Lužické hory – běžky

Číst celý text

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Vloženo 20.2.2022 12:22
Zprávy z Luže: tak jsme se radovali. Napadlo asi 15 cm sněhu. Ovšem od parkoviště není možné projet skutrem. Voda, voda. Možná od Šebru to bude dobré, ale od nás ne. Samá voda. Tak nezoufejte, třeba to ještě přijde. My jdeme na spadlý strom na trase - pěšky. Skol.
Vloženo 17.2.2022 9:56
Včera proběhla pravděpodobně poslední úprava stop,v lese kolem Jedličné uz snehu moc neni takže nejlepší svezení je opet na “Ledovci a Polevskem vrchu kde uz také vyčuhuje podklad….lepsi svezení je na loukách okolo Kozi farmy kde je jeste dostatek snehu cca 10-20cm😉😉
Vloženo 15.2.2022 15:28
Zprávy z Luže:Dnes ideální počasí . Stopa drží. Zatim nic netaje, je na nule. Využijte poslední dny, kdy je možno běžkovat.
Vloženo 14.2.2022 8:57
Včera na Polevsku, na Ledovci, od kapličky nahoru, za mě krása, minimum lidí, sluníčko,ticho, super výhledy i svezení, moc jsem si to užila .
Vloženo 13.2.2022 17:49
Jel jsem ze Cvikova "skibusem" do Dolní Světlé, odtud už na běžkách po bývalé sjezdovce vysupěl na louky, kde jsem dal pár koleček v hebkém prašanu. Pak od chaty Luž dál k Ptačinci většinou po německé straně, kde jakési stopy ještě zbyly. Nejlepší stopa u nás je od rozcestí Lužická cesta zpět k chatě. Také k Jánu stopa sjížděla, zkusil jsem asi kilometr v pohodě. Potvrzuji krásné větrné počasí, narvané bylo parkoviště i přilehlá hospoda. Zpět se dalo sjet po mírnější sjezdovce, na autobus do Světlé je to pár minut.
Vloženo 13.2.2022 16:56
Dnes celý den slunce. Sníh mizí, ale protože bylo pořád kolem plus dva stupně, tak zatím stopa drží. Lidí bylo dost, ale u nás to není hektik. Běžkaři se rozptýlí a potkáte dva, tři. Není to jako v Jizerkách.Parkoviště a restaurace jsou plné, ale na trase se lidé rozjedou a potkáte dva, tři.Jsme rádi, že hodně běžkařů jezdí ze Cvikova a Boru, protože letos dole není vůbec sníh.A k nám je to kousek. Tak držme palce, ať ta pohoda vydrží co nejdéle. Krásný zbytek dne. Skol.
Vloženo 11.2.2022 19:33
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 11.2.: Jak to mezi Luží a Šébrem vypadá? Sněžilo dnes přes den alespoň trochu? Budou zítra nové stopy? Honza) Ano - už jsem psala - dnes odpoledne trasa projeta, stále drobně sněží, ale málo.Stopy zatím dobré - drží.
Vloženo 11.2.2022 19:31
Zprávy z Luže : Dnes se upravovalo až odpoledne, protože celý den drobně sněžilo. Připadlo takových 15 cm. Takže na trati je od dvaceti po čtyřicet cm. Nejlepší je to k Šébru. Nejezděte od parkoviště k Jánu, tam lesáci vyhrnuli až na asfalt. Jinak stopa drží. Hlavně aby mrzlo a sněžilo. Zitra bude dobré svezení. Hezký večer. Psáno v 19,30 hod. Skol.
Vloženo 11.2.2022 13:09
