Orlické hory – běžky

Orlické hory jsou oblíbeným lyžařským prostorem především pro obyvatele Východních Čech. Krásná příroda na hřebenech přímo vybízí k výletům. Úprava lyžařských stop se v posledních letech výrazně zlepšila, takže se určitě vyplatí zajet si do Orlických hor zalyžovat.

Členění oblasti Orlické hory

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Další výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Další výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Vloženo 1.4.2020 20:05
Dnes ráno ze Šerlichu na Homoli kameňačky dostály svého názvu aneb asi poslední sklouznutí. Napadlo zhruba 5 - 10 cm jemného prašanu, -5°C, jasno, na pohled idylka. Ale zdání klame. Podklad chybí už na poměrně dost místech, což je zrádné. V první části od Šerlichu k rozdvojce v podstatě bez tvrdého podkladu, potom jižní cestou na Velkou Deštnou je to s přibývajícími výškovými metry ve stinných pasážích něco lepší. Sjezd k Jelence zrádný, na dvou místech asfalt, který není moc vidět a ani ve zbytku si člověk není moc jistý, kde zadrhne. Potom až na Homoli (i kousek dál dolů směrem na OZ) to šlo, ale vytátých míst kvapem přibývá. Řekl bych, že následující slunné dny definitivně zakončí tuhle nakonec celkem vydařenou sezónu.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 23:16
@Petr Hoppan: jj, máš pravdu. Jen Bedřichov nazval ono nařízení kraje trochu nešťastně jako, cituji doslova: "Nařízení uzavření Jizerské Magistrály a parkovišť", ve skutečnosti není vysloveně zakázán pohyb lyžařů, akorát zrušili skibusy, zakázali úpravu tratí a uzavřeli parkoviště...
Jinak zima se ještě nevzdává, aspoň v Orličkách... :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 20:03
my jsme dneska vyrazeli kolem treti smer Destna a na parkovisti bylo cca 10 aut,vojaci nikde.asi hlidaj jen rano....my sme potkali jen cestou kdyz s autem sjeli do skarpy a narvali to do svodidla.
jinak dneska podminky lepsi a lepsi,zase pripadlo...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 15:05
Ano, zřejmě to byla smůla. Špatné načasování a špatné nástupní místo. Příště budu chytřejší :-) Dnes se mi je už nechtělo provokovat. Ale jinak naprosto souhlasím, s minimem chalupářů a bez turistů z měst a Polska je tu božský klid. Takových období by mohlo být během roku více :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 14:09
Karl: v Jizerkách nikdo nic nezakázal. Jen uzavřeli všechna parkoviště a přestali upravovat. Místní jako já, stále jezdí, ale taky sem nikoho nezvu a budu rád když zůstanou Pražáci v Praze. Je to tu bez nich super, uměl bych si představit takto celou příští zimu :)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 12:02
Tak to jsi měl asi jen smůlu, protože tolik výsadkářů v Chrudimi nemají, aby hlídali všechny cesty a parkoviště v Orlických... ale třeba se pletu a jako jediná složka u nás to mají zmáknuté, i když nejsme na Taiwanu...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 11:16
Bohužel mě hlídali, jestli opravdu sjedu zpátky dolů do Deštného a nezahnu někam jinam. A u odbočky na Šerlišský mlýn jelo další vojenské auto.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 11:00
Fanda mi to vzal z pusy. Asi bych se otočil a zkusil to z Louisenthalu nebo Geiersgraben... stejně musis tak i tak par set metru pesky...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:55
Taky jsem chtěl vyrazit, ale kvůli počasí to asi nechám na zítra. Kvůli pár běžkařům to asi nedělají, spíše mají obavu z davů směr rozhledna, ale na to je dnes podle mě moc zima. Každopádně Šerlich snad není jediné nástupní místo ;-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:52
Také mě to hodně překvapilo, hlavně, když to bylo ráno a kromě nich v autě, nikdo nikde nebyl. Podmínky tam jsou téměř ideální, přestalo foukat, teplota -7°C, několik cm nového prašanu. Tam, kde zůstal starý podklad, by to určitě šlo krásně. Ale bohužel.... možná jediná šance pro místní, dojít tam z domu pěšky.
