Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Jizerské hory ze zimní sezóny 2011/2012. Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku Jizerské hory - aktuální zprávy
Dávno
Vloženo 25.4.2012 20:01
Už je to na mnoha místech vytáté.Nedoporučuji!
Dávno
Vloženo 23.4.2012 1:17
Jizerka - bunkr - Vlaašský hřeben - Hraniční - Promenádní - Jizerka. Až na jediný kousek na Vlašském hřebenu, který bylo třeba objet vedle cesty, bylo všude sněhu dost a na Promenádní byl vyloženě parádní (v noci mrzlo). Ale je vidět, že už ho ubývá, už to moc dlouho nepůjde.
Dávno
Vloženo 20.4.2012 1:45
Díky zprávě TUL jsem se odvážila na kolečko: Nová Louka - Hřebínek - Máří - Čihadla - Kristiánov - Nová Louka. Užila jsem si to:-), ale následovat nedoporučuju. Od Hřebínku k Máří bylo víc asfaltu než sněhu a významě tomu nepomohly už ani příkopy. Od Máří na Kristiánov je to stále pěkné, z Kristiánova těsně před Novou Louku to jde (3 kousky přenést, občas po kraji nebo pangejtem). Takže doporučuji: Buď jet z Jizerky, nebo ze Smědavy, anebo z Nové Louky přes Kristiánov někam nahoru a pak stejnou cestou zpátky.
Dávno
Vloženo 19.4.2012 2:41
Z Jizerky přes Vlašský hřeben a po silnici na Smědavu, pak po Promenádní kolem bufetu a Bunkru zpět - všude sněhu dost a sníh krásně čistý:-), dopoledne přemrzlé, po poledni velký rozdíl, kde to bylo ve stínu a kde na sluníčku. Škoda, že nám ten nový sníh už žádná rolba neudusá, to by bylo úplně dokonalé. :-)
Dávno
Vloženo 18.4.2012 14:06
Po studené noci a novém sněhu v minulých dnech perfektní lyžování. Od Kristiánova souvislé stopy až Máří - místy prašan, dále je to již špatné. Lyžovat bude možné určitě i na 1.máje.
Dávno
Vloženo 17.4.2012 20:17
Dnes dopoledne v Jakuszycích podmínky jako v lednu, čerstvě projety oba Dukty a smyčky nahoře na Samolotu. 10cm nového prachového sněhu, paráda:-)
Dávno
Vloženo 15.4.2012 20:28
Od Blatného rybníka až po Kristiánov se dá jet, ale na 3 místech se musí přenést cca 30m, vyjeté koleje od traktoru. Od Kristiánova až na Rozmezí 50-80cm sněhu,ale v lese kolem Jägrova pamatníčku ukrutně špinavé, mimo magistrálu Rozmezí-Sněžné věžičky-Čern hora-sedlo Holubníku-Bílé buky cca 80cm sněhu, čisté, docela i jelo. Holt jarní lyžování.
Dávno
Vloženo 14.4.2012 18:31
Tratě nad stadionem připravili na pátek, takže dnes nebyly úplně ok, navíc už na dost místech jsou spíš hnědé než bílé (trasa jeleniogorska), ale přenášet jsem nemusel nikde. Celkově je to pořád ještě dobré. Info o upravených trasách: http://www.bieg-piastow.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=348&cntnt01origid=15&cntnt01lang=pl_PL&cntnt01returnid=78
Dávno
Vloženo 11.4.2012 21:43
Mohla jsem bohužel až odpoledne, takže už to bylo měkčí, ale stejně pořád příjemné svezení, sněhu dost: Jizerka - Vlašský hřeben (tam už to bylo opravdu dost bořivé, jak je to otočené ke slunci) - Promenádní - Jizerka
Dávno
Vloženo 10.4.2012 12:45
Včera klasicky Předěl - Písčiny a kolo kolem Jizery. Stopa pouze šlápnutá, až na malinký kousek ve špicy nad Bílým potokem (nahoře a na slunku) krásné svezení.
Dnes bruslením Smědava - Knajpa - Rozmezí - a zpět po druhé straně Jizery - Vlašský hřeben - Jizerka - Promenádní. Stopa po ránu úplně ledovatá, chladno a větrno. Bruslící pás stále tvrdý a rovný, zejména z Mořiny po Promenádní ke kiosku opravdový balzám.
Když jsem odjížděl ze Smědavy, nejprve drobně, pak i hustěji sněžilo, dokud bude zamračeno, bude se dát jezdit.
Dnes bruslením Smědava - Knajpa - Rozmezí - a zpět po druhé straně Jizery - Vlašský hřeben - Jizerka - Promenádní. Stopa po ránu úplně ledovatá, chladno a větrno. Bruslící pás stále tvrdý a rovný, zejména z Mořiny po Promenádní ke kiosku opravdový balzám.
Když jsem odjížděl ze Smědavy, nejprve drobně, pak i hustěji sněžilo, dokud bude zamračeno, bude se dát jezdit.
Dávno
Vloženo 15.4.2012 11:30
Dá se ješte vydat na běžky?Mám na mysli vyšší polohy z Mořiny na Smědavu,Knajpu. Na OPSce nejsou schopni napsat,jak vypadá aktuální stav. Dík.
Dávno
Vloženo 9.4.2012 16:08
Parádní velikonoční projížďka :-) Dopoledne se to ještě dalo projet na Knajpu přes Mařenu celé, jen na výjezdu ze stadionu byly kamínky. Stopa vyšlapaná od lidí někde lépe jinde hůř, nicméně příjemné. Cesta zpět už byla trochu vytátá a s kamínky-od buku dolů, ale šlo to projít okolo, při vjezdu na stadion bylo lépe sundat, byly tam už kamínky hodně. resumé: nazouvat za stadionem a kousek pod bukem jít stranou :-)
Dávno
Vloženo 9.4.2012 15:04
Na polské straně Jizerek všude dostatek sněhu, na dnešek upraveny tratě nad stadionem, směrem k Orle neupraveno.
Na Velikonoční pondělí bylo v Jizerkách sice poránu zima, za to ale krásně slunečno, pak se výrazně oteplilo. Cesta z Bedřichova na Novou Louku a Hřebínek se dá celá projet na lyžích, hlavně při výjezdu od stadionu si to však chce dávat buď velký pozor nebo nejlépe zout lyže. To samé platí i stoupání k Buku a pak částí cesty cca v polovině mezi Novou loukou a Hřebínkem. Lepší je to asi na bruslení, je hodně poznat víkendové projetí rolbou, ale i na klasiku se to dá poměřně dobře. Sníh však v hlavně ve vyjmenovaných kritických místech vydrží dle mého odhadu nejdéle do úterného poledne/odpoledne, ale zbytek by měl být ještě nějakou chvíli v pohodě.
