Praha a střední Čechy – běžky

Archiv zpráv zimy 2011/2012

Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Praha a střední Čechy ze zimní sezóny 2011/2012. Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku Praha a střední Čechy - aktuální zprávy

Vloženo 18.2.2012 9:10
Cunkov, Javorová skála jakš-takš, pár běřkařů hledajících stopu. Libenice, mrtvo pusto, sněhu málo.
Během dne velký úbytek sněhu. Na Monínci se jezdilo.
Česká Sibiř - Čertovo břemeno
Vloženo 16.2.2012 22:11
Večerní lyžování ve SkiParku Velká Chuchle: na trati se prohánělo 50-80 lyžařů. Převažovali trénující rychlí bruslaři (ve stopě jsem skoro žádného nepředjel), klasikou jezdilo výrazně méně lidí a výrazně pomaleji - při mé rychlosti soupaže 10 km za 48 minut mě jich předjelo tak pět. Lyžuje se na okruhu, který je dlouhý cca 800 metrů, zkrácená varianta má cca 700 metrů (3/4 těch okruhů jsou stejné), pak je mezi nimi ještě jedna spojka jen pro bruslaře, ostatně nejlépe to ukazuje GPS záznam - http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1452041. Stopy na klasiku jsou kvalitní a zpravidla dvě, možná by to chtělo nějaké pokyny, ať nejezdí dva lidi vedle sebe nebo pomalejší jezdí třeba vlevo. Převýšení okruhu je celkem max. 10 metrů, takže ve stopě ideální na soupaž. Pokud by si někdo myslel, že díky sněžení posledních dnů třeba okruh výrazně prodlouží, tak ho zklamu, stejně tak ale myslím nehrozí, že by očekávané víkendové deště okruh mohly zničit.
Praha
Vloženo 12.2.2012 17:49
Lyžovat se dá i na zamrzlé Orlické přehradě, na níž leží 3-5 cm prašanu. Na bruslích je pohyb ale stále ještě rychlejší. Stopy jsem viděl třeba od mostu v Podolsku po Vltavě na sever ke Zvíkovu, od Zvíkova pak i po Otavě a dokonce i po Lomnici.
Vloženo 12.2.2012 7:59
Nejlepší podmínky pro běžecké lyžování v našem regionu jsou tradičně v Ondřejově. Ještě před týdnem byla stopa hodně s trávou a krtinci. Nyní už opravdu jde o BÍlou stopu. Místy až 25cm sněhu. Včera jsme skůtrem a stopovačem najeli v blízkosti Ondřejovské hvězdárny 13km stop.
Start je v ovocném sadu u starého Ondřejovského hřiště (zde je i protáhnuté parkoviště). Trat je dělaná stylem okruhů (jako na Dachstainu) aby byl max. využitý prostor. Stopa ze sadu dále vede nahoru okolo 2m dalekohledu a dále pokračuje na lesní louky. Na loukách jsou opět natočené okruhy. Dále po cestě na pastviny nad Zvánovice a Třemblat jsme s technikou zatím nejeli.
Prosíme lyžaře, aby v areálu Astronomické observatoře udžovali pořádek a respektovali přírodní i duchovní krásu tohoto prostoru.
Na naší základně na Vávrově palouku v Senohrabech průběžně udržujeme cca. 1,2km okruh v několika variantách s možností bruslení i klasiky.
Rozšíření okruhu na pole není zatím možné. V Senohrabech je max. do 10cm sněhu, většinou bez podkladu.
Za Lyžařský oddíl TJ.Sokol Senohraby
Vloženo 13.2.2012 14:46
Celkově je to super, ale doporučuji spíš ten okruh na Javorovou skálu. Když místo Javorové skály pojedete na Jistebnici, je tam vylézající trávy/země/kamenů trochu víc. V úseku Jistebnice - Libenice jsou asi tři vysloveně ošklivá místa, kde jsem sundaval lyže. V oblasti Jistebnické sady si nějaký idiot zkoušel svoje SUV a rozjezdil čerstvě upravenou stopu.
Česká Sibiř - Čertovo břemeno
Vloženo 11.2.2012 22:20
Davos na Čertově Břemenu. Rolbové stopy čerstvě vyříznuté, široký střední pruh na bruslení, po stranách 2 stopy na klasiku. Při jízdě od upraveného velkého parkoviště v Libenici směrem k Javorové skále čím dál lepší, vrcholová partie naprosto bez problému, dole párkrát tráva nebo rozjetý drn, ale asi by šlo jet i bez kameňaček. Silnice nesolené, jen trochu štěrkované, není problém přejít na lyžích. Pokud nebude foukat víc než dnes, nemá to absolutně chybu. Výhledy, lidí dost, ale místa taky - rozhodně to není žádný boj o stopu. Fakt pěkné svezení.
Vloženo 10.2.2012 22:29
Na tehovských polích sněhu dost, ale prašan nemá základ a drhne hlína. Skůtr zatím nejde použít.

