvazit upravu Vysokeho hrebene ale dal nez na Haslerovu chatu. Snehu je dostatek a tak by bylo skvele projet vse a nejlepe sjet dolu az do Harcova. Moc by to urcite rada nadsencu ocenila.
Zodpovědět
Vloženo 19.1.2019 13:48
Včera jsem mazal tuhý zelený -5 -13 a jelo to parádně!
(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 19.1.: Ahoj, je to nahoře na klist nebo na tuhý - děkuji a skol...)
Dotaz Vloženo 19.1.2019 13:27
Ahoj, jaká je dostupnost autem na parkoviště Jizerka-Mořina? Je cesta z Kořenova otevřená a sjízdná? Díky za zprávu.
Zodpovědět
Vloženo 18.1.2019 22:00
Ahoj, co vím, jedná se o nově schválenou běžkařskou trasu, povolení pro strojovou úpravu je až od půlky ledna, stejně jako úsek od protrženky na Desnou. Teď asi byly ale jiné starosti... Už jsem se o to taky zajímal, snad si to správně pamatuju, třeba mě někdo z o.p.s. doplní.

(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 18.1.: Ahoj,
dotaz na znalce:
Na mapy.cz se objevila nová trasa z Bílé Desné přes Desenský vrch na Souš. Je tato trasa upravovaná? (Když není stromová kalamita.) Na skimapa.cz ani na bilestopy.cz tato trasa vůbec není.
Díky za info.)
Vloženo 19.1.2019 17:35
Velké díky OPSce....stopa super, dneska Smědava-Promenádní-Jizerka...parkoviště na Smědavě je uklizené, ale nahoru raději autobusem, od rána tam bylo plno, takže nahoru byl od Potoka vjezd uzavřen...odpoledne problém se zapadlým autobusem - jel se prý na Smědavu otočit a zapadl a kvůli němu zapad i linkový autobus.....ale celkově SUPER
Dotaz Vloženo 18.1.2019 16:00
Má někdo tip na dobrou mázu na klasiku, co se mu dneska osvědčila? Díky
Zodpovědět
Vloženo 18.1.2019 12:09
Následující čtěte v kontextu toho že jsme jezdili po upravených trasách, kde zjevně rolba projela dnes nebo nejpozději včera. Ze včerejší (17. ledna) večerní vyjíždky z Bedřichova potvrzuji zjevně několik nově ulomených (velkých) špiček smrků (mezi Novou loukou a Hřebínkem). Slušný smrk na spodku sjezdu ze Žďárku přes půlku cesty. Na vršku Žďárku jeden vysoký 15m smrk nahnutý tak že už je asi dole už nyní. Kámoš hlásil že někde kolem Žďárku za večer přibyl jeden další kus. Na úseku Točna-Kristiánov asi 3, spíš 5 padlých větších špiček. Asi jeden kus čuměl někde ve sjezdu z Rozmezí na Kristánov (před odbočkou na Peklo?). Vůbec, na úseku od Kristiánova na Rozmezí musela OPSka odklidit tipuji tak 50 padlých stromů, možná i stovku. Stačí se jenom dívat kolik toho furt rolba cpala radlici do příkopu, vpodstatě permanentně. Něco dnes padlého kousek za Hřebínkem směrem na Točnu (kmen už pryč, ale větve stále na cestě). Cestou jsem občas vytahoval větve ze sněhu ze kterých se vyklubaly i metrové kusy špiček smrků a všelijaké slušné dřevěné třísky (třeba před Čihadlama). Myslím že by si každý návštěvník měl v následujících dnech dát za cíl aspoň 20x se někde sehnout a něco odházet z cesty. Budete se divit kolik dřeva ze sněhu vytaháte. Vaše skluznice to ocení! ;-) Jakmile to zamrzne do sněhu tak na tom budeme jezdit až do dubna protože to pak bude v ledu. Vlastně nechápu jak to OPSko zvládáte uklízet, kolik lidí tam na tom už ty 2-3 dny dělá? Když člověk vidí ty vlny (jak se každou chvíli napojuje stopa a manžestr) jak rolba vždycky zastaví, popojede pár metrů a zase zastaví ... budu vám muset poslat něco na účet jako takové malé Děkuji ( @Jizerská magistrála ).
Vloženo 18.1.2019 7:47
Bedřichov-Kristiánov-Čihadla-Smědava-Kneipa-Hřebínek-Bedřichov (skate, 18:30-21:00). Obrovský dík OPS. Především za Kristiánovem směrem na Čihadla bylo zřetelné, kolik práce se stromy měli. Ohledně sněhu souhlasím s Danem. Dole více hrubozrnný, vlhčí a sjízdnější, nahoře jemnější, sušší a výrazně pomalejší. Na začátku sjezdu ze Žďárku k Tetřevím boudám ležel čerstvý strom, tak pozor. Kolem Máří poměrně dost terénních nerovností po úklidu. Od Hřebínku led a také poměrně nerovné, takže bruslení bylo obtížnější. Skol
Vloženo 17.1.2019 19:40
Ad Honza - máza na klasiku 17. 1. - nastupoval jsem cca v 10:00 na malý okruh ze stadinu - louka - hřebínek - buky - kristiánov - louka. Mazal jsem Swix KN 44 Nero (přišlo mi to hrubozrnný, mokrý, zrcátka ve stopě, +1). Až na Hřebínek to jelo velmi dobře. Na Hřebínku se to začalo trochu lepit, protože sníh tam byl jemnější, sušší a studenější, ale šlo to vždycky snadno "ukopnout", od sjezdu z Bílých Buků dolů se to zase spravilo a bylo to super na skluz i odraz.
Neumím říct, jestli to bylo ideální - nahoře to asi nebylo na klistr, ale dole zase jo. Myslím si, že namazat tak, aby to bylo dnes ideální dole i nahoře, neumím. Subjektivní spokojenost s mázou 3.5/5. Myslím, že kdybych nebyl línej a rozpatlal to pořádně do ideální tenký hladký vrstvy, mohlo to být i lepší.
Vloženo 17.1.2019 19:07
Vlastně jeden strom částečně zasahoval na trasu (do poloviny cesty) - cca v 1/3 sjezdu z Mariánskohorských b. směrem na Protrženku...
Vloženo 17.1.2019 18:53
V 8 ráno ze Smědavy na Knajpu - super. Nahoře začalo trochu foukat a něco padalo. Na Knajpě trochu mlha. Sjezd na Mariánskohorské b. a dál na protrženku již s dobrou viditelností a bez sněžení. Cestou potkáno 6 lidí (4 a psa na Knajpě). Tenhle úsek pěkně vyčištěný, sem tam binec po odklizených padlých stromech (v okolí trasy celkem dost)... Jelo se dobře. Protrženka pusto prázdno. Čisto/odklizeno i nahoru zpět na Smědavu - zrovna se čistil úsek z kopce dolů za Souš (Jezdecká cesta). Nad Smědavou začalo být jak na Václaváku - ještě odbočka na kolečko po cestě pod Černým vrchem (hustá mlha), Jezdeckou cestou nahoru a sešup k bunkru, vse čisté, za bunkrem trochu umrzlá stopa. Od bunkru směr obležený Kiosek. A pak už jen sešup na Smědavu, kde začalo "mokré" sněžení. Vše suprově uklizeno, spousta stromů popadaných bylo vidět kolem cesty, sem tam male, omrzlé větve nespadlých stromů zasahují do stopy. Smědava (restaurace) kolem 13.hod natřískaná, parkoviště uklizeno, plné tak z 50%. Během dne moc nefoukalo. Jel dnes někdo u Poláků (Jakuszyce, Orle, Gorzystow)??? Dík za práci při čištění! P.s. Raspenava zcela zelené louky a déšť ;-)
Vloženo 17.1.2019 18:34
Jizerská magistrála 17.1
Dnes jsme jeli opět zprovoznit úseky na Rozmezí a zpět na josefodolskou přehradu.Dále kolem Jablonecké,Hrabětická Louka,Královka.Kolem Prezidentské na závodní "pětku" do Bedřichova. Zde napadaných stromů opravdu hodně a do toho skupinky běžkařů.
Láďa Mizera zakracoval větve ze smrků od Hřebínku směr Žďárek.
Hlavní tahy začínají být konečně průjezdné,ale v žádném případě to zatím neznamená, že jsou bezpečné.Na stromech váha zatím jen přibývá,takže v podstatě kdykoliv stále hrozí pád části stromů.
Vloženo 17.1.2019 17:18
