Orlické hory – běžky

Archiv zpráv zimy 2019/2020

Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Orlické hory ze zimní sezóny 2019/2020. Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku Orlické hory - aktuální zprávy

Vloženo 1.4.2020 20:05
Dnes ráno ze Šerlichu na Homoli kameňačky dostály svého názvu aneb asi poslední sklouznutí. Napadlo zhruba 5 - 10 cm jemného prašanu, -5°C, jasno, na pohled idylka. Ale zdání klame. Podklad chybí už na poměrně dost místech, což je zrádné. V první části od Šerlichu k rozdvojce v podstatě bez tvrdého podkladu, potom jižní cestou na Velkou Deštnou je to s přibývajícími výškovými metry ve stinných pasážích něco lepší. Sjezd k Jelence zrádný, na dvou místech asfalt, který není moc vidět a ani ve zbytku si člověk není moc jistý, kde zadrhne. Potom až na Homoli (i kousek dál dolů směrem na OZ) to šlo, ale vytátých míst kvapem přibývá. Řekl bych, že následující slunné dny definitivně zakončí tuhle nakonec celkem vydařenou sezónu.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 23:16
@Petr Hoppan: jj, máš pravdu. Jen Bedřichov nazval ono nařízení kraje trochu nešťastně jako, cituji doslova: "Nařízení uzavření Jizerské Magistrály a parkovišť", ve skutečnosti není vysloveně zakázán pohyb lyžařů, akorát zrušili skibusy, zakázali úpravu tratí a uzavřeli parkoviště...
Jinak zima se ještě nevzdává, aspoň v Orličkách... :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 20:03
my jsme dneska vyrazeli kolem treti smer Destna a na parkovisti bylo cca 10 aut,vojaci nikde.asi hlidaj jen rano....my sme potkali jen cestou kdyz s autem sjeli do skarpy a narvali to do svodidla.
jinak dneska podminky lepsi a lepsi,zase pripadlo...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 15:05
Ano, zřejmě to byla smůla. Špatné načasování a špatné nástupní místo. Příště budu chytřejší :-) Dnes se mi je už nechtělo provokovat. Ale jinak naprosto souhlasím, s minimem chalupářů a bez turistů z měst a Polska je tu božský klid. Takových období by mohlo být během roku více :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 14:09
Karl: v Jizerkách nikdo nic nezakázal. Jen uzavřeli všechna parkoviště a přestali upravovat. Místní jako já, stále jezdí, ale taky sem nikoho nezvu a budu rád když zůstanou Pražáci v Praze. Je to tu bez nich super, uměl bych si představit takto celou příští zimu :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 12:02
Tak to jsi měl asi jen smůlu, protože tolik výsadkářů v Chrudimi nemají, aby hlídali všechny cesty a parkoviště v Orlických... ale třeba se pletu a jako jediná složka u nás to mají zmáknuté, i když nejsme na Taiwanu...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 11:16
Bohužel mě hlídali, jestli opravdu sjedu zpátky dolů do Deštného a nezahnu někam jinam. A u odbočky na Šerlišský mlýn jelo další vojenské auto.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 11:00
Fanda mi to vzal z pusy. Asi bych se otočil a zkusil to z Louisenthalu nebo Geiersgraben... stejně musis tak i tak par set metru pesky...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:55
Taky jsem chtěl vyrazit, ale kvůli počasí to asi nechám na zítra. Kvůli pár běžkařům to asi nedělají, spíše mají obavu z davů směr rozhledna, ale na to je dnes podle mě moc zima. Každopádně Šerlich snad není jediné nástupní místo ;-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:52
Také mě to hodně překvapilo, hlavně, když to bylo ráno a kromě nich v autě, nikdo nikde nebyl. Podmínky tam jsou téměř ideální, přestalo foukat, teplota -7°C, několik cm nového prašanu. Tam, kde zůstal starý podklad, by to určitě šlo krásně. Ale bohužel.... možná jediná šance pro místní, dojít tam z domu pěšky.
Že by mělo být parkoviště uzavřeno se nikde nepíše. Nevím, jak by se zachovali, kdyby tam dojel někdo linkovým autobusem. Ten přijel ale prázdný.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:35
Dík za zprávu. Lákalo mě dnes vyrazit a to bych, věru, neměl radost... Chápu, že v Jizerkách to zakázal kraj, ale u nás takové nařízení nepadlo. Mám pocit, že jsou lampasáci zase papežtější než papež, o žádném plošném vycházení do přírody jsem nečetl ani neslyšel. Každopádně sportování uprostřed hor na čerstvém vzduchu bez kontaktu s jinými lidmi je to nejlepší, co teď mohu pro zdraví udělat. Ostatně mnoho doktorů se v podobném duchu vyjádřilo. Jinak fajn, při celoplošném zákazu vycházení by to bylo adekvátní, ale Šerlich v žádné karanténě není...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 9:02
Parkoviste na Serlichu hlidaji vojaci a nikomu nedovoli jit na bezky. Pry se smi jen na nakup nebo za doktorem. Nepomuze ani to, ze mate rousku, jste mistni a jdete sam do prirody sportovat. Nikdo jiny tam siroko daleko nebyl. Takze kdo byste chtel vyrazit, usetrete si cestu.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.3.2020 20:01
nejlepsi usek velka destna - pod homoli,az na vyjimky snehu dost.z parkoviste na velkou destnou,bud na kamenacky anebo cast peso,sice napadlo ale asfalt a kameny se obcas ozvou...jinak parada,bylo nas (tam) pet :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.3.2020 12:53
V cine,evrope,cr zasahla vyyssi moc.v cr nouzovy stav.ukoncena sezona.snad v pristi se opet setkame ve stope.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.3.2020 19:32
Klasická trasa Šerlich - Pěticestí a zpět cestou po pruské straně. K mému překvapení moc pěkné svezení klasikou, vyjma prvních cca 500 m od Šerlichu, kde je to jeden led a zvláště jízda dolů je na otrhání hran, takže je lepší sejít pěšky. Ani cesta doporučenou levou stranou kolem Velké Deštné nebyla moc příjemná, chybělo projetí rolbou, ale nedivím se, moc sněhu zde už není. Ovšem z VD dolů pod Jelenku a dále k Homoli a Pěticestí byla odměna a paráda za krásného počasí s vyfrézovanou stopou. Nemusel jsem ani jednou sundávat jedničkové lyže, ale bez pochyb to bylo mnohde na hraně a příští týden tipuji crosscountry s častým přenášením. Ale nejspíš to bylo tento víkend poslední svezení. Děkuji rolbařům za jejich práci, zvláště letos s nedostatkem sněhu mnohdy nedoceněnou. A všem nám běžkařům do příští sezony přeji více sněhu a vyjasnění podmínek soužití s pěšáky! (děkuji za letošní snahu oddělit pěšáky kolem VD). SKOL!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.3.2020 7:44
Ahoj, v sobotu Mezivrsi-Peticesti-Pod Homole severní cestou-VD-okruh kolem VD a zpět. Z Mezivrsi do doliku za Komářim vrchem tak 1/3 cesty pěšky, slabá vrstva sněhu a rychle odtavalo. Dále už lepší, mezi Peticestim a Homoli vytata místa, dalo se objet, od Homole na VD sněhu dost, na okruhu ba části pro běžkaře taky sněhu dost, na široké cestě místy vytata místa, dala se objet. Celkově ještě docela slušné jarní svezeni
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.3.2020 13:03
Dneska ze Šerlichu na VD, Jelenka, Pod Homoli, Korunka, Pěticestí, prostřední cestou zpět Pod Homoli, Jelenka, VD, Šerlich. Ráno super svezení, napadlo pár cm sněhu. Před 10 hodinou už to měklo. Jinak celá trasa až na pár míst sjízdná na klasiku. Jenom několik metrů odtáto, několik stovek metrů led. Jenom jednou jsem sundal lyže těsně před korunkou asi na 20 metrů. A také před Korunkou tam někdo jezdil čtyřkolkou a i autem...:-( Teplota byla -2 st v 7:15. Za mě výborné svezení, zítra pojedu zase. Poděkování rolbě do Říček, část trati byla upravena.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 13.3.2020 20:01
Dnes v podvečer skate Šerlich - Pěticestí a okruhem zpět. Prvních 500 metrů od Šerlichu k rozdvojení zledovatělé, potom doporučuju dát se pravou západní cestou okolo Velké Deštné, tam je sněhu relativně dost, jen pozor v jednom ďolíku protýká potok a je tam propadlý sníh. Pak přes Jelenku až pod Homoli pohoda. Lehce namrzlé, ve vyšších partiích pár cm čerstvého sněhu. Dál mezi Homolí a Pěticestím doporučuju jet severní cestou, na té jižní již poměrně hodně přenášení (cca 5x vždy pár metrů) a míst s jen tenkou vrstvou sněhu. Přeju pěkný víkend.

(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 13.3.: Dobrý den, nejel aktuálně někdo z Šerlichu přes Velkou Destnou na Peticesti? Zajímalo by me jak to vypadá na skate....? Děkuji za info 👍)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.3.2020 14:36
Zdravim z Velke Destne.. Na klasiku parada, Drzi zluty skivo za 2 Kcs Na skate trochu mekci. Ale da se. Z Serlichu pravou na VD, dale Pod Homoli a asi zpet. Je malo casu. Nechala jsem se odradit predpovedi . Diky Bohu, neprsii a je slusna viditelnost. Dekuju za upravu. Letos jsem se trefila poprve..
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.3.2020 18:53
ahoj. Skatem z luisina údolí do sedla pod jelenkou, pak pod Homoli, severní cestou na 5cestí a pak na Komářák a zpět. Do sedla pod jelenkou jen jedno místo s kameny, ale není vidět, udělal jsem si díru na skluznici a rozbil si ústa. Podklad pro bruslení šel, stopy zachovalé. Pak až na 5cestí bez potíží. Na Komářák pár míst, kde leze asfalt-spíše až v závěrečném stoupání bukovým lesem před Kom.vrchem. SKOL
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 9.3.2020 12:07
Na sjezdu od bufetu V.Deštná "hlavní cestou" k Šerlichu jsou časté ledové plotny a vytátá místa ze kterých lezou kemeny. A hordy dementních pěšáků nechápou, že je přes ten štěrk neobjedete....neuhnou a držkujou - je to síla na tomto úseku hřebenovky!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.3.2020 19:53
Zakletý - Pěticestí - Pod Homolí - Pěticestí - Skiareál
Na hřebenu cca 3-5 cm nového sněhu, neupraveno, stopa vyjetá, pěkné svezení. Na bunkrovce bude asi pár míst, které po oteplení budou problematické, severní trasa byla parádní. Z Pěticestí sjezd směrem k Mezivrší v pohodě, spojka na spodní cestu nesjízdná, nutno jít pěšky. Spodní cesta k černé sjezdovce se díky novému sněhu dala, místy to bylo jen taktak, jestli se oteplí nebo naprší, tak se to bude muset přecházet.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.3.2020 15:40
Hezké :-).Trasa Hanička-Pěticestí, prvních 1,5 km běžky na rameni, pak hezké, slunečno, přes noc cca tři cm nového sněhu.Kolem 4 st.C.Na 5ticestí hodinová opalovačka.L
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.3.2020 16:54
Z Říček Letohradskou i přes nedávnou úpravu nic moc. Několik přenášení, obkračování potoku a hodně opatrnosti. Když jsem viděl u rozcestí, jak se jeví cesta na Mezivrši, sundal jsem běžky a vyšel to propojkou na hlavní hřebenovku. Tam už to bylo dobře urolbováno. Nejhezčí úseky bylo Pod Homolí - Velká Deštná a severní cesta z Pod Homolí zpátky na Pěticestí. Na Bunkrovce mezi Pěticestím a Pod Homolí sem tam hodně ledovaté a pár dobře viditelných míst bylo lepší jít při straně kde byl sníh. Z Pěticestí na Zakletý to bylo taktéž nádherné. Sjezd dolů do Říček radši po modré sjezdovce.