Dnes dopoledne upraveno!!!!!snih nám sice mizí před očima ale pokusili jsme se upravit co se da😉😉,a to “Ledovec” podmínky dobré 15-20cm na louce nad vlekem je to uz horší fouká silný vítr a ten odhaluje ledové plotny a dole u Kaplicky bohužel i trávu,dale skútr Ski Polevsko upravil okruh “pres silnici k Vysílači” kde jsou podmínky vcelku dobre…..Bohužel v lese na Jedličné směrem ke Kytlickym pastvinami se uz upravit nedalo tam prolíná voda a proto nedoporujeme se tudy vydat..
Vloženo 10.2.2022 17:26
Zprávy z Luže: Taje i u nás čím dál víc,stopa drží, ale někde je velmi málo sněhu. Počasí neporučíme. Snad dopadne - v pátek by mělo sněžit. Ale přesto jsme asi jediní, kde si jakžtakž zajezdíte. Jsou úseky dobré a pak nic moc. Viz včerejší zpráva od Petra.Snad se to zlepší. Skol
Vloženo 9.2.2022 19:53
Od chaty Luž klasika k Ptačinci, prvních 500m velmi špatné, pak už se dá, je ale teplo a podle toho stopa vypadá, ale základ tam je, přejezd z Německa k Ptačinci už je hodně špatný, místy kameny, ale projedete, sjezd z Ptačince v dobrém stavu odtud směr Sebe prvních cca 400 m hodně špatný, pak už to jde, od Sebru zpět okolo myslivny nejlepší svezení. Teplota +5, mazání červený klíště a podle toho vypadala skluznice, tolik jehličí už dlouho neviděla. Přijetí i německá strana a ta je ve velmi dobrém stavu na to jak je teplo
Vloženo 8.2.2022 17:50
DNES PROJETO okruh kolem Jedlové... dole v Jiřetíně je toho malinko, ale o pár metrů výš už se dá :)
❄ projeto z hlavního parkoviště v Jiřetíně (kde se parkuje při lyžování, neparkujte na náměstí❗) odtamtud traverz na Křížovou horu (sněhu je od parkoviště malinko, lepší asi start na Šébru), okruh kolem Jedlové - Dlouhá míle, dále Šébr přes novou lávku a zpět k Jedlové kolem Ranče k parkovišti.
Vloženo 8.2.2022 16:28
Z Luže : Stopa drží, rozjeta jen cesta k Jánu - lesní stroje - jinak vše v pořádku. Na Luži jsou děti / škola / a těm jsme projeli stopy na louce, aby se neničily tratě. Sněhu zatím stále dost. Skol.
Vloženo 7.2.2022 12:47
Zprávy z Luže: Včera odpoledne skůtr projel celou trasu. Stopa drží. Dnes opět sněží - kdyby se nasčítalo, kolik již nasněžilo, bylo by to přes metr. Jenže - pokud dole prší, tady sníh zespoda odtává. Tak je tu kolem čtyřiceti cm čerstvého sněhu. Vítr se utišil, můžete vyrazit. krásný den. Skol
Vloženo 6.2.2022 17:23
Polevsko od hřiště, sněhu hodně, ale nějaký kkt to rozryl, k vysílači hezké, zpět ke kapličce trochu rozdupané, paní s psíkem si udělala z lyžařské stopy chodník ☹️ ... od hřiště by byla potřeba úprava, pak by to bylo ideální-sněhu spousty... nad kapličkou velmi slušné, sjezd na Jedličnou dostatečně vysněžený, pohodový... ke Kytlickým pastvinám z opatrností sjízdné, ale nejhorší část, jestli bude obleva, tak už to nepůjde. Jinak pěkné běžkování, minimum lidí, asi nikdo nevěří, že se tak pěkně jezdí, jinak jestli nenapadne, tak by úprava 3ky byla spíše ke škodě.
11:26
11:38
11:45
12:56