10"00 Mariánská hora - Mariánskohorské Boudy - Protržená přehrada a zpět. Vše vyčistěno-upraveno. Krásné svezení. Určitě upraveno až na Knajpu.
Vloženo 17.1.2019 16:43
Ahoj Kláro, jel jsem z Josefova dolu a poadané stromy jsou odklizené a trať v hodně dobrém stavu. Vzhledem k tomu že rolba byla před cestou do Josefáče na Mariánské hoře tak myslím že to bude stejně dobrý....zítra ráno se tam chystám tak podám přesné info...skol
(Odpověď na dotaz uživatele Klára z 17.1.: Chtěla jsem se zeptat, jestli někdo absolvoval trasu z Mariánské hory, je to projeté a co stromy. Děkuji předem za odpověď)
Vloženo 17.1.2019 11:29
Zdravím , co jste dnes mazali prosím na klasiku ? Předem díky
Vloženo 17.1.2019 11:42
Díky hochům z ops za obrovský kus práce, klobouk dolů. Večer Smědava - Knajpa - Mariánské boudy - Protrženka - Smědava. V rámci možností nádherně upraveno. Jen cesta od Joukla až na Protrženku projetá skutrem borcem z kiosku, takže v měkkém terénu pekelně rozryto a na bruslení nevhodné. Trochu velká cena za možnost nákupu tatranky na trati. Radši bych se pěkně svezl. Ale OPS super a díky.
Dotaz Vloženo 17.1.2019 10:51
Může mi prosím někdo vysvětlit, proč se neupravuje na loukách v Hraběticích, kde je nebezpečí pádu stromů mnohem menší, než na stopách v lese, kde se i přes značné riziko upravuje i nadále? Děkuji předem za odpověď.
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 17.1.2019 8:16
Ahoj, jak to vypadá na trase Kořenov - Bílý Potok - Chatka Górzystów? Je trasa sjízdná? Plánujeme tam vyrazit na víkend. Díky!
Zodpovědět
Vloženo 17.1.2019 6:40
Ahoj, včera kolem 18:00 z Bedřichova velké kolo přes Kristiánov absolutně bez problémů. Vše krásně upravené, k vidění byl jeden ohnutý strom přes cestu. Kolem Máří malé terénní nerovnosti z úklidu popadaných stromů.
Vloženo 16.1.2019 23:00
Ve Vesci ...
Vloženo 16.1.2019 22:59
Nevíte, zda se dá jezdit ve věci?
Vloženo 16.1.2019 21:41
Dnes odpoledne, Bedřichov, NL, Hřebínek a zpět, pěkně upraveno, žádné stromy na cestách, díky všem, co tratě upravují, nicméně je vidět, že některé stromy jsou pěkně nahnuté a riziko bude asi i další dny.
Vloženo 16.1.2019 21:12
Milan Jelínek,díky za info. koukám že nebezpečno trvá,rotoped doma bude v permanenci.Ohledně běžkařů i pejskařů " lidi jsou různé blbé a pitomé"
Vloženo 16.1.2019 20:31
Dnes od rána do večera v rámci odklízení množství napadaných částí stromů jsme projeli rolbou trasu z Bedřichova na Jizerku a zpět (celkem přes 40km).Před námi místy i neprůjezdný terén,za námi manžestr a dvě stopy.To ale vůbec neznamená,že pohyb na tratích je bezpečný!Nebezpečí nekontrolovaného pádu ulomených stromů stále trvá,silné nánosy sněhu nesfoukla ani vichřice a navíc do toho opakovaně nasněžilo a zapršelo,takže se situace nezlepšila.O tom jsme se mnohokrát cestou přesvědčili na místech,která už po nás byla "čistá" a opakovaně na nich byl kus stromu.Pro běžkaře je výrazně bezpečnější pohyb po trasách z Jizerky.Překvapil mě dnes velký počet běžkařů a rovněž značný počet pejsků,kteří měli na vodítku nezbedného páníčka.
Vloženo 16.1.2019 20:18
Ze staďáku cca v 17, velkej okruh ve směru Hřebínek. Skutečnost mile předčila očekávání. Upraveno, stromy až na jeden (bacha, je přes celou cestu kus nad Kristiánovem a spadl asi nově) odklizeny, velká pochvala. Lidí i večer hodně, ale to už je normál. Celkově paráda.
Vloženo 16.1.2019 18:49
Projeto z Jizerky na Šamalku přes boudy. Velké poděkování OPS. Odklizenych desítky stromů či špiček stromů. Ty padají dál. Leží i na již upravených tratích. Občas kouká zbytek větve přímo ve stopě. Tak doporučuji nadále ve sjezdech opatrnost !!!
Vloženo 16.1.2019 15:56
Zdravím běžkaře, dnes super ze stadionu přes Kristiánov na Hřebínek , a na stadion zpět, chumelilo a jelo to :-). Pěkný výlet - sice překážky byly , ale celkově to bylo jako v pohádce, upraveno jen stadion - Hřebínek , ale jelo to všude
Vloženo 16.1.2019 14:17
Parkoviště na Smědavě perfektně uklizené, asi 10 aut, super 2 stopy na Promenádní i přes Hruškové a stejně na Knížecí, , žádní lyžaři, žádné popadané stromy,lyžování nemělo chybu, jen nebylo slunce....aby vše nebylo jen super
Dotaz Vloženo 16.1.2019 10:58
Ahoj Milan Jelínek,dej prosím večer vědět,zda by se zítra dalo vyjet díky
Zodpovědět
Vloženo 16.1.2019 8:54
Dnes ráno čerstvě padají části stromů.Nejezděte!
Dotaz Vloženo 16.1.2019 20:46
Dobrý den, ráda bych se zeptala jestli se dá jezdit s nástupem v Hraběticích a kolem přehrady. Děkuji
Zodpovědět
Vloženo 16.1.2019 10:48
Zuldo, nevim, co jsi nepochopil, ze na me reagujes takovym nesmyslem. Takze pro tebe znovu: Riziko padu vetvi a stromu na magistrale stale trva (a bude zrejme trvat az do prvni vyrazne oblevy, kdy tezky zmrzly snih ze stromu opada). Miru rizika jsem vcera vyhodnotil tak, ze sam jsem jel, ale urcite bych nejel s nikym za koho zodpovidam. Proto me take na trati dost prekvapil pohyb skolnich kurzu.
Dotaz Vloženo 16.1.2019 9:59
Nevite prosim nekdo, proc letos nefunguje skimapa? Upravy v jizerskych horach (mezi bedrichovem a jizerkou) vidim, ale napr. krkonose, trasy kolem stepanky nebo jakuszyce se tvari, ze upravovali naposledy lonskou zimu? Diky
Zodpovědět
Vloženo 15.1.2019 20:03
Ondro,já bych to s dětmi zkusil,ale vezmi jenom svoje a nejezdíš také náhodou na křižovatkách na červenou?
Vloženo 15.1.2019 17:06
Ve středu 16.1 od rána budou odstraňovány průběžně popadané stromy z běžeckých tratí.Prosíme proto běžkaře,aby odložili alespoň minimálně o den plánované výlety na běžkách,pro neodkladné běžce ve stopě je určitě vhodné mít v tyto dny na hlavě přilbu.Teprve potom,až budou stromy odklizeny mimo cesty,může začít úprava tratí.Díky.
Vloženo 15.1.2019 12:54
Dopoledne z Bedrichova pres Kristianov a Rozmezi na Knajpu a zpet pres Mari a Hrebinek; projet se vsude nejak da, ale popadanych stromu je dost (nejvic asi na Mari kolem Tetrevi boudy) a vsechno jeste urcite nespadlo (s detma bych tam rozhodne zatim nejezdil). Nejcistsi to bylo nahore - Rozmezi - Knajpa - Zdarek.
Vloženo 17.1.2019 11:09
byli jsme v pondělí odpoledne. cesta na souš od hlavní slušné dobrodružství, zafoukáno, neprotaženo, při cestě zpět už protaženo ale stále nic moc. na skate absolutně nevhodné, trasy neupravené(podle skimapy naposledy 12/01) popadané stromy a větve, zafoukané, ani na klasiku bych to nedoporučoval. pokud nebude upraveno asi bych zvolil jiné nástupní místo nebo variantu, že se pěšky či s vypětím všech sil vyškrábu na jezdeckou cestu a pak už asi ok
(Odpověď na dotaz uživatele Tavarisc z 17.1.: Chtěl bych se zeptat jak vypadá příjezd na Souš (zda je bez problémů) a případně zda někdo vyjížděl ze Souše, jaký je stav tratí (skate).