V horních partiích dnes sněžilo, ale dole na parkovišti už to bylo hodně s vodou, takže příští víkend to bude asi na lanovku nebo na "parkování" na Mezivrší.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.3.2020 15:22
Skate Mezivrší-Šerlich a zpět. Z Mezivrší Pod Homoli bunkrovkou, svělý sníh, upravený, tvrdý a na tom 1-2 cm prašanu. Z pod Homole na Velkou Deštnou starší úprava, trochu horší podmínky. Z Velké Deštné na Šerlich levou cestou, tam jsou dobré podmínky, Ze Šerlichu na Velkou Deštnou po hlavní cestě, tam je potřeba dávat pozor na vytátá místa. Zpět na Mezivrší severní stranou, Z pod Homole na Pěticestí opět skvělé podmínky na skate a myslím, že i na klasiku. Různě po cestě hlavně v nižších polohách ledové plotny. Děkujeme rolbařům z Říček. Běžkařů relativně málo, počasí nic moc.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.3.2020 21:23
Obecně k horám, aby se jich dožily v co možná dobrém stavu také naše děti : parkoviště až na hřebeni = špatně, tuny nafty na rolby = co myslíte? A to přijde invaze elektrokol. Když něco stojí úsilí a trochu námahy, třeba vylézt nahoru po svých a třeba to i prošlat sám, proč ne? Hory nejsou tělocvična a pokud ano, tak už to nebudou hory😎
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.3.2020 17:15
Orlické hory mam rád, ale tenhle rok všeobecně to tam není vůbec dobré. Škoda, že se nedělá víc úprav. Zajmavé, že to někde funguje skoro každý druhý den a nebo aspoň když je potřeba s ohledem na meterologické podmínky. Každej si stěžuje, ale zajmalo by mě kolik lidí přispívá na úpravu tras!!! Podle mě by se měli zpoplatnit všechny parkoviště v Orlických horách, kde běžkaři nastupují na trasy. Stačilo by i 50 kč na den a hned by to zas pomohlo. Rolba zadarmo opravdu nejezdí. Když to funguje jinde, proč by to nemohlo fungovat i zde??
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.3.2020 11:08
Pocasi nadherny, nahore krasne bilo... ale ze Serlicha totalne umydleno, lyze jezdily do vsech stran a bylo hrozne tezky je udrzet. Uprava uz dlouho zadna, ale i kdyz rolba vyjede, nema do ceho vyriznout stopu, povrch je tvrdy, v dolnich partiich ledovaty. Kdyby ovsem stopa byla, dalo by se jet porad soupaz, je to rychly jako blesk. Puvodni plan Serlich - Peticesti zredukovan navratem hned z V. Destne, dnes tedy "rekord" v ujetych km. Asi je to lepsi na brusleni. Pozor na asfaltove plešky smerem na V.D. po siroke ceste.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 4.3.2020 19:19
Klasika Šerlich - Pěticestí ,ráno po novém sněhu, sice pár centimetrů, ale dobrých. Podmínky skvělé, z Pěticestí na Mezivrší horší. Čerstvě upraveno Mezivrší až Pod Homolí celý okruh. Skol.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 4.3.2020 8:44
Standardní trasa Šerlich - Deštná - Pěticestí a zpět. Po dešti a vyfoukání na 2 místech vykukoval asfalt - na pěší cestě na Deštnou a v serpentinách pod Tetřevcem. Celou dobu (od 15:30 do 18:30) ale sněžilo, takže to bude lepší. Vyjma těch 2 míst šly lyže jedničkové.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 3.3.2020 10:12
penize od kraje, kupuju si pravidelne znamky na udrzbu a výsledek je tohle? ...jako fakt? budou upravovat v létě nebo kdy je na to vhodná doba?
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.3.2020 17:37
Kupodivu stále super podmínky na běžky, na hřebeni je asi nejvíc sněhu za zimu. Co je ale katastrofa, je úprava tratí. Rolba jela naposledy v pátek, v průběhu soboty to zapadalo a od té doby je všude pouze rozbitá stopa a prostředek pro skate umydlený, místy rozdupaný od pěšáků. Velká škoda, v neděli i v pondělí bylo krásně. Běžkaři by si zasloužili lepší podmínky.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 1.3.2020 14:11
Dobrý ježdění, občas někde vyfoukáno ale je to na jedničkové lyže. ALE- rolbou neupraveno, stopa hrozná. Potkal jsem člověka z Jeseníků a byl zoufalý, tam se prý o kdejakou stopu místní starají. Říkal, že je zde poprvé a naposled...a já se také ptám-financí dost- proč se trasa neupravuje?
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 19:24
Dnes Hanička-Šerlich a zpět.Sněhu dost,dokonce už z Haničky,pouze pár míst u bunkru Průsek a dříve popsaných.Páteční úprava rolbou po sněžení zapadaná,ale stopa projetá lyžaři a pevná na odraz na klasiku.Stoupací vosk V40 v pohodě,V45 by už tahal za nohy.Na Haničce volno, asi 20 aut,zato Mezivrší zasekané, auta podél silnice na hranici průjezdnosti.Celkově dnes nádhera!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 18:33
Ráno z Říček po Letohradské na Mezivrší. Párkrát překročit potok jinak ok. Z Mezivrší na Pěticestí. Jak bylo psáno dříve nebylo urolbováno ale na klasiku to šlo. Pár nadšenců na skate se taky našlo. Dále pak bunkrovka měla dvě místa s méně sněhu ale jasně viditelná a krásně se dalo přejet po druhé půlce. Dále na Deštnou a zpět pohoda a druhou stranou zpet na Pěticestí - opět fajn i když ta rolba by tomu prospěla. Stále ale sněžilo a občas i nepříjemný vítr tak i chápu že nevyjeli.

Sjezd dolů Zdobnickou cestou do Říček na modrou byl VELKÝ OMYL - i když jsem dvakrát přenášel a jel většinu času krokem tak jsem škrábnul lyže. Pod čerstvé napadlym sněhem byli kameny, ... :(
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 14:11
Pokračuji v komentu Jirky...Z Pod Homole prostřední cestou na Pěticestí, dále Mezivrší a druhou cestou zpět na Pěticestí. Bunkrovkou Pod Homoli na Jelenku, Velká Deštná a na parkoviště pod masaryčkou...Docela foukalo, poletoval sníh a bylo tak -2 st. C. Stopa rolbou nebyla nikde, ale na klasiku pohodových 33 km s 789 m nastoupenými...Ke srovnání J50 byla letos 48 km a 880 m+ . Zítra určitě jedu zase!:-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 13:30
Od Masaryčky na Velkou Deštnou, večer v 17 hodin, 5-10cm nového prašanu po asfaltce neupraveno. místy pod novým sněhem asfalt ale šutry lezly jenom na jednom místě. Nahoře hluboký neupravený sníh, stopa na klasiku jenom místy vyšlapaná od lyžařů. Celkově ale na to jaká je letos zima dobré. Dál na Homoly asi lepší tam ráno jela rolba ale tam jsme nebyli. Sněhu ale málo jestli do toho zaprší a příjde obleva tak...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 21:52
Ze Mlýna na Vrchmezí, tak 7 cm prasanu, ale mistama chybí podklad, od Narodaku určitě ne, jedničkový lyže a cokly nechte doma .. 2x jsem zadrhnul o asfalt, kolem Polomskeho sedla ..na klasiku asi lepší...k Homoli bude asi lepší úprava
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 19:06
Podle https://www.destne.info/bezecketrate/ dojela dnes dopoledne rolba k rozcestí s Haničkou.
(Odpověď na dotaz uživatele Mates z 28.2.: Ahoj, bude se dát zítra ráno vyjet a zaparkovat na parkovišti Tvrze Hanička a pak se vydat na běžky? Díky za info)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 19:03
Ze sedla Šerlich na Vrchmezí, k Sedloňovskému kříži a zpět. Klasika, 14-17h, -2 st., sněhové přeháňky. Ačkoliv ráno vyjela rolba, tratě byly překryté novým prašanem a ranní úprava zcela zmizela. Nejlepší stopa byla od Údolí Bělé směrem k Sedloňovskému kříži. Zbytek tak nějak rozmydlený či několik stop zároveň. Lidí málo, parkoviště poloprázdné.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 10:06
Ahoj,ne, Deštné bída, tam sníh chybí
(Odpověď na dotaz uživatele Jan V. z 27.2.: Zdravím, nevíte, zda je možné vybruslit z Deštného nahoru na Šerlich?
Díky J.V.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.2.2020 21:48
Dnes od 15. - 17.hod. slunce a pod nulou. Leve stoupani ze Serlichu ke kiosku prevazne ledovka a 3 fleky asfaltu, urcite bych zitra volil pravy okruh. Jehlici je cca 150 m jinak cisty snih.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.2.2020 12:06
I po úterním dešti sníh na hřebenovce vydržel. Trasa Šerlich - Velká Deštná - sedlo Pod Homolí sjízdná velmi dobře, jen začátek do rozdvojení cest okolo V. Deštné je trochu slabší vrstva zmrzlého sněhu. Dále levá cesta (ve směru nahoru) několik vytátých míst, ale dají se objet. Podklad je zmrzlý, trochu hrbolatý, na tom 1-2 cm nového sněhu. Chumelí a fouká vítr. Stopa na klasiku jen lehký náznak, spíše není. Na bruslení ale OK. Škoda, že rolba z Deštného nevyjede. Chtělo by to srovnat, aby to vymrzlo, pak by byly podmínky naprosto perfektní. Vrstva zmrzlého podkladu je od 5 do 20 cm.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 25.2.2020 21:36
V pondeli 13-17,30 hod klasikou Serlich -Velka Destna (nahoru pravou, dolu horsi druhou stranou ) - Jelenka - Pod Homoli.a zpet sem tam.. Prekvapive jen par lyzaru i chodcu. Tvrdý zmrzlý podklad, spíše rychlejší, místy trochu jehlici, většinou čiste, pocukrováno čerstvým sněhem, misty naznak firnu.
Pravou na VD parada na klasiku i skate. Stred lehce "zpevneny" od chodcu, stopa celkem dobra.
Z VD na Jelenku na skate uprostred dve zmrzly stopy od pasu, trochu korytko, ale bokem se dalo. Stopa na klasiku dobra, sjezd taky.
Z Jelenky - Pod Homoli parada na oboje.
Horsi z VD pravou dolu. Nekolik ledovych, hrbatych ploten, misty v prave stope i na stredu vykukoval asfalt a sterk. V leve stope se ale dalo dobre jet i pluzit.
Všude jinde je ale překvapivě kvalitní základ . Bylo to pohodové svezení na jednickove lyze.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 23.2.2020 17:26
Šerlich - dopoledne: déšť, vítr, mlha, teplota kolem 2*C. Trasy mokré a běžky prokluzují a hodně se boří.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.2.2020 22:04
Odpoledne před setměním velmi rychlý tvrdý sníh. Akorát v úseku Šerlich - Velká Deštná kvůli chodcům hrbolatý jak pražská kočičí dlažba.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.2.2020 19:15
Šerlich - Panské pole sněhu dost. I závěrečný sjezd bez problémů.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.2.2020 17:55
Mlyn Cihalka Masarycka Mlyn, vsude prima dost snehu krome prijezdu k lanovce u Cihalky asi 500 m jsme museli lyze sundat.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.2.2020 14:29
V 9 dopoledne z prazdneho parkoviště Panské Pole, začátek ledovatej,malo snehu,běžky jsem nazouvala až v lese u odbočky k pevnosti,nahoře paráda.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.2.2020 16:31
Ze Šerlichu na Pěticestí a zpět. Od Pod Homolí vpravo, zpět vlevo. Sněhu dost, stopy upraveny, jen to bylo trochu "tupé" - noc to nejelo.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.2.2020 6:38
Bylo nasnezeno tak nalakalo, ale snehu ❄️ obcas hodne malo, stoupani/klesani na sjezdy ⛷️ radeji sundat lyze, lezou kameny litoval jsem ze jsem nemel kamenacky... Od Hvezdy prikopou na bile znaceni smer 5bratri,pak dolu na Techotinsky les >dosti casto jsem vyzouval 👣cca 1/6 cesty otevrene cesty, pred boudou a nahoru na Odranec, pak rovnez a stoupani jiz dobre az na Suchak v pohode, i ⛷ sjezdy dolu, jen v tom koryte pred Hvezdou jiz potreba sundat lyze... Pak dojezd zleva dobry. Prijemne mne naopak prekvapilo kolecko kolem Bukovky vice snehu parada, pozor na sjezdek od namesticka, a mnoho vytatych potoku. Kdyz je videt tak OK pri celovce to ale bylo ouvej a hodne trpely lyze. Pokud neprisnezi tak uz pomalu konec.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 19.2.2020 14:06
Hřeben Orliček od rána chumeli už asi 7 cm nového prasanu.. Chtělo by to projet rolbou hlavně od Zdobnice na peticesti.. sněhu dost od 750 výšky.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 17.2.2020 6:43
O lyžování v okolí velké Deštné: "sjezdu z Velke Destne jsem videl hned dva... (pěší turisty šlapající ve stopě na klasiku). Ale i tak patek az nedele skvele podminky" - to píše Bacour. "O víkendu tam jezdim maximálně navečer, když začínají všichni odjíždět. Včera (=v sobotu) od 17 do 20 a bylo to nádherný. Nikdo nikde. Užil jsem si to parádně." - od Honzy.

