Tato stránka je archivem zpráv o stavu běžeckých tratí v oblasti Orlické hory ze zimní sezóny 2024/2025.
Zajímají-li vás současné podmínky, přejděte na stránku
Orlické hory - aktuální zprávy
Docela dobre, uprava probehla da se klasika i skate. Ja jsem byl dnes skate Serlich-5 cesti. Zitra planujeme klasiku mozna az na Anensky. Rolba tam dnes jela.
(Odpověď na dotaz uživatele Hana z 15.3.: Prosím jak vypadají altuálně běžkařské stopy Šerlich ?)
Šerlich-VD pravá strana lepší,1 sundaní lyží,VD-Pod Homolí nejlepší úsek, i zbytky stopy,levá strana na Pěticestí lepší,1 delší sundání ,bunkrovkou z Pěticestí zpět, výrazně horší,více sundani. Jeli jsme klasikou,pro skate horší
(Odpověď na dotaz uživatele Honza1994 z 13.3.: Byl někdo na hřebeni Šerlich-Peticesti? Je to rozumně sjízdné?)
Šerlich-5C-Annensky vrch a zpět. Šerlich Peticesti tam východní stranou dopoledne pořád velmi slušné. Na běžkařské cestě na VD je tam cca 300 m hodně špinavých, ale ještě jde projet. 5C až Anenský vrch, kromě prvního 1 km z Peticesti, většinou špatný, hodně břečky s jehličím a i několik menších přenášení. Tento úsek tedy už moc nedoporučuji. Zpátky z 5C bunkrovkou horší, břečka, několik míst na hraně, brzy se tam už bude přenášet. To samé platí pro chodeckou cestu z VD na Šerlich, tam je to místy kličkování mezi asfaltem a jedno místo se už tape po trávě tak 5m. Celkově ale ještě slušné, klidně ještě vyrazte, ale počítejte s jarními podmínkami a vezměte horší lyže.
Dnes Mezivrší (pozor parkoviště otvírá až v 7:00) odtud to bylo opravdu nic moc (led, podklad, jehličí, ...) až k rozcestí s propojkou s Letohradskou. Dále už se to lepšilo, asi dvě vytaté zatáčky. Z pěticestí bunkrovkou to bylo většinu času pěkné, ale pár nic moc míst se našlo. Pod Homoli jsem to otočil a zpátky Kapradinkou to bylo skoro na Ačkové lyže. Nejhezčí část dneska.
Mohu potvrdit, že k našemu velkému překvapení vcera 14-17 hod. klasikou Šerlich- bežkařskou VD - pod Homolí a zpět dobrá stopa., nerozviklaná nerozčvachtaná , bez ledu a až na pár místeček čistá. Sjezdy taky dobrý . Odtává více úsek lesem od poslední zatáčky z Šerlichu k rozcestí pěšky/ běžky pod Deštnou a pak úzký špinavý průjezd lesem od potoka na půl cesty na VD .Tam pozor při sjezdu na kamínky.. Ledy tam lehce povolily, takže šlo dobře manévrovat. Včera jsme to ještě projeli. Uvidíme dneska. V noci tu už nemrzlo ... Ale jinak čistého firnového sněhu v této trase zatím dost. Azuro, ale ne vedro. Paráda . Zato lyžařů docela málo
Dnes skate a soupaz jak v utery od 15 do 17 hod Serlich-5cesti a zpet. Porad super hlavne usek ktery upravuje Destna 2x v tydnu. Od Homole jsem jel severni stranou.
Stale dostatecne tvrde zadna brecka se nekonala.
Ranní skate ještě docela šel, ale už od 8 hodin sníh na slunci taje. Přes noc to trochu přimrzlo, takže první sjezdy byly docela napínavý. Celkově pořád dobrý, ale odpoledne to bude na sluníčku děsná břečka. Velký rozdíl mezi sluncem a stínem, na to bacha.
»
Zobrazit GPX záznam trasy
Rano skejt ze Ricek, Zakletak, ze Zakletaku na Peticesti jsem v doliku zahnul doleva a vzal to malou oklikou, je tam vyrazne hezci snih. Z Peticesti po bunkrovce pod Homoli. Upraveno kdovikdy, prenaset jsem nemusel ale moc hezke to nebylo. Od Homole nahoru na Velkou Destnou. Vyrazne upravenejsi nez Rickovska cast, stopa na skejt misty dokonce sirsi nez v Jizerkach. Snih vicemene v pohode. Dokonce i ten posledni prudsi kopec pod Destnou nebyl nejak vydrenej a dal se vicemene v pohode bruslit. Zpatky zase pod Homoli a zadem nad Zahorim zpatky na Peticesti. Vyrazne lepsi nez bunkrovka na druhe strane. Z Peticesti dolu pod Komar, vytaty flek pred levou zatackou uz je dobre videt. Pod Komarem sikmo dolu spojkou ke strelnici, dvakrat jsem sundaval lyze. Od strelnice po budfitce do strediska, misty pekne, misty skoro na sundani.
Zatím sjízdné z Mezivrší, 5C, Pod Homolí (obě strany), VD. Bez vytátých míst. Dost přimrzlé, stopa ledovatá. Klasika na klistr nebo chlupy, skate jakž takž. Nejlepší je soupaž ve stopě :-)
Šerlich-5cesti a zpet obe strany, skate a soupaz ve stope. Tvrde rychle a stopy ledove. Zatim to tedy moc nepovolilo.
Jel jsem po 15 hodine.
Cca v 9:00 z prazdného parkoviště na Šerlichu. Skate směrem na 5C. Prvni úsek ke křižovatce "pěšky/běžky" dost ledový, bez stopy. Pak stranou "běžky" v pohodě až Pod homolí. Odtam jižní stranou na 5C o něco horší úprava ale pořád dost sněhu. Z 5C zpátky severni stranou o dost lepší.
Skejt na kamenackach. V Rickach ze Zakletaku na Peticesti, misty pri kraji koukal bordel. Po kraji stopa na klasiku docela zachovala. Z Peticesti po bunkrovce ke Kunstatske a zpet, stara stopa, ale v pohode. Z Peticesti po bunkrovce dolu pod Komar a nahoru dolu na Mezivrsi, jak je ostra leva zatacka ve sjezdu z Peticesti, tak kousek nad ni uz koukal asfalt. Z Mezivrsi na Anensky vrch. U bunkru "Prusek" to slo bez prenaseni, ale velkou budoucnost tomu nedavam. Jeste nekde po Anenskym vrchem se mi zdalo, ze koukaji kaminky. Zpet na Mezivrsi, dolu na strelnici, nic moc, ale bez prenaseni. Ze strelnice do strediska obcas hezke obcas nic moc, ale zatim sla vsechna vytata mista objet.
Serlissky mlýn- Polomske sedlo-Vrchmezi zpět přes Bukacku k Masarycce-VD-Mezivrsi-zpet přes Říčky a přes Peticesti zpět na Serlissky mlýn. Cca půl kilometru před Vrchmezim kameny, nutno přenést tak 50m. Bukačka jakž takž, ale pár kamenů a podkladu místy již leze. Další krizova místa kolem Říček u sjezdovek jedno přenášení a pár míst na hraně. Jinak úsek Serlissky mlýn-Polomske sedlo a Šerlich-Mezivrsi je v super stavu na klasiku i skate a určitě ještě chvilku vydrží.
Ricky-Mezivrsi-5C-bunkrovkou podHomoli-VD-kolecko kolem VD-zpet z Homole SVcestou-Anensky vrch-Ricky. V polohách pod 900 m led, zmrzlé oraniste, kolem poledne na sluníčku rozbredly sníh. Na několika málo místech lezl podklad, ale dalo se objet. Pristi tyden ale bude v nižších partiích konecna. Nad 900 m sněhu dost, super svezeni, vše upraveno, tvrdé, rychle. Po 10:00 na sluníčku zacinal sníh meknout. Strana tudy pěšky pod VD měla lepší podmínky než minulý týden.
hledám zapomětlivého majitele hůlek, které nechal v pátek večer na parkovišti na Šerlichu, žádný top model, ale k rajčatům by jich bylo škoda 😉 tel. 777350257
zatím ano
(Odpověď na dotaz uživatele Martin z 1.3.: Zdravím, mám dotaz. Je sjízdná cesta na běžkách z Luisiina údolí na Šerlich?)
Překvapivě dobré podmínky z Mlýna na Masaryčku. Na tvrdém podkladu leží nových uježdených 5cm sněhu ze soboty. Ani nevadilo, že tam rolba byla naposledy v pondělí. Dokonce i Bukačka se dala přejet. Minumum běžkařů, maximum sluníčka. Zkusil jsem to pak ještě na druhou stranu k Černému kříži, ale tam to mělo snahu občas katapultovat při najetí na trávu pod vrstvou sněhu.