Díky za info)
Vloženo 15.1.2019 12:23
Včera backcountry Sněžné věžičky - Holubník. Prašan na tvrdém.Tak zachumelené Sněžné věžičky jsem ještě neviděl. Jestli vás otravují davy na magistrále, vyražte mimo stopy :-)
Vloženo 14.1.2019 23:22
Kasárenská nebyla upravená, asi 5 spadlých smrků, dala se jet a mezi 12 a 14hod svítilo slunce, tak to byla po dlouhé době paráda.
Vloženo 14.1.2019 22:35
Dnes odpoledne jsem vyrazil, přišlo mi, že vítr trochu ustal. Trasa Stadion - U Nové louky - Vládní - Olivetská hora - Hřebínek - Točna - Bílé buky a zpět na Točnu - Hřebínek - Nová louka - Stadion. Z uvedené trasy lze bez obtíží projet jen na Novou Louku a rozcestí Vládní a z Nové Louky přes Gregorův kříž na Hřebínek vadí cca 3 stromy. Ostatní nedoporučuji, trasa přes Olivetskou horu hodně zapadaná stromy, panelka od Točny na Bílé buky taky.
Vloženo 14.1.2019 18:41
V okolí Smědava - Jizerka bylo upraveno, asi to projeli ráno, ale celkem zafoukané, odpoledne pak zase hustě sněžilo. Jedinej popadaný strom byl od parkoviště z Jizerky. Jinak se to dalo
Vloženo 14.1.2019 16:11
Stromy přetížené sněhem padají do běžeckých tras-nedoporučuji pohyb na magistrále.V podstatě kdykoliv může spadnout strom a navíc dle lesního zákona do lesa vstupujete na vlastní nebezpečí,což samozřejmě vědí všechny pojišťovny v zemi.Dnes večer se rozhodne,zda-li už během úterý se začnou řezat popadané stromy.Vzledem ke stále trvajícímu silnému nárazovému větru je riziko pádu části nebo i celého stromu značné,vydržte prosím alespoň do středy.
Dotaz Vloženo 14.1.2019 10:36
Jak moc to je dnes nebezpečné kvůli stromům? Kam případně vyrazit? Díky moc.
Zodpovědět
Vloženo 14.1.2019 12:32
Nedělní turistika na běžkách Kořenov-Smědava-Knajpa-Josefův Důl. Sněhu spousta, mlha, většina dne chumelenice, dost mokrá. Cca mezi Promenádní a Knajpou upravená stopa, za Kořenovem a mezi Mariánama a Josefáčem projeté jen od lyžařů, popadané stromy, skútr u Kořenova prořezával.
Některé stromy nahnuté. Bohužel bude bezpečnější počkat, až se situace stabilizuje. :(
Vloženo 14.1.2019 10:40
Množství spadlých stromů také v úseku závodní pětky. Jel jsem přes josefodolskou hráz, dále k Jablonecké chatě a dál pod Prezidentskou chatu, kde jsem odbočil a napojil na "pětku". Taktéž nedoporučuji jezdit.
Vloženo 14.1.2019 10:04
Knizeci plna stromu, doporucuji vubec nejezdit
Vloženo 14.1.2019 8:15
V podvecer Hrabetice - Kristianov - Smedava a zpet. Dole déšť, nahoře husté chumeleni a hlavně desítky popadanych stromů - pres jeden ve sjezdu z Rozmezí jsem letel. Dneska nejlépe počkat až po úpravě.
Vloženo 14.1.2019 7:09
Včera v podvečer, z Maliníku po kanále na přehradu. Kanál rozrytý, spoustu, ale opravdu spoustu popadaných stromů ! Raději se tomu vyhněte, po nočním vichru bude asi úplně neprůjezdný . Jinak na přehrau dál hluboký sníh, vracely jsme se okolo čtvrté a na trať padali další a další stromy. Takže snad v pondělí radši nejezdit, nebo počkat na zprávy od OPSky, jak to nahoře vypadá. Myslím, že s úpravou tratí budou obrovské problémy. Skol!
Vloženo 13.1.2019 23:18
V 11:15 z Bedřichova okruh Jizerské 25 a potom magistrálou až do Jablonce.
V Bedřichově překvapivě "málo lidí", pár volných míst bylo i na centrálu, dopravní kolaps, žádný. Pár zpráv v médiích má koukám veliký zásah. Na Rozmezí OK, upraveno. Velká rolba se v poledne ještě nestihla vrátit z Jizerky, takže od Čihadel na Točnu bez úpravy. Stromy byly ale překvapivě odklizeny (až na čerstvě popadané). Olivetská Hora v pohodě, tady ale musela rolba odklízet desítky stromů, stejně jako na závodním okruhu. Do Hrabětic bylo protaženo, dál už ale byla vrstva 10 cm sněhu, protože rolba z Břízek jela už před posledním sněžením. Ale i tak se dá magistrála do Jablonce slušně projet.
Nahoře všude husté sněžení, od Jindřichova níž už je to déšť..