Vykopírované ze zpráv na téma soužití běžkařů a pěších turistů v okolí Velké Deštné. Příspěvky na toto téma jsem přesunul do obecné diskuze https://www.kamzasnehem.cz/diskuze, tam se i pro účel takového diskutování logičtěji řadí, zatímco zde by mezi zapadly nimi zprávy o aktuálních podmínkách...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 16.2.2020 8:50
Cesta ze silnice hvězda suchac směr bratři projeta traktorem, od bráchu k pánům super, pak i nad techoninsky les, nad boudu projeto offroadem, nahoru na suchac, dolů na hvězdu, pěkně jetelny. Kolem bukovky jsem to viděl jen ze sjezdovek, sjizdne. Skol
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 15.2.2020 22:20
Dnes z Říček Letohradskou - potřeba být opatrný. Dále na Mezivrší - potřeba překročit jeden potok. Pak po hřebenech na Anenský vrch, Pěticestí, bunkrovkou na Velkou Deštnou a druhou stranou zpátky. To byla prostě nádhera. Sjezd potom zdobnickou cestou - tam už to bylo výrazně měkčí a pršelo ze stromů a zase se ztrácející se nadmořskou výškou bylo potřeba být výrazně opatrnější.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.2.2020 19:32
@Milan L. "Ale jeden háček to má - chce to býti nahoře tak okolo sedmé, déle je pak parkoviště neskutečně plné..."
Řešením je skibus. V 9:50 je na Šerlichu a v 15:15 jede zpátky dolů. Ideální pro "půldenní" výlety na všechny strany bez stresu a vč. zastávek na pivko... :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.2.2020 14:26
Stadion nic moc, sice stopa asi místy projetá strojově, ale jak to taje, tak to nestojí za mnoho. Nenáročným by to ale mohlo stačit. Dnes jsem tam od 9 do 11 kroužil v podstatě sám. V lesní partii kouká sem tam zem, na louce trochu tráva. Na východním sjezdu podél lesa se dá kousek bruslit.
(Odpověď na dotaz uživatele Magda z 14.2.: Nevite, jestli je dost snehu a upraveny stadion v Destnem. Diky.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.2.2020 11:59
Dneska skvělé běžkování! Klasika z Masaryčky-Velká Deštná-Jelenka-Pod Homolí-Korunka-Pěticestí-zpět bunkrovkou Pod Homoli-Jelenka-VD...Krásně upraveno na klasiku i skate. Úsek od Jelenky extra nádhera. Odhaduji tak 25 cm sněhu a bylo skvostné počasí. Ale jeden háček to má - chce to býti nahoře tak okolo sedmé, déle je pak parkoviště neskutečně plné...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.2.2020 10:30
Včera Mezivrší, Pěticestí kolem Homole a zpět skate. Vše výborně upraveno, někde dost měkké a moc to nejelo. Ale celkem v pohodě.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.2.2020 6:59
Vcera od Narodaku pres louku (tady s velkymi obtizemi), bungrovkou (upravena strojove od zacatku) pres Polomske sedlo - Serlich - VD - Peticesti a zpet. Vsude upraveno pro klasiku i skate, snehu dost, jen se obcas boril.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.2.2020 21:28
měkký sníh, bořilo se, nejelo to. Ale z Luisina údolí pod Homoli, pak východní cestou na 5cestí a na Komářák a zpět všude sněhu dost. Dopoledne pak upraveno rolbou od Mezivrší pod Homoli.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.2.2020 19:36
Dnes v 11 hod. z polské strany od Zieleniece- upraveno pro klasiku i bruslení směrem na Vrchmezí i Bukačku. Z Vrchmezí upraveno až na Masaryčku.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.2.2020 13:03
Záhoří, okruhy projety, dá se i skate, ale je to měkčí a mokré, na červeném klasika super...rolba to protáhla taky podél lesa k odbočce na peticesti, u bedřichovský bylo vidět, že jela i na hřeben... když se dá dole, nahoře to bude ok
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.2.2020 7:05
Ano, včera se dalo, dneska to půjde stěží. Včera v poledne 5 cm, v závějích i víc. Ale když jsem byla opatrná, tak jsem neškrábla.
(Odpověď na dotaz uživatele Arnie z 14.2.: Ahoj, nevíte někdo zda se dá dojet z Haničky až do Rokytnice?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.2.2020 21:09
Pripadli snehu a neco uz prerolbovano, ted, absolutne bez problemu, jak skate tak potvrzene stopy na klasiku. Skol ⛷ ❄
(Odpověď na dotaz uživatele Marti Hubenej z 11.2.: Zdravím příznivce běžek. Nevíte někdo jak to vypadá na Sucháku a okolí? díky předem za info.)
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 12.2.2020 21:07
Snehove podminky se hodne zlepsili, tedy 👌 bez problemu skoro ideal. Klasicka 8ka kolem Suchaku a Bukovky. Od hvezdy jsen jel po ceste a pak na bile znaceni 3pani a 5bratri cerstve vytolbovano az na vrchol Suchaku. Jinak zatim puvodni stopy neprerolbivane, ale v pohode. Kolem Bukovky pozor na prejezdy potucku! Mel jsem kamenacky ale vsude dosti snehu, tedy na normalni ⛷ ok. Bylo nas tam po setmeni hodne celovkaru 💡😊
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 12.2.2020 20:17
Dneska upraveno i v Záhoří, ale hned přikryto 5-10 cm krupicoveho prasanu. Po přeháňce jízda jak po kuličkách z polystyrenu. Po další úpravě v pátek to bude na chvilku luxus...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.2.2020 15:39
Po sněžení a orkánu dnes první strojová úprava. Přetrvávalo husté sněžení a orkán jen mírný, takže někde po hodině stopa už nebyla, někde krásně spojený starý a nový sníh. Pěkné svezení mezi Šerlišským mlýnem, Černým křížem, Vrchmezím a Bukačkou. Sněhu spousta, nikde nic nedrhne.
https://www.facebook.com/sporteminfo/posts/3042911032386396
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.2.2020 23:26
Odpoledne serlich 3 stupně, vichr, k večer už krupice, snad se ochladí a napadne... nyní v Záhoří 1-2 cm krupicoveho sněhu
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 9.2.2020 21:38
Raději kameňačky, Bunkrovka je horší, ale i nad Záhořím je pár míst, kdy jsme museli objet stopu s málo sněhem. A ze Šerlichu na Velkou Deštnou je lepší pravá. Červená má více míst s kamínky. Minulý týden tam byl hodně obnažený asfalt a napadlo jen asi 10 cm, bez podkladu. Pár nových rýh na skluznici při vší opatrnosti jsem si přivezla.
Ta(Odpověď na dotaz uživatele Míra z 8.2.: Ahoj,byl jsem naposledy před dvěma týdny, je to teď na hřebenovce serlich-peticesti na jednickove lyže, nebo radeji vzit kamenacky? Děkuji moc za info.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 9.2.2020 10:58
Doplním předchozí přispěvatele: Z Pěticestí na Pod Homolí je místy vydřená Bunkrovka, je lepší jet druhou (východní) trasou, kde nejsou žádná problematická místa (až na stopy ve škarpě pod větvemi smrků). Bufety HZS otevřeny a obleženy. Občerstvení Chata Hájenka zavřeno. Na Masaryčce narváno, místo Primátora Budvar a borůvkové knedlíky asi z mraženého polotovaru. Parkování: výjezd pomou z Říček za 100 Kč je asi nejlepší řešení (ve sjezdu kameny a led, lepší je to asi sjet po modré). Parkování na Šerlichu prý po osmé bez šance, Mezivrší taky zacpané a navíc zákaz zastavení:(https://www.kolowrat.com/images/aktuality/Text_cedule_Mezivrsi.pdf).
Kameny jsou i cestou z Mezivrší na Anenský vrch + větvičky, led, psi, sáňkaři a pěšáci, po oblevě to tam asi už nepůjde vůbec.
9:11
9:34
10:23
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 9.2.2020 8:55
V sobotu ještě šlo jet Masaryčka Hanička parkoviště ale bylo to hlavně u Haničky už na horší lyže (občas lezou kameny)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.2.2020 22:09
Jak už psal Radek je to lepší okolo Sucháku než na Bukovce. Klasika je skoro všude OK, na skate to je bída, lezou ven šutry. Sněhu tedy celkově hodně málo, na nové lyže to není.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 8.2.2020 21:44
Serlich Mezivrší, sníh paráda, počasí taky, parkování na serlichu hrůza. Radši dvojkový lyže, 2x jsem skrabnul... Šlo to i ke Korunce, jediný místo bez lidí... bohužel se spoustou lidí i spousta bezohledných pejskaru a pěšáků. Úsek z serlichu na velkou je ztracenej, pěšáci i na druhý straně, šli i pod velkou....kdo tohle zastaví? Čert vem rozhlednu
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.2.2020 20:30
Lepší okolo suc hace, ale i na Buk. Horu se dalo, misty byly vyplavené doliky, ale celkově dobrý..
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 8.2.2020 20:19
Dnes z Říček po Letohradské - šlo to s opatrností, místy kameny (obzvláště že začátku). Pak jsme sundali lyže a vyšli propojkou na hřebenovku. Tam už to byla paráda! Upraveno krása (obzvláště hezké to bylo mezi pěticestim a Kunštátskou kaplí)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.2.2020 14:27
Jolano určitě, ze Šerlišského sedla na Pěticestí a zpět, paráda. Jen je spousta lidí, parkoviště plný už před 9h a na hřebenu to podle toho vypadá :)
(Odpověď na dotaz uživatele Jolana z 8.2.: Dá se na hřebenu bruslit dnes😊? Je to upravené?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 22:17
Určitě nedojedes. Ani v některých vyšších pasážích toho není moc a leze tráva. V Rokytnici v podstatě žádný sníh není. Určitě to jde v pohodě od Mezivrší po serlich
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 20:09
Ahoj, dojedu zítra od Haničky do Rokytnice?
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 19:49
Dole na stadionu ani klasika. Jen par cisel snehu...
(Odpověď na dotaz uživatele Lenka z 7.2.: Jak to vypadá s úpravou a sněhem na bruslení. Chtěli bychom o víkendu asi na Šerlich na bufáč k Velké Deštné a směr Pěticestí nebo i od Šerlišského Mlýna na" Masaryčku" a okolí.Dole na stadionu v Deštném je to asi bez šance. Tam asi nebude dost sněhu, že ? Neradi bychom přišli o lyže. :()
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 17:24
hele dik za radu, ja je teda naparafinovany mel....ale uz se mi to stalo jednou, opet po pouziti F4 all temperature universal glide wax jeste na ten parafín z minuly jizdy, kterej tuhle teplotu navzdory nazvu asi nema rad... takze příště radej i ten parfin, doporucujes neco? dik.m
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 14:57
Miluno, i skatove lyze si zaslouzi namazat - zazehlit- parafinem. Prave cerstvy snih kolem O na nepripravenych lyzich lepi a to i na nanogripech, ktere se jinak memazou. Tak priste kousek parafinu s sebou, at ti to klouze😎
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 14:44
Serlich - Pod Homoli .. celkem upraveno ale na bruslení to neni nic moc..asi připadlo nebo nafoukalo po úpravě ve ČTVRTEK...nevim proc mi lepily skatovy lyze a moh sem jet klasiku i do kopce z Pod Jelenkou na VD :-) ... ale zitra ma probehnout dalsi uprava takze to bude asi dobry ...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 9:48
Dnes ráno z Deštného na Homoli a zpátky, od Luisina údolí dále je upraveno, super podmínky
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 10:00
Pepo, problém těchle instagramů je, že u nich zpravidla sedí náctiletá holčička jako brigádnice, která nejspíš nikdy na běžkách nestála... a ano, odpověď jsi dostal podle manuálu, skutečně běžně, za normálních zimních podmínek se rolbuje ÚT a PÁ (SO). Ale naštěstí, kluci co sedávají za knipl používají selský rozum...
Hlavní ovšem je, že se rýsuje konečně hezký víkend v čerstvě vyrýsované stopě -:)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.2.2020 7:58
Rolba z Deštného vyjela včera (čtvrtek) odpoledne, potkali jsme ji kousek od Polomského sedla. Úsek Šerlišský Mlýn - Polomské Sedlo - Masarykova chata je upravený. V některých místech se po průjezdu rolby objevili kamínky, ale takových míst není mnoho a celkově je na této trase pěkné svezení. Pravděpodobně rolba upravila i hřebenovou trasu Masarykova chata - Velká Deštná - Pod Jelenkou, ale nebyli jsme tam.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.2.2020 19:44
Dnes (6.2.2020) odpoledne jsme jeli okolo autem. Zkrz pár centimetrů napadaného prašanu je stále vidět tráva... :-(
(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 6.2.: Ahojda, nevíte někdo, zda je v provozu ohruh v Orlickém Záhoří? Díky)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.2.2020 19:42
Rolba dnes rozhodne nevyjede ptal jsme se pomoci Instagramu Deštného a bylo mi odpovezeno Dobrý den, rolba na běžecké trasy jezdí každé úterý a pátek ráno :) někdy i sobotu :)
Takže tak :(
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.2.2020 14:13
Odpoledne rolba vyjede. A v sobotu dopoledne také!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.2.2020 12:26
Dnes dopoledne ze Šerlichu na Velkou Destnou. Snehu dost, jen velka skoda, ze to neni protazene rolbou. Zapadni cesta - dobre proslapnuta stopa na klasiku. Zpatky vychodni cetou po asfaltce beze stopy a snih rozslapany od pesaku. Na klasiku se da a skate hodne spatny - skoro vubec.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.2.2020 9:15
uz dva dny je hezky a bez snezeni , snih naahore je ale zadna uprava, ceka se asi na patek aby to hned zas (dle predpovedi) roztalo a nedalo se jezdit skorko nikdy...vitejte v dalsim rezortu mafie ČEZ kde zisk ridi vse...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.2.2020 9:01
Z Říček ze Ski areálu jsme vyrazili po fit trase. Stopu jsme si museli vyšlapat sami a bylo to na horší lyže, protože některá místa byla rozmočená a celkově jen málo sněhu. Kousek od Pěticestí jsme se napojili na trasu Mezivrší - Pěticestí, kde byl dobrý rovný tvrdý podklad a na něm asi +10 cm čerstvého sněhu. Stopu jsme ale opět museli vyšlapat sami (na klasiku, bruslení nemělo smysl). Od Pěticestí se dalo jet směrem na Homoli, stopy na klasiku projeté od jiných běžkařů. Celkově spokojenost, sněhu je na hřebeni dostatek, na turistiku klasickým stylem ok, na bruslení to není, ale snad brzy vyjedou rolby. Také je trochu problém sjet zpět do údolí, spodní úseky tras jsou ve špatném stavu, tak jsme nakonec sjeli po modré sjezdovce zpět do Říček.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.2.2020 17:05
Počasí je letos špatný , alespoň jsem ale našel aplikaci, která umí předpověď počasí pro místa jako Velká deštná, Peticestí atd..Z polohy se odvodí výška a pro tu se pak spočítá předpověď z Norského modelu a zobrazí graf. Je to anglicky, ale mě to vyhovuje...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jansk.jskweather
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.2.2020 9:10
Pokus o nástup na hřeben z Panského pole směr Anenský vrch. Až k Haničce tající led. O kus výš, zhruba od 900 metrů za prudkou zatáčkou šlo nasadit lyže. Dál už byl víceméně sníh i pozůstatky stopy z rolbové úravy z minulého týdne až k rozcestí za Anenským vrchem. Směr Mezivrší u bunkru Průsek už jen voda, kamení a led, dál jsme nejeli. Dal se jezdit vyšlápnutý 3 km okruh po vrstevnicové cestě kolem Anenského vrchu a ta rovinka na hlavním hřebeni, ale všechno tálo před očíma, odpoledne čím dál teplejší vítr (jezdili jsme mezi 9 - 13).
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 1.2.2020 20:05
Dnes se jel Orlický půlmaraton. Podmínky okomentovali jeho vítězové: "Myslím si, že je dobře, že se startovalo ještě poměrně brzy. Ta teplota nad nulou dělá s tratí divy, odpoledne už by nebylo na čem jet. Ale takhle trať vypadala vzhledem k podmínkám skvěle, organizátoři odvedli velký kus práce, aby byla pro závod připravená," nechal se slyšet v cíli Jakub Gräf. Mezi ženami byla nejrychlejší Kristýna Kolínová a trať si pochvalovala: "Já si ráno připravila svoje nejlepší lyže a když jsem cestou sem viděla, jak to vypadá se sněhem, začala jsem se o ně fakt bát. Ale pak na trati jsem byla příjemně překvapená, že to vypadalo takhle dobře." Převzato z https://www.ski-tour.cz/clanky/6115-sobotni-orlicky-pulmaraton-zna-sve-viteze-nejrychlejsi-jsou-graf-a-kolinova.

