Zuz – profil lyžaře

Registrován od 9.2.2020, vložil celkem 3 zpráv.

Vložené zprávy

Vloženo 2.4.2023 20:34
Dnes jsem vyrazila z Pece pod Sněžkou, což nedoporučuji, protože sníh začíná až v lese za Kolínskou boudou, takže lepší je vyjet lanovkou z Jánek. Nejlepší úsek: rozcestí Pod Kolínskou boudou až rozcestí pod Černou boudou (ta delší cesta), sněhu dost (je tu jen v jedné zatáčce asi 5 metrů vytáto), cesta není rozdupaná, naopak je pěkné hladká. Stopa na klasiku tu spíš není, ale na bruslení je to super. Malý okruh na Černé hoře - začínala jsem na straně blíž k Peci, proti směru hodinových ručiček: stopa na klasiku celkem dobrá, ze začátku je v lese dost bordel, sjezd je docela v pohodě, je to hezky upluženo, ale na konci chybí asi na 10 metrech sníh, jakmile se pokračuje po vrstevnici vlevo směrem k lanovce, tak to je druhý nejhezčí úsek - dost sněhu, bez špíny, tady to jelo pěkně až k lanovce.
Kolem vleků je oranice rozdupaná od pěších. Okruh k vysílači můžu doporučit, dost sněhu, téměř žádná špína ani stopy od pěších. Úsek kolem Černé boudy je dost rozdupaný a místy je to čistý led, takže tady jsem šla pěšky. Sníh - lehce přimrzlý firn. Ve dvě odpoledne byly nahoře mínus tři stupně. Kdyby bylo nad nulou, tak by to bylo lepší, protože sjezdy by byly víc v pohodě a přes jehličí by se dalo také lépe projet.
Vloženo 9.2.2020 22:06
Ze Strážného (Jezerní domky) - Dvorská bouda - Luční bouda - Klínová bouda - Strážné: už od parkoviště souvislá vrstva sněhu, stopa žádná, ale je to celkem hezky uježděné od zásobovacích roleb, takže se jelo hezky. Dole trochu ledovaté, o kousek výše už pěkný sníh. Vrcholek nad Luční Boudu je vyfoukaný na led jen asi na 50 m, jinak v pohodě.
Louka kolem Klínové boudy: vyježděno jen od lyžařů, takže stopa nic moc.
Na druhé straně louky konečně začala stopa, ale už je dost stará. K Strážnému se dá dojet jen k první chatě u Šestidomí, dál už je to buď vytálé nebo led.
Vloženo 9.2.2020 21:57
Výjezd lanovkou na Černou horu. Černá hora - část po Velkém okruhu - Václavák - Vlaššké boudy - Krausovy boudy - Na Pražačce - Janské lázně
Všude čerstvě upravené stopy
Nahoře na Černé hoře: perfektní sníh
kolem Vlašských bud byly stopy rozšlapané od lidí (stihli je od rána rozšlapat :-( , ale na klasiku v pohodě.
V nižších částech (Vlašské boudy, Krausovy boudy) je souvislá vrstva sněhu, ale jen asi 15 cm a horší kvality než nahoře. Místy je to vyklouzané na led. Pěkné stopy až Na Pražačku. Od Pražačky dál nejsou stopy upravené ani jedním směrem, je to tam rozryté, ale sníh byl skoro až do Jánek.