» Zobrazit všechny fotky (celkem 10)

Vloženo 6.2.2022 14:16
Zprávy z Luže :Od včera napadlo přes 20 cm sněhu. Právě vyráží skůtr, přestalo sněžit - aby vám trasu opět projel.Omlouvámn se, napíšu to na facebok - Lužická magistrála a na Kam za sněhem jsem zapomněla. Polepším se. Sníh je nádherný, vítr zatím žádný také není, takže to stojí za to ještě dnes vyrazit. Silnice na parkoviště jsou protažené.Parkoviště je prohrnuto. Tak do toho. Skol
Vloženo 5.2.2022 22:15
Z Jedlové, Šébr ráno hezká stopa, zpět již ukázkově rozdupané od pěších, Šébr z prava kolem Pěnkavčího vrchu moc pěkné, pak sjezd do sedla, turisty prošlapanou stopou na Žitavskou magistrátu, která je velmi slušná, lyžařskou stopou na chatu Luž. Zpět na jistotu stejně až do sedla, přímo na Šebr stopa ledová, hezký trénink soupaže. Pro sportovní jízdu výborné a rychlé, pro výlet s dětmi trochu náročné a asi rychlé až moc... jinak v pohodě na "2" lyže, kamenačky netřeba.
10:46
10:59
11:23
14:00
Vloženo 5.2.2022 20:21
Ze Šébru na Luž a zpátky. Jak píše Mates, docela dost lidí, ale nic zásadního. Na trase jsme museli jednou nebo dvakrát sundavat. Kvůli sjezdům - koukaly kameny. Stopa docela ledová ale svezení, jako vždy :-), moc pěkné. Odpoledne začalo posněhávat, tak uvidíme…
Vloženo 5.2.2022 15:49
Dnes mezi Luží a Šérem vyrazilo opravdu hodně lidí. Obě parkoviště plná a další lidi jezdili od Jedlové ( jak to vypadá dál nevim) . Sněhu dost, mimo hustý les určitě 30 cm, stopa dost ledovatá. Západní cesta kem chaty Na Milíři hodně ledovatá, východní lepší a vůbec nejlepší byla německá magistrála, po poledni ji znovu projeli skútrem. Da se jezdit i na loukach kolem Horní Světlé, pokud se chcete vyhnout lidem a nepotřebujete stopu , sníh je tam umrzlý s ledovou krustou.
Vloženo 3.2.2022 21:33
Dělali jsme co jsme mohli, ale...
Po důkladném zvážení všech pro a proti jsme se rozhodli závod Lužická 30 ZRUŠIT.
Ráno to byla pohádka, ale po dnešním dešti je část tratě nezpůsobilá k závodu (jsou místa kde vzlíná voda a mokrý sníh ze začíná bořit). Do toho dorazí zítřejší obleva a další déšť. Část členů je nemocná/v karanténě. Letos nám ty podmínky prostě nehrají do karet. Děkujeme za pochopení. Zachovejte nám přízeň.
Pokud si budete chtít o víkendu zalyžovat, sjízdná je trojka z Jedličné - ale pozor na kytlických pastvinách prosvítá podklad a voda, místy je nutné překonat tekoucí vodu. Nejlepší svezení je od Kapličky na Polevském vrchu a na Ledovci nad vlekem. Stopa stále drží, ze středy projeto rolbou na skate (doporučujeme hlavně po ráno, když to utuhne). Kočárovka je nesjízdná - proplužená.