Nedělní závod však byli organizátoři nuceni kvůli nepříznivým podmínkám zrušit.

Zprávu níže bych býval přesunul do obecné diskuze, kdyby se tam neřešilo něco jiného.

(Odpověď na dotaz uživatele Vojta z 1.2.: Zdravím všechny běžkaře z Orlických Hor a okolí tak se vaz chci zeptat jak jste si uzlu tuhle velmi má snih bohatou zimu a 14 denní bezkovani v OH. :(
.
Tohle je fakt smutné :()
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 31.1.2020 10:23
Prší a zítra má taky a hlavně sem jde teplá fronta. Půjde to dost dolů. Víkend bude děs a hrůza ani tam nepojedu. Chudáci závodníci budou mit hrozné podmínky
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 21:05
Trasa Panske pole-Velka Destna na ackove lyze. Zase Ricky jeli naposled v sobotu, takze nic prijemneho ve vice nez 10cm snehu bruslit. Vcera jela rolba z Orl. Zah.,projela kapradinku az po Jelenku. Dnes asi 7cm snehu. Snih byl pomaly, ale mokry byl az na trase Panske pole Rokytnice
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 20:58
Snih zacina od parkoviste, za posledni 3 dny pripadlo asi 12cm, otazka je jaky vliv bude mit zitrejsi otepleni
(Odpověď na dotaz uživatele Garret z 30.1.: Ahoj, jak to vypadá s nástupem na hřeben z parkoviště na Panském Poli směrem na Haničku? Odkud začíná sníh?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 20:56
Dokonce je vstup do stop zakazan, muze to policie i pokutovat...
Myslim, ze se tam da dostat po cestach ze Zakouti, staci dobre zimni obuti