Že by mělo být parkoviště uzavřeno se nikde nepíše. Nevím, jak by se zachovali, kdyby tam dojel někdo linkovým autobusem. Ten přijel ale prázdný.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 10:35
Dík za zprávu. Lákalo mě dnes vyrazit a to bych, věru, neměl radost... Chápu, že v Jizerkách to zakázal kraj, ale u nás takové nařízení nepadlo. Mám pocit, že jsou lampasáci zase papežtější než papež, o žádném plošném vycházení do přírody jsem nečetl ani neslyšel. Každopádně sportování uprostřed hor na čerstvém vzduchu bez kontaktu s jinými lidmi je to nejlepší, co teď mohu pro zdraví udělat. Ostatně mnoho doktorů se v podobném duchu vyjádřilo. Jinak fajn, při celoplošném zákazu vycházení by to bylo adekvátní, ale Šerlich v žádné karanténě není...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 22.3.2020 9:02
Parkoviste na Serlichu hlidaji vojaci a nikomu nedovoli jit na bezky. Pry se smi jen na nakup nebo za doktorem. Nepomuze ani to, ze mate rousku, jste mistni a jdete sam do prirody sportovat. Nikdo jiny tam siroko daleko nebyl. Takze kdo byste chtel vyrazit, usetrete si cestu.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.3.2020 20:01
nejlepsi usek velka destna - pod homoli,az na vyjimky snehu dost.z parkoviste na velkou destnou,bud na kamenacky anebo cast peso,sice napadlo ale asfalt a kameny se obcas ozvou...jinak parada,bylo nas (tam) pet :-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 21.3.2020 12:53
V cine,evrope,cr zasahla vyyssi moc.v cr nouzovy stav.ukoncena sezona.snad v pristi se opet setkame ve stope.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.3.2020 19:32
Klasická trasa Šerlich - Pěticestí a zpět cestou po pruské straně. K mému překvapení moc pěkné svezení klasikou, vyjma prvních cca 500 m od Šerlichu, kde je to jeden led a zvláště jízda dolů je na otrhání hran, takže je lepší sejít pěšky. Ani cesta doporučenou levou stranou kolem Velké Deštné nebyla moc příjemná, chybělo projetí rolbou, ale nedivím se, moc sněhu zde už není. Ovšem z VD dolů pod Jelenku a dále k Homoli a Pěticestí byla odměna a paráda za krásného počasí s vyfrézovanou stopou. Nemusel jsem ani jednou sundávat jedničkové lyže, ale bez pochyb to bylo mnohde na hraně a příští týden tipuji crosscountry s častým přenášením. Ale nejspíš to bylo tento víkend poslední svezení. Děkuji rolbařům za jejich práci, zvláště letos s nedostatkem sněhu mnohdy nedoceněnou. A všem nám běžkařům do příští sezony přeji více sněhu a vyjasnění podmínek soužití s pěšáky! (děkuji za letošní snahu oddělit pěšáky kolem VD). SKOL!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 15.3.2020 7:44
Ahoj, v sobotu Mezivrsi-Peticesti-Pod Homole severní cestou-VD-okruh kolem VD a zpět. Z Mezivrsi do doliku za Komářim vrchem tak 1/3 cesty pěšky, slabá vrstva sněhu a rychle odtavalo. Dále už lepší, mezi Peticestim a Homoli vytata místa, dalo se objet, od Homole na VD sněhu dost, na okruhu ba části pro běžkaře taky sněhu dost, na široké cestě místy vytata místa, dala se objet. Celkově ještě docela slušné jarní svezeni
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 14.3.2020 13:03
Dneska ze Šerlichu na VD, Jelenka, Pod Homoli, Korunka, Pěticestí, prostřední cestou zpět Pod Homoli, Jelenka, VD, Šerlich. Ráno super svezení, napadlo pár cm sněhu. Před 10 hodinou už to měklo. Jinak celá trasa až na pár míst sjízdná na klasiku. Jenom několik metrů odtáto, několik stovek metrů led. Jenom jednou jsem sundal lyže těsně před korunkou asi na 20 metrů. A také před Korunkou tam někdo jezdil čtyřkolkou a i autem...:-( Teplota byla -2 st v 7:15. Za mě výborné svezení, zítra pojedu zase. Poděkování rolbě do Říček, část trati byla upravena.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 13.3.2020 20:01
