Hrubý Jeseník – běžky

Archiv zpráv zimy 2011/2012

Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Hrubý Jeseník ze zimní sezóny 2011/2012. Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku Hrubý Jeseník - aktuální zprávy

Vloženo 5.4.2012 22:17
Měla by být upravena trasa z Ovčárny na Švýcárnu v délce 6 km, o úpravě pokračování až na Červenohorské sedlo psali naposledy 19.3. - vše čerpáno odtud http://www.kamzasnehem.cz/sjezdovky/jeseniky/praded - odhad, že by mohlo být aspoň sjízdné bez strojové úpravy, stojí hodně na vodě... Pokud tam Petro vyrazíte, určitě budeme rádi za zprávu.
Vloženo 4.4.2012 13:51
prosim nevite nekdo jak to vypada na trase z Cervenohorskeho sedla na Praded ??? planujeme trasu na velikonoce:) diky za info
Vloženo 8.3.2012 9:47
stopaod švýcarny až po červenohorské sedlo totálně samý led,vůbec nedoporučuji to sjíždět dolů,je to fakt o hubu
Vloženo 3.3.2012 22:17
Ovčárna - Ztracené kameny - Alfrédka - Stará Ves - Rýmařov

Na Hřebenu ledová krusta, sněhu málo, počasí a rozhledy fantastické. Úsek mezi Vysokou holí a Velkým Májem téměř bez sněhu - je nutné si najít cestu mezi trsy trávy. Dál už je to dobré. Až po Pecný se dá bruslit. Sjezd kolem Ztracenek po zmrzlé krustě je jen pro otrlé! K Alfrédce vyfrézovaná stopa, velmi rychlá. Čerstvá stopa od rolby pokračuje až do Staré Vsi (kopíruje cyklotrasu). Tady už sníh hodně mokrý, přes Janovický les místy znečištěný jehličím. Vše ale zatím sjízdné. Stále se dá dojet až do Rýmařova!
Vloženo 20.2.2012 14:05
Okruh od horní stanice sedačky sjízdný, ale stopy zafoukaný a zapadaný sněhem. Stopa přes sjezdovky od spodní stanice po "U obrázku" v pátek a sobotu nebyla projetá v neděli ano. Odtud nahoru k horní stanici lanovky už ano. Jestli pojedete zhora tak od Obrazku radši pěšky po sjezdovce. Jet Uhlířskou cestou je o hubu.
Příště na běžky radši kamkoli jinam. (doplnění administrátora: zpráva se týká Koutů nad Desnou)
Vloženo 11.2.2012 17:58
Hvězda - Karlov
Dnes výlet do Jeseníků a paráda. Stopa Hvězda - Karlov luxusní a nikde nikdo. Z Karlova na Mravencovku stopa mělká a částečně zapadaná jehličím, pak ale opět luxusní stopa kolem Alfrédky k Zeleným kamenům a Žlutému potoku. Odtud stopa skútrem (kvalitou srovnatelná s rolbou!) na Starou Ves. Kolem Staré vsi a Rýmařova stopa místy zafoukaná, ale dalo se to v pohodě projet. Počasí mrazivé, ale luxusní. Vítr jsem díky závětří téměř necítil. Zima byla jen ve sjezdech.
Vloženo 22.1.2012 13:31
Asi neprekvapi, ze v Jesenikach jou super podminky. Trasa Anenska Hut - Skritek - Rabstejn a zpet uplne super, upavena stopa a idealni pocasi
Vloženo 16.1.2012 10:27
Karlov: Od pátku napadlo 15-20cm nového prašanu. Stopy byly zapadaný. Na Alfrédku během dne nově protáhnou.
Vloženo 8.1.2012 0:29
Kouty. Ačkoliv interaktivní mapa ukazuje, že běžecké stopy jsou upravené, není tomu tak. Cesta nahoru od spodní stanice lanovky neexistuje, takže masakr sjezdovkou nahoru a i nakonec z5 dolu. Teprve až u "Obrázku" narazíte na upravený terén, 2 stopy a středový pruh na bruslení. Takto je to upraveno přes Uhlířskou cestu až k horní stanici lanovky, tj asi 5km. Výš jsou také nějaké pozůstatky stop, ale docela zafoukané. Holt běžkaři asi nejsou pro majitele "kšeft" aby to aspoň o víkendu 1x denně projeli skůtrem. Že to neupraví, to by mi až tak nevadilo, ale co mě štve je, že lžou na svém webu, jak mají připravené stopy a pak.... , takže příště rozhodně JINAM
Vloženo 29.12.2011 20:52
Horní stanice lanovky z Koutů - část okruhu Mravenečník - okolo Horní nádrže Dlouhé stráně : strojem vyříznuté stopy staršího data jsou často (tam kde nejsou chráněny před větrem) zasněžené a zafoukané, ale směr lyží ještě drží. Bruslení by bylo složitější, mimo stopy je často ledová krusta, navíc většinou je prostor mezi dvěma stopami na klasiku úzký. Sněhu je spousta.