Dost sněhu je ale na travnatých loukách za tehovským vysílačem, kde se dá jezdit zcela bez problémů. Nějaké stopy jsou již vyjeté od lyžařů.
Vloženo 10.2.2012 4:24
Senohraby Vávrův palouk-čtvrtek 9.2.večer:
5cm čerstvého prachového sněhu jsme ujížděli skůtrem a stopovačem na bruslení.
Nyní je na louce okolo chaty několik variant zhruba 1,5km okruhu na bruslení.
Na zhruba 1/3 včera upravované trati není podklad ze starého sněhu!
Doporučujeme proto starší lyže!
Úprava a dle možností prodloužení tratí bude pokračovat dnes navečer.
Více sněhu určitě v okolí Ondřejovské hvězdárny. Doufám, že se tam s technikou zase co nejdříve vrátíme.
Skol Obik
Vloženo 9.2.2012 19:38
Od úterka se dá lyžovat na cca 600-700 metrů dlouhém okruhu z umělého sněhu v novém areálu ve Velké Chuchli.
Praha
Vloženo 4.2.2012 21:04
V Ondřejově v sadu pod hvězdárnou jsou díky senohrabským lyžařům vyjety strojové stopy na klasiku - jsou vyjety po celém sadu, několikrát se kříží, ale celková délka stop může být skoro 3 km. Zde je GPS záznam s jejich mapkou http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1439671. Sněhu není moc, takže ze stop na mnoha místech čouhá neškodná tráva, na několika málo místech i hlína či kamínky. Vyzkoušel jsem i stopy vyjeté od lyžařů zejména na louce severně od hvězdárny, taky nejsou k zahození. (V GPS záznamu se poznají strojové stopy, že jsem je projel několikrát, zatímco zbytek jen jednou).