Dnes v podvečer skate Šerlich - Pěticestí a okruhem zpět. Prvních 500 metrů od Šerlichu k rozdvojení zledovatělé, potom doporučuju dát se pravou západní cestou okolo Velké Deštné, tam je sněhu relativně dost, jen pozor v jednom ďolíku protýká potok a je tam propadlý sníh. Pak přes Jelenku až pod Homoli pohoda. Lehce namrzlé, ve vyšších partiích pár cm čerstvého sněhu. Dál mezi Homolí a Pěticestím doporučuju jet severní cestou, na té jižní již poměrně hodně přenášení (cca 5x vždy pár metrů) a míst s jen tenkou vrstvou sněhu. Přeju pěkný víkend.

(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 13.3.: Dobrý den, nejel aktuálně někdo z Šerlichu přes Velkou Destnou na Peticesti? Zajímalo by me jak to vypadá na skate....? Děkuji za info 👍)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 10.3.2020 14:36
Zdravim z Velke Destne.. Na klasiku parada, Drzi zluty skivo za 2 Kcs Na skate trochu mekci. Ale da se. Z Serlichu pravou na VD, dale Pod Homoli a asi zpet. Je malo casu. Nechala jsem se odradit predpovedi . Diky Bohu, neprsii a je slusna viditelnost. Dekuju za upravu. Letos jsem se trefila poprve..
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 12.3.2020 18:53
ahoj. Skatem z luisina údolí do sedla pod jelenkou, pak pod Homoli, severní cestou na 5cestí a pak na Komářák a zpět. Do sedla pod jelenkou jen jedno místo s kameny, ale není vidět, udělal jsem si díru na skluznici a rozbil si ústa. Podklad pro bruslení šel, stopy zachovalé. Pak až na 5cestí bez potíží. Na Komářák pár míst, kde leze asfalt-spíše až v závěrečném stoupání bukovým lesem před Kom.vrchem. SKOL
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 9.3.2020 12:07
Na sjezdu od bufetu V.Deštná "hlavní cestou" k Šerlichu jsou časté ledové plotny a vytátá místa ze kterých lezou kemeny. A hordy dementních pěšáků nechápou, že je přes ten štěrk neobjedete....neuhnou a držkujou - je to síla na tomto úseku hřebenovky!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.3.2020 19:53
Zakletý - Pěticestí - Pod Homolí - Pěticestí - Skiareál
Na hřebenu cca 3-5 cm nového sněhu, neupraveno, stopa vyjetá, pěkné svezení. Na bunkrovce bude asi pár míst, které po oteplení budou problematické, severní trasa byla parádní. Z Pěticestí sjezd směrem k Mezivrší v pohodě, spojka na spodní cestu nesjízdná, nutno jít pěšky. Spodní cesta k černé sjezdovce se díky novému sněhu dala, místy to bylo jen taktak, jestli se oteplí nebo naprší, tak se to bude muset přecházet.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 8.3.2020 15:40
Hezké :-).Trasa Hanička-Pěticestí, prvních 1,5 km běžky na rameni, pak hezké, slunečno, přes noc cca tři cm nového sněhu.Kolem 4 st.C.Na 5ticestí hodinová opalovačka.L
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.3.2020 16:54
Z Říček Letohradskou i přes nedávnou úpravu nic moc. Několik přenášení, obkračování potoku a hodně opatrnosti. Když jsem viděl u rozcestí, jak se jeví cesta na Mezivrši, sundal jsem běžky a vyšel to propojkou na hlavní hřebenovku. Tam už to bylo dobře urolbováno. Nejhezčí úseky bylo Pod Homolí - Velká Deštná a severní cesta z Pod Homolí zpátky na Pěticestí. Na Bunkrovce mezi Pěticestím a Pod Homolí sem tam hodně ledovaté a pár dobře viditelných míst bylo lepší jít při straně kde byl sníh. Z Pěticestí na Zakletý to bylo taktéž nádherné. Sjezd dolů do Říček radši po modré sjezdovce.