NEBEZPEČÍ PÁDU STROMŮ OPRAVDU VYSOKÉ!! Když jsem se vracel z okruhu Jiz 25 dolů po závodních tratích, potkal jsem rolbu. Když jsem po 20 minutách šlapal stejnou cestou nahoru, na trase, kde před maximálně pár desítkami minut projela rolba a vše odklidila, bylo několik čerstvě spadlých stromů..- padá to opravdu rychle a ve velkém. Díky moc O.P.S. a hlavně rolbařům!
Vloženo 13.1.2019 22:19
10:30-13 hod:Stadion-U NL-Vladni-Za přehradou,Zavory-Pod prehradou-Malinik:Dneska sníh parádní,červeny Swix na klasiku ideál.Jelo se opravdu dobře.Stopa místy vyhrkaná,ale nevadilo.Mene lidí nez včera.Misty popadané stromy,většina uklizena rolbou,ale některé přes cestu a vypadalo to na pád dalsich...Davejte pozor!!!
Vloženo 13.1.2019 22:00
Důrazně nedoporučujeme vjíždět na zalesněné úseky, jak už bylo uvedeno, lámou se ve velkém větve i celé stromy. Do zítřejšího odpoledne platí výstraha nárazoveho větru, který pravděpodobně situaci ještě zhorší. Riziko úrazu je vysoké, průjezd techniky naší i horské služby nemusí být bezproblémový.
Vloženo 13.1.2019 20:27
Zdar, rada pro všechny: nemusíte jezdit autem az na Jizerku, stejne dobře se da z Polubnyho nebo Souse, stejne musite prjet autem okolo, tak to zapichnete uz tam. Stejne vas to nikam neposune a budete lyzovat vicemene ve stejnych terénech, akorát si usetrite cas i nervy. Nechapu tu snahu všech, se po ty dva metry siroky zasnezeny silnici dostat autem mermomoci az na Jizerku.
Vloženo 13.1.2019 19:05
15:30 Klasika: Malinik - Vladni - Pod prehradou - Olivetska hora - Bila Kuchyne - Hrebinek - Nova Louka - Bedrichov. 0 stupnu. Po Hrebinek byla stopa zapadana a pomalejsi - cerveny tuhy vosk drzel super. Z Hrebinku jsem jel chvili po tom co projela rolba a stopa byla rychla. Celou dobu neco padalo, vetsinou snezilo, jenz Hrebinku na Novou Louku prselo. Filip ma pravdu: Hromady snehu, skoro pohaska, ale spadane stromy a vetve tam jsou a budou asi priibyvat, tak si davejte pozor.
Vloženo 13.1.2019 17:26
Maliník-Závory-Olivetská-Točna-Kristiánov a přes Závory zpět na Maliník (8-11, skate). Ačkoliv by se mohlo zdát, že podmínky musí být ideální, protože jsou nahoře haldy sněhu, tak tomu tak skutečně není. Především smrky nezvládají nápory sněhu a ve velkém podléhají a odkládají si své větve nebo celé kmeny na magistrálu. OPS to dnes měla opravdu hodně těžké. Rolby musely každou větev/strom na několikrát odtlačit z cesty, zacouvat zpět, znova spustit úpravu a po pár metrech zase zápasit s větvemi. Výsledkem jsou často trčící větvičky ze sněhu, vyjeté koleje, hrby, boule nebo díry na trase. A to především v úseku z Maliníku na Bílou kuchyni. Úsek z Točny na Kristiánov byl parádní. Chtěl jsem z Točny jet na Čihadla, ale tam to nebylo upravené a údajně tam byla horská s motorovkou odklízet spadané stromy. Sníh byl mokrý, nijak extra svižný a často se mi násilím snažil vyrvat hůlky. Díky OPS za úpravu toho co šlo. Omlouvám se za delší příspěvek. Skol
Vloženo 13.1.2019 16:50
8-10, Bedřichov - NL - Hřebínek - Točna - Kristiánov - NL a zpět přes Kristiánov a Hřrbínek. C, drobné mžení až sněžení, černý SWIX KN44 klister 5 až -3, ve vyšších polohách u točny trochu namrzal, ale jinak na tu bídu to šlo. Hodně lidí, protažen jen malý okruh, 2x stopa klasika i bruslení, z NL jsem jel nejdřív na Kristiánov, ale rolba tam ještě nebyla, tak jsem se vrátil a jel to obráceně. Na Rozmezí ani na Máří to protaženo nebylo, VOS nestíhala. S návaly sněhu chápu, že to je náročné, jen si myslím, že v rámci víkendu by bylo vhodné trasy protáhnout dřív, než nastoupí běžkaři, potkávání s rolbou mi nepřijde jako bezpečné.
Vloženo 13.1.2019 14:07
Na dotaz Dita - sníh je totální umydlená vata, stopa vymydlená. jela jsem podklad klistr a na to tvrdý červený, ani to ve stopě nedrželo, ale vedle stopy to jelo dobře, to se chytalo. Stopa je dnes na soupaž. Olivetská už byla protažená, ale hodně popadaných stromů, kdo jede směr z Olivetské k přehradě dejte bacha, je jich opravdu dost a místy trčí ze sněhu ulámané nenápadné větve. Hřebínek -Šámalka kupodivu pevná stopa, asi nejsou takové davy jako obvykle, i nahoře prší:-(
Vloženo 13.1.2019 13:15
Cílem byla Jizerka Mořina - ráno 7:30 rovinka u Václavíkovy studánky ucpaná auty, všichni jsme couvali, parkoviště na Mořině neodhrnuté, 1/2 metru sněhu, nedalo se zaparkovat.
Parkoviště u Václavíkovy studánky funguje..
Vloženo 13.1.2019 11:47
Rano na 7:00 na Malinik, parkoviste neupravene, takze to byla jen predzvest toho co cekalo. Az na Vladni, proslapavani hlubokeho snehu a cca 30 popadanych stromu. Ale rolbar pak v prostismeru prakticky vse odklidil, vsechna cest. Pak na Hrebienk, Tocna a panelka, dole na Kristianove jeste nebylo upraveno tak zase zpet. Pry se rozbila dalsi rolba, jezdi asi jen jedna a vsude jsou popadane stromy, ted uz jde projet kolecko pres panelku a Blatmy rybnik. V 9:30 Malinik totalne plnej, ale to uz jsem mel odkrouzeno. Neni upraven Olivetska, ani pres Mari, takze je to takove krouzeni v davu..
Vloženo 13.1.2019 9:43
Jaky je snih? Asi mokry, je to na klistry nebo se da namazat tuhym voskem? Dekuji 😀
Vloženo 13.1.2019 9:09
Centrál a Maliník plno, počítadla nefungují.
Vloženo 13.1.2019 9:07
u kaplicky, prehrada, az ke kristianovu bez upravene stopy kvuli popadanym stromum
Vloženo 13.1.2019 8:14
8:15 , U Kaplicky parkoviste prazdne, 0stC, ridka mlha
Vloženo 15.1.2019 15:10
Nádherné svezení, skate. Startoval jsem kolem osmé z Maliníku, neskutečný manšestr, lehce pod nulou, síla nebyla potřeba, jelo to samo. Asi nejlepší úsek Jezdecká k bunkru. Na jizerku, po Promenádní zpátky, na Knejpu, Rozmezí a zpět. Úprava naprosto dokonalá. Jasně že už odpoledne manšestr povolil, ale není si na co stěžovat, naprosto chápu ty davy, co se teď do stop hrnou. Nejvíc sněhu co jsem v Jizerkách zažil.
Dotaz Vloženo 13.1.2019 21:29
Vikend jsem zrusil, ale pojedu zitra. Zvazuji, zda bedrichov nebo morinu. Da se na morinu dojet? Je parkoviste uklizene? Bedrichov je pro me bliz, ale je obleva a je niz. Tak premyslim, zda si nezajet. Diky.
Zodpovědět
Vloženo 12.1.2019 21:38
Kanál je uplně zrasovaný od pěšáků. Dříve tam jezdil skůtr. Byla byl to moc příjemná cesta po rovině pro začátečníky, bez davů. Ale nedá se kloudně jet ve stopě zničené od pěšáků, kteří tam jsou a boří se po kolena.. nechápu.
Mezi Tetřevkami a a Točnou je popadané hafo špiček stromů a docela to překáží. Smolné větve se umí přilepit na skluznici líp jak klistrem :-)
Vloženo 12.1.2019 21:02
Pro laika super... Byla jsem původně s manželem, ten mě před Maliníkem vysadil po půl deváté, aspoň jsem tedy jela já (Malinik - Vládní - Nová Louka - Greg. kříž - Hřebínek a zpět... Pěkné stopy, místy odhazene větve a stromy.. Pozooor) tom se otočil a zpět na Lbc. Nedočkal by se místa na parking.. Asi lepší jet dýl, když uz se někteří vrací a je šance na výměnu park. místa.. Nebo volit bus :).
Vloženo 12.1.2019 20:37
Ráno v 8 hod. z Mořiny, Promenádní, Kiosek doprava a pak doleva dolů k Černé Smědé / byl spadlý velký smrk přes obě stopy!!!!! / Předěl, Smědava, sv.Kryštof, Knížecí, Vlašák, Bunkr a Mořina. Ráno perfektní vyřízlý 2 stopy a vymrzlý manšestr. Svištělo to jak svině. Pak začalo sněžit,ale dobrý. Celkově parádní protažení kostry.
Vloženo 12.1.2019 20:31
Na Kristianove cestě odbocka na Hluboký potok(Bod záchrany JN010)-cesta neupravená,prošlapaná dnes pár dobrodruhy.Sešup pred Hlubokým potokem v hlubokém sněhu fakt zážitek;-)Dále trasa přes přehradu až ke Štumpeho kameni opet neupravená,díky několika chodcům navíc rozbombardovaná.Usek mezi Valešovkou a Bedřichov-háj. popadané stromy přes cestu.Budou přibývat,večer už to tam bylo opravdu nebezpečné (jeden strom spadl přímo vedle nás).Skol!
Vloženo 12.1.2019 20:26
Tak jeste jednou dnes.. 15:30 klasikou: Malinik - vladni - gregoruv kriz - nova louka - blatensky rybnik - kolem josefodolske prehrady - pod kristianovem a zpet nova louka a brdrichov. Stopa vychrchlana, obcas plna snehu obcas ledova. Ale stejne paradni svezeni. Nejkrasnejsi usek kolem prehrady. Stopa dobra a uplne bez lidi. Skol.
Vloženo 12.1.2019 20:19
Od hráze Josefodolské přehrady k limnigrafu (2 km) neupravené uklouzané koryto, slabší lyžaři šli místy s lyžemi v rukou. Aktuálně zralé na zlomení holí. Nebylo by možné to do zítřka vystopovat? Nejen Bedřichov je důležitým nástupem na magistrálu, ale i Hrabětice a Josefodol!
