Dvě donedávna samostatné oblasti Vsetínské Beskydy a Javorníky jsme spojili do jedné. Velké Karlovice jako hlavní lyžařské centrum této oblasti totiž leží v údolí Vsetínské Bečvy přesně mezi těmito dvěma pohořími. Část lyžařů zůstává v tomto údolí a další si mohou vybrat, jestli odtud vystoupají ke hřebeni Javorníků nebo…
Děkuji za informaci.
foto viz. https://www.zonerama.com/esence77/Album/7037859
(Odpověď na dotaz uživatele Josef T. z 20.2.: Dobrý den,
jak to vypadalo odpoledne v Karlovicích? Bude tam ještě zítra dopoledne nějaká stopa na běžky?
Díky.)
(Odpověď na dotaz uživatele Josef T. z 19.2.: Dobrý den,
je po dnešním počasí stopa ve Velkých Karlovicích?)
(Odpověď na dotaz uživatele edvard z 18.2.: jak to vypadá na běžky z Třeštiku na Solaň ,diky.)
Dnes výborné, stopa upravena včera odpoledne, všechny sjezdy obousměrně bez problémů, odpoledne ale začalo padat ze stromů.
Jinak trasy v úterý byly v Karlovicích krásné, nemá někdo informaci, jak to tam vypadá dnes? Plave to nebo ještě dobré? Děkuji
Magistrála z Cábu směrem na Čarták (Soláň) je udržovaná rolbařem z Cábu, malou rolbou se dvěma stopovači blízko u sebe. Včera projížděl všechny možné trasy v okolí velmi nadšeně, podmínky pro klasiku byly výborné, Na skate to není (snad jen po silnici od Dušné na Cáb - ale zde hodně chodců), cesta po hřebeni je místy velmi úzká, větvičky trčí do trati, na několika místech jsou prudké sjezdy/výjezdy s ledovými plotnami, bylo lepší sundat běžky a přejít je pěšky, ale jinak je profil mírně zvlněný, včera by se to dalo jet i soupaží na hladkých lyžích, určitá stoupání vybruslit naúzko. Bez úpravy rolbou by to byl boj s přírodou, skoro na skialpy, rolbování alespoň v tomto rozsahu a možnostech šířky cest z hřebenovky dělá dobře sjízdnou, středně náročnou trasu s krásnými výhledy na Pustevny, Radhošť, Smrk, Lysou.
Pokud by by bylo možné určité úseky rozšířit, cestu srovnat a prudké sjezdy obejít mírnějším stoupání po vrstevnici, tato trasa by byla naprosto fantastická a bezpečnější i v horších sněhových podmínkách (hlavně když je led).
(Odpověď na dotaz uživatele Jarda z 14.2.: Nevíte jak too vypadá z Tanečnice do Rožnova, díky)
vyrazil jsem po 9.hodině, kdy nás dovezl na Třeštík první autobus.
Třeštík-Kotlová to jelo docela dobře, sněhu dost, jela tudy v pátek rolba a i přestože byla stopa už trošku zapadena novým sněhem, nevadilo to.
Od Kotlové na Soláň bylo několik ledových ploch, kde bylo třeba i chvíli sundat běžky a nenechat se zbytečně zrakvit....
Od Soláně na Tanečnici už to opět přešlo do upravené stopy a od Tanečnice na Vsácký Cáb to bylo k mému překvapení super! Nebylo by sice škoda mít tam pár cm sněhu navíc, ale jinak to celkově vzato bylo velmi dobré.
Solane na Cab na to ze je malo snehu to nebylo spatne.bylo videt ze to rolba jela a led odstranila diky za to
O oblasti
Dvě donedávna samostatné oblasti Vsetínské Beskydy a Javorníky jsme spojili do jedné. Velké Karlovice jako hlavní lyžařské centrum této oblasti totiž leží v údolí Vsetínské Bečvy přesně mezi těmito dvěma pohořími. Část lyžařů zůstává v tomto údolí a další si mohou vybrat, jestli odtud vystoupají ke hřebeni Javorníků nebo Vsetínských Beskyd (které byly dříve nazývány i jako Vsetínské vrchy). Teď už nikdo nebude muset řešit dilema, do které z oblastí zprávu odtud vkládat.Běžecké lyžování ve Vsetínských Beskydech, to je zejména jedna dlouhá hřebenovka. Hlavní hřeben vede od sedla Bumbálka směrem ke Vsetínu a jeho východní část od Bumbálky přes Soláň na Vsacký Cáb bývá i strojově upravovaná. Na hlavní hřeben se napojují i tratě, jejichž nástupním místem jsou Velké Karlovice.
Javorníky leží z poloviny na Slovensku, v některých místech vede hranice se Slovenskem přímo po hřebeni. Pro lyžařskou turistiku v Javorníkách je charakteristické, že se turisté na běžkách soustřeďují zejména na přejezd hlavního hřebene. Na ten se dá dostat třeba na východě z lyžařských tratí, jejichž nástupním místem jsou Velké Karlovice, uprostřed hřebene se pak na hřeben dá vystoupat u střediska Kohútka. Západní část hřebene Javorníků z Kohútky směrem na Lidečko je lyžaři méně využívána, stopa nebývá většinou projeta.