Odpoledne 15-17. Kolem Mezivrší na skate žádná sláva. Pod stromy led, na slunci měkký sníh. Pod 900 metrů je sněhu (spíš ledu) málo a začíná lézt podklad. Kolem Pěticestí je to lepší. Na horších lyžích to šlo, ale předpověď je nepříznivá. Některá místa dost rozšlapaná od pěších.
»
Zobrazit GPX záznam trasy
Aby auta neparkovala na silnici kde je zakaz a silnice byla prujezdna, jinak by tam byl masakr hlavne kdyz je hezky nebo pres Vanoce. Snad dopadne to parkoviste…
(Odpověď na dotaz uživatele Adela z 1.3.: Ahoj, muze mi nekdo vysvetlit, proc stoji na serlichu vzdy policie? Jen ze zvedavosti, diky!)
2-3 cm nového sněhu, skvěle přikryto i upraveno, perfektní na skate i klasiku...pod VD srub +2 C v poledne....
Ve čtvrtek o něco dříve 14-17,30 klasikou Serlich - VD- pod Homolí.sem tam. Dobrej rychleji firn i slušný stopy, sluníčko . U bufetu na VD
+ 5.°C. Kolem VD nahoru pravou trasou"pro běžky" je jen jeden kousek ( klasický průjezd lesem) špinavý, ale dá se projet . Zpátky dolů cestou "pro pěšáky" už přituhlo, ve stopě se to na mne moc rozjelo , takže místy rozšlapaným oraništěm s krustou .Vytátý fleky tam zahrnuli sněhem.
Skate 15.30-17.30 na 5C, zmrzlý a ztvrdlý, oraniště, na klasiku lepší. Taky pluzit docela výzva, krusta...na srubu VD plus 1,5 stupně .....nikde nic neleze, nejhorší průsek v lese na VD bezkarskou cestou = špína
Šerlich-5cesti a zpet, skate od 15 do 17 hodiny
Rychle, tvrdy podklad nejlepsi to bylo na mistech kde to lehounce povolilo. Stopy ledove, na klasiku to chce klistr.
A chtelo by to alespon trosku noveho snehu.
Serlissky mlyn - VD. Z mlyna ok az po Bukacku, tam je to skoro na preneseni, viz foto. Na VD obe cesty dobry, ale vlevo uz leze teren. Strida se mokra srajda s ledem, takze sjezdy zajimavy. Proste typickej duben. Skol😻
Z Říček na Mezivrší, 5cestí, bunkrovkou pod Homoli, VD, kolečko kolem VD, zpět na 5C SV stranou, zdobnickou cestou do Říček. Úplně nejlěpí úprava byla z Říček na Mezivrší a z 5C zdobnickou do Říček, krásná stopa na klasiku, pás na bruslení, nerozšlapené, žádné potůčky, za mě tuto sezonu nejlepší. Jen u sjezdovek lezl štěrk, ale dalo se projet. Zbytek popsán jinde, většina cesty výborná, poměrně rychlý sníh, místy trochu ledovaté. Na několika místech se v pásu na bruslení objevil štěrk, ale vše viditelné, dalo se objet. S opatrností bych se nebál vzít i jedničkové lyže, ale podmínky se budou asi trochu zhoršovat. Děkujeme za úpravu
Panské Pole - Velká Deštná: Navzdory oblevě to vůbec není špatné. V nižších polohách ještě nejsou nebezpečné plotny. Kamenům se dá vyhnout. Špíny ve stopě pořád ještě aby to člověka nijak hrozně nezpomalovalo. A zázrak největší, tento týden to v podstatě není rozdupané od pěších. :-) Každopádně podmínky už jsou určitě přinejlepším na B lyže.
Potvrzuji předchozí příspěvek. Sněhu od parkoviště pod Haničkou na Mezivrší a dále k Pěticestí dost. Na pár úsecích u Haničky místy začínají vylézat kamínky, ale dá se vyhnout.
»
Zobrazit polohu fotky na mapě
Od Šerlichu po Haničku perfektní úprava! Pocitově stopa na klasiku posunuta od kraje ke středu - pro klasiku i soupaž o poznání lepší než před týdnem, díky! Od větru vyfoukáno na tvrdší podklad jen kousek na polské straně (cca 1km před 5C), pár kamenů leze u bunkru Průsek . Za klasiky palec nahoru, jdu přispět na úpravu.
Dnes z Mezivrší na Pěticestí a rozcestí Pod Homolí - trasa upravená, místy ledovatá. Foukalo, ale jinak hezky.
Ahoj, dnes z Hanička na Mezivrši a dolní cesta do Ricek a pak ke Zdobnici, 5C , Kunštacka kaple a Hanička vše neskutecne super.
(Odpověď na dotaz uživatele Partizán z 21.2.: Zdravím, nevíte jak vypadají sjezdy do skicentra v Říčkách? Z Mezivrší po zelené i spojka od bunkru, případně i západní? Díky
https://mapy.cz/s/pokacehulo)
Západní sjezd je v pohodě, jen s klesající nadmořskou výškou přibývají vytátá místa, všechny ale jedou v pohodě objet. Na jedničkových lyžích bez škrabance.
Cesta z Červenovodskeho sedla na suchý vrch se dá jet místy v lese jsou už vidět kameny a kořeny stromů ale dá se tomu s opatrností vyhnout bežkám zdar
Odpoledne ze Šerlichu (kolem 16:30 parkoviště zaplněné tak ze 2/3) klasikou a soupaž na Pěticestí a zpět. Upraveno po celé trase, stopa pevná, posunutá více od kraje, takže i výborný odpich celou cestu. Na Šerlichu kolem -1 C.
Při nástupu pár vykukujících ledových ploten a cestou na Deštnou trocha vyhrabaného štěrku, jinak všude sněhu zatím dost.
»
Zobrazit GPX záznam trasy
Ahoj, od Haničky výše stále super podmínky.
(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 21.2.: Je to sjízdné na klasiku od Haničky na hřeben nebo jiš špatné ? Díky
P.)
Červenovodské sedlo-Suchý vrch-Buková hora.
Množství sněhu neumožňuje strojově udělat stopu, takže stopa je pozůstatek naposledy rolbou udělané, kterou projíždějící lyžaři obnovovali. Mělká, neustále musíte lyže do stopy vracet. Pokud jedete pomalu, na většině trasy to nemusí dělat problém, ale ve sjezdech je lepší vystoupit.
Úsek sedlo-Hvězda – vpravo od Prostředního vrchu, prvních 300 m na začátku lehce kameny, pak šišky, jehličí. Zbytek stav dobrý, sníh čistý-přiložené foto.
Hvězda-křížení se silnicí na Suchý vrch– nahoru nácvik čapí chůze jako v tělocviku, dolů nemůže jet ani masochista. Kameny, led, kořeny, šišky, hlína. Přiložené foto hovoří za vše.
Zbytek trasy na Suchý vrch dobrý. Sem tak bordel ze stromů, přibyly i bukvice, na 3 místech lezou kameny. Ale lze objet, vždy je to pod stromy.
Sedlo-vlevo okolo Bukovky ke sjezdovce na Červenou vodu – stav dobrý až na některé úseky, kde leze led a podklad, sem tam bordel ve stopě. Lze bez problému objet.
Spojka na Náměstíčko – dobrá, obvyklé místo, kde je nutné překročit vodu, zamrzlo a nedělá problémy.
Náměstíčko-Bukovka horní stanice lanovky – asi nejlepší úsek. Jde se mimo vysoké stromy, takže bez bordelu a vypadá to jako zimní krajina. Sjezd zpět dolů bez problému, zmrzlý sníh, ale ne ledovka, takže ubrzdí i lyžař začátečník.
Dá se souhlasit s předcházejícími příspěvky – je to sjízdné. Myslím tím příspěvky na stránkách Ski Čenkovice. Mráz dělá hodně a umožňuje podklad a bordel ve stopě přejet. I když sundávat přilepenou celou šišku na fialový swix je zábava. Teploty nad nulou ale asi udělají své. Já dám zítra přednost Paprsku, a to jedu autem o hodinu déle.
A jednu hvězdičku navíc přidalo počasí.
9:41
11:45
Dneska okruh kolem Velké Deštné, ideální podmínky i počasí. Akorát na straně ,,Tudy pěšky" byl na několika místech ve stopě štěrk, je vidět z dálky a pohodlně se lze vyhnout. Stopa dále na Jelenku vypadala také luxusně. Ale celkem dost lidí
Parkoviště v 9:30 zaplněno z 2/3, po poledni plné, auta parkovala i vedle na vykácené a vypluhované pasece.
