Lužické hory – běžky

Číst celý text

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Vloženo 28.2.2021 17:49
Dnešní Polevsko, bohužel poslední s ohledem na nastávající uzávěru, bylo super. Sněhu sice ubývá, už dost koukala tráva, ale i tak to stačilo na krásnou předjarní procházku na běžkách se sluncem a nebem bez mraků. Vložila bych i fotku, ale nevím jak.
Vloženo 28.2.2021 11:26
Běžkařů na Luži stále hojně. takže stopa asi pořád drží. Místy musíte sundat běžky. My se nepodíváme, ani neupravíme, protože hned v zatáčce se udělal hluboký potok. Ale protože stopa byla vysoká a běžkařů jezdí hodně, usuzuji, že je to stále přijatelné.Svítí i slunce, takže užívejte. Skol.
Vloženo 26.2.2021 8:08
Oteplení přišlo i na Luž. Lidé stále jezdí, včera jich bylo hodně, ale skútrem již některá místa neprojedeme, takže nevím, kde a jak to vypadá.Myslím, že na Šébr se stále dá v pohodě na běžkách, od Luže k Jánu také. U myslivecké chaty je již silnice bez sněhu. Sníh je místy špinavý a s větvičkami.Kdyby trochu napadlo, bylo by to super. určitě napíšu, kdyby se situace zlepšila. Rodiny s dětmi si ale stále sníh užijí- menší trasy jsou tu stále.Pokud někomu nevadí občas lyže sundat, projede trasu celou.
Vloženo 25.2.2021 19:44
Na louce u kapličky pořád pěkné svezení, les směr Jedličnou moc dobře nevypadal, tak jsem tam nejel, na druhou stranu k Práchni o dost lepší, sněhu dost, na loukách velmi slušný ale bohužel pod stromy dost špíny. Nejvíce sněhu je k hřišti, zde kdyby projel skútr, tak by to bylo suprový, bohužel zde už dlouho nebyl a ani lidi moc nejezdí, tak stopa nic moc, spíše nic, jinak sněhu opravdu hodně a je čistý.
17:28
17:34
Vloženo 24.2.2021 15:06
Některé děti mají prázdniny. Stále se jezdí na Luži. Stopa je od chaty Luž až k Šébru sjízdná, v ostatních místech již občas kus ponesete a kus pojedete.Dnes toho využilo spousta rodin s dětmi.
Vloženo 23.2.2021 20:34
Bez práskaček ni krok! A bez klistru taky. Jezdit se dá, místy je sněhu dost, dokonce i nějaká stopa, ale jedničky bych si o to ani neopřel. Občas mi přijdou překvapivé rozdíly, jak kde zbylo sněhu. Místy snad půl metru, místy najednou skoro nic (třeba z Ptačince na Šébr, Křížový buk..). Docela dost lidí takhle v úterý. Cestou z Hutě na Milštejn jsem potkal postupně dvě osamocené pravé rukavice, viz foto. Najde se tu majitel?
Vloženo 23.2.2021 12:00
Stopa stále na Luži dobrá,nebojte se ještě vyrazit za zážitky.
Vloženo 22.2.2021 16:16
Zatím stopa na Luži drží. Od Šébru je dvakrát led, ale jinak super- na to, jaké je počasí. Část trasy upravena. Dnes pan Horák opět odstraňoval stromy, takže neprojel celou trasu.Na cestě jsou větvičky, jehličí, ale pořád se jede pěkně.Pokud nebude svítit slunce, tak do příští soboty trasa vydrží. Od chaty Luž k Jánu cesta super, jak tam jezdil velký stroj, tak je cesta krásně utažená.Užívejte poslední zimní dny.Hezký den. Skol
Vloženo 21.2.2021 21:13
Tak asi letos naposled... Jedlová-Luž přes žitavskou magistrálu perfektní, vyjel jsem i na Luž, dolů bukovým lesem sjezd zajímavý až na rolbovanou sjezdovku 🙂, z Luže skoro zpět na Šébr také skoro ideální, pak jsem zkusil sjezd po asfaltečce Z od Bouřného, dalo se. Z Nové Hutě velmi slušná stopa, potůčky šly objet, k vysílači nad Práchní opravdu parádní, sjezd do Boru kolem lomu povolil cca ve 3 hod, takže úplná pohoda s prstem v nose až k benzínce. Bohužel asi příští týden už to nepůjde ☹️
10:18
11:43
11:45
14:06
Vloženo 21.2.2021 18:30
Přejezd Lužických hor - z Luže na Polevsko.
Vyrazili jsme v 11 hodin od Chaty Luž. Byli jsme tady na běžkách prvně, a proto jsme se nejprve vydali prozkoumat terén s tím, že se vrátíme k autu, zujeme lyže a vyšlápneme si pěšky na vrchol Luže. Ale vzhledem k tomu, že cesta nahoru vypadala docela dobře jsme se nahoru vydali na běžkách, nebyli jsme jediní a dobře jsme udělali. Nahoře krásný výhled. Cestu dolu stejnou cestou (na Německou stranu kvůli hranicím docela poctivé zábrany a zákazy vstupu), na rozhlednu se ale může v pohodě.