Vloženo 12.1.2019 19:13
V 5 odpo malinik, zavory, olivetska, b kuchyne, NL, zpet na malinik. Huste snezi. Na tech 15 km snad 5 neviditelnych psu bez voditka...panicci jdou paka, to svet nevidel. Na olivetske z obou stran lezi v ceste velke zamrzle vetve. Pozor na ne!
Vloženo 12.1.2019 18:40
Bylo to super, z Hrabetic, Buk, Nova Louka, Kristianov, Cihadla, Kneipa, Zdarek, Tocna, Hrebinek, Bedrichov fakt super, obcas borci ve tme bez celovek, a jak zaclo padat, tak neprijemny, ale svezeni pecka, pekne ujety vsude, stopy ted k veceru “vychrchlany”, ale ted v 18:40 porad sype jak svina
Vloženo 12.1.2019 15:55
Dnes v 7.45 plný centrál a v 8:00 plný Maliník. Pak už od Liberce fronta na silnici
před Malinikem....v 9.30 byla tak 300 m, takze objet ji na Bedřichov nešlo...
(Odpověď na dotaz uživatele newli z 12.1.: Jak to prosim vypadalo dnes s parkovanim okolo bedrichova? Premyslim, ze bych jel zitra, ale brzke ranni vstavani jako minulou nedeli asi nedam. Kdyz je malinik a central plny (prijizdim od liberce), tak proklickovat se ke kaplicce (ktera chapu se plni jako polsendi) je asi tezke, ze? Diky za obecne i dnesni info.)
Vloženo 12.1.2019 12:14
Co jsem jel rano tak bych rekl ze super, ale od te doby co jsem se vratil tak celou dobu pada, tak odhadem ted hodne mekke...
Vloženo 12.1.2019 10:42
Diky Pepo za info
Jak to vypada na skate?
Tomas
Vloženo 12.1.2019 7:42
5:00 klasika: malinik - vladni - zavory - olivetska hora - bila kuchyne - hrebinek - gregoruv kriz - pod olivetskou a zpet na malinik. V noci napadlo asi 10 cm mokreho snehu. Ale cela trasa fantasticky upraveno. Rano bylo kolem nuly. Nemel jsem klistr tak jsem mazal nejteplejsi tuhej vosk co jsem mel - ruzovej. Hodne pada snih ze stromu tak v tom to bralo dobre. Pri ceste zpet po drobnem mrholeni stopa vymrza a zrychluje. Pozor na spadane a padající vetve. Skol.
Dotaz Vloženo 12.1.2019 19:13
Nějaké tipy na zítřejší mázu? Děkuji
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 12.1.2019 0:10
Úprava trasa Paličník ???
Zodpovědět
Vloženo 11.1.2019 22:58
Dnes rano v 8hod skvele upravene trasy. Klasika Bedrichov, Kristianov, Rozmezi, Knajpa, Krasna Mari, Hrebinek, Oliv.hora, Bedrichov. Diky OPS
Vloženo 11.1.2019 21:55
Z Bedrichova, hrebinek, knajpa, Smedava, Smrk odbocka a zpet, skate, luxusní stopa vsude, za Smedavou smerem ma Smrk cerstve upravene, mansestr, jak rikaji sjezdari. Ahoj.
Vloženo 11.1.2019 21:27
VD Jos. Důl Kristiánov neupraveno, jinak dobrý. Jo až na to počasí.
Vloženo 11.1.2019 17:59
Od Spálené hospody dobrá stopa až na silnici k mostku, pak rozježděna těžkou technikou až k Červenému buku cca 700m, dál pak na Tíšinu ok
Vloženo 11.1.2019 16:30
Když ne z Oldřichova, tak do Nového města řezali stopu, je to od nádraží k lesu k nástupu cca 1km. Na skimapě je sice omezení, ale žádné není, myslivci už nejezdí střílet.
Vloženo 11.1.2019 14:06
Pěkně upraveno,pomalejší nový sníh,obě parkoviště plné.
Vloženo 11.1.2019 14:02
Parkoviště od rána uklízejí a odpoledne bude celé ok.
Dnes v 9 z Mořiny směr Směd Knaj Rozmezí a zpěr přes Sněhuláka. Předěl Písčiny měkčí (chtělo to pořádné talíře na hůlky). Jinak absolutní nádhera a přemýšlím, kdy jsem se tak parádně svezl....
(Odpověď na dotaz uživatele Dan B. z 11.1.: Nevíte jaká je cesta, myslím po silnici, z Horního Polubného na Jizerku. A jak to aktuálně vypadá s parkováním na Jizerce? Díky. DB)
Dotaz Vloženo 11.1.2019 11:02
nemáte ponětí zda neprojedou i na Oldřichov v Hájích uzávěr je sice do 15.1. ,ale lesy už tam asi nevjedou a na víkend by to bylo milé...děkuji
Zodpovědět
Vloženo 11.1.2019 10:23
Z Hejnice je zákaz vjezdu, dnes pry az do 15:00, frezujou.
(Odpověď na dotaz uživatele Martin z 10.1.: Jak vypadá parkoviště a cesta na Smědavu?? Děkuji za info.)
Dotaz Vloženo 11.1.2019 20:38
Dobrý večer, nevíte někdo prosím v jakém stavu je trase z Hrabětic do Jablonce přes Maxov? Díky.
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 11.1.2019 14:12
A když ne z Oldřichova, je možné se dostat nějakým způsobem na magistrálu ze severu, odněkud kam jede vlak? Díky!
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 11.1.2019 10:42
Nevíte prosím, zda na víkend odklízí parkoviště na Jizerce? Včera prý mělo kapacitu asi 10 aut. Děkuji za odpověď.
Zodpovědět
Vloženo 11.1.2019 5:56
17-19hod, skejtem Maliník-Žďárek-pod sedlem Holubníku-Maliníku, z Maliníku velmi měkké, na hlavní "magistrále" od Nové Louky lepší - uježděné , na hřebeni neustále sněžení, vypadá to, že letos sníh vydrží dlouho...parkoviště na Maliníku nepříliš očištěné, vstup na Maliník do stopy přes velký mantinel sněhu :-(
Vloženo 10.1.2019 23:19
Z Bedřichova, 17-19, s čelovkou, -4°C, vytrvale sněžení, na NL, Kristianov, Knajpa, Máří, Hřebínek, NL a Bedrichov. Opravdu napadlo půl metru sněhu je to ale velmi měkké, při bruslení se viditelně borili cca 10 cm, na klasiku stopy rozbité na hřebeni intenzivní sněžení a silný vítr. Stopy byly nahoře kompletně zapadány, bylo to velmi náročné. Od Tetřeví boud zase stopa ale opět velmi měkká a pomalá. Odraz byl v prašanu nejistý a občas to smekalo i na Rex pitovoide -1 az - 10, který měl fungovat i na vlhký prasan .... ale pry je lepší než modrá swix extra, nenamrza. Trať upravená v rámci možností. Většina už má svetylko, až na jednoho zufalce bez .... kolem kterého na volno behal velký pes ... to jsem se dost leknul.
Vloženo 10.1.2019 17:18
Dnes čerstvě protaženo z Jablonce od sádek nahoru ke Kapličce,široký místy měkčí,ale na napojení na magistrálu postačující,takže díky SKP Jablonec a řidiči Bócovi :-)
Vloženo 10.1.2019 13:31
Skate v 9:00 Z Bedřichova přes NLouku, Hřebínek, Točnu, Kristiánov, NLouku do Bedřichova. Stopy odpovídají kvalitou nepřetržitému sněžení. Na klasiku určitě OK, na skate holt měkké a poměrně hluboké, hlavně mezi Toč
nou a pod sedlem pod Holubníkem
Ale krásné svezení krásnou zasněženou krajinou, díky přírodo a ops - fandím vám. Z Hřebínku na Olivetskou neprojeto, stejně rak jako od Černe Nisy k Gr.kříži
Vloženo 10.1.2019 12:22
Kolem Prezidentské neprotaženo.
Vloženo 10.1.2019 13:32
Od Hašlerky k Maliníku projeté ráno, ale intenzivní sněžení to do večera úplně přikrylo. Jinak děkuji moc za úpravy i téhle části magistrály! V pondělí (7.1.) jsem byla večer - fantastické! Nepotkala jsem vůbec nikoho, stopa krásná (i když je vidět, že se po ní občas někdo prošel). K PSŮM - všechno je o lidech - právě zmiňovaný úsek Hašlerka - Maliník jezdím se psem - oba jsme dobře osvětlení a nikdy ho nepouštím mimo viditelnou oblast a je u mě. Samozřejmě je tady riziko, že nás sejme někdo neosvětlený rychle jedoucí ze zatáčky, ale to je i bez psa. Podle mě je skvělé, že OPS přišla s variantou tohohle úseku i pro lyžaře se psy- je mimo páteř magistrály, zatím není celá projetá, ale celý okruh má kolem 8 km - na krátký výběh se psem ideální a je to na nástupních místech označené. Pokud se lidi (na obou frontách) chovají normálně slušně, není problém, jestli v tomhle úseku jede člověk sám nebo se psem.
Vloženo 10.1.2019 9:11
Za stálé uživatele bílé stopy, chceme moc, moc poděkovat Jizerské o.p.s. za úpravu stop i v neustálém přívalu sněhu.
Přesto, že by mohli počkat až přestane sněžit, úprava probíhá každý den.
“Hoši děkujem“ 
Lenka Jelínková
SKI Janov- Bedřichov, z.s.
Vloženo 9.1.2019 17:30
Dnes do odpoledne nebylo odklizené parkoviště na Mořině a za noc cca 30-40cm prašanu. Provozovatel asi čeká, až přestane sypat. V tomto stavu je zbytečné tam jezdit, protože se tam nechá s obtížemi otočit, ale ne zaparkovat. Dejte někdo zprávu, jestli je odhrnuto.
Vloženo 9.1.2019 14:49
Ja uz jsem tu situaci zazil. Bruslil jsem nahoru z Hrebinku a cerny fantom jel ve stope dolu. Vubec jsem ho nevidel a nechybelo moc abych skoncil s vykloubenou kycli....
Jeden temny pan mi jednou rekl (kdyz jsem mel vuci nemu poznamky, ze neni moudre ve tme se pohybovat po tratich neosvetleny), ze pry on ve tme vidi a naopak jeho stve, ze ja svitim, protoze mu to kazi "prizpusobeni oci na tmu". Napadlo mne presne to same jako tebe. Chtel jsem mu rict, aby az pojede z Bedova domu, tak at si zhasne svetla v aute, vzdyt prece ve tme vidi ;-). Ale nakonec jsem si to rozmyslel. Kdo nema v hlave shury dano, v apatyce stejne nekoupi. Prizpusobit se holt musime temto lidem my.