SKOL!
Vloženo 2.2.2022 22:03
UPRAVENO + OKRUH NA SKATE + !KOČÁROVKA PROPLUŽENÁ! + VYČKÁVÁME S LUŽICKOU 30 DO ČTVRTKA
Doplnění předchozího příspěvku od skútraře Ski Polevsko:
Dnes v podvečer jsme opět upravili trojku a pětku z Jedličné, přes Polevsky vrch, Ledovec ke Kapličce. Všude podmínky ideální a sněhu dost, na většině míst je vyříznutá stopa. Pouze směr Kytlice na Kytlických pastvinách nám radost kazí voda která vystupuje místy na povrch, zde se stopa upravit nedá. V noci upraven rolbou okruh na SKATE na Polevském vrchu díky Sjezdovka & Bikepark Polevsko.
Dále nám radost neudělala proplužená Kočárovka od lesáků. Z toho důvodu se neupravovalo a je nesjízdná !!!
Se závodem Lužická 30 je to složitější...
Sněhu je na většině míst dost, na Kytlických pastvinách vylézá voda a závod tedy není možné vést tudy (alternativa po zelené přes M. hůrku). Počasí má být ve čtvrtek na hraně - déšť se sněhem. V pátek má být plus 3 a obleva. Proto vyčkáváme jak se vyvine čtvrtek a poté rozhodneme. Závoďáci, dejte nám ještě do čtvrtečního večera čas na rozhodnutí.
Zatím zvažujeme trasu: start z louky pod Jedličnou, kolem boudy, místo na kytlické pastviny po zelené přes Medvědí hůrku, k Jezírku, na Polevský vrch kolem přístrešku na Ledovci, ke Kapličce, přes silnici k posedu a dle podmínek až k vysilači, poté nad kozí farmu, ke Kapličce nad vlek, k Jezírku a zpět přes Esíčko, cíl u boudy na Jedličné.
Část našich členů je v karanténě, proto uvítáme pomoc z řad dobrovolníků - především pomoc na trati. Ozvěte se nám do zprávy. Děkujeme. Uvítáme i průběžné zprávy z tratě ze závodního okruhu.
21:28
21:29
Vloženo 2.2.2022 21:15
Dnes v podvečer jsme opět upravili 5km okruh Jedlična,Polevsky vrch,Ledovec vsude podmínky ideální a snehu dost je řízlá stopa,pouze směr Kytlice nám radost kazí voda která vystupuje místy na povrch zde se stopa upravit neda 🥲,dále nám radost moc neudělala “spoušť “ kterou pravděpodobně vytvořili stroje lesů ČR na naši oblíbené Kočárovce a z toho důvodu se neupravovalo a je nesjizdna !!!!!!!!!!
Vloženo 2.2.2022 16:24
včera a dnes - celkem napadlo 40 cm sněhu. Kde je hodně větví, tak samozřejmě méně. Před hodinou vyjel pan Horák na skútru dělat stopu. Včera ji celou neprojel, protože u myslivecké chaty spadly 3 velké smrky do stopy. Dnes snad bude pokoj.Podklad u parkoviště mokrý, ale doufám, že v lese je vše ok a že sníh dlouho vydrží. Dobře se svezte.Skol
Vloženo 1.2.2022 21:27
NOVÝ SNÍH. ZÁVOD V SOBOTU.