Začátek záznamu se váže k turistické části výletu z Jakuszyc po vrstevnici na Orle a k chatě Górzystów - tam je stopa jen od lyžařů, ovšem oproti dřívějším zkušenostem ani nebyla mezi Orle a chatou rozdupána od pěších. Nicméně příští víkend už to asi na posledním kilometru po loukách sjízdné nebude, místy ležel asi jen dnešní nový sníh. Od chaty Górzystów pak měla žlutá značka nahoru do kopce stopu jen do poloviny stoupání, dál vedla vyšláplá stopa k modré značce a nahoru po ní - viz GPS záznam.
» Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (5)
Bedřichov - Nová Louka - Hřebínek celé průjezdné, ale místy to byl jen čerstvý sníh. Ještě trochu připadlo, zítra to určitě bude OK, pak to asi rychle odtaje.
Dávno
Vloženo 8.4.2012 19:43
Super! Prašan jak v lednu, i když to vubec se nezdalo upravené:Smedava - Promenadní- Jizerka. A co s upravou magistraly na zitra? Nebo už je to konec?
Dávno
Vloženo 8.4.2012 16:42
15-20cm cerstvyho. Stopa od lidi. na klasiku ideal jak v lednu.
Dávno
Vloženo 7.4.2012 18:31
Smědava-Knajpa-kasárenská-promenádní-Jizerka-jezdecká většina upravená, na Jizerce kousíček vytátý, ale dá se objet, jinak bezva jízda, dopo to bylo zmrzlý a rychlý, doporučuju.
Dávno
Vloženo 6.4.2012 12:47
Tratě neupraveny, většinou firn, ve vyších polohách přechází do pomalejší "vaty". Přenáší se stadion, stoupání k Buku. Pozor! Za zatáčkou před Novou Loukou je to vytáté. Dále se přenáší směrem k "Blaťáku" , kousek u Blaťáku a před Kristiánovem. Přes Rozmezí, Knajpu, Čihadla je to pěkný. Před Žďárkem na můstku vytáto, ale nechalo se objet. Ke Krásné Máří se až na kousek, který se projede příkopem jede v pohodě. Od Máří k Točně se místama přenáší a první část k Hřebínku také. Od Hřebínku jsou kritická místa, které jsem ještě projel. V lesních úsecí je sníh špinavý. Bylo to pěkný.
Dávno
Vloženo 3.4.2012 12:33
Lyže nasadit až za stadionem a dál to jde dobře. Nutno přenést mezi Novou Loukou a "Blaťákem" ( dá se objet po louce a lesem), nad Hřebínkem a mezi Točnou a Krásnou Máří (cca 100 + 200 m ). Špinavý je sníh v některých úsecích od Gregorova kříže směrem na Hřebínek a od Točny na Máří. Na jaro je to slušné lyžování, zejména ráno. Tratě upraveny asi v neděli, ale je to dobré.
Dávno
Vloženo 2.4.2012 9:29
Nádherné zimní podmínky. Nasněžil nový sníh a pěkné počasí se sluníčkem. Sněhu je stále mnoho. Zima nekončí!
Dávno
Vloženo 1.4.2012 22:04
Mírně připadlo, všude zatím dostatek sněhu a skvěle upravené trasy na klasiku i bruslení jak v západní, tak i východní části. Oproti dřívějším víkendům málo lidí. Celkově vynikající lyžování!
Dávno
Vloženo 28.3.2012 20:35
Jaro je tu. Oproti víkendu (fantastické lyžování)se to hodně změnilo. Od Máří k Bílým bukům vytáto (sundával jsem asi 3x), někde už i 50m úseky. Na Rozmezí v lese dost jehličí, od Knajpy pořád hodně sněhu. Jestli nenapadne, tak to za chvíli bude možný jen od Kristiánova, Smědavy, možná Jizerky.
O víkendu bylo v Jakuszycích sněhu stále dost, tratě upravené, pěkné lyžování za jarního počasí - z rozhovoru s lyžařem, který by na turistické trasy nevjížděl, zpráva se tedy bude týkat závodních tratí.
Dávno
Vloženo 23.3.2012 12:07
Kdo si to chcete užít, tak vyjeďte brzo ráno, kolem půl desáté už to měkne. Klasika stopy ok, trochu zledovatělé, na bruslení za těchto teplot bez problémů. Dnes ráno /pátek/ od půl sedmé do deseti a nádhera. Sluníčko, ticho, ptáci, prostě balzám! Tak si to užijte!!! Scol!
Jizerka. V neděli paráda www.dudovi.cz/jiz/ nelžou :-) Ještě se dá jezdit i v oblasti Předělu, sněhu na tratích i kolem dobrý metr. S dárcovskou sms a parkovným za 80 Kč.
Dávno
Vloženo 16.3.2012 10:08
Na trase Bedřichov, Nová Louka, Hřebínek, Nová cesta, Kristiánov, Nová Louka, Bedřichov byl všude těžký mokrý sníh neupravený, stopa převážně rozježděná. I přes tyto podmínky celkem dobré svezení.
Dávno
Vloženo 16.3.2012 22:41
Zdravím!
Omlouvám se, že reaguji až nyní, ale téměř jsem nebyl na netu. Minulou sobotu jsme vyrazili, měli jsme až na začátek zataženo, ke konci začalo sněžit až pršet, ale dalo se to. Parkovali jsme u silnice u zadního parkoviště naproti hotelu myslím a to zadarmo. Cesta byla příjemná, stopa také šla, ikdyž se místy ztrácela, jel se závod Big Retro, jak tady již tady bylo psáno. Lidí bylo docela dost, ale možná je to dáno tím, že jsme běžkovali jen v Krušných horách a tam zase asi tolik lidí nejezdí, zkoušeli jsme vybírat trasu, kde jich bude méně :-) Dorazili jsme až kolem 10-té a nebyl s ničím problém. Na Orle jsme si dali každy steak, jedno pivko a colu a to vše za 300Kč :-) Já děkuji všem za info a přikládám odkaz na fotky, včetně naší trasy podle navigace.