(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 9.1.: Ještě dotaz pro noční fantómy... Taky byste vyjeli na silnici v noci v černým autě bez osvětlení a odrazek?
Uvědomte si že pro toho, kdo jede s čelovkou a při silném sněžení nejste skoro vidět. Tímto zdravím paní - "celá v černém outfitu bez jediného reflexního prvku", kterou jsem zaregistroval na posledních cca 3 m a vyhnul se. Nechci si tuto situaci představovat při sjezdu.)
Vloženo 9.1.2019 10:33
Studené údolí není hantýrka. Jedeš od Nové louky od Blaťáku doprava a kopíruješ levý okraj josefodolské přehrady až pod Kristiánov. Je to krásná část jizerek, s minem lidí povětšinou. Skol.
(Odpověď na dotaz uživatele Stan 73 z 9.1.: Správce: Kterou část JM označujete jako Studené údolí? Oficiální mapa JM (na webové stránce) nemá raději žádná označení, na mapy.cz takový ůdaj také není. Nebylo by lepší používat obecně dostupné údaje namísto hantýrky? Doporučuji jednotně místopis z mapy.cz. Osobně se domnívám, že jde o cestu od Blatného rybníku k Pitelkovu pomníčku. Pomozte, prosím, hlupákovi. Díky)
Vloženo 9.1.2019 8:26
Z plánované úpravy pro středeční ráno dle https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/zimni-aktuality/ve-stredu-rano-znovu-vyrazime-67cs.html se už něco z toho na Skimapě http://skimapa.cz/oblast/jizerske-hory objevilo a něco ještě ne.