Tak jsme to riskli: Šerlich - V. Deštná - Šerlich - Bukačka - Údolí Bělé - Kamenný vrch - Deštné (Národní dům)
Na trase Šerlich - V. Deštná a zpět - obě cesty super podmínky jak na skate, tak klasiku. Strana hřebenu od Šerlichu přes Bukačku tradičně výrazně méně sněhu, ale víceméně až na pár horších míst v pohodě (na skate tedy, na klasiku často málo sněhu na vyříznutí stopy). Bukačka - Sedloňovský vrch podmínky lepší, většinou i se stopou na klasiku. Dále sjezd z Kamenného vrhu - v podstatě bída a nemá smysl ho moc jezdit. Už i ve vyšších partiích chybí pod čerstvým sněhem podklad, takže s klesající nadmořskou výškou jen přibývá míst, kde ze sněhu lezou kamínky, které navíc z dálky nejsou úplně dobře vidět. Střídají se horší a lepší místa, ale v podstatě celý sjezd jsme jeli velmi opatrně, několikrát přenášeli a zhruba od hranice lesa dolů už to nemělo smysl a šli jsme pěšky. Dole na louce se občas dal nějaký kus jet, ale také leze tráva a hlína.
Suma sumárum, v současnosti se dá dobře jezdit jen na hřebeni, nižší partie nemají smysl. Navíc s vyhlídkou oteplení a nízkých sněhových srážek, to asi ani nebude lepší v nejbližší době.
(Odpověď na dotaz uživatele TomasB z 18.2.: Ahoj,
nemá prosím někdo čerstvou zkušenost (sobota a později), jak to vypadá se sněhem na sjezdu z Kamenného vrchu dolu do Deštného k Národnímu domu? Je sjezd bezpečný a pro lepší lyže - čili bez lezoucího podkladu a kamení aspoň až na úroveň luk dole?
Díky,
T.)
Včera Mezivrší - Pod Homolí a druhou stranou zpět, krásný sníh i stopy, odhalený led je jen v jedné zatáčce na sjezdu z Pěticestí k parkovišti. Celkově nádhera.
Úsek Korunka-Orl.Záhoří: až k závoře v lese dobré, pak střídavě pěšky/běžky - pod lesem si klasici vyšlápli stopu. Ke kostelu/hospodě přes pole už jen pěšky.
Z Luisina na Peticesti, z udoli krasna nova uprava, na hrebeni taky upraveno, akorat moc v kraji, takze vnejsi drazka kazdou chvili, jakoze fakt casto, pada dolu. Bunkrovka na Peticesti starsi uprava, docela jeste good, polska strana smer Homole stejny neduh jako hreben. Ale jinak krasny podminky, snehu spousta. Skol😻
Melli a Martine: V Orlickém Záhoří mají konečně vymodlenou sjezdovku, takže na běžkaře už z vysoka kašlou. Info ohledně úpravy ještě horší než v Ŕíčkách, rolbu nejsou schopni připojit, aby posílala data na mapy.cz, ale jede to alespoň ve formátu pro hřeben OH, kde je vidět, že alespoň upravili kousíček v hřebenových partiích.
https://skiricky.cz/bezecke-trasy/
Jsme z toho dost zklamaný, myslel sem, že sjezdovka přinese naopak častější úpravu a úlevu Šelichu. Místo toho napálí cenu za jeden výjezd na dvě kila (suverénně nejvíc v OH, zajímalo by mě kdo tak jede, když může jet za desetinu ceny busem a pětinu autem) a upravuj v podstatě jen sjezdy z hřebenu do Bedřichovky a Kunštátu. Že by to třeba projeli k Neratovu je utopie...
Letos je to na hřebeni velká bída, Říčky jedou max jednou za týden, navíc obvykle v sobotu, takže člověk co přijede na víkend, tak ráno hraje vabank, jestli trefí upravenou stopu, nebo potká rolbu až v půlce trasy. Záhoří viz. výše. Olešnice se na to letos vybodla úplně. Trochu to zachraňuje Deštné, které občas dokonce vyjde i dvakrát do týdne (jako dnes), ale ti taky upravují naprosté minimum, nechápu proč to v podstatě nikdy nenajíždí k Zámečku, což by dost pomohlo přecpanému hřebenu.
Dnes už to bylo horší. Tak polovinu tvořily úseky s trávou a krtinci. Dá se najít pár míst, které jsou čisté. Opravdu jen na staré lyže.
(Odpověď na dotaz uživatele Sibyla z 18.2.: Jak je na tom Kozlov - šlo by to ještě?)
»
Zobrazit polohy fotek na mapě
Špatně - neupraveno, málo sněhu, kouká tráva a hlína. Škoda, že info nejde najít přímo na stránkách SKIOZ...
(Odpověď na dotaz uživatele MaartyK z 18.2.: Ahoj,
Mohu se zeptat, jak to vypadá ve Ski aréně Podorlické Záhoří?
Díky, Martin)
Dnes od Luisina Údolí přes Velkou Deštnou až na Masarykovu Chatu.
Podmínky jsou teď super dostatek sněhu a krásně slunečno. Jediné co mohlo být lepší byla teplota ono když teploměr na Deštné ukazoval -8 nebylo to úplně super.
Celkově ale dobrá lyžovačka.
Rolba to projela (ke kravínu), ale na jedničkových bych to nejel....
(Odpověď na dotaz uživatele Iva z 18.2.: Dobrý den všem. Dalo by se dojet z Šerlichu- , Pod Homoli..až dolů do Orlického Záhoří ke kostelu? Díky)
V NE Šerlich-Homole a z5. Stopa pocukrovaná 5cm nového sněhu, který schoval všechny nečistoty. Parkoviště v 8.00 plně z 1/2, při odjezdu v 11.00 plno. Stopa rychlá, na skate pěkné, tvrdé. V Deštném ráno -13, nahoře bylo -8. Poletoval čerstvý sníh a občas vykouklo i sluníčko. Pěkné svezení, všude sněhu dost.
Včera odpoledne lehce před 15,00 z parkoviště Šerlich, poslední 3 volná místa, okruh kolem VD....krásné svezení, na srubu -6, chvíli slušně sněžilo, čerstvý měkký sníh, výborný na skate i klasiku.
V NE Hanička-Šerlich-Hanička. Sněhu dost, jen pozor na dříve popsané místo u bunkru Průsek a před poslední ostrou zatáčkou nad Panským Polem. Projeto na Áčkových lyžích. Stopa Hanička-Homole slušná a pevná, ale Homole- Šerlich o něco lepší. Opakuje se stará bolest- stopy jsou zbytečně natlačeny na okraj, často do větví a propadají se hůlky. Posun o 30cm do středu by prospěl a skatovému pásu neublížil. Ale každopádně díky za úpravu!
KOZLOV: na Kozlovských pláních je spousta od lidí vyšlapaných stop. Sněhu 5-15 cm. Na zmrzlou vrstvu napadlo několik cm prašanu. Často leze tráva a větvě, takže na nové lyže ne, ale taky ne na kameňačky. Stopy jsou krásně rychlé, modrý vosk držel krásně. Na stopovač je to asi malá vrstva, ale podle mě na uhlazení skůtrem na bruslení by to šlo.
»
Zobrazit polohy fotek na mapě
Šerlišský mlýn - Polomské sedlo- Šerlich - Annenský vrch (mezi Homolí a 5C oběma cestami) a zpět, z 99% sněhové podmínky super, nejhorší část je mezi Šerlichem a Bukačkou, kde je dost nečistot ze stromů a celkově nejméně sněhu, ale dá se projet. Sjezdy byly v novém prašanu pomalé a celkově vhodnější podmínky na klasiku, ale to už se teď zřejmě změnilo a bude to super i na skate.
Mezivrší a kolem Homole zpět skate. Krásné svezení, všude dost sněhu. Příjezd na Mezivrší trochu dobrodružný, někteří nasazovali řetězy.
Panské pole - Vrchmezí a zpět.
Od Panského pole na Mezivrší to určitě není na A lyže. Začátek paradoxně v pohodě, kameny a led lezou až poblíž Haničky a tradičně špatné je i místo naproti srubu Průsek. Pak je to dobré až na Deštnou, pozor ale ve sjezdu z ní na Šerlich pěšáckou stranou - v pravé stopě leze na jednom místě naprosto bez varování asfalt. Úsek Šerlich Vrchmezí překvapivě docela slušný, nikde se vyloženě nepřenáší, áčka bych tam ale s klidným srdcem určitě nebral. Bohužel až na Vrchmezí se dostat nejde - v posledním úseku lezou kameny úplně všude.
Úprava je prakticky v celé délce, ale celé dopoledne sněžilo, trať je tedy lehce pomalejší, všechny sjezdy díky tomu úplně bezpečné. Parkoviště před půl devátou prakticky úplně prázdné.