(Odpověď na dotaz uživatele Jana z 30.1.: Dobrý de. Chci se zeptat ohledně trasy na Velkou Deštnou.. může se tam jít normálně pěšky nebo tam je zákaz?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 16:59
Odpověď pro Janu: o tomto víkendu to tam pěšky určitě nepůjde, protože se tam povede trasa Orlického maratonu. Jinak tam spousta pěších chodí na novou rozhlednu, která ale může být z bezpečnostních důvodů uzavřena. Chození v botech po trasách, kde se upravuje stopa pro běžkaře je nevhodné, protože se do stop nadělají hluboké dolíky, které jsou pak pro běžkaře nebezpečné. Platí to i pro prostřední pruh mezi stopami na klasiku, ten je určen bruslařům. V celých horách je spousta jiných hezkých cest, kde se dá chodit pěšky a lyžařské stopy se tam neupravují a vzhledem k malé sněhové pokrývce se na nich ani nebudete bořit. Stačí se podívat do turistické mapy.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 15:11
Dopoledne z ČVS kolem Bukovky, -2, později se oteplovalo, drobné chumelení. Nejlepší klasika letošní sezóny, na starou úpravu napadlo cca 5cm sněhu, ale stopy od lyžařů průběžně uježděné, takže docela pěkné. Šlo by to i na jedničky lyže, s opatrností na kritických místech a zpátky na sedlo po východní straně, nikde jsem nechytl šutr. Na skejt do další úpravy (jestli do oblevy bude) myslím nic moc.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 30.1.2020 14:17
Ještě fotky k příspěvku.
(Včera měl výročí Alfons Alzheimer. A zase si nikdo nevzpomněl....)
9:29
11:53
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 14:16
Šerlich - Pěticestí (bunkrovkou): Něco přisněžilo, vítr zavál stopy, ale ranní ptáčata (dnes výjimečně vč. mě) stopu prošlápla. Jenom pozor na široké (levé) cestě ze Šerlichu na V. Deštnou, uprostřed je místy odfoukáno až na asfalt, pro skejtaře bude asi lepší řešení jet druhou cestou. Jinak super, Orlický vypadají ve formě, ještě to dnes před maratonem a oblevou využijte. Úplná zimní pohádka.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.1.2020 10:56
O celém víkendu bude výrazně omezen příjezd a parkování na Šerlichu. Bude se zde konat Orlický maraton a obě parkoviště budou využita pro zázemí závodu. Parkování na příjezdové silnici bude kontrolovat Policie ČR. V sobotu bude program po celý den od 9. cca do 16.hodiny, v neděli se hlavní závod startuje v 9:00 a ukončení se předpokládá okolo 13. hodiny. Trasa závodu povede po hřebenovce přes Velkou Deštnou, Jelenku, Korunu, okolo Homole a zpět bunkrovkou. Doporučujeme zvolit nástupní místo do stop na Luisině údolí nebo na Šerlišském mlýně. Pokud se budete pohybovat po trase maratonu, prosím uvolňujte stopu závodníkům a dbejte zvýšené opatrnosti, hlavně ve sjezdu z Velké Deštné na Jelenku. Děkujeme.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.1.2020 19:32
5 cm nového sněhu
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.1.2020 18:05
Všude sníh, upravená stopa, v lese kolem Korunky na Pěticestí hraniční sníh již bez vyfrézované stopy na klasiku, více sněhu z Pěticestí na Pod Homolí je na klasické bunkrovce. Z Pod Jelenky lze jet po sněhu až do Luisina úd. (již bez upravené stopy) a s opatrností lze přes sv. Matouše dojet až do Jedlové.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.1.2020 13:07
Serlich-V. Deštná - Pod Jelenkou...standart pro klasiku a skate, stopa už misty zničená...od Jelenky-Pod Homoli směr Pěticesti čerstvě upravena stopa pro klasiku i skate, super!Kolem 11h začalo lehce chumelit. Opět pěšák šel pro upravené stopě pro klasiku 😣🤔 lidi myslete!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.1.2020 15:25
Odpověď na dotaz ohledně sněžnic: se sněžnicemi, pokud půjdete prostředkem, tj. pruhem pro buslení, stopu neponičíte. Bez sněžnic naděláte do upravené stopy hluboké dolíky. Hřebenovka je pro lyžaře upravena v rozsahu od Vrchmezí až po Haničku + sjezdy na Luisino údolí, Šerlišský mlýn a přes Sedloňovský vrch do Deštného. Tam, kde se neupravuje leží od 10 do 20 cm sněhu. Dnes připadly asi 3 cm nového sněhu a v předpovědi je až do pátku další sněžení.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.1.2020 12:27
Ahoj!
jaké jsou podmínky na přechod Orlických hor na sněžnicích, Je nutné je mít? Neponičí cse lyžařská stopa?
Děkuji za odpověď
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.1.2020 16:54
Dnes po obědě, Šerlich, okolo Velké Deštné, Jelenka, Pod Homoli a zpět, cca 16km, parkování super, trasa upravená, měl jsem sutrovky, ale úplně v pohodě na jednickove lyže, válela se mlha, občas bylo vidět i sluníčko
13:18
13:18
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.1.2020 15:15
(Odpověď na dotaz uživatele Marti Hubenej z 28.1.: Zdravím milovníky bílé stopy. Nebyl někdo z Vás v Orlické Záhoří na aréně? díky za odpověď.Marti.)
Byl jsem tam v nedeli, 26.1. Snih je, nebo malo, stopy vyslapane od lidi. Je to jetelne, nebo radej na beckovy lyze.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.1.2020 16:17
Od Nároďáku bunkrovkou na Polomské sedlo, Šerlich, Šerlišský mlýn a zpět do Deštného. A ještě pár km po loukách mezi Ošerovem a Deštnou. Nejlepší úsek Š.mlýn- pod Sedloňovským vrchem. Ale i dole to překvapivě šlo - asi díky inverzi.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.1.2020 8:47
Zdar, na hřebenu o víkendu jedním slovem PARÁDA - počasí i podmínky - upraveno, sněhu dost.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.1.2020 16:35
Trasa z Luisina udoli - Pod Jelenku - Pod Homoli - Čertovym dolem k hlavni silnici na Zdobnici: v lese obcas jehlici a kaminky, ale nic hrozneho, od Jelenky k Pod Homoli super, Certovym dolem se da jet po silnici, na niz prekvapive hodne snehu, pod stromy obcas malinko ledu, ale jinak super sjezd az k hlavni silnici. Dnes krasne pocasi a rano i malo bezkaru :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.1.2020 13:54
Hanička - Pěticestí - Kunštátská kaple a zpět, 20 km.Slunečno, při trošce opatrnosti vzhledem k lokálním zmrazkům ve stopě krásné svezení.L
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.1.2020 8:12
Ze Studeného vrchu přes Luisino údolí na Velkou Deštnou, Šerlich krásné stopy, občas jen ledové plotny na sjezdech, ale nahoře jasno a krásně. Jen ty davy lidí v botách a se psi je děsný, kazí běžkování a překáží ! Značky zákaz vstupu v botách asi nechápou :(
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.1.2020 11:32
Včera Mezivrší-Pěticestí-Pod Homolí-Velká Deštná a zpět, skate. Velmi dobré, dokonce svítilo nahoře slunce. Na severní straně kolem Homole už kouká tráva, ale zatím to jde. Snad připadne.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 25.1.2020 22:02
Styl klasicky, trasa : Serlich - kolem Destne - Serlich - Polomske sedlo - Serl. mlyn - Polomske sedlo - Sedlon. Cern kriz - Destne v O.H..
Cesta kolem Destne na klasiku ok.
Od Masar. chaty po cervene smerem na Vrchmezi je cesta rozslapana, to by nevadilo, ale misty koukaji kameny ve sjezdech, ale da se to kdyz clovek da pozor. Kus za Bukackou je upravena stopa. Z polomskeho sedla na Serlissky mlyn je to ok, stopy v obou smerech, misty zledovatele ale nic dramatickeho. Smerem na Sedlonovsky kriz je bunkrovka upravena a stopa je cca po misto kde se odbocuje cyklostezka ze zelene pobliz rozcesti Nad narodnim domem. Dal po cyklostezce lze pekne dojet do Destneho, po prvni domy. Z te zelene bunkrovky smerem na modrou pres rozcesti Na nar. Domem to ale nevypadalo - malo snehu a vyfoukane holiny...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 25.1.2020 20:01
Dnes několik okruhů v odpoledních hodinách šerlich - velká deštná. Super počasí, bezvětří a krásný pohled na inverzi. Trochu více lidí, ale po 3. hodině se to uklidnilo a naprosto skvělý běžkování. Sněhuje je sice málo, ale dnes to opravdu nebylo znát!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 25.1.2020 18:17
Vyrazali sme od Hanicky. Ziadna stopa, upravene iba na skate. Mala vrstva snehu a obcas lad.
Stopa (ale velmi slaba) zacala az za Anenskym vrchem a lepsia bola az za Mezivrsim.
Rolba spravila co mohla, chyba sneh. Skate si uzijete, klasiku velmi biedne.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 24.1.2020 23:09
Okruh v Orlickém Záhoří: sice není upraven, ale kdo se moc nebojí o běžky, tak si tam trochu zajezdí. Místy sice vyčuhuje tráva, ale běžkaři už udělali stopu. Večer bezvětří, teplota -10°C. Na tu sněhovou bídu celkem spokojenost :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 24.1.2020 21:23
Šerlich - Homole strojově upraveno a já tam jel ráno jako první, paráda!!! Homole - pěticestí tvrdý podklad obě cesty, na skate naprosto v pohodě, stopa na klasiku tam moc nebyla. Každopádně dnes pamparádní svezení, všem doporučuji.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 24.1.2020 19:01
Nejezdí se tam, není to ani upravené, sněhu je tam jenom pár cm.
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 23.1.: Ahoj, chtěl jsem zeptat jestli je sníh na okruhu v Orlickém Záhoří. Dekuji)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 24.1.2020 18:22
Dopoledne ze Šerlichu na Pěticestí, po Homoli čerstvá strojová úprava a podmínky velmi pěkné. Na Deštnou od Šerlichu pravou cestou taktéž velmi pěkný...prostě paráda.. :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 23.1.2020 20:54
Mezivrší-Pěticestí-Pod Homolí-Velká Deštná -> super, na bruslení paráda, na klasiku by to asi taky šlo :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 23.1.2020 18:01
Z Masaryčky na Pěticestí, tam spodní cestou na Deštnou i na Pěticestí, zpátky obě cesty "horní". Celá cesta super. Stopa pod Homoli, dál nic moc. Spíš rovná plocha. Zpět po zadní cestě potkávám psi spřežení, běží se tudy Šediváčkův Long, cesta podle toho vypadá. Jede se tu i závod zimních kol. Ale dalo se jet v pohodě. Teplota těsně pod nulou.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 23.1.2020 17:12