http://milovice.rajce.idnes.cz/Bezky_Jakuszyce
Ahoj a mějte se
Jarda
Omlouvám se, že reaguji až nyní, ale téměř jsem nebyl na netu. Minulou sobotu jsme vyrazili, měli jsme až na začátek zataženo, ke konci začalo sněžit až pršet, ale dalo se to. Parkovali jsme u silnice u zadního parkoviště naproti hotelu myslím a to zadarmo. Cesta byla příjemná, stopa také šla, ikdyž se místy ztrácela, jel se závod Big Retro, jak tady již tady bylo psáno. Lidí bylo docela dost, ale možná je to dáno tím, že jsme běžkovali jen v Krušných horách a tam zase asi tolik lidí nejezdí, zkoušeli jsme vybírat trasu, kde jich bude méně :-) Dorazili jsme až kolem 10-té a nebyl s ničím problém. Na Orle jsme si dali každy steak, jedno pivko a colu a to vše za 300Kč :-) Já děkuji všem za info a přikládám odkaz na fotky, včetně naší trasy podle navigace.
http://milovice.rajce.idnes.cz/Bezky_Jakuszyce
Ahoj a mějte se
Jarda
V sobotu byly podmínky exkluzivní. Sněhu je stále dostatek, trasy jsou krásně upraveny. Navíc nefoukalo a teploty se pohybovaly kolem nuly. Ve čtvrtek napadlo několik cm sněhu, takže sníh není moc rychlý. Namazat na klasiku byl dost oříšek (dole led, nahoře prašan), proto všem doporučuji raději bruslení.
..a turistický dodatek k sobotě: my se pohybujeme nejen na tratích kolem stadionu a na Szklarskou, takže pokud jde o upravené tratě byla pro nás novinkou krásně upravená cesta z Polany Izerske k sedlu Smrku.
Dávno
Vloženo 10.3.2012 21:31
Ty pražská naplavenino ... Vždyť Růžena má pravdu ... (pozn. admina - zbytek zprávy jsem vzhledem ke zvolenému tónu smazal, prostě Karlos souhlasil s předchozím příspěvkem Růženy a nesouhlasil s Radkem, ale nic o stavu stop nenapsal a takové zprávy moc nepomohou...)
Dávno
Vloženo 10.3.2012 21:14
Scol! Dnes jsme si dali 50-ku /skatem/ a až mě překvapily upravené trasy nad stadionem. Směrem na Orle stopa trága hlavně odpoledne, retro závody-zase oživení /pěší ve stope atd./. Směrem na Sklářskou odpoledne už horší, rozbředlé, pomalé, nahoře to celkem ušlo. Ale upravenost ještě OK. Od 22 /tabule/ na stadion už špatný. Až na některé, kteří sí se sobotním klidem klábosí ve stopě a to ještě v kopci. A když je člověk okřikne, tak se ještě čertí. Tak si to užívejme, alespoň na chvíli zapomeneme na ten náš bordel v republice. Scol.
Dávno
Vloženo 10.3.2012 17:59
Ahoj, dnes jsme byli v Jakuszycich a bylo to v pohode. Stopy sice nebyly ve 100% manzestru, ale jak stopa pro klasiku, tak skate byly v pohode jezditelne. Jedine ta hlavni stopa ze stadionu na Orle byla ve zbidacenem stavu kvuli pesim, kteri se sli podivat na retro zavod, ale to snad do zitra upravi. Parkovani po 9h v pohode, teplota kolem poledne byla 5°C. Skol
Dávno
Vloženo 9.3.2012 22:12
Stopy super a počasí také. Akorát podražilo a dost parkoviště v Hraběticích - U Kapličky. Je to na závoru a 100.- za 7 hodin je dost!!
Jinak vše o.k. I tak se vrátíme, ale úměrná cena za tyto hodiny by byla cca 50-80.- Kč.
Popřemýšlejte. Skol Růžena
Jinak vše o.k. I tak se vrátíme, ale úměrná cena za tyto hodiny by byla cca 50-80.- Kč.
Popřemýšlejte. Skol Růžena
Minulý víkend se v Jakuszycích konal Bieg Piastow, na který musela být upravena převážná většina tras. Bieg Piastow je snad jedna z mála akcí, při které se nyní trasa z Jakuszyc na Orle zablokuje pro běžné lyžaře. Jardo007, na zvolené trase bych se žádné akce nebál, retro závod na Orle by trasy uzavřít neměl a 11.3. koná i Salomon Nordic Sunday, ale tento závod by se měl jet v okolí stadionu v Jakuszycích na závodních tratích. Budeme rádi, když sem po víkendu napíšete, jaké jste měli podmínky.
Dávno
Vloženo 9.3.2012 22:23
Růženo, vzpamatuj se, za 7 hodin radosti a požitku pouze "kilo". to máš v Podolí za hodinu a ještě se musíš tlačit. radek -pražská naplavenina
Dávno
Vloženo 3.3.2012 16:05
přejezd hor z Kořenova do Liberce, pěkný zmrzlý sníh po ránu, k polednímu změknul, na Knížecí uprostřed rigol - špatně se bruslilo cca 4 km, jinak výborně upraveno od Kořenova přes Smědavu, Ptačí kupy, Olivetskou horu až do Rudolfova
Dávno
Vloženo 5.3.2012 23:50
V sobotu 10.3. sa v Orle kona retro bieg - zavody po staru a potom aj normalne. Okolo obeda, nie je to ale ziadna monstr akcia, skor recesisticky zazitok. My by sme sa radi zustastnici, oblecky historicke uz mame, len tie lyze drevene nie :-(
Dávno
Vloženo 27.2.2012 9:13
Jo, jo, ok. Jeli jsme v neděli v 9:30 směrem na Sklářskou, přes noc někde do 10 cm, protažený jsme to chytli až od "Robačky" kolem 11. hodiny.
Dávno
Vloženo 26.2.2012 19:09
Ahoj, řešit Jakuszyce nemá smysl, tam je to upravené vždy a pro oba styly. Neříkám, že když napadne přes noc 50cm, tak je ráno projeto 60km tratí, ale lyžovat se dá na něčem vždycky. S čímkoli (co znám) v ČR nesrovnatelné:-) JInak aktuální denní info tady http://www.bieg-piastow.pl/index.php?page=pogoda
Skol!
Skol!