Kolem oběda příjemné bezkovani z parkoviště Šerlichu kolem rozhledny Deštné a Pod Jelenkou. Sníh byl prašánek, super i bruslení. Stopa docela dobrá, ale chtělo by, aby to celé projela rolba. Pod sněhem je led a na některých místech je nového sněhu pomálu.
K večeru skate Serlich 5C, sjezd ke Korunce a zpět... úprava v pohodě i kolem VD, na srubu v 17.00 -7.5 C, asi 2-3 cm nového sněhu, krásně se to zpomalilo a zmeklo, nikde špína, zase to krupe a šustí...od Korunky měkčí, lepší na klasiku, pro stokilovy Čechy
Dneska krátký výlet na běžkách. Lanovkou na Studený vrch, poté Luisno údolí, z něj na Zámeček Pádolí a poté zpátky do Deštného.
Cesta až po Zámeček šla bez sundání běžek, ale kvalita nic moc, většina trasy na vrstvě ledu asi cenťák nového sněhu. Od Zámečku po Zálesí většina šla na běžkách, poté až k horní stanici kotvy neseno, dolů následně po sjezdovce, louka ke chlívku nesjízdná,
Ze Serlichu na 5C, pořád parádní svezení, v 14:30 na srubu 0.5 stupně, sluníčko, tvrdo a rychlo, parkoviště skoro zaplněné
V 9 hod parkoviště pod Šerlichem ještě volno, počasí ideální, okolo VD stopa místy ledová, bufet uzavřen
Z parkoviště Mezivrší na Pěticestí je to poloviční bída - jehličí, špatný sníh. Od Pěticestí levou stranou na Pod homolí celkem pěkné na bruslení i stopa se držela. Zpátky po druhé straně horší terén. Do kopečků namrzlé, hodně klouzavé, místy bez stopy. Celkově pořád ještě dobrý.
Zakletý - Pěticestí - Velká Deštná - Šerlich a zpět a pak ještě Zakletý - Anensky vrch - Říčky parkoviště pod vlekem: sněhu dost, překvapivě dobré, sem tam trochu ledu ale celkově paráda, spokojenost.
Mezivrší, Homole, bufet na Deštné a zpět skate. Na tu bídu se sněhem výborné svezení. Všude dost sněhu na jedničkové lyže.
Od šerlického mlýna přes Polomské sedlo na Šerlich a pak zpět. Cesta upravená místy zmrzlá. Celkově super svezení
Ráno kolem 7:30 na parkovišti stále spousta místa. Trasa za me super, stopy bezva( na stopy jsem ráda přispěla). Jela jsem od Šerlichu, směr bufet, Pod Jelenku, dále na Liber( Velký Uhřínov) a Pod Homolí.
»
Zobrazit polohu fotky na mapě
Šerlich - Pod Homolí, výborné podmínky, přidávám se k Pa.wlovi. Navíc kolem 18.h znovu upraveno. V 19h na Šerlichu -4.
Dnes trasa: Říčky ski areál - mezivrší - pěticestí - Homole - pěticestí - ski areál
Dostatek sněhu, většinu cesty upravená stopa. 😀
Během sjezdu z pěticestí ke sjezdovkám místy ledovky, ale dá se to zvládnout.
Dnes z VD na Peticesti a zpatky. Paradni svezeni, na led pripadlo cca 2cm noveho snehu a krasne se to spojilo. Stopa na klasiku taky v pohode.
Parkoviste na Serlichu v 11h plne.
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 7.2.: Ahoj, máte někdo aktuální informace z VD na 5cestí a z5?)
Panské pole - Mezivrší: stále průjezdné, začátek hodně ledovatý, od Haničky se to lepší, na bruslení celkem ok a i stopa pořád je. Jediné vytáté místo v celé šířce bylo až u bunkru Průsek. Cestou zpět doporučuju sundat lyže nejpozději kus pod Haničkou a sejít lesem.
Dá se jet i na druhou stranu směr Bartošovice, ale to je spíš bojovka, dost rozšlapané a/nebo led. Za rozcestím na Rokytnici několik vytátých míst ve sjezdu, nutno zabrzdit na ledu... V lese na zelené značce pak dva úseky po 200 m zcela bez sněhu. Za lesem se dá dobře jezdit po louce podél lesa asi 700 m, dál už je sníh nesouvislý.
Pokud někdo chce jenom trénovat bruselní, tak na loukách hned za parkovištěm byly ideální podmínky, tvrdý povrch pokrytý slabou vrstou, jelo to parádně, lyže přitom neustřelují.
Den předtím jsme vyjeli autem na Mezivrší, na silnici místy čirý led, vyplatilo se nandat řetězy (cestou z Říček je v lese za posledními chalupami velká odstavná plocha).
Po stopách Orlického maratonu na 5C, tvrdne to a ledovati, je to fofr, ale zatím se dá...na srubu -1, k večeru začalo jemně mrholit, tak se to asi ještě zhorší s tím ledem
Úterý krásné počasí, stopy držely, až na malé výjimky okolo VD. Sjezd směr Deštné namrzlé, ne moc bezpečné. Cesta do Deštné podél sjezdovky, jinak nejde. P.s. info dnes v Deštné nejela zase Kikiriki lanovka, zítra snad pojede
Dnes krásný počasí. Jen jsem myslel, že v úterý jezdí rolba. A to jsem se asi spletl, upraveno z víkendu, někde byla stopa i uprostřed po závodech. Asi se šetří...
Dal jsem na Pavla jak psal včera a parádní svezení v tvrdé a rychlé stopě za krásného počasí ☀️. Více lidí jen u bufetů 😆.
Dnes ze Šerlichu na VD, pak na Homoli a levou stranou na 5C a zpět druhou stranou. Po víkendové úpravě parádní svezení klasikou i na skate. Sněhu zatím dost a málo lidí. Kdo můžete, zítra vyražte.
(Odpověď na dotaz uživatele Dita z 3.2.: Je možné jít z parkoviště Šerlich na Velkou Deštnou pěšky, popřípadě s bobami? Nebo naopak směr Masarykova chata a dál...? Abychom neničili stopu, nebo doporučíte jinou trasu? Jedeme do Olešnice, ale tam je sníh jen na sjezdovce...)
Ano je možno nahoru levou stranou a nešlapat do stopy.
Okruh Orlicke Zahori:
Zazitek pro skutecne srdcare :op.
Okruh u sjezdovky - u lesa cca 300 m celkem ok (cca 5mm prasanu na ledove kře). Cast u silnice led/zledovately snih, misty trava. Casti mezi tim zledovately snih + trava. Vetsinou ale dost siroke na brusleni. a na trave nepotrebujete stoupaci vosk :oD!! Okruh sviti.
Pak jsme jeli podel lesa smer centrum vesnice. Dalo se to (bezky kamenacky). misty kameni, misty trava.
Kazdopadne to byl zazitek!
Ahoj, děkuji moc. Vydali jsme se na Pěticestí- Homole - Říčky. Bylo to parádní. Sníh, málo lidí, moc jsme si to užili. I sluníčko vykouklo.
Z Masarykovy chaty k Polomskému kopci první cca 1-2 km zledovatělé a popadané jehličím a větvičkami. Dál směrem na Sedloňov, k Šerlišskému mlýnu a na Vrchmezí už to bylo dobré, sjezdy více méně zmrzlé. Po nějakém pátečním sněžení ani památky. Bohužel stejně jako loni zavřeli kvůli závodům na celý víkend parkoviště na Šerlichu, protože dole v Deštném už skoro sníh není. Pořádný příval sněhu tu podle místních nebyl 15 let a obávám se, že se už nedočkáme... Jinak tolik zmiňovaná "kyvadlová" autobusová doprava na Šerlich - od deseti dopoledne jede jednou za hodinu, odpoledne je dokonce 2hodinová mezera, to není úplně ideální alternativa autu.
Ahoj. Šerlich-Polomsky kopec dnes bída.. ledovato...doporučuju spíš z Šerlichu na druhou stranu tam přes Deštnou, Homoli k Pěticestí stále paráda...
(Odpověď na dotaz uživatele Zdeňka z 1.2.: Prosím, jak to vypadá Šerlich- Polomský kopec- Sedloňovský vrch Deštné u kostela? Chceme se vyhnout maratonu zítra. Děkuji mockrát.)
Dneska Z Říček na Mezivrší, následně na Anenský vrch, zpět na Mezivrší dále Pěticestí poté dolů do Skicentra dolů na parkoviště.