Serlich pod Homoli a zpet.... nejlesi svezeni v OH diky rolbarum co to upravili po nedelnim snezeni znovu na zacatku tydne...na pravovni tyden dost lidi, hlavne cizinci, doprovod ze psich zavodu......
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.1.2020 22:49
Zdar, pořád parádní, navíc malinko nasnezilo, škoda nechat to coklum
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.1.2020 19:47
Dle skromnych snehovych podminek dokonale. Diky rolbarum vse "utazeno" kolem Bukovky dokonce i trosku stopovacem. Je to na starsi bezky ⛷ a pozor na lesni sjezdy! Kolem Bukovky se zdaji byt lepsi podminky, obcas i stopovacem ideal, najizdet proti smeru hodin kolem Bukovky, tedy od inficentra kde je led a kameni coz na stoupani nevadi, dojezd pak z druhe strany v pohode. Kolem Suchaku jsem jel od hvezdy doprava (po cervene) - dobre sjizdne jen ten prudky kopec sundat lyze, pak uz dobre. Ze Suchaku jsem jel dolu ke 3panum a 5bratrim (po bile), pak kousek po ceste zpet na hvezdu, k sedlu sjizdet nalevo. Tak si to uzijte! Snad nam jeste prisnezi 🌞
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 22.1.2020 18:02
Nároďák - V. Deštná: Od Nároďáku se to už plus minus dá, i když množství sněhu je na hraně a celkem často kamínky + vykukuje terén. (Viz fotka.) Rolba upravila bunkrovku už odspod, strojová stopa začíná asi po 4 km, ale nedá se v ní jet pořád, tráva atd. Pak dobrý. Vrchmezí je o skluznice, Polsko neupraveno (ani by to vzhledem k nedostatečnému množství sněhu nešlo), vyšlapaná romantika a nutná uwaga maximalna (fotka s větvemi). Před Šerlichem leze podklad, na V. Deštnou je to luxus.
10:36
12:05
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.1.2020 14:25
Dopoledne kolem Bukovky, asi -3, včera poprvé najeto rolbou, mazal jsem fialový speciál. Je pár míst hlavně na mýtinách, kde je krásná vyřízlá stopa na klasiku a pěkný sníh, ale většinou je to tak na hraně, občas nějaký kámen nebo ledovatější úsek. Bohužel jak je trať už druhý nebo třetí den na hraně inverze, tak občas vítr zfoukává v lese dost jehličí nebo natátý sníh ze stromů a tak to někde tahá za nohy. Pozor pod náměstíčkem směrem na Čenkovice, jsou tam pod prašánkem schované kameny a pěkně jsem tam pocuchal dvojky. Áčkové lyže zatím určitě nebrat. Kdyby večer spadlo aspoň pár cm na to jehličí, tak by to bylo mnohem lepší.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 22.1.2020 13:46
Na trati byl 21-22.1...Šerlich-V.Deštná-Pod Homolí...Skvělé podmínky pro klasiku i skate k tomu parádní počasí.Jestli vydrží do víkendu,ví jen ten na hoře :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.1.2020 16:35
Ze Šerlichu na Anenský vrch a zpět. Rolba z Deštného upravila až po Homoli (Šerlišský mlýn ne). Většinou dvě stopy, pevná, místy prosvítá ledový podklad, ale je to na tuhý vosk, lepší ale mazat na gumu. Od Homole po Mezivrší upraveno z neděle, slušný stav. Tajně jsem doufal, že zpátky už rolba z Říček upraví svou trať, bohužel. Od Mezivrší na haničku zatím bez úpravy, rozoráno, skate horší, lepší klasika. Nejlepší podmínky a svezení v sezoně.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.1.2020 8:36
14,30-16,25 šerlišské sedlo-pod homolí-pak směr pěticestí serpentinami skatem. Na Deštnou jsem jel severní cestou-ušlapaná pěšáky-neboří se, dále občas více naváto prašanu, občas krásně uválcováno. Stopy na klasiku oběma směry projeté bez problémů.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 20.1.2020 21:14
Dnes v 15 z parkáče z Masaryčky pod Homoli. Jako promenádní v Jizerkách to samozřejmě nebylo a nikdy nebude, ale na tu bídu letos na skate parádní svezení. Něco málo novýho sněhu bylo, ale dalo se celkem v pohodě.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 20.1.2020 13:15
ze Serlich - VD ... na klasiku asi dobry ale skate nic moc, bohuzel se upravovalo tesne pred nedelnim snezenim, coz ocenili nedelni lyzari, ale kdyby se upravovalo az po snezeni tak se dnes a celý tyden (snezit nema)krasne jezdit oba styly a jeste se to utahlo pred tanim vzhledem k inverzi co ma byt od uterka... jestli se to neupravi znovu tak na skate spatny, severni cesta pro pesi je lepsi nez jizni pro bezkare...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 20.1.2020 11:41
Dnes ráno jsem projel kolem Bukový hory, přes vrchol a zpátky k parkovišti, pak na Suchák a zpátky. Na tu bídu, to docela šlo, ale určitě je to na starší lyže. Lepší je to možná kolem Bukovky, je tam víc sněhu. Všude tak 5 - 8 cm prašanu, pod tím tvrdý podklad. Pod stromy prašanu jen tak 1 - 2 cm. Dalo se bruslit, ale je to hodně hrbolatý. Kolem bukovky je nejhorší úsek stoupání na vrchol ze směru od Výprachtic (dolů bych to určitě nejel, lezou tam kameny). Nevím jak sjezd k parkovišti, projel jsem to zpátky na spodní cestu. Na straně k Sucháku je tradičně nejhorší úsek od Hvězdy k silnici - led a kameny, na tom malá vrstvička prašanu. Občas kamen je i pak dál. Nejlepší úsek je od odbočky k rozhledně až k chatě. Chtělo by to ještě víc sněhu.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 20.1.2020 13:14
Šerlich-Pěticestí - super na klasiku a skate, kdo nevěří, ať tam běží - skvělý podmínky, upraveno, dokonce i málo pěšáků (tvrdej podklad)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 20.1.2020 7:27
Serlich Peticesti OK, dále Mezivrší,Annen.vrch, Hanička, Panske pole,Farský k. A Rokytnice,no byl jsem rád, že jsem bez úrazu skončil v Orlicanu na Bernardovi.. V lese misty led,na loukách trocha mokrého, těžkého sněhu,neupravenou,nebylo od Haničky co.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 19.1.2020 21:20
Dneska trasa Serlich, Velká Deštná, Peticesti a zpět. Za mě naprosto super. Pohádka.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 19.1.2020 20:19
Nechal jsem se zlákat rolbou, která podle www.destne.info projela okruz z Deštného přes hřeben Šerlich serpentínami upět do Deštného. Z Deštného nad sjezdovky jsem šel pěšky a bylo tam dneska pár centimetrů sněhu (v lese skoro nic). Okolo Luisina údolí to občas šlo občas jsem šel pěšky. Podobně až do sedla Pod Jelenkou. Hřeben byl super. Na Masaryčce jsem se dozvěděl, že sjíždět serpentinami do Deštného není dobrý nápad, tak jsem to otočil a vrátil se stejnou cestou zpět. Na druhé lyže se dalo, ale měl jsem vyražit zrovna nahoru. Jinak chvílemi docela chumělilo, tak snad to bude lepší :) SKOL
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 19.1.2020 19:12
Ze Šerlichu na Údolí Bělé, první 3km ledový podklad a tenka vrstva nového sněhu, koukaly kameny. Pak na Vrchmezí stopa na klasiku, krásný prasan. Polská strana není upravená. Oblast u Sedloňovského vrchu a dal směrem na Deštné asi nejlepší, klasika i skate. Také velmi dobrá cesta na Šerlišský mlýn. Mírně sněžilo. Lidí málo. Parkování do 9h lze, odjížděla jsem ve13h a pár míst tam zase bylo.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 19.1.2020 18:56
Ještě dodatek: Parkoviště na Mezivrší je uzavřené (skladujou se tam teď klády). Takže pokud jste byli zvyklí (jako já) ho využívat jako výchozí místo, radši zkuste něco jiného. Nějaká auta dnes tam parkovala podél silnice, ale nejsem si jistý, jestli tam není zákaz (pokud někdo ví, prosím upřesněte). Skol.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 19.1.2020 18:51
Dnes celý hřeben z Šerlichu přes V. Deštnou, Pěticestí, Mezivrší na Anenský vrch a zpět. Celý hřeben z Šerlichu až na Mezivrší parádní jak na klasiku tak skate (až na prvních pár set metrů s pěšáky) - v celém úseku nový sníh utažen rolbou, sněhu dost, nikde nic nevyčuhuje, severní i jižní cesta mezi Homolí a Pěticestím v podobně kvalitě - na jižní pouze na jednom či dvou místech vyfoukáno na tvrdší podklad. Dál z Pěticestí na Mezivrší už trochu horší, kolem Komářího vrchu jako obvykle tvrdý podklad, ale i ve sjezdu bezpečný a kupodivu ani tady nic nevyčuhuje. Mezi Mezivrším a Anenským vrchem neurolbováno, hrbolatý zmrzlý podklad, stopa jen jak si ji projeli lyžaři a na skate jen pro srdcaře :-) U bunkru pod Anenským vrchem, kde obvykle leze hlína a šutry jako první, sice tvrdé, ale stále hladce průjezdné.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 18.1.2020 16:42
Dnes v podvečer po sněžení od Š. Mlýna. Bylo by to super, kdyby nám před 2. týdny neprojelo stopy auto. Tehdy vyjelo 20 cm hluboké koleje do té břečky, která následně zmrzla. Navíc nejel při jedné straně, takže rozjel obě stopy. Běžkaři kličkují mezi 20 cm hlubokýma a zmrzlýma kolejema a je to bramboračka. Sjezd je nebezpečný, nezkušený lyžař může vjet do koleje a úraz je tu.
Od Mlýna po Sedloňovský kopec, na Vrchmezí a Bukačku je základ pod novým sněhem výborný zmrzlý firn. Od Bukačky na Šerlich jako podklad pouze led, špatné, nesjízdné.
Prosím rolbaře, až vyjedou na okruh okolo Deštne, aby trasy od Bukačky upravili.
Děkuji.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 18.1.2020 16:41
Ze sedla pod Homoli bunkrovkou na peticesti, sjezd nad Zdobnici [dál už horší] a pak z peticesti zpět pravou cestou [lepší] do Certaku. Stopy na klasiku slušný a celou dobu lehce padalo, takže dojem velmi dobrý, až na ty pěšáky.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 17.1.2020 16:31
Da se to, ale je to trochu narocnejsi. Nekolikrat jsem musel na ledu 'brzdit padem'.
Casti jsou fajn, ale nektere useky jsou hodne ledovate, coz je pri sjezdu z kopce dost o hubu.
Jel jsem z Komariho vrchu na Peticesti (vrchni cestou) a pak jsem se jel podivat k vrchni stanici lanovky. Zpet jsem jel tou spodnejsi cestou, ktera se vic klikati. Nejlepsi jezdeni bylo v okoli peticesti. Ke komarimu vrchu se to spis zhorsovalo. Chtelo by to alespon 5-10cm noveho snehu, pak to bude myslim paradni. Ale i tak jsem dnesniho vyletu nelitoval - za tech par modrin to stalo :))