Dál pokračujeme po "Hřebenovce" na Ptačinec po čerstvě upravené trase od rolby, která vede stále na hranicích. Od Ptačince sjíždíme na Stožecké sedlo a dál ke Kaufmanovu Buku - zde končí úprava, a začíná úplný tankodrom - 30 cm hluboké koleje od harvestoru, ale je to zmrzlé a také jsme s podobnými podmínkami počítali, proto je sjíždění až k železničnímu viaduktu (cca 2,5 km) velkou zábavou. Sněhu všude dost, občas se jede po jehličí nebo kůře po těžbě. Přecházíme hlavní tach u Nové Hutě a po pár set metrech přichází poměrně čerstvá stopa, která odsud vede až na Kočárovku (je tam úsek s těžbou).

Dál na Jedličnou a Ledovec už magistrála a spousta lidí, super podmínky.

V úseku Stožecké sedlo - Kočárovka jsme potkali 1 lyžaře.

Tento přejezd má asi 23 km a bude sjízdný asi i následující dny. Nepřenášeli jsme nikde mimo silnice a 1 úsek těžby - jinak se dá jet, at už po sněhu, ledu, vodě, kůře nebo větvičkách :) Je to super zážitek to takto spojit 2 konce hor a všem ho doporučuji.
Vloženo 20.2.2021 17:51
Dnes bylo na Luži nejvíce běžkařů, co jsme kdy zažili. Ú plné rojení. Ale všichni se do stop vešli. Všichni odjížděli spokojení a tak to má být. Skútr právě vyrazil upravit trať na zítrější den -Šébr, Bouřný, U Jána a zpět. Sněhu dostatek. Na několika místech jsme zaházeli černé fleky vedle stopy, aby se díra nezvětšila až do stopy. Užijte si i zítra krásný den. Skol.
Vloženo 20.2.2021 15:21
SKVĚLÉ PODMÍNKY + OBNOVA TRAS NA NEDĚLI + OKÉNKA
❄️☀️Dnes opět reklama na běžecké lyžování v Lužických horách. Po ránu upravená stopa proklatě rychlá a zmrzlá. Odpoledne to na sluníčku taje. Za to se můžete na běžkách opalovat. Pochlubte se fotkou...