Několik zpráv diskuzního charakteru jsem přesunul do obecné diskuze https://www.kamzasnehem.cz/diskuze, jedna z nich od Davida z úterka obsahovala i část týkající se podmínek: "Kvalita stopy odpovídala povětrnostním podmínkám. Klasické kolečko kolem Josefodolske přehrady." - ale aby byla udržena kontinuita, přesunul jsem ji taky.
Vloženo 9.1.2019 8:16
Zdar Aleši,
doporučení OPSky je "12. Na lyžařské tratě nevoďte psy! Těžko předvídatelné chování zvířat může být velmi nebezpečné pro lyžaře ve stopě i pro vaše čtyřnohé miláčky samotné. Zcela nepřípustné je nechat se ve stopě táhnout psy na řemenu." Na klasiku je to samozřejmě nesmysl kvůli stopě a i jinak hrozí namotání někoho do popruhu...

Mělo by to snad jít na okruhu přes Maliník a Hašlerku, který byl plánován i pro turisty a psovody, ale nevím jak to je letos... (viz příspěvek níže "Pepa Vloženo 7.1.2019 14:44")

Hezký den a ať to jezdí!

(Odpověď na dotaz uživatele Aleš z 8.1.: Dobrý den všem,
Chci se zeptat, jak je to se zakazem psu na magistrale? Pres leto beham se svym pejskem a rad bych vyuzil toho ze me umi tahnout a projel ho i na bezkach? Je tam nejaky zakaz nebo je to v pohode jen si mam davat pozor at se nikomu nepleteme do cesty?
Dekuji a preji fajn den, Ales)
Vloženo 10.1.2019 9:37
Nástupní místo Jizerka - netuším, proč je parkoviště placené, když se o něj nikdo nestará. Argument, že hodně sněží moc neobstojí protože sníh padá každou zimu, tak k překvapení dojít nemůže. Když místo během našeho pobytu projedou 3x silničáři, mohl by i provozovatel parkoviště. Zapadlá auta nakonec zadarmo a svépomocí vysvobodil majitel Hospody na Jizerce svojí frézou a na laně pomocí svého auta ostatní vytahal - velké díky! ;-)
Vloženo 9.1.2019 21:43
Co mažete, já jsem 8.1. ráno volil staré zásoby po dědovi a mazal tmavě červené skivo +2 až -2 a promazal jsem, Bedov ukazoval 0°C, dojel jsem jen na cca 850 mnm, výše to drželo o malinko lépe.
Vloženo 9.1.2019 7:50
mezi 16-19hod, přestože v Liberci lilo jako z konve, od České Chalupy sněžení....Maliník-Knaipa-Maliník - svezení fajn, je pochopitelné, že to bylo měkké, místy velmi zapadané .... lidí s lampičkami jako máku, ale až na vyjímky perfektně osvětlení..ti co jedou bez světla riskují nejen své, ale i zdraví ostatních..díky OPSko za snahu
Vloženo 9.1.2019 7:35
Včera odpoledne z Maliníku kolečko přes Olivajdu a přes Hřebínek zpět. Kupodivu asi lepší na skejt, protože stopy buď zapadaly, takže to moc ve stopě nejelo a kde jezdilo víc turistů (Hřebínek-Bedřichov) tam byly stopy rozšmajdaný. Díky dopolední úpravě OPS se to ale nijak extra nebořilo. Původně jsem měl namazáno z domů fialový Rode multigrade, ale to teda moc nebralo,pod Olivajdou jsem byl "hotovej" a přimáznul extráč ale se zlou jsem se potázal - nahoře to začalo asi po půl kilometru namrzat jak prase :-( Takže jsem to zase zatřel Blue Super -1 - -3°C a to bylo konečně OK. Jinak nesouhlasím že projíždění stop je full servis zdarma jak tady někdo psal. Jednak člověk nechá za sezónu tisíce Kč na parkovišti, což s úpravou úzce souvisí (kdyby nebyly stopy, tak není proč tam parkovat) a dále OPSka dostává příspěvky od měst LBC, JBC... a odkud myslíte že města ty prachy berou? Ano z Vašich ne zrovna malých daní. A pak samozřejmě různé samolepky, příspěvky a sponzoři...
Je jasný že při nynějším sněžení nelze čekat nějaký extra úpravy to je OK. Co pokulhává jsou tedy přesný informace a pak taky minulý roky se většinou upravovalo na víkend a pak to přes týden nechali ležet (zvláště potom co se odjela J50), takže upraveno bylo pro víkendový turisty z měst, který se třeba na příspěvku ani nepodílí, ale pro místní, kteří jezdí přes ve všední den úprava vázla (ne tedy vždy - byly i světlejší chvilky, zvláště koncem sezóny).
Vloženo 8.1.2019 19:22
Dnes v 16:20 příjezd na Maliník,silné sněžení s celkem slušným větrem,po zeptání se běžkaře,který právě doběhl,jsem to vzdal a otočil se domů a utahal se na rotopedu
Vloženo 8.1.2019 18:54
Dnes pozdější úprava vzhledem k tomu,že jsem totálně promazal jsem toho moc nenajel.Jenom připomínka pro neukázněné lyžaře ze stadionu se od transformátoru jede nahoru vpravo,vlevo jen sjezd.Dříve tam byly cedule se zákazem vjezdu a přikázaný směr asi čez zakázal . Loni mne při sjezdu sejmula jedna pipina naštěstí bez úrazu,stálo by to za úvahu info ceduli.
Vloženo 8.1.2019 18:13
Hodinu za rolbou v hustém chumelení krátký skate z Mariánské hory přímou cestou na Knajpu a zpět. Cesta na parkoviště překvapivě dobře sjízdná i bez řetězů. Zimní pohádka, potkal jsem jednoho člověka. I když byla stopa už po hodině od úpravy (!) řádně zapadaná, jelo to slušně. Ve sjezdech pocit jak při alpském lyžování. Díky OPS za úpravu.
Vloženo 8.1.2019 13:05
Ráno čekání na to, až konečně vyjedou rolby, pak z Bedřichova - Kristiánov - dál na Rozmezí žádná úprava ani po půl desáté, ačkoliv to bylo slíbeno. Takže na Točnu a zase zpět, protože od Točny směr Štolpišská také neupraveno. Tedy velké zklamání. Z Kristiánova na Rozmezí upraveno až kolem půl jedenácté. Nahoře skoro prašan, dole stopy rychle umydlené a rozvrklané. Nemohu si pomoci, ale poslední dobou mám dojem, že se z o.p.s. nějak vytrácí ta obecná prospěšnost... Dříve probíhala úprava podle potřeby lyžařů, teď lyžaři čekají, kdy konečně nějaká úprava bude. Kdo potřebuje lyžovat ráno, má smůlu. To neplatí jen o dnešku. Nějaké cedule, kam se může se psy a kam nikoliv, se vytratily také.
Vloženo 8.1.2019 10:17
Odpovídám Igorovi. Parkování na Smědavě bylo o minulém víkendu v pohodě a organizované, pokud dorazíš do 8:30. Parkoviště bylo upravené, automat omrzlý. Nově lze parkovat i za chatou. Jinak o víkendu chata Smědava narvaná. Polévky mezi 45 - 85 Kč. Jídlo od 120 Kč. Běžecké stopy v okolí upraveny.
Vloženo 8.1.2019 13:11
Zdravím,