Celá cesta sjízdná, nebylo nutno sundávat lyže (výrazně pomohlo ranní sněžení). Na hřebenu ideální podmínky, sjezd dolů, hlavně před nájezdem na sjezdovky byl hodně vytátý a zledovatělý
Ahoj,nenašel někdo na okruhu kolem Velké Deštné černou vestu?Díky Jana
Svežení bylo parádní,těch pár centimetrů nového to zachránilo
Ahoj všem, dnes Orlické Záhoří - okruh pro běžkaře neexistuje - absolutně bez sněhu, jen zelená louka, stejně tak trasa z Korunky do Záhoří jen hlína a tráva. Z Šerlichu směr Velká Deštná ( okruh kolem VD ) a dále směr Homole a Pěticestí s červeným voskem celkem ještě v pohodě, jen začátek od sedla na Šerlichu směr VD zhruba 500 m dost ledovaté. Chtělo by to nasněžit a teploty dolů. :)
Z Panského pole na Anenský vrch je to špatné, hodně špinavé a ledovaté. Směr Bartošovice a Rokytnice bez sněhu. Rolba tam už týden nejela a sněhu je málo, takže by s tím ani moc neudělala. Nejlepší pro nástup do stop je Mezivrší a pak směr Pěticestí nebo z Říček na Zakletý. Snad rolba před víkendem nebo v sobotu vyjede. Momentálně je vše po ránu a přes den ve stínu hodně ledovaté a v lese špinavé. Další možnost kromě Šerlichu je polská Spalona. Teď se snaží naházet zledovatělá místa a na víkend připravit stopy.
(Odpověď na dotaz uživatele mates z 30.1.: Nevíte někdo jak to vypadá s lyžováním od Panského pole? Někdo psal, že bude parkoviště u Šerlichu uzavřeno po celý víkend tak zjišťuji situaci na druhé straně.)
‼️POZOR ‼️
Parkoviště ŠERLICH uzavřeno 30.1. - 2.2.2025❗️
⚠️Od 30.1. odpoledních hodin do 2.2.2025 večerních hodin bude PARKOVIŠTĚ ŠERLICH SEDLO UZAVŘENO z důvodu konání běžeckého závodu SLAVIA pojišťovna Orlický maraton. ⚠️
Děkujeme za pochopení. ☺️
(Odpověď na dotaz uživatele Zdeněk z 28.1.: Zdravím všechny
Po roce se opět chystám do mých oblíbených Orlických hor. Má někdo prosím aktuální info? Bude to na áčkové lyže? To teplo mě trochu děsí, chceme zajezdit od čtvrtku do neděle.
Díky všem za případné informace.)
Zdeňku, to jsi teda odvážný jet tam v tomto termínu. Sněhu určitě bude dost, ale po oblevě to nebude žádná hitparáda. Ve čtvrtek a pátek bych se držel kolem Deštné, kde je trochu naděje na to, že třeba upraví alespoň na pátek. O víkendu to půjde jen od Homole na jih, protože se pojede orlický maraton. V kombinaci s prázdninami a koncem sněhu v nižších polohách to tam ale bude jak na Václaváku...
https://www.orlickymaraton.cz/
Dnes po obědě že Serlichu pod Homoli pořád dobře na skate, dostatečně tvrdé, +3, nevím jak déšť...
Šerlich - Deštné - hřebenovka
Stále lze jezdit ještě na A lyžích, ale na téměř ledu. Již to dost taje a každým dnem je vidět méně sněhu (ledu). Dnešní večerní déšť běžkování nejspíš dost omezí.
15:49
15:49
Ze Šerlichu k Haničce a z5. Sníh měkčí, stopy od rolby mizerné z minulého týdne. Na skate kolem Šerlichu ještě stopy od saní ze Šediváčkova longu. Celkem na skate pomalejší a pro nás hubený/110kg:-)/ se to trošku bořilo. Stopy také měkčí a pomalejší. Parkoviště na Mezivrší v 9,30 poloprázdné, na Šerlichu v poledne ještě pár míst bylo.Pod stromy napadané jehličí, ale všude sněhu dost. Sjezd k Haničce hodně ledovatý, tam jsem to otočil a jel z5.
Dopoledne ze Mlýna pod Homoli, na červený klistr, 2 nad nulou, většinou mokrý a špinavý, někde lepší, někde horší, klasický místa - pod Bukačkou flek asfaltu, lesík před Šerlichem led a kaluže, od Šerlichu po Homoli pěkný svezení...snad se to vylepší s ochlazením
Trasa: Kašparova chata - Čes. Petrovice- Čihák a späť. Jarné lyžovanie, na béčkové lyže skôr, ale i premiové s opatrnosťou možno. Podľa reportu z rolby, úprava prebehla 23.1.,ale vyzeralo to ako 5-7 dní po úprave. Je smutné, že upravenú stopu vo veľkom využívajú chodci-turisti aj so psami a v oblasti Adamu i autá jazdiace k bunkrom.To sa týka pre skate, na klasiku som nikde rozdupanú stopu nezaznamenal.
Od parkoviska pri hr. priechode až k ceste k VRS Adam značne trčia stebla trávy, v stúpaní ku Kašparovej chate hodne hliny. V lese na Adamu smerom na Vlčkovice pomálo snehu, veľa ľadových polí, veľa"lesného bordelu"
Od Adamu k lyžiarskemu stredisku snehu s rezervou. Z Č.Petrovic na Čihák stopa značne hrboľatá, miestami hlina lezie na povrch, i nejkaá tráva. Kamene som nikde po celej trase nezazanamenal.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (5)
Dnes ráno skate Šerlich-západní cestou na Velkou Deštnou-Bunkrovka-Pěticestí-Mezivrší-Anenský vrch-Panské pole-Rokytnice. Z Šerlichu na rozcestí Pod Homolí hezky upraveno, dál už to bylo dost ledovatý. Z Anenskýho vrchu na Panský pole opět solidně rozdupáno. Sjezd od Haničky na Panský pole je vyloženě o hubu. Stopy vypadaly všude celkem solidně, i když jsou jak sklo.
Louky v Zahori zafoukane, ale v pohode prujezdne. Sníh zde trochu vlhci lepivy. Stoupání od Bedrichovky na Jelenku jen pro otrle. Je zde minimum sněhu či spíš ledu. Sjezd tudy vyloučeny. Na Homoli po Kapradince dobré, sníh jen trochu lepil.
Dnes ráno projížděla rolba z Ricek okruh přes Peticesti a Mezivrsi, tak jsme to prubli. Na pár místech rolba vyhrabla hlínu, ale jinak paráda. Z Mezivrsi k bunkru trochu ledovate. Sjezd do Zahori od Korunky dnes bezpečný.
Z Panského pole na vysílač Bartošovice, stopa čerstvě projetá (dopo). Pak zpět trojúhelnikem na Rokytnici a na PP. V lese led, na loukách ok, jen to asi nebude na dlouho. Na kraji lesa u kříže asi 100m bordelu ale dá se s opatrností na lyžích. Stejně tak přejezd potoka pod Rašeliništěm.
Od Mlýna k večeru na kolečko kolem VD, všude skvěle upraveno, je to dost tvrdý, místy ledovatý, na srubu pod VD -3. Mírný poprašek, takže ve stopě trochu novýho sněhu. Daleko lepší podmínky, než jsem čekal....jen od Nároďáku už to začne být asi na kameňačky, snad něco připadne....
Dnes dopoledne z Červenovodského sedla směrem k sjezdovce. Stopa místy (v lese) hodně nekvalitní - špinavá, větvičky, ledovatá a málo sněhu. Oproti tomu mimo les špičková stopa, dostatek sněhu a perfektní svezení
Dnes jsme jezdili na loukách u Zahori. Stopy vymrzle, podél silnice ledovate, ale čisté. Je to na moher, klistr nebo silne paže. Na bruslení řekl bych výborné. Jako bonus pozorování psích spřežení. Závody díky zmrzlemu podkladu významné škody tratí nezpůsobily. Top stopa je že Zahori na Černou Vodu resp Českou Ves. Úprava pokračuje dál směrem Mezivrsi, ale jeli jsme jen cca 1km.
Dnes dopoledne ze sedla směrem k sjezdovce. Stopa místy (v lese) hodně nekvalitní - špinavá, větvičky, ledovatá a málo sněhu. Oproti tomu mimo les špičková stopa, dostatek sněhu a perfektní svezení.
(Odpověď na dotaz uživatele Dan z 14.1.: Bezkovani v Cechach je co do upravy trati ostuda az na vyjimky ostuda,firmy poberou dotace od kraju a upravi to max.2x za tyden...aby meli klid)
Tragedie na hřebeni pokračuje, a to především v Říčkach. Na stránkách tvrdí, že trasy jsou upraveny v plném rozsahu, ale podle GPS stále platí, že úprava proběhla před týdnem. To musí být ve stopě pošušňáníčko po té inverzní oblevě a hlavně v místech plných pěšáků kolem Anny a Pěticestí. Nemáte někdo info, jak to tam reálně vypadá, obzvlášť teď, kdy je to od Pěticestí na jih jediná použitelná část hor, když se jede čoklův long?
