Dlouhá louka, běžky - video z lyžování

Toto video je záznamem z výletu na běžkách z neděle 2.12.2012, kdy jsme z Dlouhé Louky vyrazili do Německa, tam objeli krátké kolečko, zamířili zpět a nakonec projeli pár dalších běžkařských tras v okolí Dlouhé Louky.

Video je doplňkem ke zprávě o aktuálních sněhových podmínkách pro běžkaře ve východní části Krušných hor. Šlo o náš první lyžařský pokus s natáčením kamerou umístěnou na čepici, omluvte tedy kvalitu záběrů. Kamera se při jízdě třese až moc, asi má smysl natáčet jen ve sjezdech...

Komentář k trase zaznamenané na videu

Naše trasa začíná na Dlouhé Louce, odkud vyrážíme po silnici vedoucí směrem na Fláje. Při klesání k Velkému radnímu rybníku je vidět, že řidič nějakého vozítka (asi čtyřkolky) si bohužel myslí, že po této silnici smí jezdit i zimě, kdy je silnice upravena pro běžkaře.

Míjíme křižovatku s altánkem, kde odbočuje trasa vedoucí směrem k Vrchu tří pánů, a pokračujeme dále okolo Malého radního rybníka. Kus za ním na křižovatce zahýbáme doprava a pokračujeme stále po silnici několik kilometrů. Na křižovatce silnic, kde silnice doprava vede na Moldavu a doleva na Fláje, jedeme doleva (silnice k Moldavě nebývá upravována pro běžkaře). Po dalším více než kilometru v místě, kde silnice zahýbá doleva, ji opouštíme. Stopy vedou na Žebrácký roh, kde přejíždíme do Německa.

Na prvních stovkách metrů v Německu není na videu stopa strojově upravena, ale běžně upravována bývá. Tentokrát jsme ale na upravenou stopu narazili až na silničce (tradičně z půlky upravené pro lyžaře a z půlky pro koně a auta), které vede do horní části obce Holzhau. Odtud běžně vychází množství upravených běžeckých tratí. My jsme vyrazili přes louku doprava, před koncem louky překřížili pár malých silniček a postupně klesali do údolí k obci Teichhaus. Zde jsme se napojili na bývalou železnici, po níž vedou upravené stopy údolím oběma směry – jak dolů do obce Holzhau k nádraží, tak nahoru až na Moldavu, oba směry byly nyní upraveny. My jsme však zamířili do kopce jižním směrem, přes Žebrácký roh se vrátili zpátky do Česka a jeli dál po stejné trase.

Tu jsme opustili až na rozcestí Vilejšov – zaniklá obec, odkud vede o něco užší a ne vždy upravovaná (tentokrát ale upravená) trasa směrem k rozcestí Pod vrchem tří Pánů. Zde zahýbáme doleva a pozvolna stoupáme až na rozcestí Vrch Tří pánů, kde se nachází i mírně neaktuální mapa tratí. Odtud ještě zkoušíme jet směrem k Novému Městu, ale na rozcestí necelý kilometr od Vrchu Tří pánů stopa končí – dále do Nového Města již stopy upraveny nebyly, běžně ale bývají. Vracíme se tedy až na rozcestí Pod vrchem tří Pánů, odkud zkoušíme jet po trase vedoucí přímo zpátky na Dlouhou Louku. Tato trasa byla tentokrát na některých místech poměrně špatně sjízdná, což je na videu velmi dobře vidět.

Mapa s GPS záznamem trasy

Doporučujeme

Lyžařské vosky na Sporticus.cz
Nejširší nabídka vosků, výbava pro servis lyží a další vybavení pro běžecké lyžování i další sporty + prodejna v Bedřichově i v Praze.
Běžky v Alpách nově na Kamzasněhem.cz
Rozšiřujeme působnost našeho webu do zahraničí - nově zde můžeme sdílet informace o podmínkách v Rakousku, Itálii a dalších alpských zemích.