Par fotek zde:
https://ibb.co/RzfvkT3
https://ibb.co/tKzmG3H
https://ibb.co/R6561Zy
https://ibb.co/gJPwxNh
https://ibb.co/BjyJWsT
https://ibb.co/RGK7GXg
https://ibb.co/Qr2sWPf
https://ibb.co/7pMFSmW
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.1.2020 16:51
Dnes překvapivě jasno na Šerlichu kolem 13 hodiny a ledové plotny do třetiny trati k rozhledně, ale pak krásné svezení jižní stranou zpět. Dole inverze, mlha, ale vrcholové partie nádherné.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 13.1.2020 20:10
dopoledne skate Serlich- Pod Homoli a zpet...az na uvod k tecku kde je dost ledu prekvapive dobre svezeni, diky predchozi uprave, parkoviste prazdne.... zitra to jeste myslim vydrzi, pak zalezi na inverzi a teplotě na hrebenu ...nejspis to bude uz na prd, stridani teplot to promeni na led vsude..... nadavat na klima zmenu neumoznujci lyzovani je asi nepatricny kdyz clovek vidi jak se projevuje v Australii.... :-(
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.1.2020 19:02
Dnes Šerlich-Velká Deštná jižní stranou-Pěticestí-Zakletý, zpět Jelenka-Luisino-Deštná, podmínky viz jak popsáno níže, dobré jen v úseku V.Deštná-rozcestí Pod Homolí (včera opět upraveno, super na klasiku i bruslení). Pak na Pěticestí je v poněkud lepším stavu jižní cesta, severní je hodně nerovná, zmrzla v rozježděném a rozšlapaném stavu, ve sjezdech je třeba jet hodně opatrně. Sjezd na Luisino údolí už nedoporučuju ani pro kameňačky!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.1.2020 18:29
Sníh skoro žádný. Jen tvrdý sněho-ledový základ. Pěšky to je o ústa. Těď by mělo chumelit to by bylo dobré. Jinak celý hřeben od Čenkovic po turistický k Mladkovu a zpět hezky na kole. Pláště s hřebama. Páradní jízda. Ledu hodně, ale na hřebech se není moc čeho bát. Po Čenkovické sjezdovce dolů i nahoru je to jedná velká ledová plotna i někteří lyžaři šli dolů pěšky
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 12.1.2020 16:44
V okolí Velké Deštné stejné podmínky jako psala včera "Jana". Směr pěticestí krásně upraveno, místy ledové plotny, ale nic hrozného. Místo na skate i krásná stopa na klasiku.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.1.2020 19:58
Info pro všechny. Na Mezivrší není možno parkovat, místo parkoviště je sklad dřeva. Zbývá tedy pouze pár míst okolo silnice.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.1.2020 19:54
(Odpověď na dotaz uživatele Ondra z 13.1.: Jak vypadá trasa Mezivrší Pěticestí?)
Na klasiku nepoužitelné, je to jen led, který místy taje do louží, skate se dalo.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 11.1.2020 17:41
Tak dnes po obede po sjezdovkach maly vylet na bezkach ze Zaklety smer Peticesti..Kunstatska kaple..a zpet stezkou buď fit do Skicentra.Bohuzel obleva udelala svy..snehu ubylo a je to zmrzly na beton.Zadny pozitek to moc nebyl...skoda no..cim vic dolu tim vic ledu a kaminku.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 11.1.2020 17:36
Od Velke Destne - pod Homoli dobre podminky, upravene rolbou. na Peticesti hodne ledove, bez upravy. Jinak celkove lepsi na skate.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 11.1.2020 13:45
Od Masaryčky na V. Deštnou .
Stoupani nahoru přes ledové plotny, misty asfalt. Od rozcesti, ktere děli pěšáky od běžkařů to začalo být konečně lyžování až na Deštnou.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 11.1.2020 13:09
Dnes ráno ze Šerlichu,polskou stranou na Vrchmezí,dolů pod Polomský kopec ,Knížecí cestou, Ruským údolím do Olešnice.Na polské straně bylo sice více sněhu,ale asi 1km je komplet rozježděná cesta od těžby dřeva.
Jak píše Pavel - upravená stopa je rozježděná autem a to jelo Ruským údolím nahoru až na Polomský kopec a Řivnáčovou cestou dolů.
Celkem to byl vopruz - NEDOPORUČUJI. Ledové plotny střídají místa bez sněhu,špatně se brzdí.Na Knížecí cestě u odbočky na Sedloňov jsem sundával lyže a došel to pěšky.Sníh ještě byl,ale mezi kolejemi od auta to fakt bylo o ústa.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.1.2020 16:59
Dnes z Šerlišského mlýna na Polomské sedlo a dále přes Bukačku na Masarykovu chatu a dále okruh na Velkou Deštnou obě cesty. Úsek Šerlišský mlýn až Masarykova chata nedoporučuji komplet. Z mlýna na Polomské sedlo úprava od rolby silně rozbředlá na břečku a ta komplet mnohde až na asfalt rozjetá autem které jelo snad až na Vrchmezí a taky na druhou stranu na Polomský vrch. Vše zničeno, mohlo to ztuhnout a být OK. Škoda slov. Dále od Bukačky na Šerlich není v lese prakticky už sníh, nesjízdné. Kameny, louže, břečka... Šerlich - Velká Deštná a zpět konečne lyžovaní - lepší stav pravá úbočni cesta - na hlavní asfatce se občas objevuje asfalt, tak je třeba dávat bacha. Ale tady se dá pěkně svézt. Holt ta obleva to dost vyřídila :(.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.1.2020 16:13
Od Šerlichu asi 1 km místy koukají kamínky, pak už OK, svážnice určená pro běžkaře je dobrá celá. Až na Velkou Deštnou je to celkem tvrdé, i stopa od rolby zůstala. Po sjezdu od bufetu se to výrazně zlepší, sněhu je více, ale při větším záběru se hůl proboří až na asfalt. Stopy na klasiku zůstaly. Dál na Pěticestí se dá, ale místy také kamínky. Bohužel od Jelenky šla dopoledne skupina pěších, kteří nadělali po celé šířce pruhu pro bruslení poměrně hluboké dolíky. Dnes dopoledne tam byla teplota těsně nad nulou, zítra se má ochladit. Jestli to zmrzne bude to na brusle, ne na lyže a v dírách po pěších na zlomení holí.
(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 10.1.: Ahoj, nějaké aktuální zpravodajství z trasy Masarykova bouda - Velká Deštná - Pěticestí? Jel bych v sobotu ráno na klasiku. Děkuji.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.1.2020 14:48
Šlo to na peticesti, ale mokro, voda, mrholení. Po dnešku bude asi víkend bída
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.1.2020 19:12
Mezivrsi Peticesti a smer na Serlich prekvapive naprosta pohoda..upraveno...snehu dost..na hrebeni cca 15-20cm snehu...nikde ani kaminek...snad ta obleva tomu tolik neublizi..byla by to skoda...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.1.2020 7:41
7.1. jsem jela ze stadionu v Deštné na hřebeny. Přes louku v pohodě. Téměř celá "Bunkrovka" a navazující cesty na hřebenu mají projetou stopu. Díky rolbaři za skvělou práci!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.1.2020 18:13
Jela jsem dnes od Narodaku, pres vyhlidku Nad Narodnim domem, Dale po modre na Serlissky mlyn, odtud pres Polomske sedlo na Masarykovo chatu. Cesta od posledni chalupy smer vyhlidka Az na mlejne v pohode, bez trasy, misty pod snehem led, ale da SE :) Od Serlisskeho mlyna je trasa protazena, misty kaminky pobliz mlyna a po ceste z Bukacky na Masarycku v lese (lepsi vzit mimo trasu kolem vleku na polske trase ten posledni kousek).
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.1.2020 15:19
Serlich az Mezivrsi,cele upraveno, pohoda,malo lidi. bohuzel nerozumím rozdeleni cest z Serlichu na Destnou, leva cesta na tecku chodci, prava bezkari. vysledek je ze chodci z Luisina nici tu běžkařskou pravou jizni cestu, na kterou se napojuji, taky... ocekaval bych ze min. jedna cesta na hrebenu musi byt vzdy ok na oba styly, coz nebude pokud budou pěšáci takhle je.at obe... myslim ze opačný usporadni se zakazem pesaku na levou severni cestu by fungoval lip..... taky by byla potřeba kyvadlovka z Destny na Serlich, aby se tam nemuselo autem, parkovaci místa o vikendu nejsou a byla by pohoda mit možnost koncit na Destny a sjet si na bezkach z hrebenu dolu.. jedna jizda vleku stoji 80 a clovek se dostane vejskove na uroven Luisna udoli, takze kyvadlovka za stejnou cenu by ani nemusela byt dotovana...jen napad
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.1.2020 8:52
Takže konečně to pravé svezení! Dnes ráno Deštné strojově upravilo svoji část hřebenovky, s tím, že sjezdy dolů jsou kvůli nedostatku sněhu jen ke Mlejnu a na Luisino. A jak psal Leoš, už včera Říčky provedly stopy od Mezivrší přes Pěticestí až po Homoli (z obou stran). Děkujeeem!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.1.2020 13:21
Dovolím si pár postřehů z hřebenovky z období 29.12.2019 - 6.1. 2020. Na tu bídu se sněhem v podstatě pořád docela dobrý, běžkaři to nějak samovolně vyjížděli nejen na klasiku, ale i na jakýstakýs skate. Co se mi ale zdá hrozný, je situace v úseku sedlo pod Masaryčkou - Velká Deštná, jehož větší část je obětována výhradně pěším. Dupou tam šílené davy se psy na volno, na běžkaře se pokřikuje, že tam nemají co dělat, že je to tak na cedulích. Dříve se tam také dupalo, ale s jakýmsi pocitem viny-rozdupávám to běžkařům, tahle legalizace však plošně povzbudila pěšáky k nebývalé agresivitě. No a když pěšákovi vynadáte, že dupe v tom pro běžkaře určeném uzoučkém kanálku po druhé straně V. Deštné, oboří se na vás, že vy jim také jezdíte po "jejich" chodecké hřebenovce. Je to paradoxní stav, kdy nejvyšší a pro běžkaře jeden z nejlepších úseků hřebenovky je legitimně obětován chodcům, takto to snad ani nemohlo být myšleno. Pokud jsou cedule myšleny doopravdy vážně, pak by hřebenovka pro pěší měla být upravována bez stopovače a s větším přítlakem, aby se chudáci nebořili:)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.1.2020 19:34
Dnes z Haničky na mezivrší vyšlapané od běžkařů- dalo se a z mezivrší na pěticestí upraveno rolbou - super 👏.Jen pár běžkařů a slabé sněžení 👍. Skol
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.1.2020 9:26
@Jiri: ale jo, dalo se šmajdat po hřebenech i mezi svátky. Takže i teď to od Nároďáku nahoru nějak přejdeš, leží tady mezi 10-12 cm sněhu a do zítra to ještě slehne, ale při sjezdu, brždění je velká šance, že sníh prořízneš a nachytáš šutry. Já jsem jedničkové lyže ještě nevytáhnul...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.1.2020 8:57
Od Skuhrováků bych to vůbec nepokoušel, rozumný zásyp je až kolem 750 m n.m. A to bych stejně vzal kameňačky. Zkus to raději ze Mlejna nebo rovnou ze Šerlichu, jak píší pode mnou.
(Odpověď na dotaz uživatele Iva z 6.1.: Ahoj, zítra chci jet do Deštné. Prosím Vás, dá se jet ze stadionu přes bunkrovku na Šerlich?
Děkuji.
Iva)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.1.2020 11:28
Ranním busem start na Masarykově chatě přes polomské sedlo na Vrchmezí. Trasa není upravená, cca 3-5 čísel čerstvého sněhu na udupaným podkladu. V lese už dostatečná vrstva, minimum kamínků, na Vrchmezí občasné ledové plotny, to samé na polské straně. Trasa ráno většinou prázdná až na obvyklé skupiny rodin na výletě na běžkách s dětmi, dopoledne už to bylo trochu horší. Sjezd z Vrchmezí k šerlišskému mlýnu v pohodě, stopa pouze vyšlapaná ostatními běžkaři.
Stoupání od Šerlichu po zelené zpátky k Masaryčce po zelené dost vydupané od pěších.
Po desáté parkoviště nahoře už absolutně bez šance, davy turistů v botech proudí na rozhlednu, takže klasika. Výstupovka od parkoviště je pak rozdělená že pěší jsou vedeni nalevo a běžkaři napravo od vrcholu, obě trasy se pak spojují nahoře u chaty horské služby. Jel jsem běžkařskou trasu teda, ale očividně se dá i jet tou pěší. Ani najedné ale zatím nejsou udělané pořádné stopy. Sjezd směrem na pěticestí už potom skoro bez lidí, v lese občas led ale jinak to pro nenáročné ujde. Od Velké Deštné se dá bez problémů sjet až na Luisino údolí. Kromě přechodu silnice se pak dá pohodlně na běžkách dojet až dolů do Deštného přes sjezdovky, ale prošlápnutou cestu nečekejte.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.1.2020 9:01
Je to v pohodě od "Naroďaku" včera v 8 30 jsme již prošlapával stopu.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 22:19
Šerlich - V. Deštná - Homole: Bez úpravy, úplně všude pošlapáno od pěších, takže pro bruslaře asi tvrdý chleba, stopa na klasiku mělká od lidí, ale lepší, než nic. Sněhu dost, nikde nic nečouhá.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 21:16
Info od Kateřiny:
Orlicke hory. Parkování na Šerlichu v pohodě jen brzy ráno do 9 hodin. Šli jsme Bukacka - Polomské sedlo - Vrchmezí - Šerlišsky mlýn - Masarykova chata. Stopa nebyla strojově upravena, ale běžkařů bylo dost.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 19:51
Dnes jsem byl projet stranu Bukové hory na kamenačkách, jiné bych nebral. Na tu bídu docela hezké svezení. Sníh dobrý a je ho tak 7-10cm. Na straně severní byla vyšláplá hezká stopa. Strana k Čenkovicím horší, ale taky se dalo.
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 5.1.2020 19:05
(Odpověď na dotaz uživatele Leoš z 5.1.: Dá se po včerejším sněžení jet z Haničky na pěticestí.
Díky Leoš)
Dá, viz můj příspěvek níže...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 19:02
Riskli jsme to dnes z Hanicky a vyplatilo se. Sice jsme si jako ranní ptáčata šlapali stopu, ale nasadit běžky bylo dnes možné hned za silnicí u parkoviště. Pro bruslaře to moc nebylo, ale klasici si užili. Na rolbu to ještě není, ani na hřebenu asi ne, nadělala by víc škody než užitku. Až na Homoli krásné svezení v prašanu, stopa slušná od lyžařů občas rozbitá od trápících se bruslařů, občas pár metrů vyfoukaná místa. Raději dvojkové lyže, ale mohlo by to teď pár dní vydržet. Skol
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 18:10
Dnes Mezivrší, Pěticestí a Homole odpoledne skate. Už to bylo celkem ušlapané, takže se dalo bruslit i přes novou nadílku. Snad konečně bude úprava.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 17:08
První letošní vyjížďka, klasika, z parkoviště pod Šerlichem, okolo Deštné, pod Jelenku a zpět. Počasí super, stopa na klasiku ušla, mnoho lidí. Hlavně přátel z Polska s pejskama 😁.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 13:46
Jel jsem z mezivrsi na peticesti homole a zpátky.
Jak je napsáno podemnou je to meke takže skate ne stopa na klasiku vyslapla.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.1.2020 8:52
Do vcerejska bylo snehu malo ale i tak se dal skate jet az na peticesti (jel sem Serlich-Peticesti)-(uslapano uprostred a na klasiku stopa vyslapnuta). Vcera kydalo cele odpoledne ale na rolbu to jeste asi nebude, (nektere useky od homole na peticesti uz vykukovaly kameny a clovek pichal do asfaltu), čili dneska to bude na skate asi dost mekky, klasika bude dnes asi lepsi volba, jestli na radaru uvidis, ze se rolba nepohla.
(Odpověď na dotaz uživatele Karel z 4.1.: Dobrý den chci se zeptat nevíte někdo aktuální podmínky z lusina údolí na na peticesti na skate?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 3.1.2020 19:40
Jak je to uslapany, tak krasne tvrdy a vcelku i rovny, na stranach, kde nechodi masy, vyslapany stopy, takze to malinko, co napadlo, dela i tak luxusni podminky na beckovy lyze pro klasiku i skejt.