Okruhy dole v Deštném jsou projeté pouze čtyřkolkou. Jako nouzovka na chvilkové svezení se to dá. Na otevřených loukách ledovaté. Stopy na klasiku jsou dobré pouze ve vzdálenější části okruhů směrem k Ošerovu, tam nejde slunce a stopy nejsou zledovatělé, na smycích podél potoka a k Ošerovu se tam dá natočit asi 3km okruh, ale i tak je to trochu ski kros. Na Ačkové lyže to určitě není. Sněhu je málo, rolba do toho nemůže, takže je to i dost hrbolaté. Přejezd louky od Nároďáku nahoru do serpentýn je od rolby a to je podstatně lepší.
Louky v Zahori jsou zatím v dobrém stavu. Dnes tam bylo chladněji, jak na hřebenu. Dobrá stopa je i na Černou Vodu. Včera odpoledne jela rolba z Destneho a stav stop se díky tomu vylepšil. Pěkný úsek je z Bukacky na Polomske sedlo nebo ze Serlichu k Homoli. Sjezd do Zahori přes Korunku je už horší, místy ledovaty s jehlicim a pás na bruslení pojezdeny od skútrů. Dnes večer tam měli přejíždět první etapu Šediváckova longu.
(Odpověď na dotaz uživatele Tomin z 20.1.: Ahoj, máte někdo nějaké aktuální info, jestli jsou upravené aspoň trochu stopy v Deštném na loukách za Nároďákem a jestli je tam dost sněhu na áčkové lyže? Díky za jakýkoli report. V neděli se mi zdálo, že jsem tam někoho viděl, ale víc bohužel nevím... A ještě jeden dotaz - v Orlickém Záhoří je to v pohodě?)
Serlich - Velká Destna - Homole - Kapradinka - Peticesti - Bunkrovka - Homole - 👑 - Zahori.
Začátek velmi ledovaty, pak se střídaly úseky led, firn, břečka dle expozice. Pekne to bylo kolem Jelenky a taky louky nad Zahorim. Sjezd do Zahori od Korunky ledovaty, špinavý, níže od serpentin sníh výrazně lepší. Jeli jsme i kousek směr Černá Voda, tam stopa pěkná. Celkově dole lepší než v horních partiích, kde je sníh ledovaty a díky větru částečně znecisteny jehlicim. Mazal jsem modrý klistr. První polovinu celkem držel, pak už moc ne. Zítra večer pojedou pejsci přes Luisino Údolí a Homoli do Zahori.
Jel jsem z Valteřic kolem Bukovky na Červenovodské sedlo. Je to moc zlé, v lese je téměř čirý led a ve stopě napadané jehličí a větvičky. Brzdí to, takže ve stopě se jet nedá, a mimo stopu je zmrzlý povrch, je to tanec na ledě. Jen asi 20% úseku na otevřených místech je slušné svezení. Vracel jsem se kolem bukovky z druhé strany ale je to to samé. Tady si moc nezaběžkujete.
Ořezávání větví na hřebeni v úseku Šerlich - Homole probíhá z důvodu přípravy tratí pro Orlický maraton o prvním únorovém víkendu. Stejně jako vloni se i letos pojede na hřebenech, protože dole není na loukách a v lesích dostatek sněhu pro kvalitní přípravu trasy.
Karlów hodně sněhu krásně upravené na běžkách nádhera. Krásné místo..
Dnes z Orlickeho Zahori do Bartosovic. Jeli jsme klasiku. Stopy dobré. Asi pět druhů sněhu, který se měnil každou chvíli. Bylo to velmi náročné. Nejlepší úsek překvapivě z Panskeho pole do Bartosovic. Místy v lese dokonce prasan a z luk parádní výhledy. Jinak na skate dnes určitě lepší volba.
Dneska krásné jarní polyžování - jak sluníčkem, tak kvalitou sněhu :-)) Od Vrchmezí přes Šerlich, VD na 5C a druhou cestou zpátky. Sněhu na hřebenu ještě všude dost, ráno občas trochu ledovaté, postupem času to na sluníčku hodně měklo a brzdilo. Od rolbařů dnes dobrá práce - všude upraveno, jak jen počasí dovolilo. Ve sjezdu z VD k Jelence dnes plošné ořezávání větví zasahujících do cesty (a fackujících běžkaře jedoucí ve stopě) - super, díky moc, jen tak dál :-))
Od Narodaku, přes Serlich, přes Korunku na Peticesti a zpět, perfektní na bruslení, žádná cvachta, ale sluníčko pracuje... zpátky už k Narodaku v jednom miste lezl asfalt, mezi P.Sedlem a C. Křížem v lese taky bída, chce to nový sníh...nahoře.. na srubu VD +10... Jirko S., na Kameňák 30 minut
Z Horních Heřmanic kolem Rydrovic na polích krásné svezení. Výstup z Valteřic nahoru na tratě pod Bukovkou špatné, jedině s lyžemi v rukách
Jako bonus ke všem zprávám přidávám včerejší západ slunce nad Českým mořem (ze Sucháku).
Dnes 18.1. jsem přijel vlakem do Mladkova až 10:25, vydal jsem se jako asi 1 z 8 běžkařů z vlaku směr Adam. Tentokrát za hřbitovem oklikou na Vlčkovice, lesem nahoru. Na louce 2-3 stopy jak na závodech, ale přemrzlé, do kopce jsem musel po měkčím vedle. (Mazal jsem růžový). To už bylo teplo na tričko a v lese byla sprcha a sníh mokrý. Pak viz mapa, louky (mazal jsem fialový, skvělé), Kašparova chata super, pak shora výhledy na mlžnou deku v údolí. Po 13.h jsem do ní vjel u Mladkova. Při stoupání k U Křížku a dál k Boudě mlha nebyla a ve stoupání byl sníh OK (domaz fialového). Když se úsek pár km před Boudou skoro narovnal, bylo to dost rozbředlé, ze stromů pršelo, prostě dle světové strany a slunce. Pak od U 3 pánů a na Kramářovu chatu (na slunci 15+ °C) a Hvězdu, vše docela skvělé, i když dolů už měkké. Z Prostředního vrchu dolů OK, jen pár hrbů podkladu už prolézalo. Pak dolů k Pěti bratřím to s opatrností (po soumraku) šlo. Od 5 bratří občas šutry, musel jsem po kraji a pomalu. Od Nad Jamným a přes louky (po setmění) sníh dobrý (ale už slabá vrstva), stopy vyjeté jen od běžkařů a někde rozšlapané pěšáky, mimo byla slabá krusta. Od výchoziště u Jamného začla mlha, ale s pár sundáními se dalo po poli vedle cesty sjet až ke kurtu v Jablonném.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (12)
Dneska Deštné-Černý Sedloňovský kříž-Vrchmezí-Masaryčka-vrchol Deštná-Luisa-Deštné. Cesta pěkná, upravená, bohužel kvalita sněhu tragická, jak přelom březen/duben. Především úsek Deštné-Kříž-Masaryčka. Ráno v Deštné -6, v poledne na Masaryčce ve stínu +7. Na tohle namazat docela obrovský problém, mnoho míst ledovatých, lyže jednu chvíli podkluzují, pak se zase balí, jednou se jede po ledu, pak zase ve sněhové kaši......
Sjezd do Deštné od horní stanice lanovek po rozcestí Nad Svatým Matoušem totální, ale totální tragédie. Jestli bude ještě takto pár dní, jižní svah bude jen hlína a kamení.
Za mě osobně, pokud nepřipadne nový, čerstvý pěkný sníh, na další lyže nemá smysl jezdit. Plácat se na ledu mohu i dole a nemusím jezdit 170km.
Tak ještě to neposílat 7x, ať tady nejseš za blbku... lidí na okruzích minimum, zaparkovat se dá úplně v pohodě, pokud ne na parkovištích za Narodakem, několik aut to dalo podél na silnici....sjezdovky narvany, sluníčko, okruhy projizdeny skútrem s válcem
Dnes okruh v Orlickém Záhoří . Ráno zledovatělý sníh až -4, před polednem+2.
Stopy super, Azuro, ale mraky lidí jak na běžkách, tak i na nové lanovce vedle Skiareny. Parkoviště zcela zaplněna, ale oproti Serlichu velká parkovací plocha zdarma. Bufet u vleku i WC.
Dnes jsem zacal z Cenkovic pred 10h, bylo primrzlo, ale Slunko. Nahore uz ale znatelne inverze a teklo ze stromu. Pocasi krasne, ale maza na klasiku obtizna. Zkousel jsem stribrny klistr, ale moc nedrzel. Trasy okolo Bukovky i Suchaku pekne urolbovane, diky.