Využijte otevřená okénka restaurací a podpořte místní podnikatele:
🍽️ Restaurace Arnultovice
🍽️ Restaurace a penzion Polevsko - Na Křižovatce
🍽️ Pivovar BORN Nový Bor
🍽️ La Piccolina Nový Bor
🍽️ Chata Luž
🍽️ nádraží Jedlová

Vzhledem k množství běžkařů a stavu tratí upravíme ještě DNES tedy v sobotu večer po setmění tyto trasy:
✅ z Polevska na Jedličnou a
✅ tzv. trojku z Jedličné kolem Medvědí hůrky na Kytlické pastviny
✅ navazující pětku přes Polevský vrch ke Kapličce
✅ Dále bude projetá a obnovená stopa od Kapličky kolem lomu a vysílače na Prácheň a zpět nad Kozí farmou ke Kapličce a zpět na Jedličnou.
✅ Stále dobře sjízdná je trasa na SKATE od Kapličky přes Ledovec a Polevský vrch. Dobrá stopa je i na Kočárovce. Stále je sjízdná Lužická magistrála z Práchně až k chatě Luž. Mezi Kočárovkou a odbočkou na Velký buk probíhá těžba a trasa ja na 100 m nesjízdná.
Užívejte patrně poslední opravdu zimní víkend.