Počasí nám děla radost… napadlo kolem 15 cm mokrého sněhu. Po silném větru a nyní pod těžkým sněhem popadalo několik stromů, které byly dnes odstraněny z trojky i z Kočárovky. Odpoledne projeta z Jedličné trojka a pětka a Kočárovka. Z Okrouhlé vyrazil skutr kolem Kapličky a k vysílači na Prácheň.
Následně vše zapadané novým sněhem. I zde odstranění několik stromu z cesty.

Závod Lužická 30 se s největší pravděpodobností uskuteční. O trasách rozhodneme ve čtvrtek. Snad oteplení nebude tak silné a sníh do soboty vydrží. Přihlášujte se https://www.nazavody.cz/zavod/68-luzicka-tricitka-2022/. Platba předem není nutná, přihlášení mají zvýhodněné startovné splatné v den závodu.

Další úprava ve středu v okolí Polevska po sněžení kolem jedné hodiny. Uvidíme, zda se v noci podari upravit okruh na skate rolbou od kolegů ze Sjezdovka & Bikepark Polevsko. Sjezdovka opět v provozu!
Večer se pokusíme upravit cyklistický areál v Město Nový Bor a cyklostezku do Sloupu.
Další zprávy ve středu večer.
SKOL!
21:23
Vloženo 1.2.2022 18:13
Dnes nebyla projeta celá trasa, přestože napadl sníh. Odstraňovaly se stromy po vichřici. A že jich bylo. Dnes pomáhal skútraři i dobrovolník, a přesto vše nezvládli. Nyní hustě sněží, sněhu již tak 30 cm. Uvidíme zítra, jak to bude vypadat.Hezký večer- skol.
Vloženo 31.1.2022 19:23
Vyjeli jsme za silného sněžení od kapličky směrem na ledovec. Nahoře byl pod vrstvou asi 3-4 centimetrů vlhkého sněhu opravdu ledovatý povrch, stopa neviditelná. Po pár kolečkách jsme to vzdali, sníh se lepil a sněžení sílilo. Tak snad v dalších dnech půjde udělat stopy a oteplení nebude výrazné. Ať to frčí!
Vloženo 29.1.2022 13:38
Ráno 7,30 Jedlová žst. stopa směrem na Stožecké sedlo rozbitá od techniky, pouze místy docela dobrá. Od Stožeckého sedla velmi dobrá (občas větvičky ve stopě) směrem Milíře a přes Černou bránu po německé straně (velmi dobrá stopa) na chatu Luž. Poté zpět k rozcestníku Pod Ptačincem a směr Stožecké sedlo pod Bouřným vrchem (také krásná stopa). Ze sedla na nádraží v Jedlové (cca 10,15) již stopa zasněžená. Minimum lidí, krásné zimní počasí. Děkuji za úpravu a doporučuji všem pohyb ve stopě na lyžích.
Vloženo 29.1.2022 9:58
Zprávy z Luže: Stopa drží, právě začalo docela hustě sněžit.pokud napadne víc sněhu, trasu projedeme skůtrem. Zatím vše pro běžkování dobré. Nebojte se vyrazit, první nadšenci již jsou ve stopě. Hezkou sobotu. Skol.
Vloženo 28.1.2022 10:46
Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 26.1
Vloženo 27.1.2022 10:45
(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 26.1.: Ahoj, dá se prosim nekde v Luzickach bobovat? Diky)

bobovat se dá na každé hezké a nezákeřné svažité louce, ideální je třeba bývalý areál ski luž (od odbočky u chaty Lužanka v Horní Světlé po vrstevnici a stráň až pod myslivny).
na německé straně pak bývala ve starých mapách silnice ze severu na Hvozd označována jako přírodní sáňkařská dráha, ale to je tedy při tvrdém sněhu poněkud hukot. no a v Hainu je hned u velkých parkovišť (v létě turisti, v zimě běžkaři) stráň upravovaná pro sáňkování/bobování rolbou/skůtrem, aby rodinky s boby necouraly po upravovaných stopách, ale měly nekonfliktní zábavu hned po ruce.

O oblasti

Lužické hory jsou nevelké pohoří, ležící zhruba na půli cesty mezi Děčínem a Libercem v severních Čechách. Malá část pohoří leží na území Německa a se nazývá Žitavské hory. Upravovaných běžkařských tras v Lužických horách mnoho nebylo, ale postupně přibývají. Výchozím bodem těch nejznámějších je Polevsko u Nového Boru. Množství upravovaných stop je ale i na německé straně mezi obcemi Waltersdorf, Jonsdorf, Oybin a Luckendorf. Ty jsou napojeny na trasy v okolí Luže, nejvyšší hory Lužických hor.

Na sněhovém zpravodajství z Lužických hor spolupracujeme s webem Lužické hory. Jeho součástí je již několik let sněhová samoobsluha, fungující na obdobném principu jako náš web. Od sezóny 2013/2014 zprávy sdílíme, díky čemuž budou moci oba weby nabídnout svým čtenářům větší množství zpráv o sněhových podmínkách.

Ostatní podoblasti v rámci oblasti Lužické hory