Obikovy pondělní objevitelské aktivity si cením, takoví průzkumníci jsou hodně užiteční, ale já z Jevan jel radši autem a byl jsem rád, místy jsem stopy od lyží viděl, ale já bych si takové lyžování neužil. Jen u Struhařova jsem viděl stopu, která vypadala nadějně. Vyzkoušel jsem ji, šlo o 700m dlouhý okruh (taky je na GPS záznamu) jen asi s 10metrovým úsekem úplně bez sněhu, ale nebyl to žádný zázrak, stopa byla na mnoha místech rozdupaná. Běžky jsem vzal ty, které jsou dobré jen na takovéto výlety nebo zatopení v kamnech a byl jsem za to rád, nejvíce u toho Struhařova.
Vloženo 3.2.2012 19:27
Na Ondřejově u hvězdárny je sníh! Zítra v sobotu kolem 11hod tam senohrabští projedou stopy skůtrem.
Vloženo 1.2.2012 0:38
V pondělí 30.1. navečer jsem podniknul moc pěknou cestu z Jevan do Senohrab.
Na velkém Jevanském rybníku se už prohánělo plno bruslařů. Led je krásně čistej a hladkej a při rozloze Jevanského rybníka to bude v příštích mrazivých dnech bruslařský ráj. Zřejmě ale nejen tam. Na velké sněžení to v příštích dnech nevypadá, zato ledu přibude.
Hned nad rybníkem jsem ovšem v Bučinách nazul lyže a sledoval silničku na Struhařov.
Úžasný volný lyžování v lese na 1-1Ocm zmrzlého sněhu. Místy pravda sníh chyběl úplně, ale šlo max.o několika m. úseky. Prvním lyžařem jsem zde podle množství stop rozhodně nebyl.
Ze Struhařova jsem opět sledoval silnici na Třemblat. I zde se drží souvislá sněhová vrstva 1-10cm.
Vynikající úseky na pastvinách se zde střídají s horšími přes "strupatá" pole.
Z Třemblat následovalo stoupání přes pastviny a les na Ondřejovskou hvězdárnu. V okolí hvězdárny leží 5-15cm sněhu prvotřídní kvality s poměrně dobrými a nyní i řádně vymrzlými stopami od lyžařů.
Doufám, že už sem třeba na ten víkend budeme moci vyjet i se skůtrem (nyní v jednání s vedením Obervatoře) a stopy ještě trochu vylepšit!
Z Ondřejova jsem opět podél silnice jel na lyžích na zhruba 2-5cm po strupatém poli.
Lyže jsem nakonec zul až u vysílače na pahorku nad Lensedly.
Na tuto cestu jsem se vyjel s "pracovními" běžkami se šupinami-doporučuji. Rozhodně též doporučuji lyže, u kterých vám na nějakém škrábanci nesejde.
Vloženo 28.1.2012 23:17
Senohraby-Vávrův palouk:
Na ledovci setrvalý stav. Sníh v posledních dnech zmrznul. Stopy jsme od úterka do 1-5cm vrstvy sněhu nezkoušeli najíždět. Místy trochu stopy zbylo. Dnes jsme skůtrem a stopovačem na bruslení opět louku projížděli. Podmínky zůstávají vhodné pro bruslení a trénink soupažného stylu jízdy. Dnes dopoledne zde opět proběhnul trénink žákovského družstva. Ideální na vyvětrání se a protáhnutí těla a duše na lyžích (do 1hod.) na pěkném a klidném místě. Obik
Vloženo 25.1.2012 1:00
Senohraby-Vávrův palouk. Stav Úterý 24.1. 21hod.
Na louce zbyl po nedělním a pondělním jarním počasí ledovec doslova a do písmene. 1-4cm vrstva skůtrem a širokým stopovačem na bruslení ujížděného sněhu. Suvisle to dává zhruba 400m. sněhu na dálku a 30-40m. na šířku, což se dá Vhodné pro tréninky soupaž nebo bruslení do 1hod.
Večer se nám podařilo vyjet skůtrem a stopovačem do slabé vrstvy sněhu i několik mělčích stop na klasiku.
Dnes (ve středu) odpoledne se zde uskuteční pravidelný středeční trénink školního kroužku Orientač.běhu a Běhu na lyžích. Poté bude "otevřeno" do :"jak nás to bude bavit"
Vloženo 22.1.2012 8:11
Neděle, 8.00 / Včerejšek lze prohlásit za první plnohodnotný den. Upravené stopy držely až do večera do tmy. A někteří běžkaři nám skutečně uvěřili a sportovat přijeli. Škoda, že tuto možnost nevyužilo více lidí. Ještě večer po přívalech nového sněhu to vypadalo nadějně, ale pak se oteplilo a spustil nekonečný liják! Nyní je zde +2°C, naštěstí všechen sníh ještě nezmizel. Stopy jsou rozměklé.
Vloženo 20.1.2012 21:33
SENOHRABSKÝ LEDOVEC! Přijeďte v sobotu 21.1. dopoledne a uvidíte! Máme pro Vás připraveny perfektní strojově upravené stopy jak na bruslení, tak klasiku. Malý okruh, podobně jako na ledovci. A jestli bude azúro, tak to bude nádhera! (Dnes od 18.30 jsme nejméně hodinu vyjížděli stopy a potom až do 21. hodiny kroužili s čelovkami na okruhu.)
Vloženo 20.1.2012 15:44
Senhraby-Vávrův palouk
Včera večer jsme poprvé vyjeli se skutrem. Dnes dopoledne po sněžení najeto zde na louce na bruslení cca.1,2km. Uvidíme večer jestli zkusíme vytlačit i trénink.stopu na klasiku. Přilehlá pole jsou sjízdná.Vynikající úseky se střídají z horšími.-strojová úprava zde však není možná. Výška sněhu 1-6cm-tomu je nutné podřídit i kvalitu lyží!
Začíná se ochazovat a je silný vítr.
Vloženo 19.1.2012 1:51
Zdravím ze Senohrab. Před chvílí jsem se vrátil z Vávráku. Je za námi krásný zimní den. Po páteční krátké sněhové bouři (2cm) jsme se zde v neděli sešli na tréninku s dětským oddílem. Na promrzlé louce se sněhovým popraškem se dal celkem obstojně nacvičovat skluz, jízda do kopce i z kopce.
Po úterním velkém sněžení (3-4cm) jsme se ve středu probudili do krásného mrazivého rána (-7). Dopoledne se na Vávráku prohánělo několik (2) lyžařů. Odpoledne-večer proběhnul s velkou účastí trénink školního kroužku OB. a Běhu na lyžích.
2-3cm uježděného sněhu bez strojové úpravy. Vhodné pro základní nácvik lyž.běžecké techniky a prosté svezení (cca.1,5km orientačně kolíky s červeným fáborem značený okruh).
SKOL!
Vloženo 15.1.2012 23:22
Dnes jsem byl na Hřebenech (start z parkoviště na cestě mezi Mníškem a Řevnicemi), byl sice jemný sněhový poprašek, ale na běžkování to ještě rozhodně nebylo. Kždp na procházku moc hezký.
Brdy a Hřebeny
Vloženo 20.12.2011 12:00
Stále čekáme v Golf Resortu Konopiště na sníh, ale běžecká trasa je připravena, vytýčil ji Mirek Pororný - osobní trenér v délce 12km, na jehož webu jsou další informace.
Těšíme se na návštěvníky (a na sníh :-))
Vloženo 5.11.2011 23:19
Sníh sice zatím není, ale hlásím, že letos na pozemcích areálu Golf Resortu Konopiště upravíme běžeckou stopu v délce cca 10km.
Těšíme se na návštevníky, začátek stopy bude u zámeckého hotelu - GPS 49°45'2.451"N, 14°37'46.022"E
Střední Čechy

Zpět na aktuality současné sezóny v oblasti Praha a střední Čechy