V horních partiích dnes sněžilo, ale dole na parkovišti už to bylo hodně s vodou, takže příští víkend to bude asi na lanovku nebo na "parkování" na Mezivrší.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 7.3.2020 15:22
Skate Mezivrší-Šerlich a zpět. Z Mezivrší Pod Homoli bunkrovkou, svělý sníh, upravený, tvrdý a na tom 1-2 cm prašanu. Z pod Homole na Velkou Deštnou starší úprava, trochu horší podmínky. Z Velké Deštné na Šerlich levou cestou, tam jsou dobré podmínky, Ze Šerlichu na Velkou Deštnou po hlavní cestě, tam je potřeba dávat pozor na vytátá místa. Zpět na Mezivrší severní stranou, Z pod Homole na Pěticestí opět skvělé podmínky na skate a myslím, že i na klasiku. Různě po cestě hlavně v nižších polohách ledové plotny. Děkujeme rolbařům z Říček. Běžkařů relativně málo, počasí nic moc.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.3.2020 21:23
Obecně k horám, aby se jich dožily v co možná dobrém stavu také naše děti : parkoviště až na hřebeni = špatně, tuny nafty na rolby = co myslíte? A to přijde invaze elektrokol. Když něco stojí úsilí a trochu námahy, třeba vylézt nahoru po svých a třeba to i prošlat sám, proč ne? Hory nejsou tělocvična a pokud ano, tak už to nebudou hory😎
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 6.3.2020 17:15
Orlické hory mam rád, ale tenhle rok všeobecně to tam není vůbec dobré. Škoda, že se nedělá víc úprav. Zajmavé, že to někde funguje skoro každý druhý den a nebo aspoň když je potřeba s ohledem na meterologické podmínky. Každej si stěžuje, ale zajmalo by mě kolik lidí přispívá na úpravu tras!!! Podle mě by se měli zpoplatnit všechny parkoviště v Orlických horách, kde běžkaři nastupují na trasy. Stačilo by i 50 kč na den a hned by to zas pomohlo. Rolba zadarmo opravdu nejezdí. Když to funguje jinde, proč by to nemohlo fungovat i zde??
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 5.3.2020 11:08
Pocasi nadherny, nahore krasne bilo... ale ze Serlicha totalne umydleno, lyze jezdily do vsech stran a bylo hrozne tezky je udrzet. Uprava uz dlouho zadna, ale i kdyz rolba vyjede, nema do ceho vyriznout stopu, povrch je tvrdy, v dolnich partiich ledovaty. Kdyby ovsem stopa byla, dalo by se jet porad soupaz, je to rychly jako blesk. Puvodni plan Serlich - Peticesti zredukovan navratem hned z V. Destne, dnes tedy "rekord" v ujetych km. Asi je to lepsi na brusleni. Pozor na asfaltove plešky smerem na V.D. po siroke ceste.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 4.3.2020 19:19
Klasika Šerlich - Pěticestí ,ráno po novém sněhu, sice pár centimetrů, ale dobrých. Podmínky skvělé, z Pěticestí na Mezivrší horší. Čerstvě upraveno Mezivrší až Pod Homolí celý okruh. Skol.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 4.3.2020 8:44
Standardní trasa Šerlich - Deštná - Pěticestí a zpět. Po dešti a vyfoukání na 2 místech vykukoval asfalt - na pěší cestě na Deštnou a v serpentinách pod Tetřevcem. Celou dobu (od 15:30 do 18:30) ale sněžilo, takže to bude lepší. Vyjma těch 2 míst šly lyže jedničkové.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 3.3.2020 10:12
penize od kraje, kupuju si pravidelne znamky na udrzbu a výsledek je tohle? ...jako fakt? budou upravovat v létě nebo kdy je na to vhodná doba?