Ve Vesci se dnes jel druhý závod světového poháru sdruženářů. Na mokrou sněhovou břečku, na níž se závodilo včera, napadlo 1-2 cm sněhu, o němž spolukomentátor televizního přenosu Ladislav Rygl prohlásil, že funguje jako brzda. Závodilo se na 2 km dlouhém okruhu. Po závodech by měl být vesecký areál k dispozici, aktuální informace plánují zveřejňovat zde http://www.skijested.cz/zima/bezecky-areal-vesec/aktualni-informace
O víkendu se na závodních tratích Ve Vysokém nad Jizerou jeli závody vysokoškolské ligy. Najety byly v sobotu okruhy 1+1,5+2+2,5km jak klasicky tak na bruslení. V neděli se jelo jen bruslení na okruzích 1+1,5km. Protože ze soboty na neděli sněžilo, tak čerstvě projety byly pouze nedělní tratě. Místní rolbaři jsou ale snaživí, takže se dá očekávat, že bude brzy najet celý 5km okruh.
Dnes se v Jakuszycích konaly závody světového poháru. Jezdilo se na 5km okruhu klasickou technikou. Počasí bylo mlhavé a prý bylo složité dobře namazat. Trasu okruhu najdete tady http://pucharswiata2012.pl/. V neděli už se tu závod nejede.
Urolbované snad všechny možné tratě kolem Bedřichova, na JV přes Severák až do Horního Maxova, perfektní lyžování na bruslení i klasiku.
Víkendová úprava tratí v Jizerských horách se dá označit pouze jedním slovem - SKVĚLÉ !!!. Upraveny jsou skoro všechny cesty, cesta ze Závor na Červenou ruku a zpět Travnatou cestou dokonce poprvé v historii. Všem milovníkům lyžování na čerstvě urolbovaném manžestru doporučuji tyto odlehleší cesty, je to paráda. Navíc byla upravena rolbou i cesta z Maliníku na Českou chalupu.
Dávno
Vloženo 12.2.2012 7:43
Nové Město pod Smrkem, v okolí jsou pravidelně upravovány 4 značené okruhy na klasiku v celkové délce 20km. Stopy vymrzlé, lidí málo, parkoviště zdarma. Aktuální informace na http://www.facebook.com/stopynmps
Páteční počasí bylo exkluzivní, slunce svítilo a teplota jen cca -10°C. Rolba upravovala jen ve spodních partiích, nahoru vůbec nejela, takže proto i já jsem jezdil dole, objel jsme jak Bedřichovskou, tak Josefodolsou přehradu. Jinak napadlo nových 5cm, takže tam kde to nebylo aktuálně upravené rolbou, to bylo trochu náročnější.
Dávno
Vloženo 10.2.2012 20:53
Dopoledne jsem zajel do areálu Vesec v Liberci. Parkoviště má odhrnutý sníh a místa je dostatek. Tratě se začínaly upravovat v 12 hod byla již projety téměř všechny trasy v areálu. Upraveny tratě pro skate i klasiku. Sníh poměrně vymrzlý, ale při dobrém namazán skluz slušný. V celém areálu jen cca 15 lidí. Velmi slušné lyžování v přijatelném počasí.
O víkendu se konaly v Jakuszycích nejen závody běžeckého lyžování, ale i závody v lyžařském OB. Po najetí asi 13km při závodě mohu potvrdit, že lyžařských tras i stop je tam opravdu hodně na výběr, od základní magistrály až po kopcovité závodní tratě. Vše velmi dobře pravděpodobně v noci na sobotu upraveno, v neděli přisněžilo několik centrimtrů sněhu, takže rolbou upravená trať lehce zapadla, ale přesto to bylo i na bruslení super.
Objel jsem z Bedřichova Josefodolskou přehradu, i na hrázi byly na silnici náznaky klasické stopy, takže celý okruh paráda. Jen to chtělo zelený stoupací vosk, protože modrý byl dost pomalý.
Páteční večer byl na lyžování takřka ideální. Venku -15°C a jasno, měsíc svítil tak, že ani čelovka nebyla třeba. Stopy dobré, tam kde rolba již delší dobu nejela je skatový prostředek tratí lehce ledovatý, ale aspoň to tam jelo rychle, tam kde jela rolba čerstvě jsem měl pocit, že přepadnu i na skatových lyžích přes špičky na nos. Večer vjely na celou magistrálu rolby, tak uvidíme, jak to bude ráno vypadat. Jedno je jisté - sněhu jsou tu mraky :-)
Dávno
Vloženo 3.2.2012 7:36
Od zítřka, 3.2. začínají přípravy na světový pohár, který se běží v Jakuszycich 17.-18.2.12 a tím spojené komplikace s parkováním a uzávěrkami tras, více na http://www.bieg-piastow.pl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=307&cntnt01origid=15&cntnt01lang=pl_PL&cntnt01returnid=78
Dávno
Vloženo 2.2.2012 20:30
na trase velkého okruhu z Bedřichova přes Máří, Čihadla a Kristiánov jsou dvě celkem slušné klasické stopy. Prostor na skate je tím, že nebyl nějaký den upraven rolbou trochu umydlený a tvrdý.
Dávno
Vloženo 2.2.2012 13:00
Trasa Maliník - "lesem po kanále" - směrem k cestě na přehradu Černá Nisa : pouze jedna stopa pro klasiku, vytvořená samotnými běžkaři, nikoliv strojově, vedle stopy lze jít pěšky, ale lehce se sníh boří...
V sobotu večer a přes noc napadlo 10-15 cm sněhu, což znamenalo, že na trasách, co nebyly upraveny v neděli ráno, nebylo poznat, že někdy upraveny byly. Tedy kromě celkem tvrdého podkladu, díky kterému se to aspoň tolik nebořilo. Bruslaři by se všem těmto místům měli do nejbližší úpravy vyhnout.
Z takových míst jsem jel po Jizerské silnici mezi Jizerkou a Smědavou - tam lyžaři vyjeli velmi pěknou stopu. Od Smědavy k Předělu už stopy za moc nestály, na mnohých místech je zafoukával vítr. Na Paličník jsme jeli v poledne jako první, to byl víc boj než lyžování. Z často upravovaných tras dále nebyla upravena Jezdecká cesta k Bunkru (určitě v 10h, ale myslím že po celý den) a podle stavu odbočky a vyprávění kamaráda trasa do Pekla a k Mariánskohorským boudám.
Kvalita tras, co byly upraveny, zůstávala odpoledne celkem solidní, odpovídající tomu kolik přes noc napadlo a kolik lidí tam projelo. V některých pasážích se snažil stopy ničit vítr, z toho co jsem projel se mu to podařilo jen u Pavliny louky mezi Smědavou a Knajpou. Moc pěkné to bylo prý na Polednické cestě k Oldřichovu a pak nahoru od Kuběnkovy chaty k Závorám - to bylo asi jediné místo, které bylo upraveno v neděli ráno a v sobotu ne, a prý tam skoro nikdo nejezdí.
