Rychlebské hory – běžky

Archiv zpráv zimy 2013/2014

Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Rychlebské hory ze zimní sezóny 2013/2014. Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku Rychlebské hory - aktuální zprávy

Vloženo 20.2.2014 19:31
Na bruslení je ideální od Císařské boudy na Paprsek. Šengeny i Pralinka jsou užší, je to spíš na klasiku, ale bruslit se tam místama sice omezeně, ale taky dá - ale klasika je na těchto okruzích asi lepší
Vloženo 18.2.2014 17:41
zdravím všechy nadšence bílé stopy dnes jsem byl na paprsku z ramzové pěšky až tak 1km před císařskou pak už dal perfektní stopa k paprsku. Kvalitní byla pralinka i velky šengen v časové tisni už jsem medvědí nestihl
Vloženo 16.2.2014 21:17
Tak jsem dnes vyrazila na Paprsek a bylo to nečekaně dobré. Nad 1000 m je sněhu 15-20 cm, čerstvě urolbováno + vyřízlá stopa na klasiku na obou stranách manšestrového pásu. Bylo nad nulou, takže máza co nejměkčí tuhý vosk. Nutno držet se opravdu v co nejvyšší nadmořské výšce, s každým metrem dolů sněhu výrazně ubývá a navíc je uklouzaný a ledovatý. Směrem dolů na Ramzovou je trasa sjízdná až k rozcestí Černý potok.
Vloženo 21.12.2013 18:04
Paprsek-nejlepsi snih i stopy na magistrale, kolem Cisarske louku a smerem do Petrikova.Velky Schengen nedoporucuju, je tam hodne kamenu, jehlici a na polske strane malo snehu, je to trapeni, misty se neda ani bruslit.Maly Schengen a Pralinka jsou na tom lepe.Stopa od Smrku po hranicni care protazena rolbou neni, jen vyslapane lidmi, do toho stopy od bot, radeji to objet.Snih je hodne zledovately, umrzly.
Vloženo 19.12.2013 20:38
Dnes z Petříkova kolem Císařské b. na Paprsek, potom 3x Pralinka a zpátky do Petříkova.
K Černému potoku stopa zničená (projel tam traktor) - kus je lepší lyže nést, sjet se to dá, ale s dobrýma lyžema bych neriskoval. Od Č.p. dál je sněhu dost, ale je jak beton - výhoda je, že stopy drží a šutry jsou schované, byť občas jen těsně. Nahoře od Císařské je to i relativně čisté, bordelu ve stopě je jen minimálně.
Pralinka, co se týče sněhu a stavu stop, tak dobrá kromě těch dvou úseků zmíněných v předchozím příspěvku. Rozhodně proto jet po směru hodinových ručiček, anebo jen po hranici. Co je horší, že všude je ve stopě spousta jehličí, které se chytá na klistr a děsně to brzdí. V nejvyšších partiích cca od 1050 m lehounký poprašek (nebo spíš spadlá námraza), který ale jehlíčí nezakryje a naopak mi to na něm moc nejelo.
Celkově - nejlepší je jít bruslit, dokud nenapadne je to na klasiku bída.
Vloženo 16.12.2013 18:15
Na Paprsku bylo upraveno před víkendem asi 34 km tras, většinu z nich jsme dnes projeli.

Na klasiku je nejlepší okruh Pralinka, určitě doporučuji jet po směru hodinových ručiček - v úseku společném pro všechny okruhy je pár kamenitých míst a v tomto směru je to do kopce tedy neškodné. Totéž platí pro stoupání k Polské hoře. Cesta po hranici je naprosto luxusní.

Okruh Medvědí bouda moc nedoporučuji - oba sjezdy k Medvědí boudě jsou projeté od auta, stopa na klasiku je zničená, sjízdné to ale je. Od Růžové boudy na Paprsek to auto jelo taky, ale tam tolik škody nenadělalo a stopa zůstala.

Okruh Velký Šengen obsahuje jak luxusní pasáže pro oba styly, tak úseky, kde jehličí na trati lyžaře dost brzdí. Odbočky dál do Polska (Sucha Przel, Bielice) neprojeté ani od lyžařů, jedna od Bielic teda dnes projeta autem, které se pak pokračovalo ještě asi 1km po trase Šengenu a trochu poničilo stopu. Závěr k magistrále se jede pro trase na webu Paprsku označené jako "Rampa" - ta spodní co se napojuje u Císařské chaty je spíš jen na klasiku, ta druhá horní vypadala jen na bruslení.

Magistrála i přes mírné podupání od pěších stále v dobrém stavu pro oba styly (na bruslení je to asi pořád nejlepší místo), sjezd dolů do Petříkova o něco lepší než v neděli - přes noc napadl poprašek, pak to ujel nějaký skútr a lyžařů dolů už tolik nejelo, v součtu to pomohlo.

Fotky jsou na FB stránce tohoto webu - https://www.facebook.com/Kamzasnehem
Vloženo 15.12.2013 18:53
V okolí Paprsku je nyní nejvíce kilometrů upravených stop na Moravě. Upraveno asi někdy před víkendem, stav stále velmi dobrý. Jede to na tvrdém podkladu celkem rychle, jen na klasiku se maže těžko. Odborníci tvrdí, že je to na klistry.

Dnes jsme projeli okruh Malý Šengen. Po směru hodinových ručiček nejprve část společná s Pralinkou upravená na klasiku (2 stopy) ve velmi dobrém stavu, dále část společná s Velkým Šengenem většinou ideální pro oba styly, ale v pár zalesněnějších pasážích místy dost špíny (hlína, jehličí, ...). Od poslední odbočky na polské Bielice stoupání urolbované bez klasické stopy a u odbočky na okruh Pohádka byla chyba po trase Šengenu pokračovat - hraniční cesta projetá jen od lyžařů a ve sjezdu náročnější (někdo tam i sundaval lyže). Zítra zjistíme, kudy to je lepší.

Magistrála z Paprsku přes Císařskou Boudu v dobrém stavu pro oba styly až do zatáčky s rozcestím Černý potok. Odtud do Petříkova nic moc - po poslední úpravě tam ještě projel traktor a vyjel místy koleje + cesta je silně vyplužená. I tady jsme viděli pár lidí co sundavali lyže, na druhou stranu pro dobré sjezdaře s kameňačkmi je sjezd v pohodě. Vleky v Petříkově ještě nejezdí, takže se dá parkovat až v obci.

Zpět na aktuality současné sezóny v oblasti Rychlebské hory