přiznám se, že jsem to nejel na běžkách, ale šli jsme pěšky na Smrk. Běžkaři byli na rozhledně, takže se tam vyjet dá. Co se sněhu týče, tak o víkendu byl sníh někam na úroveň Štrajtova obrázku čili bude zhruba na rozcestí Červený buk. Ale teď bylo tepleji a přšelo...

Počítal bych s tím, že poslední 3-5 km před Novým Městem ponese člověk lyže v ruce, protože minimálně po druhou kyselku nebyl sníh skoro žádný. Snad lepší toto info, než žádné...

O.

V komentářích ops. bylo, že do 15.1. se má v úseku těžit dřevo, takže nedokážu říci, jak to vypadá z Tišiny dolu, ale strojově to do té doby určitě upravené nebude.

(Odpověď na dotaz uživatele Roman z 7.1.: Prosím nejel jste někdo v posledních dnech z Předělu dál směrem na Nové Město?
Strojově upravené to asi zatím není, ale jestli se dá projet, případně kam až...
Zdravím a předem díky za každý postřeh.)
Dotaz Vloženo 8.1.2019 12:57
Dobrý den, jedeme s manželem v termínu 12.-16.1.2019 do Kořenova na běžky. Pokud bude sněžit, budou upraveny stopy směr Směďava, Jizerka atd.? Jak o víkendu tak v týdnu. Na co se máme připravit.
Děkuji předem za odpověď
Holaskova.M@seznam.cz
Zodpovědět
Dotaz Vloženo 8.1.2019 11:00
Neztratil někdo včera (7.1.) sluneční brýle? Nalezeny kolem poledne ve stopě pod kopcem ze Žďárku směrem na Čihadla. Mají už něco za sebou, ale pokud někomu chybí, nechte tu kontakt a domluvíme předávku.
Zodpovědět
Vloženo 9.1.2019 8:54
Smědava - parkoviště chaos....někdo tu psal, že do 8.30 pohoda....možná...ale o hodinu později už děs a běs
Vloženo 8.1.2019 22:22
Vzkaz pro Iva z Jizerek, se psi se muze vsude, nelze to zakazat. Jde o statni lesy, je to jen o lidech jak se pejskari chovaji a jestli po svych psech uklizeji a maji je na voditku.
Vloženo 8.1.2019 20:07
No nevím, byl jsem v Neděli 6.1 ráno v 8 pohoda. Dolů jsem jel cca okolo 11:30. Nahoru zácpa čekajícíh aut. Plus už někdo parkoval před Smědavou (řešila to tam Policie). A byl tam ještě i autobus. Takže když se jede ráno tak to jde. A namrzlo, takže to klouzalo.

(Odpověď na dotaz uživatele Igor z 8.1.: Rád bych se optal, jak to vypádá o víkendu s parkováním na Smědavě?)

Zobrazit i starší z této sezóny

O oblasti

Jizerská magistrála v centrální části Jizerských hor patří k nejnavštěvovanějších areálům pro běh na lyžích v ČR a je známá pravidelnou strojovou úpravou bežeckých stop o celkové délce přes 180 km. Největším nástupním místem Jizerské magistrály je Bedřichov, dalšími nástupními místy jsou pak např. Smědava, Jizerka, Horní Polubný, přehrada Souš či Hrabětice. V oblasti Jizerské magistrály se každoročně v lednu koná nejznámější český lyžařský závod Jizerská 50 se startem a cílem v Bedřichově.

O úpravu tratí se stará JIZERSKÁ, o.p.s. Pro udržení vysoké kvality úprav se musí každý rok zajistit dostatek finančních prostředků. Významná část přichází z rozpočtů obcí, měst, Libereckého kraje a od sponzorů. Stranou ale nezůstávají ani samotní lyžaři, kteří mohou stopy v Jizerských horách využívat zdarma. Dobrovolní dárci mohou zvolit některou z možností veřejné sbírky, která je povolena a kontrolována Krajským úřadem Libereckého kraje. Využití těchto prostředků musí být vždy řádně doloženo, lidé tak mají jistotu, že všechny peníze budou použity na úpravu běžeckých tratí a činností s tím spojených. Děkujeme za vaši podporu - v současnosti mohou lyžaři přispět hned několika způsoby:

  • Zasláním libovolné finanční částky na účet veřejné sbírky č. ú. 255899476/0300.
  • Zasláním dárcovských SMS na tel. číslo 87 777 ve tvaru DMS MAGISTRALA 30 nebo DMS MAGISTRALA 60 nebo DMS MAGISTRALA 90 (cena je 30, 60 nebo 90 Kč a Jizerská magistrála obdrží 29, 59 nebo 89 Kč).
  • Platební kartou nebo aplikace Klikni a daruj přes internet. Stačí kliknout na webové stránky www.jizerskaops.cz.
  • Vhozením peněz do zapečetěné kasičky v informačním centru v Bedřichově.
  • Zakoupením samolepek a odznaků s logem Jizerské magistrály, z jejichž prodeje jde na účet veřejné sbírky celých sto procent.

Pro plánování tras a měření jejich délky použijte interaktivní kilometrovník Jizerské magistrály.

Pomoci může i mapa aktuálně upravených tratí Jizerské magistrály na Skimapě.

Užitečnou pomůckou je mapa aktuálně upravených tratí v Jizerských horách na Skimapě.

Ostatní podoblasti v rámci oblasti Jizerské hory