Z takových míst jsem jel po Jizerské silnici mezi Jizerkou a Smědavou - tam lyžaři vyjeli velmi pěknou stopu. Od Smědavy k Předělu už stopy za moc nestály, na mnohých místech je zafoukával vítr. Na Paličník jsme jeli v poledne jako první, to byl víc boj než lyžování. Z často upravovaných tras dále nebyla upravena Jezdecká cesta k Bunkru (určitě v 10h, ale myslím že po celý den) a podle stavu odbočky a vyprávění kamaráda trasa do Pekla a k Mariánskohorským boudám.
Kvalita tras, co byly upraveny, zůstávala odpoledne celkem solidní, odpovídající tomu kolik přes noc napadlo a kolik lidí tam projelo. V některých pasážích se snažil stopy ničit vítr, z toho co jsem projel se mu to podařilo jen u Pavliny louky mezi Smědavou a Knajpou. Moc pěkné to bylo prý na Polednické cestě k Oldřichovu a pak nahoru od Kuběnkovy chaty k Závorám - to bylo asi jediné místo, které bylo upraveno v neděli ráno a v sobotu ne, a prý tam skoro nikdo nejezdí.
Dnes ráno byla pěkně upravena většina tratí Jizerské magistrály. Odpoledne však začalo sněžit, takže hodnocení dnešních podmínek není moc podstatné a zítra to bude nejlešpí tam, kam ráno pojede rolba... Jinak parkoviště v Bedřichově u stadionu bylo plné už před devátou.
Dávno
Vloženo 20.1.2012 20:42
Rozvoz kontrol B5h.
Trasa: Bedřichov - stadion, Rozcestí u Nové louky - Gregorův kříž, Olivetská hora, Bílá kuchyně, Kuběnkova chata, Závory, okolo Bedřichovské přehrady, Vládní, Bedřichov.
Začátek dobrý, vhodný i pro bruslení, spojka ke Gregorovu kříži prošlápnuta lyžařem, ale lehce zavátá, dále až k Bílé Kuchyni na tvrdém podkladu cca 10cm sněhu, stopa projeta lyžaři, od Bílé kuchyně ke Kuběnkově chatě je na podkladu cca 20cm prašanu, ani náznak, že by tu v nějbližší době někdo projel, jen pár stop od zvěře, Od Kuběnkovy chaty nahoru asi nedávno prošlápnuto lyžařem, ale stopa zavátá a místy mizí zcela. Od Závor až k Bedichovu opět lepší podmínky, stopa dobrá, ale bruslení bych nedoporučovala. Na malých odbočkách a spojkách kam jsem zavážela kontroly opět logicky podmínky horší.
Trasa: Bedřichov - stadion, Rozcestí u Nové louky - Gregorův kříž, Olivetská hora, Bílá kuchyně, Kuběnkova chata, Závory, okolo Bedřichovské přehrady, Vládní, Bedřichov.
Začátek dobrý, vhodný i pro bruslení, spojka ke Gregorovu kříži prošlápnuta lyžařem, ale lehce zavátá, dále až k Bílé Kuchyni na tvrdém podkladu cca 10cm sněhu, stopa projeta lyžaři, od Bílé kuchyně ke Kuběnkově chatě je na podkladu cca 20cm prašanu, ani náznak, že by tu v nějbližší době někdo projel, jen pár stop od zvěře, Od Kuběnkovy chaty nahoru asi nedávno prošlápnuto lyžařem, ale stopa zavátá a místy mizí zcela. Od Závor až k Bedichovu opět lepší podmínky, stopa dobrá, ale bruslení bych nedoporučovala. Na malých odbočkách a spojkách kam jsem zavážela kontroly opět logicky podmínky horší.
Dávno
Vloženo 20.1.2012 20:36
Trasa - Bedřichov - Nová Louka - Blatný rybník - kolem přehrady na Kristiánov - cesta kolem chaty Věčného Mlčení - Josefodolská přehrada - Jablonecká chata - Hrabětická louka - Královka - Bedřichov
Na celém úseku cca 30 cm nového sněhu, pod ním celkem tvrdý podklad. Vyjímky jsou úsek Blatný rybník - Kristiánov, cesta kolem chaty Věčného mlčení a první část úseku od Královky, které byly projety pouze skůtrem a více se boří.
Na celém úseku cca 30 cm nového sněhu, pod ním celkem tvrdý podklad. Vyjímky jsou úsek Blatný rybník - Kristiánov, cesta kolem chaty Věčného mlčení a první část úseku od Královky, které byly projety pouze skůtrem a více se boří.
Dávno
Vloženo 20.1.2012 16:20
Trasa: Jizerka-odbočka na Orle-bunkr-Knížecí-kasárenská-Žďárek-panelka(Bílé Buky)-Krisiánov-Nová Louka-Bedřichov. Na celé této trase kromě odbočky na Orle jela rolba tento týden. Podklad je tvrdý, ale liší se výška nového sněhu. Knížecí a Kasárenská cesta cca 20cm nového sněhu. Pokud rolba zítra projede, bude to na skate ale bořivé. Sníh je lehký a suchý, klasika ideál.
AUTO-rozvoz kontrol na B5h.
TRASA: Polubenská silnice - Odbočka na Zámky - Soušská přehrada - Mariánskohorské boudy - Peklo - Maliník
Všechny kontroly jsem kvůli jejich vzdálenosti zavážel autem. Vždy jsem dojel autem co nejblíže to bylo možné. Většina dnešních tras nebyla tak hrozná vzhledem k množství nového sněhu - všude už obvykle projel přede mnou alespoň jeden lyžař, takže se ke kontrolám dostat dalo, dnes však pouze klasicky. Na zítra to snad rolba projede :-)
TRASA: Polubenská silnice - Odbočka na Zámky - Soušská přehrada - Mariánskohorské boudy - Peklo - Maliník
Všechny kontroly jsem kvůli jejich vzdálenosti zavážel autem. Vždy jsem dojel autem co nejblíže to bylo možné. Většina dnešních tras nebyla tak hrozná vzhledem k množství nového sněhu - všude už obvykle projel přede mnou alespoň jeden lyžař, takže se ke kontrolám dostat dalo, dnes však pouze klasicky. Na zítra to snad rolba projede :-)
Nejvzdálenější místa B5H
Jizerka - Jizerská silnice - Předěl - Paličník - Smědava - Rozmezí - Bedřichov
Trasa až po Smědavu upravená před týdnem, cca 0,5m nového sněhu, po starých stopách většinou ani vidu, nové stopy se rychle zafoukávají.