Rádi byste podpořili zimní úpravu stop a činnost našeho spolku Ski Polevsko? Zde najdete podrobnosti. https://skipolevsko.estranky.cz/clanky/aktuality/byli-jste-spokojeni-s-upravou-trati-v-okoli-polevska--zde-je-navod-jak-nas-muzete-podporit..html
DEKUJEME za dosavadní podporu od drobných dárců, obcí, Svazek obcí Novoborska a Liberecký kraj
Vloženo 20.2.2021 12:33
Právě jsme se vrátili z Luže. Stopa perfekt. Děkujeme všem, co se letos o stopy starají. Nejenže udržují stopy, ale také prořezávají spadlé stromy a velké větve. Dokonce jsem viděl několikrát pana skútraře, jak štípá větve, abychom se nemuseli shýbat a větve nás nepraštily do obličeje. Neuvěřitelné, jak se o nás staráte.Fakt díky. byl jsem i ve Cvikově a taky super.A taky děkujeme panu Šmídovi, že vše píše - všude, abychom byli informováni.Tak krásné to nebylo za čtyřicet let, co jezdím na běžkách. Díky moc.
Vloženo 20.2.2021 8:16
Včera večer se mi podařilo ještě vyjet a je udělaná ještě jedna stopa vedle té původní. I když už to přimrzalo, stopa dobrá.Užijte si víkend na sněhu!:-)
Vloženo 20.2.2021 7:40
SKATE i KLASIKA na víkend v okolí POLEVSKA
V noci proběhla úprava v okolí Polevska viz předchozí příspěvek https://www.facebook.com/ski.polevsko/posts/4258968080797963
Upravit se podařilo i okruh na SKATE na Polevském vrchu. Trasu z Kočárovky se podařilo upravit pouze po cestu ke Kytlici (ke skladišti kmenů). V cestě stál harvestor a nebylo možné projet!!! Dále na Novou Huť je trasa stále sjízdná z minula.
Upraveno je i na Cvikovsku a v okolí Luže.
Užívejte ještě stále zimních podmínek v Lužických horách.
Více na www.kamzasnehem.cz a www.bilestopy.cz
7:33
Vloženo 19.2.2021 17:47
Kolem Šébru a na Luži nejsou stopy na skate. Jeďte do Polevska, tam si užijete.
(Odpověď na dotaz uživatele Adam z 12.2.: Jsou kolem Sebru upravene trasy na skate? Ci nekde v okoli? Diky.)
Vloženo 19.2.2021 17:45
Na Luži zatím dostatek sněhu. Včera jsem psala, že skútr dnes nepojede. Změnili jsme taktiku. Právě vyjel a objíždí celou trať .Sníh je krásně měkký a trasa bude ráno připravena. Dále vás chci informovat, že i na Luži u p. Doskočilové prodáváme čepice, čelenky a nákrčníky s logem Lužické hory v modré, bledemodré a bílé barvě. Stačí zazvonit u domu čp. 83.Dále prodáváme Pověsti lužických hor - dva díly..Přejeme krásný víkend. Nebojte se, sněhu dost a stopa výborná.Skol.
Vloženo 19.2.2021 16:28
V PÁTEK VEČER UPRAVÍME TRATĚ NA VÍKEND
Čeká nás patrně poslední zimní víkend února možná i celé zimy. Po víkendu dorazí teploty nad 10 stupňů i do Lužických hor, sníh velmi rychle taje.
aktuální stav: Stále dobré až velmi dobré jsou podmínky na Polevském vrchu, viz FOTO. V lese místy vyčuhuje jehličí, nad očekávání jsou podmínky dobré i na Kočárovce.
PARKUJTE tak, aby byla zajištěna šíře vozovky 6 m, využijte odstavné plochy P1-P7.
V pátek večer po setmění (až sníh trochu utuhne) vyrazí skútr Ski Polevsko na úpravu stop. Upravíme dle podmínek vše co půjde, předpokládáme ÚPRAVU TĚCHTO TRAS:
✅ Trasu z Polevska od zastávky na Jedličnou.
✅ Kočárovku včetně nové trasy Lužické magistrály na Novou Huť - zde již nyní jsou vytáté úseky, uvidíme zda a jak projede skútr s řezačkou až na Novou Huť.
✅ Dále tzv. trojku kolem Medvědí Hůrky a navazující pětku přes Polevský vrch ke Kapličce a zpět přes Kytlické pastviny na Jedličnou. Okruh na skate rolbou není možné upravit, sníh je příliš měkký a rolba by se ve sněhu "utopila" a nadělala by více škody než užitku. Po ránu je ale trasa na SKATE stále sjízdná.