O vikendu problem, nejpozdeji kolem 9, pak je lepsi zacit v Cenkovicich, byt je to hned do kopce :-)
(Odpověď na dotaz uživatele JanL z 17.1.: Ahoj, jaký problém je o víkendu parkování na Červenovodském sedle? Je reálná tam zaparkovat ještě po 10 hod?)
Serlich - Velká Deštná. V 8h plné parkoviště. Úprava dobrá, teplota nad nulou. V lesích taje že stromu, místy malinko ledovatější, ale naprosto v pohodě sjízdné.
Od Narodaku projeto rolbou, od poslední serpentiny sluníčko...rilbat i na VD, přijela bezkarskou, otočila se a jela zpět k Serlichu, +2. Zpět dolů to začalo tuhnout, bude to rychlý dík inverzi, klesla skoro až dolů... Jel jsem klistr
Ranni rychlovka: v 6:20 jsem vyrazel ze Serlisskeho Mlyna, vyjezd na Vrchmezi, nasledne Serlich, Velka Destna a stejnou cestou zpatky. Na brusleni luxus, vymrzle rychle. Pokud jsem si vsiml, klasicka stopa skoro vsude (u S.Mlyna krasna). Po poledni to zacalo povolovat a projela to rolba. Myslim, ze na vikend to bude parada.
Karlow podél lesa parádně upravený! Široké pruhy na skate a i zářez na klasiku. Ale hlavně ten skate, suprové! Díky
Potvrzuji, od Luisina údolí pouze k boudě pod Jelenkou, ale i tak to nahoře šlo celkem dobrej i na skate celou cestu od Narodaku až na Peticesti. Na srubu VD + 4, sluníčko od Polomskeho sedla, hlavně směr Záhoří krásný výhled, tam inverze níž...ke Korunce přikryto asi 5 cm, lepší prostřední a jižní bankovka. Stopae trochu ledovata, na povrchu slabaz krusticka, ale jelo to slušně...prasan nečekejte...rozdupano spíše od coklu
@Smrčák Zákopovou válku není třeba vést, na trase je už připravené opevnění. Stačí se tak domluvit s kluky na pěchotním srub R-S 87 Průsek, ti mají kamna, takže tam člověk při týdenním čekání na rolbu nezmrzne. Až se rolba objeví za zatáčkou, tak stačí rychlá partizánská akce, rolbaře svázat do kozelce a poslat na týdenní školení do zajateckého tábora na Paprsek.
Ale abych nebyl úplně OT, tak dnes GPS ukazuje stav nevídaný a to vyjetí všech tři roleb. Škoda jen, že ta ze Záhoři upravila jen louky dole, ta z Deštné zřejmě hladí stopu pro Šediváčkův long, protože upravila jen k Zámečku, kam normálně celou sezonu ani nezabloudí a Říčky dnes dokončují třídenní speciální operaci na úpravu hřebenu, kterou zakončují na Zdobnickém okruhu.
Panske pole - Mezivrší
Poprvé letos a hned perfektní, děkuji rolbarum, že se o nás tak starají. Po poledni čerstvě urolbovano. Akorát zpět ve sjezdu obcas stopa pro klasiku fakt až v keřích/větvích.
Dnes na Dobrošově, krásný čerstvý manžestr , upravený 5 km okruh,jenom škoda že je málo sněhu. Jezdí se víc po trávě,než po sněhu. Soňa
Tak dnes jenom na chvíli pánské pole mezivrší a zpět,čerstvé upravená stopa!!! Nemožné 😁 ale mi přijde jak kdyby se letos rolbaři rozhodli s náma běžkařema vést zakopovou válku 😁 stopa je vyfrezovaná tak u kraje že na dvou místech jsem se propadl do příkopa a to že jste omlácený místama o hodně silné větve ani nezmiňuji 😁 jinak letos asi nejlepší svezení.,stopa rychlá a ani to nebylo moc měkké, od pánského pole samozřejmě debilní pěšáci v tom začali chodit!! Doslova pár chvil po rolbě!!!
Ahoj, chtěl bych varovat před návštěvou stop v Machově - sněhu je málo a trasy jsou plné krtinců a trávy, místy i kamenů. Úprava na řadě míst překonává hluboké koleje od zemědělců nebo vede po hrbolatém ledu. Pokud si tedy nevezmete ultrakameňačky, přenášíte v podstatě co pár set metrů. I když to tak z webu bilestopy může vypadat, dojet nahoru do Polska nelze - silnice je vyplužená na asfalt.
Šel jsem od obecního domů na Vrchmezi a potom na Masarycku, na hřebeni sněhu dostatek, při stoupání zatáčkami je dost sněhu až od třetí..
Stopy byly upravené, na Skate dobře, ve stopě jsou do této zatáčky někdy i kamínky, větvičky, kusy kůry a další bordel....
Bylo by dobré, aby ještě napadlo....
Na hřebeni Polom Vrchmezi super, opět par idiotu, kteří šlapou do stop
(Odpověď na dotaz uživatele Radovan z 11.1.: Dobrý večer
Prosím jak vypadá trasa z Pod Homolí na Pěticestí a do Zdobnice ?
Děkuji)
Říčky dnes milostivě upraví okruh k Homoli, zítra se vydají do Rokytnice a ve čtvrtek s velkou slávou sjedou prý i k té Zdobnicí. To co na Paprsku zvládnou do rána, kde si rolbaři téměř denně přivstanou, budou v Říčkách tvořit tři dny téměř týden po sněžení, k tomu už není co dodat.
(Odpověď na dotaz uživatele Zbyněk z 13.1.: Dobrý den,
od této soboty do následující jedeme na běžkařskou dovolenou do Orlických hor. Zázemí máme v Orlickém Záhoří. Přečetl jsem si zde na diskuzi, že se v tu dobu bude zrovna konat Šediváčkův long (úplně jsem na ten psí závod při plánování termínu zapomněl).
Chtěl bych se zeptat místních, jestli je reálné se během závodu pohybovat po hřebenu, případně jaké náhradí varianty doporučujete. Na stránkách Longu jsem trasu závodu nenašel, tak ani nevím, kudy přesně vede.
Předpokládám, že ze Šerlichu na Čihalku/Vrchmezí to bude OK, pak Spalona v Polsku a nějaké trasy jsem našel u Lasowky naproti Bedřichovce. Má s tím někdo zkušenosti? A louky u Záhoří jsou mimo trasu závodu?
Díky za případné postřehy a můžete připsat pod čáru i k příspěvkům k aktuálnímu stavu.
Zbyněk)
Tak i Long se spikl proti běžkařum, jinak si totiž nejde vysvětlit, že i týden před začátkem ještě neni venku trasa. Obvykle se ale jezdí mezi VD a Pěticestim a při dostatku sněhu (což je i letos) i v nižších partiích, takže i po loukách. Zároveň dříve platilo, že když bylo dost sněhu, tak se to snažili cpat mimo běžkařské trasy, tak to tak snad bude i letos. Dobrý by to tak mělo být minimálně na jižní a severní straně hřebenu. Ze Záhoří máte výhodu, že není problém chytit místo v busu na Šerlich nebo Pánské Pole.
(Odpověď na dotaz uživatele vodoca z 13.1.: Prosím, jak to vypadá na trati z Rokytnice směrem na hřeben a zpátky? Jak je to upravené? Je to na bruslení? Je to spíš prudká obtížná trať směrem dolů, těžký sjezd? Je to hodně prudké? Je tam dost sněhu? Nebo lepší začít v Říčkách?)
Na stránkách Říček tvrdí, že to do Rokytnice zítra upraví, sněhu je dost. Prudke sjezdy nejsou v podstatě nikde, jen to občas bývá vydřené nebo ledové od Haničky na parkoviště, obzvlášť když dlouho není úprava.
Od Serlisskeho mlyna najeta pekna stopa smer Sedlonovsky vrch - Ricky, klasika i brusleni. Jeli to vcera v poledne a asi jeste vecer, takze dnes rano v 6:45 to bylo krasne uhutnene. Luxus.
V PO 13.1. navečer rychlovka mezi Luisiným údolím a VD. Perfektní úprava, stopa luxusní a krásně vymrzlá!
Jsem rád, že se přidalo více lidí, kterým tento stav není lhostejný. Budu také psát na kraj a pokusím se zeptat, kde leží problém, ačkoliv s myslím své.
Potvrzuji okruh v Záhoří i louky ke kravínu v pátek upravený , ale dnes bohužel z většiny zafoukané. Ale od kravína přes Korunku, Homoly a Jelenku na Bedřichovku čerstvě upraveno a krásný svezení . Děkujeme a posíláme příspěvek na úpravu.
Čihalka (Olešnice) rolba stále nic, minulou sezónu nevyjela vůbec. Sněhu na Knížecí dost, takže teď se není na co vymlouvat. Pokud tvrdili, že možná o víkendu, vykašlali se na to.