Od Smědavy už bylo mnohem lépe, ale nový sníh a vítr za na kvalitě stop velmi podepsal.
Doporučení: klasické lyže a brýle/kšilt
Jizerka - Jizerská silnice - Předěl - Paličník - Smědava - Rozmezí - Bedřichov
Trasa až po Smědavu upravená před týdnem, cca 0,5m nového sněhu, po starých stopách většinou ani vidu, nové stopy se rychle zafoukávají.
Od Smědavy už bylo mnohem lépe, ale nový sníh a vítr za na kvalitě stop velmi podepsal.
Doporučení: klasické lyže a brýle/kšilt
Dávno
Vloženo 16.1.2012 14:53
Jinak, jestli si chcete dát na Orle čajík, tak tam české koruny berou a kurz je celkem přátelský. Dá se platit i mincemi ... Zkrátka vše při starém :)
Dávno
Vloženo 16.1.2012 14:51
Podmínky parádní. Trošku moc lidí. Ohledně parkování ... Na hlídaném parkovišti před stadionem doporučuji plotit zlotými - nás pán pěkně natáhl při platbě CZK. Lístek stojí 7 ZL a v CZK si řekl o 70.
Dávno
Vloženo 15.1.2012 11:10
Uzasne,byla jsem na bezkach poprve a jsem nadsena..urcite jsme tam nebyli naposledy..jen nikde nemuzu najit delku trati-nevite,kde je najit?
Dávno
Vloženo 14.1.2012 13:41
Super počasí, stopy všude, prašan a -4 stupně :-) Projeta trasa Bedřichov, Nová louka, Blatný rybník, Kristiánov, Bílé buky, Hřebínek, Gregorův kříž, Nová louka, Bedřichov
Dávno
Vloženo 13.1.2012 2:53
trasa Jakuszyce - Orle - Jizerka - Kořenov,vše luxusně upravené,projetá stopa až k mostu přes Jizeru,magistrála okolo Jizerky taky v pohodě, pochopitelně některé úseky větrem zafoukané.
V noci a dnes napadlo tolik sněhu, že na trase Jizerské padesátky závodníci v zadní části startovního pole už neměli na trati vůbec žádné stopy, jen uježděný sníh. Z Jizerky na Smědavy už jsem jel mimo trasu závodu po Jizerské silnici a tam to byla paráda - pěkná stopa na klasiku a zbytek silnice upravený na bruslení díky skútru, který tudy převážel odstoupivší závodníky na Smědavu (na Jizerku kvůli množství sněhu sběrný autobus totiž nedojel)
Množství nového sněhu za dnešní den je určitě dvojciferné číslo. Odbočka z Bílé Kuchyně k Oldřichovu není projeta ani lyžařem a to je asi vše, co nejspíš zítra zůstane stejné jako dnes :-)
Jinak v sobotu odpoledne před Jizerskou 50 bylo v Bedřichově a na trase na Novou Louku nejvíc lidí, co jsem kdy viděl (ale nikdy v té době jsem tu nebyl). Naopak od Nové Louky na Hřebínek a třeba na Olivetské hoře bylo už lidí skoro míň než při běžném provozu...
Jinak v sobotu odpoledne před Jizerskou 50 bylo v Bedřichově a na trase na Novou Louku nejvíc lidí, co jsem kdy viděl (ale nikdy v té době jsem tu nebyl). Naopak od Nové Louky na Hřebínek a třeba na Olivetské hoře bylo už lidí skoro míň než při běžném provozu...
Dneska už se tratě v okolí Bedřichova připravují na zítřejší Jizerskou 50. Většina tratí je skvěle upravena na klasiku. Na své si dnes přijdou i bruslaři, protože zatím jsou všude jen 2 krajní klasické stopy. Jediná cesta, která ještě není připravena, je spojka od Blatného rybníka na závodní 5km okruh, která se používá pro poslední kilometry Jiz25. Tam pořadatelé teď nahazují sníh, aby to bylo zítra v pohodě. Od 13 hodin v Bedřichova začalo opět sněžit, takže se dá očekávat, že do zítřejšího rána něco napadne.
Dneska jsem byl na tratích při závodě na 30km a musím říct, že úprava tratí na Jiz30 se pořadatelům moc nepovedla. Když by to projely rolbou dvakrát, bylo by to mnohem lepší. Takhle se to při skatu místy docela dost bořilo. Pro klasiky mám lepší zprávu - tam kde projela čerstvě rolba s klasickými stopaři, to vypadá bezvadně. Dnes to bylo na tuhé vosky kolem 0°C, ani sklíčka se tam moc nedělaly.
Základní informace pro ty, kteí se chystají do Bedřichova na páteční Jizerskou 30 skatem. Sněhu napadalo tak 15-20cm, fouká docela silný vítr, ale žádný orkán to zatím není. Příjezdové cesty byly ve čtvrtek odpoledne úplně v pohodě jak z Jablonce, tak z Liberce.
Perfektní sněhové podmínky - za poslední dva dny napadlo asi 40cm prašanu, magistrála kolem Severáku protažená, všude spousta vyjetých stop na klasiku od lyžařů. Jizerka, Kořenov a stopy kolem Souše dobré na klasiku i na bruslení.
Dávno
Vloženo 2.1.2012 2:07
Na klasiku po ránu vynikající, postupem času stopy zničené a mezi Novou loukou a Kristiánovem umydlené. Zatím nejlepší den sezóny.
Dávno
Vloženo 1.1.2012 11:26
Bedřichov-Hřebínek-Kristiánov-Bedřichov, parádní protažená stopa, sněhu dost, super lyžování. Parkoviště v Bedřichově u stadionu bylo plné už v půl deváté.
Dnes během dne byl rolbou upraven jen 5km závodní okruh a celý stadion. Na 5km okruhu to šlo i na klasiku, jinde klasické stopy skoro nebyly (buď byly zapadané novým sněhem nebo byly hrozně zníčené). Na skate to bylo všude dobré. Kvůli padajícímu sněhu rolby vyčkávají asi na večer, aby stopy upravily pro Night Light Marathon. Mimochodem během dne napadlo 10-15cm nového sněhu.