✅ V Novém Boru již není možná strojová úprava, ale trasa z Nového Boru do Sloupu je zatím sjízdná.
Večer zde bude podrobný report o aktuálním stavu po úpravě skútrem, sledujte rovněž úpravu přes GPS na www.bilestopy.cz
Vloženo 19.2.2021 13:02
Byl jsem časně dopoledne z Jedličné na Kočárovce a bylo to výborné, překonalo to mé očekávání. Většinou lehce povolené, místy zmrzlé, ale vyloženě ledovaté v podstatě nikde. Jen místy, hlavně pod smrky jehličí, ale celkově dobré.
Vloženo 18.2.2021 16:00
Stopa na Luži drží, projeta k Šébru, Bouřný a zpět. Sněhu dostatek, dnes bylo slunce.Nedoporučuji chodit pěšky - i když mimo stopu, sníh se velmi hluboko boří. Místy jsou větvičky. Ořezány dlouhé větve u Bouřného, takže je rozčířena cesta, aby lidé nepadali do potůčku. Skútr vyjede zase v sobotu brzy ráno.
Vloženo 17.2.2021 16:05
Přestože pršelo, stopa dobrá, sněhu na Luži dost. Jen sníh je mokřejší. běžkaři ale byli i dnes.
Vloženo 16.2.2021 22:01
Potvrzuji stále pěkné stopy ve Cvikově nad sídlištěm a dále pak až ke křížení cest nad Martiňákem. Dále už stopa není, svážejí dřevo a intenzivně těží. Jel jsem sice až na Milštejn a kus po Staré pražské cestě, tady všude jsou hluboké koleje od harvestoru, jeden byl v práci ještě před pátou "u Sampera". Cesta zpět z kopce docela nebezpečná, dvakrát jsem raději nesl.
Vloženo 16.2.2021 20:58
Zdravím ze Cvikova. Dnes večer opět projety celé Cvikovské okruhy včetně louky u hřbitova. Kde to ještě nebylo ušlapáno běžkaři :-)), stopa dobrá, drží to.
Vloženo 16.2.2021 18:14
BĚŽKY V PRYSKU
Dnes projeto od Hřbitova v D.Prysku na drážní těleso až k zahrádkám v Kam.Šenově. Pak zpět až na Prácheň. Nechybí ani Gergelovo kolečko na louce vedle viaduktu a okruhy pro děti za školou. Pro pěší Meixnerova stezka.
Vloženo 16.2.2021 14:51
V ÚTERÝ ODPOLEDNE PO SNĚŽENÍ VYRAZÍ OBA SKÚTRY V POLEVSKU A NOVÉM BORU:
Sněžení ustalo. Napadlo 5-10 cm sněhu, proto v úterý kolem 16:00 vyrazí skútry Ski Polevsko na úpravu tratí v Polevsku a Novém Boru. Od středy se má začít výrazně oteplovat a dorazí obleva. Ještě dnes stihnete upravené stopy:
✅ Z Polevska na Jedličnou a poté Kočárovku včetně novou trasy Lužické magistrály na Novou Huť. Dále tzv. trojku kolem Medvědí Hůrky a navazující pětku přes Polevský vrch je Kapličce a zpět přes Kytlické pastviny na Jedličnou.
✅ V Novém Boru bude upraven býv. cyklistický ovál a cyklostezka do Sloupu.
✅ Obec Okrouhlá upraví v úterý večer nebo ve středu ráno trasu z Okrouhlé od benzínky k fotbalovému hřišti a dále přes Wachstein ke Kapličce a přes Vysílač na Prácheň.
V úterý vyrazil skútr pana Horáka z Horní Světlé na okruh kolem Pěnkavčího vrchu na Šébr a zpět k chatě Luž. Z pondělí je upravená trasa na Cyklostezka Varhany
Vloženo 16.2.2021 8:58
Na Luži napadlo osm až deset cm sněhu. Skútr právě vyjel na trasu -Ptačinec, Šébr, Bouřný, U Jána a zpět.Vítr se utišil a občas přisněží. Dnes se vám dobře pojede. Příjezdové silnice prohrnuty.Skol.
Vloženo 14.2.2021 21:19
Dnes krása střídala nádheru, z Jedlové na Luž, kolečkem zpět na Šébr, dolů na Novou Huť kousek nutno pěšky - rozjeto stahováním dřeva, na Jedličnou perfektní stopa (pominuli blba s velkým psem), k vysílači nad Práchní a zpět sjezdem do Nového Boru.
11:12
12:30
13:34
15:05
15:22

