Králický Sněžník: zpráva z 29.12.

Vloženo 29.12.2021 19:24
Přes noc napadlo cca 5 cm sněhu. Tam, kde nejezdí minimum lidí, dokázali lyžaři strojové stopy na klasiku z poslední úpravy obnovit. Na skate to v trojúhelníku Staré Město - Zatáčka smrti - Kladské sedlo není. Ale postupně.

Ze Starého Města nahoru ke skiareálu Kraličák po tenké vrstvě cca 5 cm sněhu - ano, rolba tam v pondělí byla, ale šlo o nějakou průzkumnou/testovací jízdu, ne plnohodnotnou úpravu. Ultrakameňačky byly správná volba. Tohle do Silvestra určitě komplet zmizí. Od rozcestí Nad Štěpánovem je už sněhu o trochu více. Přejezd po pláních přes sjezdovky sice stále bez úpravy, ale v pohodě.

Od rozcestí Nad Hynčicemi již pěkná stopa z pondělní úpravy směrem k Dolní Moravě. Z rozcestí U Zatáčky smrti byla patrná směrem nahoru jen jediná stopa od lyžaře, tak jsem pokračoval dál okolo Zatáčky smrti (tam je to pořád pěkné) a ke Kladskému sedlu se vracel až druhou horní cestou. Tam jsem byl prvním lyžařem, přede mnou tam tedy byla ta pondělní rolba, ale jela jen na hrubo. Ze začátku kříží pár potůčků, možný problém směrem dolů. K výrazné změně dochází po vystoupání na hřebínek, tam totiž asi přijíždějí shora lyžaři na skialpech. Každopádně dál úprava je, stopa je.

Dál k Návrší pěkná stopa, dokonce i bruslit by se dalo. Od Návrší k rozc. Stříbrnický potok bohužel 1km po silničce prohrnuté pro provoz aut. Ale kameňačky to daly i tak. Dál ke Kladskému sedlu (k rozc. Na Rampě) stopa většinou velmi pěkná, na bruslení určitě ne. Na prudkém stoupání od Rampy je jedno hnusné místo viz foto, pak ve sjezdu křížení s jedním potokem, směrem nahoru určitě nutno obkročmo, dolů jsem to skočil. Ke Kladskému sedlu po hranici rozdupáno od pěších, ale vlastně to nevadí.

GPS záznam: https://www.strava.com/activities/6443601021. Pokračování výletu směr Paprsek: https://www.kamzasnehem.cz/bezky/vylet/51668
Oblast: Jeseníky Králický Sněžník

Nejnovější zprávy z oblasti Králický Sněžník

Vloženo 18.2.2024 21:38
Ze Slaměnky na Mokřiny a zpět. Upraveno v pátek v noci, ale vzhledem k tomu, že tam běžkaři téměř nejezdí, místy stopa jak nová. Vzhledem k tomu, že ze soboty na neděli mírně mrzlo, byla stopa místy hodně tvrdá, tam, kde svítilo slunce, zase... více
Vloženo 30.1.2024 22:35
Krásná slunná neděle nás lákala vystoupit z Návrší až k mixéru. Nahoře ani nefouklo a byla to opalovačka - :D Od Návrší do stříbrnického sedla krásná stopa. Dál, tím jak svítilo slunko, tak bylo na hřebeni vše změklé, ale jak to vypadá přes noc... více
11:12
12:16
Vloženo 28.1.2024 18:25
Ahoj lyžníci, s ohledem na stav sněhu jsem se vydal lanovkou na Slamenku a pak smer Vilemina po vrstevnici, stopa velice dobra, misty zledovatela, ve stinu pevna obcas s prašanem, za me pekny bezkovani na klasiku, na skate by me to pripadalo... více