Přes noc napadlo cca 5cm, tak uvidíme jak to bude vypadat. Trať na večerní Night Light se tím zpomalila minimálně o 10 minut,
Dávno
Vloženo 29.12.2011 21:19
Tratě zmrzlé se slabou vrstvičkou čerstvého sněhu. Hlavní cesty upravené dobře jako obvykle. Už začali upravovat i malá kolečka v horních partiích, ale zatím jsou dost hrbolatá. Neupravené jsou zatím cesty k lomu.
Dneska je to paráda - v noci lehce mrzlo, rolby upravily co stíhaly. Na většině tras krásný mažestr na skate (teď už není tak přimrzlej jako ráno) a krásná klasická stopa, v které skoro nikdo nejezdí (asi lidi neví co namazat). Tak neváhejte a vyražte do Jizerek.
Dávno
Vloženo 28.12.2011 16:05
Jako vcera, jen trochu chladneji (na stadionu ukazovali +0.4). Fakt dobry pojezdeni, zluty Swix LF jede.
Dávno
Vloženo 28.12.2011 12:26
Zprávy z Liberce ... teplo, ošklivo. Dneska to na žádnou "parádu" na běžkách nevypadá :/
Dávno
Vloženo 28.12.2011 8:58
Z Jakuszyc do Orle a prilehle okruhy vcetne zavodnich trati upravene a 100% sjizdne. Mrholilo, +1, takze snih hodne mokry. Ve dvou sjezdech koukal po prujezdu rolby kamen, ale opravdu zcela vyjimecna situace, rozhodne normalni lyze :)
Jizerská OPS zrušila kvůli oteplení zítřejší plánovanou úpravu, takže doplním, co jsem v odpolední zprávě vynechal. Stopy na klasiku už jsou na tratích s největším provozem dost opotřebované, lepší mi přišly v místech, kam se tolik nejezdí (Olivetská hora, za Bedřichovskou přehradou). Pro bruslaře je to jedno.
K trase JNLM: nevím, jestli trasa na Nové Louce kříží silnici vedoucí k Šámalce - pokud ano, tak tam bych dneska přednášel i s kameňačkama, na silnici už sníh skoro není - nebo jestli Šámalku objíždí nějak zezadu. Doplním Luise, že zbytek trati je v pohodě, s úsekem Bedřichov - Nová Louka souhlas - za tmy zatím určitě na kameňačky. Ale průjezd rolby to může změnit. Kamarádi sem nejspíš ve čtvrtek večer nebo v pátek ráno napíšou akt. stav (a pozor, závod se jede v pátek)
K trase JNLM: nevím, jestli trasa na Nové Louce kříží silnici vedoucí k Šámalce - pokud ano, tak tam bych dneska přednášel i s kameňačkama, na silnici už sníh skoro není - nebo jestli Šámalku objíždí nějak zezadu. Doplním Luise, že zbytek trati je v pohodě, s úsekem Bedřichov - Nová Louka souhlas - za tmy zatím určitě na kameňačky. Ale průjezd rolby to může změnit. Kamarádi sem nejspíš ve čtvrtek večer nebo v pátek ráno napíšou akt. stav (a pozor, závod se jede v pátek)
Podmínky na noční závod je zatím určitě na kameňačky, na úseku Bedřichov-Nová louka jsou vydřený místa, pak už to celkem jde. Na nový cestě jsem teďka nebyl, ale tam by to mělo držet.
Jinak na dalších úsecích magistrály začínají vykukovat kamínky na sjezdu od kiosku Promenáda ke Smědavě a taky kolem chaty Na Ždárku směrem na Krásnou Maří
Jinak na dalších úsecích magistrály začínají vykukovat kamínky na sjezdu od kiosku Promenáda ke Smědavě a taky kolem chaty Na Ždárku směrem na Krásnou Maří
Dávno
Vloženo 27.12.2011 17:55
Ahoj, chystám se v sobotu na ten noční maraton v Bedřichově, nevíte někdo, kde jsou kritický místa na trati....v noci ty šutry nejsou vidět, nejde se pořádně vyhnout, tak abych byl připravenej....popř. jesti nemám brát radši rovnou kameňačky.....před 3 lety jsem na tom závodě odrovnal svoje nejlepší lyže, to už nechci opakovat:-(
Oproti včerejšku jen minimální změna - mrholilo jen občas a málo, sníh stále mokrý, ale téměř všude je ho dost. Téměř, protože u Krásné Máří už bylo jedno místo asi 5 m dlouhé, kde sníh ze silnice úplně zmizel a muselo se objíždět bokem. Na klasiku to chtělo mazat klistr, červený Swix byl sice lepší než nic, ale ne o moc.
Kvalitu stop většinou nemá smysl popisovat, protože ráno vyjedou rolby, takže jen o místech, která zde byla dříve diskutovaná: tratě za vodní nádrží Bedřichov mi přišly pěkné, tam už žádné známky průjezdu auta nejsou vidět. Naopak mizerný byl kousek Vládní (co vede od Maliníku) - asi tam občas jezdí auto k hrázi nádrže, díky čemuž je tato cesta na bruslení málo použitelná a myslím, že ani úprava úplně nepomůže. Na klasiku víceméně ok.
K dotazu od amiga z 24.12.: seznam míst, kde lze nastoupit, byl v ten den zveřejněn na webu Jizerské o.p.s. Jde to tedy skoro všude, až na nízko položená místa jako Oldřichov v Hájích - tipoval bych, že tam sníh ani nebude. Dole jsem nebyl, ale silnice od Bílé Kuchyně dolů upravena nebyla.
Kvalitu stop většinou nemá smysl popisovat, protože ráno vyjedou rolby, takže jen o místech, která zde byla dříve diskutovaná: tratě za vodní nádrží Bedřichov mi přišly pěkné, tam už žádné známky průjezdu auta nejsou vidět. Naopak mizerný byl kousek Vládní (co vede od Maliníku) - asi tam občas jezdí auto k hrázi nádrže, díky čemuž je tato cesta na bruslení málo použitelná a myslím, že ani úprava úplně nepomůže. Na klasiku víceméně ok.
K dotazu od amiga z 24.12.: seznam míst, kde lze nastoupit, byl v ten den zveřejněn na webu Jizerské o.p.s. Jde to tedy skoro všude, až na nízko položená místa jako Oldřichov v Hájích - tipoval bych, že tam sníh ani nebude. Dole jsem nebyl, ale silnice od Bílé Kuchyně dolů upravena nebyla.