Nahoru i dolů je lepší jet lanovkou. Trasa od spodní k horní stanici lanovky nazvaná "Okruh Medvědí hora" slibuje sice dle oficiálních informací upravené tratě, ale realita je jiná. Od vrcholu lanovky směrem dolů jsou první 3 kilometry z kopce ještě velmi dobré, jen stopy jsou občas rozpluženy (většina lyžařů cestou dolů pluží). Následují další 3 km víceméně po vrstevnici, kde je cesta projetá traktorem tak, že nejde poznat, jestli někdy upravená byla. Lyžuje se po uježděném sněhu bez stopy. Od rozcestí Obrázek, kde se zahne po vrstevnici doprava, je zas stopa slušná, jen je nebezpečné místo, kde trasa kříží sjezdovku. Ovšem kus poté, co trasa zahne z té cesty prudce dolů, se stává na běžkách nesjízdnou - spodní minimálně 1km - zmrzlé sněhové hroudy, rozdupaná cesta, dole místy šutry. Tohle už jsem věděl z cesty směrem nahoru, takže jsem se u Obrázku rozhodl na základě logiky "projel to nějaký skútr - lyžař to zvládne taky" pro cestu označenou na letní mapě jako biková trasa Uhlířská stopa a na zimní jako sjezdovka Obrázková cesta. Nebylo to dobré rozhodnutí, cesta je nebezpečná, celou dobu jsem jel v pluhu a brzdil i hůlkami před sebou, dole je to pak o zničení lyží. Měl jsem radši jít dolů po sjezdovce, i když tam bych asi nejprudší úsek musel překonat s běžkama v ruce. GPS záznam pro lepší orientaci: http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/?d=72820
Vloženo 26.12.2011 18:19
Ovčárna-Švícárna-Červenohorské a dále ... stopa na klasiku a bruslení byla najeta až odpoledne ke Švícárně, dále na Červenohorské sedlo projeto pouze 2-mi skútry,při bruslení bohužel člověk musel ničit 1 stopu od turistů. Dále na Vřesovou studánku bylo cca 10cm prašanu na původně urolbované trati. Při zpátečním stoupání v posledním úseku na asfaltce na Praděd byl jen klasický problém dost rozbité podložky od pěších turistů a začalo sněžit. Na vrcholu -9st., u Figury -5st., parádní sníh, škoda jen, že se upravuje jen hlavní trasa a nic více(např. okruhy kolem Kurzovky by hodně pomohly, aby se oddělili turisté od tréninků). Honza
Vloženo 23.12.2011 19:34
Skřítek - Alfrédka, projeto rolbou pro klasiku i bruslení, kvalita výborná!
Vloženo 22.12.2011 22:42
Nová Ves - Mravencovka - Alfrédka: sněhu dostatek, stopy projety pouze od běžkařů.
Vloženo 13.12.2011 15:12
Skřítek - Hvězda: stopa byla najeta v sobotu skútrem, ale potom ji nějaký dobrák projel autem.. I tak pěkné svezení. Stopa na vrstevnici na Alfrédku najeta ještě není - kvůli nedostatku sněhu se nahoru nedostane rolba.
Vloženo 13.12.2011 15:11
Rýmařov - Stará Ves - prošláplá stopa.
Stará Ves - Ptačák - Skřítek - stopa najeta skútrem.
Super podmínky, fialový vosk.
Vloženo 10.12.2011 19:50
Červenohorské sedlo - sníh asi 40-50cm, dnes ještě sněžilo, teplota kolem -2. Pvní běžkaři ve stopách - ze sedla pouze dělané lidmi, strojové jsou Ovčárna-Švýcárna.