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 2.3.2020 17:37
Kupodivu stále super podmínky na běžky, na hřebeni je asi nejvíc sněhu za zimu. Co je ale katastrofa, je úprava tratí. Rolba jela naposledy v pátek, v průběhu soboty to zapadalo a od té doby je všude pouze rozbitá stopa a prostředek pro skate umydlený, místy rozdupaný od pěšáků. Velká škoda, v neděli i v pondělí bylo krásně. Běžkaři by si zasloužili lepší podmínky.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 1.3.2020 14:11
Dobrý ježdění, občas někde vyfoukáno ale je to na jedničkové lyže. ALE- rolbou neupraveno, stopa hrozná. Potkal jsem člověka z Jeseníků a byl zoufalý, tam se prý o kdejakou stopu místní starají. Říkal, že je zde poprvé a naposled...a já se také ptám-financí dost- proč se trasa neupravuje?
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 19:24
Dnes Hanička-Šerlich a zpět.Sněhu dost,dokonce už z Haničky,pouze pár míst u bunkru Průsek a dříve popsaných.Páteční úprava rolbou po sněžení zapadaná,ale stopa projetá lyžaři a pevná na odraz na klasiku.Stoupací vosk V40 v pohodě,V45 by už tahal za nohy.Na Haničce volno, asi 20 aut,zato Mezivrší zasekané, auta podél silnice na hranici průjezdnosti.Celkově dnes nádhera!
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 18:33
Ráno z Říček po Letohradské na Mezivrší. Párkrát překročit potok jinak ok. Z Mezivrší na Pěticestí. Jak bylo psáno dříve nebylo urolbováno ale na klasiku to šlo. Pár nadšenců na skate se taky našlo. Dále pak bunkrovka měla dvě místa s méně sněhu ale jasně viditelná a krásně se dalo přejet po druhé půlce. Dále na Deštnou a zpět pohoda a druhou stranou zpet na Pěticestí - opět fajn i když ta rolba by tomu prospěla. Stále ale sněžilo a občas i nepříjemný vítr tak i chápu že nevyjeli.

Sjezd dolů Zdobnickou cestou do Říček na modrou byl VELKÝ OMYL - i když jsem dvakrát přenášel a jel většinu času krokem tak jsem škrábnul lyže. Pod čerstvé napadlym sněhem byli kameny, ... :(
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 14:11
Pokračuji v komentu Jirky...Z Pod Homole prostřední cestou na Pěticestí, dále Mezivrší a druhou cestou zpět na Pěticestí. Bunkrovkou Pod Homoli na Jelenku, Velká Deštná a na parkoviště pod masaryčkou...Docela foukalo, poletoval sníh a bylo tak -2 st. C. Stopa rolbou nebyla nikde, ale na klasiku pohodových 33 km s 789 m nastoupenými...Ke srovnání J50 byla letos 48 km a 880 m+ . Zítra určitě jedu zase!:-)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 29.2.2020 13:30
Od Masaryčky na Velkou Deštnou, večer v 17 hodin, 5-10cm nového prašanu po asfaltce neupraveno. místy pod novým sněhem asfalt ale šutry lezly jenom na jednom místě. Nahoře hluboký neupravený sníh, stopa na klasiku jenom místy vyšlapaná od lyžařů. Celkově ale na to jaká je letos zima dobré. Dál na Homoly asi lepší tam ráno jela rolba ale tam jsme nebyli. Sněhu ale málo jestli do toho zaprší a příjde obleva tak...
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 21:52
Ze Mlýna na Vrchmezí, tak 7 cm prasanu, ale mistama chybí podklad, od Narodaku určitě ne, jedničkový lyže a cokly nechte doma .. 2x jsem zadrhnul o asfalt, kolem Polomskeho sedla ..na klasiku asi lepší...k Homoli bude asi lepší úprava
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 19:06
Podle https://www.destne.info/bezecketrate/ dojela dnes dopoledne rolba k rozcestí s Haničkou.