Počasí v Bedřichově dneska nic moc, docela hustě mrholilo, místy i lehce pršelo. Sněhu je docela dost, jen v okolí Krásné Máří jsou klasicky vytátá místa, i tam je však ještě sníh, ale jen cca 5cm. Dneska to bylo lepší asi pro bruslaře, tratě jsou docela tvrdé. Na klasiku už by to chtělo znovu vyříznout stopu, je už dost mělká. Navíc to bylo na klistry.
Dnes odpoledne na Jizerské magistrále celkem hustě mrholilo. Nejvýš jsem dojel na panelku mezi Hřebínkem a Kristiánovem, ale prý nesněžilo ani v nejvyšších polohách. V Bedřichově byly +4 °C. Množství sněhu je stále dostatečné, jen mezi Bedřichovem a Novou Loukou se místy objevuje hlína a špína ve stopě, ale dá se bez problému objet. Poslední úprava tratí proběhla v neděli ráno, podklad je v rámci možností tvrdý, takže mrholení nemělo zas tak negativní vliv, jenom asi zítra nebude jednoduché namazat.
Dávno
Vloženo 27.12.2011 13:18
Trasa z Harrachova od nádraží na chatu Orle po polské straně. Zpět přes hraniční přechod Jizerka/Orle na Jizerku a dále podle Jizery do Kořenova. Sněhu dostatek, přes noc napadlo asi 7cm nového, jinak odhaduji 50cm celkem. Trasa upravena. Celý den lehce sněžilo, v Kořenově pršelo
Dávno
Vloženo 25.12.2011 11:47
Bedřichov, Kristiánov, Kneipa, Hřebínek, Nová Louka - všude trasa ještě v pohodě, sníh mokrý, měkký +2. Bezvadný Vánoce
Dávno
Vloženo 24.12.2011 15:44
Cau Stanley a Mirek, da se do stopy kdekoli na magistrale, nebo jsou jeste omezeni? dik za info
Teplota dopoledne kolem 1°C, mrholení až déšť...jel jsem skate...stopa docela měkká, ale co bychom čekali po dešti
Dávno
Vloženo 19.12.2011 15:29
Dnes hlavni trasa upravena, uz rezou i 2 stopu tam, kde to vrstva snehu dovoluje
Hlavní trasa magistrály mají stopu na klasiku lehce zmrzlou, všechny vedlejší trasy normální, takže je docela problém namazat na klasiku. Na skate to je vcelku optimální všude. Jo a ještě jedna novinka - včera bylo skoro vše upraveno pouze jedním stopařem, že by nějaká nová strategie úpravy?
Sněhu spousta a pořád padal. Upraveno dobře na oba styly, cesta k Harrachovu ale prošlapaná jen od turistů. V neděli byl problém zaparkovat, jely se závody.
Dávno
Vloženo 18.12.2011 15:59
paráda. Místy sice zledovatělé, ale nikde jsem neměl pocit, že by to bylo nebezpečné. Trochu horší kvalita trati na prvních dvou km od Maliníku - uprostřed napadané jehličí apod. Všude jinde 100% a krásné lyžování.
Tak po včerejším sněžení, pak odpoledním dešti a večerním ochlazení a ranním sněžení je stav tratí na magistrále velmi dobrý. Upravena je valná většina tratí. Dobré jak na klasiku, tak na skate. Místy (třeba nad Hřebínek) je místo sněhu chvilkama jen led, ale s tím musí lyžaři po oblevách počítat.
Dávno
Vloženo 11.12.2011 18:49
To že nahoře kolem Knajpy a dál jsou skvělé podmínky jak na klásu tak na skate asi není třeba zdůrazňovat. Z velblouda na Smědavu nejezdit, je to tam vyhrnuté a posypané štěrkem. Spojovačka na Kasárenskou je dobrá.Od Máří je to horší, stejně tak od hřebínku na Gregorův kříž. Z Maliníku je to taky hrůza, jezdí tam furt hráznej teréňákem.Jinak velmi slušné podmínky i úprava tratě.
Kolem Josefodolské přehrady se nesnažte jezdit. K hrází směrem od Prezidentské super, pak bohužel hráz i kus nad hrází až k odbočce k chatě Večného mlčení stojí za prd. Pak už to je dobrý, ale ten kousek za to nestojí. Jinak panelka (kristiánov - hřebínek) i Studené údolí (zadní cesta z Blaťáku k Josefodolské) jsou super. Nově je najet taky 5km závodní okruh.
V sobotu večer jsem byl na klasice, za Bedřichovskou přehradou to stojí za prd, nějaký ňouma tam projel autem. Spojka z Vládní k Bedřichovské přehradě je super, krásně rozšířená.
Většina tras magistrály je dnes upravena rolbou. Skvělé lyžování hlavně v horních partiích. Z Bedřichova na Novou Louku si to chce dávat pozor, ale dá se to v pohodě projet. Dál na Hřebínek a Krásnou Máří to není místy optimální, ale pak za Máří směr Knajpa to je exkluzivní. JIZERSKOHORSKÝ LEDOVEC OPĚT NEZKLAMAL !!!
Tak jsem si v pátek pozdě odpoledne projel cvičně začátek magistrály z Bedřichova první 2km směrem na Novou Louku a lyžovat se tam určitě dá. Projely tam 2x široký skutr vedle sebe, táhnul za sebou malého stopaře. Takže na skatové lyže se to dá taky, jen po rovině počítejte se soupaží, do kopce to byloi skate v pohodě. Kámen nebo zem se určitě potkat dá, ale když se člověk dívá, tak není problém se vyhnout. Už v noci na to však OPSka vyjede rolbami, takže vše se změní.
Dávno
Vloženo 9.12.2011 17:24
V Jakuszycich dnes odpoledne upraveno velmi slušně, velký okruh vrchem na Orle a podél trati zpátky, pár spojek a závodní tratě. Celkem odhadem tak 20km tratí, klasika i skate, bohužel padal mokrý sníh, takže pěkná brzda:-D Jináč ale super, vemte klidně nový lyže, kameňačky ani náhodou:-)
Tak že by bylo na víkend upraveno rolbou? :-) Uvidí se prý dnes po poledni, ale zatím to vypadá nadějně. Zdroj: www.jizerskaops.cz
Dle různých internetových zdrojů jsou v Jakuszycích tratě upravené jak na klasiku, tak na bruslení. Na webu http://www.bieg-piastow.pl/ uvádějí, že dnes byly upraveny v délce 8km.