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 5)

Vloženo 14.2.2021 17:22
Z Luže k Jánu cesta dobrá- u Jána se těží a odváží, všude rozježděné a díry a stroje, dál nevím, ale myslím, že neprojeto, takže cesta nic moc. Sníh by měl být všude, holt občas sundáte lyže, ale dojedete.
(Odpověď na dotaz uživatele Gaza z 13.2.: Zdravím,chci se zeptat jak je to sjízdné z Luže přes Jána okolo Milštejna do Martinova údolí.Děkuji)
Vloženo 14.2.2021 9:52
Skútr je na trati. Minus 14, ale slunce. Včera se u Bouřného začaly dělat potůčky. Pozor, jezděte patrně, pod sněhem je v některých místech potůček.Včera chtěl pan Horák projet až k Rousínovu, ale není to možné. Pořád tam jsou velké stroje, jezdí a nebo stojí přímo v cestě.Letošní zima je nádherná. Škoda, že nelze projet všechny trasy.
Vloženo 14.2.2021 22:03
Byly tu nějaké dotazy na stopy směr Rousínov. Asi jediná trochu rozumná stopa byla od horního konce Rousínova po žluté (jen ke krmelci, ale i tam se začalo těžit) a pak po neznačené cestě k rozcestí u Starých mlýnů, pak k rozcestí pod Černou strání. Odtud to šlo bud nahoru ke Kaufmanovu buku nebo kolem Vinného sklepa k Milštejnu. Ale ty stopy byly jen vyšlápnuté běžkaři, a často rozšlapané pěšáky nebo i koňmi. Toto platilo v sobotu odpoledne. Od Milštejna jsou lesními harvestory projeté snad všechny cesty směrem k Martiňáku. V týhle oblasti se moc nesvezete.
Vloženo 13.2.2021 21:43
Z Práchně jsme s manželkou a prckem vyzkoušeli kolečko kolem Prysku. Stopa po železnici mělčí, ale příjemná, horší je sjezd dolů skalkami pod Lipkou, jednak dost prudké a občas kouká skalka (malý to s pár pády sjel, žena šla kus pěšky), lepší asi jet přes kopec a sjezd "sjezdovkou" - strání... úplně nejlepší otočit směr výletu. Maixnerová stezka ušlapaná, ale v pohodě, od hřbitova pozvolné stoupání (sjezd by byl v pohodě), na závěr k vysílači a zpět pěkná stopa, dokud ji skútr nezničil, protože jel jenom s válcem, to jsem moc nepochopil... jinak minimum lidí, pěkný výlet. Jenom by bylo potřeba stanovit nějakou "denní" sazbu za parkoviště. (30-,/h je Ok, pokud tam člověk je 4 ... tak už to je celkem dost, a být tam celý den, tak je to o dost více, než v Jizerkách.
Vloženo 13.2.2021 16:16
Dnes jsme si byli projet okruhy u Cvikova a bylo to úplně super. Byli jsme tu již potřetí a chceme moc poděkovat člověku, který to tady tak úžasně upravil pro běžkaře klasiky. Veliké díky a poklona za skvělou práci. Čokařovi
Vloženo 13.2.2021 16:04
Varnsdorf - okolí lomu a pastviny nad pivovarem Kocour - od včerejška poprvé najeté stopy na klasiku. Příjemné svezení děkujeme Rybništi za zapůjčení skůtru se stopařem !!!
Okolo lomu několik variant stop, jedna vede nad Bukem směr vysílač na Studánce. V lese díky špatnému stavu cesty po těžbě nebylo možné projet skůtrem - projeto běžkaři a i zde cesta slušná.
Podle počasí a ochoty Rybniště se pokusíme stopy udržet. Do budoucna by bylo ideální propojit oblast u lomu i s areálem nad pivovarem.
Vloženo 13.2.2021 9:19
Skútr je na trati, dnes odstraňuje spadlé břízy. Odpověď Adamovi - na skate musíte na Polevsko, Prysk. Na Luži jedete v lese a je tam místo na jednu stopu, ale zase je to nádhera, projíždět bíle pocukrovaným lesem.Stopa je tvrdá a velmi dobrá. U Jána pozor - odváží dříví. Sklol.
Vloženo 12.2.2021 22:30
Cvikovské okruhy jsou připraveny.
Vloženo 12.2.2021 22:17
Z České Lípy po cyklostezce na Prácheň naprosto luxusní stopa, pak jsem ještě jel Prysk po drážním tělese, zde stopa trochu mělká, sjezd do Nového Boru k benzínce serpentinou jetelný celkem na pohodu. Hezká a ekologická doprava z práce 🙂
Vloženo 12.2.2021 22:12
Kromě cca 2,5 km okruhu na louce u kapličky, tj. nad vlekem v Polevsku se v Lužických horách nikde nebruslí. Vše pouze skútrem na klasiku.
(Odpověď na dotaz uživatele Anninka z 12.2.: Krásný slunečný den. Prosím, kde se v Lužických horách upravuje pro běžky na skate? Děkuji moc za tipy :-))
Vloženo 12.2.2021 21:49
Chystáte se o víkendu na běžky? Toto je ÚPRAVA NA VÍKEND v okolí Polevska. Většina na klasiku + okruh na SKATE. POZOR na parkování v Polevsku + čepice, šátky a čelenky opět NA SKLADĚ.

Skútr Ski Polevsko projel v pátek večer všechny svoje trasy: Z Polevska na Jedličnou včetně cvičného kolečka naproti lyžařské boudě přes silnici, trasu Lužické magistrály z Jedličné, po Kočárovce a na Novou Huť. Dále z Jedličné tzv, trojku kolem Medvědí hůrky a kytlické pastviny a navazující pětku přes Polevský vrch ke Kapličce. Zde navazující trasy k vysílači a na Prácheň a přes Wachstein k fotb. hřišti a do Okrouhlé. Ve čtvrtek byl stopařem projetý býv. cyklistický ovál Novém Boru a cyklostezka do Sloupu.