(Odpověď na dotaz uživatele Mates z 28.2.: Ahoj, bude se dát zítra ráno vyjet a zaparkovat na parkovišti Tvrze Hanička a pak se vydat na běžky? Díky za info)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 19:03
Ze sedla Šerlich na Vrchmezí, k Sedloňovskému kříži a zpět. Klasika, 14-17h, -2 st., sněhové přeháňky. Ačkoliv ráno vyjela rolba, tratě byly překryté novým prašanem a ranní úprava zcela zmizela. Nejlepší stopa byla od Údolí Bělé směrem k Sedloňovskému kříži. Zbytek tak nějak rozmydlený či několik stop zároveň. Lidí málo, parkoviště poloprázdné.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 28.2.2020 10:06
Ahoj,ne, Deštné bída, tam sníh chybí
(Odpověď na dotaz uživatele Jan V. z 27.2.: Zdravím, nevíte, zda je možné vybruslit z Deštného nahoru na Šerlich?
Díky J.V.)
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.2.2020 21:48
Dnes od 15. - 17.hod. slunce a pod nulou. Leve stoupani ze Serlichu ke kiosku prevazne ledovka a 3 fleky asfaltu, urcite bych zitra volil pravy okruh. Jehlici je cca 150 m jinak cisty snih.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 26.2.2020 12:06
I po úterním dešti sníh na hřebenovce vydržel. Trasa Šerlich - Velká Deštná - sedlo Pod Homolí sjízdná velmi dobře, jen začátek do rozdvojení cest okolo V. Deštné je trochu slabší vrstva zmrzlého sněhu. Dále levá cesta (ve směru nahoru) několik vytátých míst, ale dají se objet. Podklad je zmrzlý, trochu hrbolatý, na tom 1-2 cm nového sněhu. Chumelí a fouká vítr. Stopa na klasiku jen lehký náznak, spíše není. Na bruslení ale OK. Škoda, že rolba z Deštného nevyjede. Chtělo by to srovnat, aby to vymrzlo, pak by byly podmínky naprosto perfektní. Vrstva zmrzlého podkladu je od 5 do 20 cm.
Hřeben Orlických Hor
Vloženo 25.2.2020 21:36
V pondeli 13-17,30 hod klasikou Serlich -Velka Destna (nahoru pravou, dolu horsi druhou stranou ) - Jelenka - Pod Homoli.a zpet sem tam.. Prekvapive jen par lyzaru i chodcu. Tvrdý zmrzlý podklad, spíše rychlejší, místy trochu jehlici, většinou čiste, pocukrováno čerstvým sněhem, misty naznak firnu.
Pravou na VD parada na klasiku i skate. Stred lehce "zpevneny" od chodcu, stopa celkem dobra.
Z VD na Jelenku na skate uprostred dve zmrzly stopy od pasu, trochu korytko, ale bokem se dalo. Stopa na klasiku dobra, sjezd taky.
Z Jelenky - Pod Homoli parada na oboje.
Horsi z VD pravou dolu. Nekolik ledovych, hrbatych ploten, misty v prave stope i na stredu vykukoval asfalt a sterk. V leve stope se ale dalo dobre jet i pluzit.
Všude jinde je ale překvapivě kvalitní základ . Bylo to pohodové svezení na jednickove lyze.
Hřeben Orlických Hor

O oblasti

Orlické hory jsou oblíbeným lyžařským prostorem především pro obyvatele Východních Čech. Krásná příroda na hřebenech přímo vybízí k výletům. Úprava lyžařských stop se v posledních letech výrazně zlepšila, takže se určitě vyplatí zajet si do Orlických hor zalyžovat.

Užitečnou pomůckou je mapa aktuálně upravených tratí v Orlických horách na Skimapě.

Členění oblasti Orlické hory