Bezkarsky trasy se tam asi nejak upravily, protoze na Tcku kousek nad parkovistem se bude asi jezdit vpravo, cimz se objede cela Velka Destna z druhe strany a pesaci budou smajdat vlevo nejkratsi cestou k rozhledne - vpravo mi to pohledem ale nepripada zas tak siroky, aby tam mohl byt skate i stopy. Az na Tcko to tedy bude asi s bezkama v ruce nebo nejak nekudy lesem. Vubec se mi to nelibi. Prijezd tak do deviti, pak uz se da parkovat jen na zakazech zastaveni.

Nejlepsi je, ze je rozhledna zavrena, protoze zima a muze byt namrzlo, tak ji odmitaj otevrit, takze se vyjde az k vrsku ke zuzenymu schodisti a tam je zamcena branka, ktera se bezne preleza, coz je jeste riskantnejsi. Vcera to tam vypadalo jak na Vaclavaku a spravce odmitl vrsek otevrit, takze si tam rodice podavali deti pres branku z ruky do ruky.

Baha, nekdo si tam zacal hrat na horskou sluzbu (bunda asi od vjetmace s nasivkou HS) zakazujic chodit pesky po cestach a tvrdic, ze tam je pesky od letoska zakaz, ze ho tam sami vsude dali a do toho lzou, ze to je z duvodu casteho zraneni v predchozich sezonach ci jak to tam uz projela rolba a ze oni na ni primo jeli, asi aby vzbudili vetsi duveru - neverit, horska sluzba o nicem takovym nevi, na rolbach nejezdi, zadny zakaz tam chodit taky neni a ani nikoho legitimovat nesmi (o rolbe ci zakazu nevi ani infocentrum). Tez uz jen cekam, kdy zacne vyzadovak koupi bezkolepky a povinne lepeni na bezky, ze nove narizeni.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 3.1.2020 9:33
serlich - pod Jelenkou, vlastne super na skate, rychly snih, dobre ''upraveno' neupravenim. Velka tragedie je pocet pesaku, vcetne tech co jsou v rade napric celou cestou a nechapou ze tam nemaji co delat a vy nejste povinen pri sjezdu zastavit a počkat az milostive projdou. tenhle snih znicit nesel, ale az bude upraveno a mekceji, znici tuhle trasu komplet, je otazka jestli upravovat, nevim jak to vymysleli s tou rozhlednou kam ty davy tahnou, ale pokud se nebude resit vstup pesaku na upravene trate, dopadne to blbe...... prispevek na upravu trati sem si dnes dobrovolne koupil, ale spis bych to dal na cedule Zakaz vstupu pěším !!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.1.2020 23:03
Ahoj, taky doplním pár informací pro ostatní. Dneska ve čtvrtek Šerlich-Vrchmezí po hřebeni místy hodně špatný, z Polomskýho sedla na Šerlišský mlýn celkem paráda, zpátky nahoru na Šerlich nepříjemný kamínky (při stoupání se dá vyhnout, dolů ne). Na Deštnou pak dle ostatních komentářů. Ze sedla pod Jelenkou sešup dolů parádní, ale zbytek pak od chatky na Luisino údolí a dál na Studený vrch na sjezdovku tak leda na dřeváky. Aź na ty kameny jinak všechno ušlapaný, ale celkem hladký. Honza
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.1.2020 17:38
Ze Šerlichu na Velkou Deštnou párada na bruslení i přes davy lidí (byli ohleduplní). Šerlich - Pěticestí - místy tráva a cca 2x kameny. Z Pěticestí druhou stranou horší stopa, ale méně lidí a s opatrností sjízdné - už aby přisněžilo.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.1.2020 12:43
Mezivrší, Pěticestí, Homole a zpět skate celkem dobré. Občas vykukuje tráva a asfalt, ale i na jedničkové lyže to jde. Parkování na Mezivrší bude v sezóně asi dost husté.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.1.2020 9:31
Včera Šerlich-Pěticestí-Šerlich.Stopa projetá od běžkařů,na tu bídu výborná.Parkoviště plné,na Velkou Deštnou procesí pěšáků.Otázkou je co s tím udělá dnešní počasí.
(Odpověď na dotaz uživatele Miloš z 2.1.: Jaké je lyžování na Šerlichu?Dá se i klasika či je to jen na bruslení?Stopa je už případně strojově upravená?Díky za info.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 1.1.2020 17:55
Z čvodske sjezdovky jsem oslovil běžkaře. Okolo bukovky na ultrakamenacky, lepší strana od čv. Suchac nesjizdny. Skol
Okolí Suchého vrchu a Čenkovic
Vloženo 4.1.2020 16:40
Re: sportak: když jsem 29.12. sjizdel z Velké Deštné do sedla na Serlichu a cestou jsem se musel vyhnout cca 100-150 pesakum, tak jsem se schválně šel podívat, jestli už mají pesaci vstup povolen, ale pořád je dole v sedle zákaz vstupu pěším, tak je možné, že to někdo začal řešit na vlastní pěst.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 31.12.2019 16:54
Dnešní silvestrovské běžky šerlich-peticesti-šerlich sněhu dostatek na jedničkové běžky.dopoledne málo lidu.stopa místy vyslapla od běžkařů.polojasno -2st.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.12.2019 22:36
Na hřebeni se jezdí. Kamení tam není, ale sněhu málo, radši bych vzal druhé lyže. Jde klasika i skate, podle preferencí. Úprava neproběhla - málo sněhu, tudíž stopa je jen vyjetá od lidí. Dnes tam bylo hezky.
(Odpověď na dotaz uživatele Pavla z 30.12.: Jaké jsou prosím sněhové podmínky v Luisine údolí, Serlichu prosím? Klasika, skate, vzít kamenačky či lepší? Případně dole v Deštném se dá bezkovat? Na kamerách je bílo, ale jsou to jen sjezdovky...tak těžko posoudit. Dekuji)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.12.2019 22:31
Ano, jde to. Z Mezivrší na Pěticestí je sněhu o něco míň, ale kameny nikde nekoukaly. Hůlkami se občas píchá do asfaltu a pozor při sjezdu - první serpentýna směrem z Pěticestí - tam je vidět asfalt. Jel jsem klasicky, ale spíš je to lepší na bruslení. Potom dál od Pěticestí je to lepší, sníh přibývá a je vyjetá i stopa (od lidí - díky). Na sedle mezi Korunou a Jelenkou je tak 10 - 15 cm. Jen ještě upozorním, že parkoviště na Mezivrší je zavřené, parkování je tam komplikované.
(Odpověď na dotaz uživatele Dan z 28.12.: Jde to z Mezivrší na pěticestí? díky ahoj)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 30.12.2019 14:01
Nejezdi, je tady tak 3-5cm a leze trava...
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 30.12.: Ahoj, nevíte jestli už se jezdí na okruhu v Orlickém Záhoří.
Dekuji)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.12.2019 14:19
Na Pěticestí je asi 10 cm sněhu. Na běžky je to v pohodě. Běžky vemte spíš horší, ale kamínky tam nebyly - ty jsou jenom na příjezdu od Zakletého. Na hřebeni bez problémů. Stopa trochu vyjetá od lidí, bruslit se dá taky.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.12.2019 9:48
Parkoviště na Šerlichu - Velká Deštná: Na silnici mnoho pěšáků, téměř bez stopy, na bruslení OK, sem tam kamínky. Boční cesta pro běžkaře dobrá na klasiku, dvě prošláplé stopy. Na bruslení úzké, ale komu nevadí, že rozjíždí stopu, tak dobrý. Od bufetu k Jelence je mnohem menší provoz, stopa jen místy, na bruslení ušlapané. Od Jelenky dál 2 stopy od skůtru.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.12.2019 18:55
Napadlo s bidou 10 cm, ale sníh stále proletuje.

(Odpověď na dotaz uživatele Mirek z 28.12.: Večer to prubnu s čelovkou, půjdu z Mezivrší na Zakletý, dám vědět. Myslím že tak 10-15cm mohlo přes noc napadnout, mj. pořád tu sníh poletuje :-))
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.12.2019 18:49
Bunkrovka z Deštného na Sedloňovský vrch sjízdná na kamenackach. Zpocatku bída, ale cca nad 900 mnm je to na kamenačky v pohodě, byl tam cca 1 cm zaklad (najednou se mi začalo bořit kolo). Z Polomskeho sedla na Serlissky mlýn v pohodě. Na strojovou stopu to není a v nejbližších dnech asi nebude.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.12.2019 17:44
Ze Serlisskeho mlyna na Vrchmezi a pak kousek po Sedlonovsky Cerny kriz - na tu bidu se snehem pekne svezeni, stopa proslapnuta jenom od bezkaru ale casto rozdupana pesimi. Misty to malinko drhlo (hlavne pri brusleni), jestli mate moznost volby, je to jeste na B-ckove lyze.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.12.2019 16:05
Ze Šerlichu na Velkou Deštnou sice neupravené, ale pěkné sklouznutí, hodně pěších i přes zákaz. Na klasiku stopa jenom místy, celé šlo vybruslit. To samé až na Pěticestí (to mám zprostředkovaně).
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.12.2019 12:51
Ja byl dnes jen rano v Deštném sjezdovat a kydalo tam. Z chalupy vidim ze je hreben bily. Zitra beru kamenacky a vyrazim na Šerlich, na ty a vychozenou stopu, by to melo byt. S rolbou bych nepocital, tolik snehu asi nebude, ale klidne me nekdo opravte.
(Odpověď na dotaz uživatele Tomas z 28.12.: Máte někdo aktuální info z hřebenů Orliček? Za poslední noc asi dost připadlo.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 27.12.2019 11:51
Ahoj,
byli jsme v oblasti včera pěšky a je ještě málo sněhu, snad pro turisty se starýma běžkama, kterým nevadí, že se poškodí skluznici, ale jinak je to ještě špatné. Sníh je, ale ještě málo.

(Odpověď na dotaz uživatele Kuba z 26.12.: Nevíte prosím někdo, jestli už by byla sjízdná cesta ze šerlichu na velkou deštnou?)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.12.2019 8:45
V Orlických horách to na běžky není, sníh je pouze na sjezdovkách - umělý nastříkaný v době před oteplením. Jakkoliv je tato odpověď psaná jen na základě zkušeností ze sousedních pohoří a pohybu v nadmořských výškách odpovídajících hřebeni Orlických hor, v nichž v posledních dnech sníh odtával, můžu si tím být celkem jistý.

(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 21.12.: Nemate nekdo info?)
Hřeben Orlických Hor

Zpět na aktuality současné sezóny v oblasti Orlické hory