V noci z pátku na sobotu byl rolbou ze sjezdovky upraven okruh na SKATE na Polevském vrchu s nástupem od Kapličky. V případě zaplněného parkoviště U Kapličky (P6) doporučujeme zaparkovat u kostela (P5) nebo u fotb. hřiště (P1) a dojít pěšky po cestě k horní stanici vleku, kde začíná stopa.

Na víkend budou upraveny trasy Lužické magistrály v okolí Prysku, z Práchně až do České Lípy na cyklostezce Varhany.. Upravené budou trasy na Cvikovsku a v okolí Luže. Sledujte www.bilestopy.cz. Nově má GPS už 5 skútrů.
Těšit se můžete i na úpravené tratě v okolí Jabloného v Podještědí, v Rybništi, Krásné Lípě a ve Šluknově. Upravené stopy budou také v Město Zákupy.

POZOR na parkování na Jedličné (P3) a U Kapličky (P6) nad Polevskem. Aby byly zajištěné možnosti parkování bez pokut, s obcí Polevsko jsme vytvořili novou mapu odstavných a nástupních míst, obec vytvořila a udržuje nové odstavné plochy. Neparkujte na vozovce, kde není zajištěna šířka 6 m. Pokud budou plná parkoviště na nástupních místech, zaparkujte v Polevsku na návsi za hospodou (P2) nebo u fotbalového hřiště (P1) nebo použijte hromadnou dopravu. Více zde: https://skipolevsko.estranky.cz/clanky/aktuality/moznosti-parkovani-v-okoli-polevska.-upozornujeme-na-kontroly-policie-cr.html

Objednávky čepic, nákrčníků a čelenek jsou připraveny a čekají na Vás! Vyzvednout si svou objednávku budete moci tuto sobotu a neděli 13.-14.2. od 10:00 do 15:00 na lyžařské boudě Jedličná - východisko běžeckých tras. Zároveň připomínáme možnost zamluvení zboží na tel. čísle 605 805 845, nebo na emailu ski.polevsko(zavinac)email.cz.

Pokud jste byli spokojeni s úpravou, zde je možnost přispět na účet Ski Polevsko: https://skipolevsko.estranky.cz/clanky/aktuality/byli-jste-spokojeni-s-upravou-trati-v-okoli-polevska--zde-je-navod-jak-nas-muzete-podporit..html.

Užijte si ideální podmínky v Lužických horách. SKOL!
12:07
12:08
21:34

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 5)

Vloženo 12.2.2021 15:04
BĚŽKY V PRYSKU
Dnes projeto od hřbitova v D.Prysku k zahrádkám v Kam.Šenově a po drážním tělese na Prácheň. Gergelovo kolečko je také projeto. Nová alternativní trasa vede nad drážním tělesem po lesní cestě. Pro děti jsou malé trasy v sadu za školou. Skol!
Vloženo 12.2.2021 6:33
Jablonné v Podještědí - běžecké stopy na klasiku jsou za koupalištěm upravené.

O oblasti

Lužické hory jsou nevelké pohoří, ležící zhruba na půli cesty mezi Děčínem a Libercem v severních Čechách. Malá část pohoří leží na území Německa a se nazývá Žitavské hory. Upravovaných běžkařských tras v Lužických horách mnoho nebylo, ale postupně přibývají. Výchozím bodem těch nejznámějších je Polevsko u Nového Boru. Množství upravovaných stop je ale i na německé straně mezi obcemi Waltersdorf, Jonsdorf, Oybin a Luckendorf. Ty jsou napojeny na trasy v okolí Luže, nejvyšší hory Lužických hor.

Na sněhovém zpravodajství z Lužických hor spolupracujeme s webem Lužické hory. Jeho součástí je již několik let sněhová samoobsluha, fungující na obdobném principu jako náš web. Od sezóny 2013/2014 zprávy sdílíme, díky čemuž budou moci oba weby nabídnout svým čtenářům větší množství zpráv o sněhových podmínkách.

Ostatní podoblasti v rámci oblasti Lužické hory