Dotaci ve výši 1+ mil. Kč na úpravu tratí dostal spolek Orlické hory a Podorlicko z.s. a nešlo mi zjistit další přerozdělení nebo víc informací. Třeba proč Čihalka (Olešnice) nic nedělá. I tu rolbu získali z dotace (viz.
https://rychnovsky.denik.cz/zpravy_region/video-na-cihalce-otevreli-bezecky-okruh-a-pokrtili.html) a teď nejspíš někde hnije. Od Sedloňova stop taky nic. Minulou sezónu byla myslím 1x.
Kdo tam taky budete psát, můžete přiložit odkaz na tento web.
Odkaz na dotaci:
https://www.hlidacstatu.cz/Detail/30516580
Kontakty na odbor dotací kraje:
https://dotace.khk.cz/support
Ano, dnes se rolby, tedy spíše rolbaři po víkendu probudili. Okolo půl desáté byla rolba z Orlického Záhoří už na hřebenovce, takže hřebenovka byla upravena Homole po sedlo Pod Jelenkou, také jsou projeté okruhy dole v Záhoří. Později dopoledne vyjela i rolba z Deštného. Upravila celý "svůj" hřebenový úsek + sjezd na Šerlišký mlýn, výjezd na Vrchmezí a dojela tentokrát až k parkovišti za Národním domem. Připojení nahoru nad sjezdovky od Kozího chlívku momentálně projeté není. Co se týká zobrazení znaku pro rolbu na rozdvojení trasy pro pěší a lyžařské, to je spíš asi jen značka v mapové aplikaci. Rolba na úpravu běžeckých stop je v Deštném i Orlickém Záhoří jen jedna. Před několika dny aktualizovali mapu, na které se zobrazuje GPS z rolby a tato značka tam přibyla, i když tam rolba ve skutečnosti vůbec není. Vylepšení posledních dnů je, že GPS z deštenské rolby se již promítá i do zimních mapy.cz. Rolba z Orlického Záhoří tam stále není. Říčky vždy projížděly stopy spíše sporadicky maximálně jednou týdně a to se bohužel nemění.
Co se financí týká, tak zde jsou dohledatelné informace z obce Deštné v O.h.: v prosincovém obecním zpravodaji vyšla informace že jim byla na rok 2025 schválena dotace 249.000,- Kč od nadace ČEZ na úpravu běžkařských stop, od Královéhradeckého kraje získali dotaci 500.000,- Kč na výměnu sněžných pásů na rolbě pro údržbu běžkařských tratí a 20.9. zveřejnili na facebooku, že získali od nadace ČEZ 500.000,- Kč na úpravu běžeckých stop.
To asi byla jen chyba GPS, rolba určitě nestála má hřebeni, je vidět že v Deštném jim občas GPS blbne, ale pořád dobrý oproti tomu co (ne)ukazuje GPS rolby ze Záhoří. Teď to vypadá, že nemožné se stalo skutečností a z Deštné vyjela rolba na úpravu. Já budu dneska psát na kraj, který ty úpravy platí, jestli jim současný stav přijde v pořádku, do kopie dám i svazek obcí Orlicko. Kdyžtak se přidejte, když nás bude víc, tak se tomu budou muset věnovat a třeba se něco změní, protože to co se letos děje nemá obdoby, obzvlášť ve srovnání s tím jak se o stopy starají v blízkém i dalekém okolí...
(Odpověď na dotaz uživatele Scarab z 13.1.: Když se koukám na mapu na
https://www.destne.info/bezky tak to vypadá, že už někdy od poloviny minulého týdne je rolba z Deštného "zaparkovaná" na místě kde se rozdvojuje cesta ze Šerlišského sedla na V.D. Viděl ji tam někdo nebo je to jen "chyba systému" (upadlá GPS :-))? Pokud je 1 rolba mimo provoz, tak to samozřejmě někde chybí (viz. připomínky ostatních).
Docela mi chybí aktuality na
https://www.destne.info/aktuality - v minulých letech se tam zobrazovaly informace, kdy bude probíhat úprava tratí, případně další zprávy. Teď tam od konce listopadu není vůbec nic :-()
A co Čihalka, to je škoda, že se tam neupraví...aspoň by bylo kam jezdit, když už všude dupou prašivý pěšáci a příští týden začíná čoklařův long :-) Snad bude dobře upraveno díky Orlickému maratonu...
Když mně dnes ráno přišla zpráva z Říček, že včera tratě upravili, ale je na nich 20 cm nového sněhu, tak jsem se hořce pousmál. Uvítal bych, kdyby rolbaři více respektovali počasí a podle toho upravovali tratě, aby dokázaly vymrznout, a tím také déle vydržely kvalitní. Doufám, když teď napadlo dost nového sněhu, že tratě upraví co nejdříve, než budou rozježděné, pošlapané, od sluníčka natáté a několikrát zmrzlé.. Také by bylo fajn, kdyby Říčky a Deštné sladili úpravu ve stejný den. Jak tady někdo řekl přede mnou, sezóna je krátká a sněhu pomálu, tak by úpravy tratí mohly být kvalitnější a četnější. Jednou za týden projet hřeben s nevymrzlou úpravou je opravdu tristní!
Z Deštného od nároďaku nahoru na Polomsky vrch-Šerlich- VD - Luisino udoli - zpět do Deštného sjezdem ke Kozimu chlivku. Mne se to líbilo. Krásná zima. Vzhledem k tomu, že celý víkend nonstop sněžilo a foukalo nechal jsem skaty doma a vytáhl po dlouhé době klasiky. Všude to bylo sjizdne, kameny jsem nepotkal. Až to utáhne rolba a vymrzne, bude to skvělý i na skate.
Známkuji, jako ve škole : Pán Bůh 1* - seslal skvělý sníh, doprava busem na Šerlich 1*, občerstvení na Pěticestí 1* - pivo Bernard 12, občerstvení Velká Deštná 1* - regionální Primátor 12 z Náchoda, atmosféra mezi běžkaři na trati 1*, 99% absence pěšivých prašivců 1* , No a teď co se tedy nepovedlo -zase absolutně žádná úprava tratí! Takže rolbařům dávám za bruslící lyžaře nedostatečnou! My klasikáři jsme si to prošlápli, ale bylo to jako za starého režimu...:-(
Kozlov-místama hodně vyfoukaný...ale na kameňačkách se dá...
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě
Dnes naprosto boží i bez úpravy to byla parádní jízda na klasiku. Skvělý sníh a byla aspoň legrace. To by mohlo být častěji. Na skate totalně k nepoužití. Potkal jsem jenom pár lidí na hřebenu. To byl užasný klid. Správný běžkař si to umí užít za každých podmínek. Paráda
Skate z Serlichu pokus alespon Pod Homoly jsme vzdali kousek za sedlem Pod Jelenkou. Fakt to neslo resp. jenom soupaz. Odhadem do 30cm neupraveneho snehu. Moc nerozumim pro koho se vlastne ty trasy upravuji, kdyz to pres vikend, kdy na hory vyrazi nejvic lidi je to v takovemto stavu. V sobotu to nebylo lepsi ale to dost snezilo, ocekaval bych, ze po snezeni se trasy upravi.
I na jižní straně platí co psali pisatelé přede mnou. My zkušení víme že na hlavním hřebeni hor se na úpravu z vysoká kašle, tak jsme si po dopoledním lyžovani dali jen malé retro ve vyšlapaných stopách z Mezivrší na Annu a zpět a když člověk ví do čeho jde, tak to bylo i celkem příjemné krosní v prašanu. Jeřáb, Paprsek, Petrovice, vše dnes čerstvé najeto a upraveno a v Deštné, Říčkách a Záhoří jsou modlou jen moderní lanovky a sjezdaři, běžkaři ať si nakašlou. Včera jsem byl na Paprsku a tam se rolby ve stopách nezastaví, nevím proč to v Orlických nejde...
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotky na mapě
Velká OSTUDA. Už příjezd po jedné z hlavních cest ze Solnice - kolem 8.30 hod. neprojeté, pouze od projíždějících osobních aut. Hlavně, že na příjezdu do Deštného policejní hlídka dávala všem dýchnout. Běžecké okruhy neprojeté, ze Šerlišského mlýna neprojeté a vrchol všeho - hřebenovka neprojetá. Katastrofální ignorace. Sice mírně foukalo a sněžilo, ale to přeci není důvod, aby se ignorovaly stovky ba tisíce lyžařů, kteří zde třeba jsou ochotní nechat nemalé peníze, pokud by se hezky svezli. Je to velká hanba. Poté se nedivte, že jsou lidi naštvaní a nespokojení. Máte čím dál kratší sezónu a ani tak je přístup katastrofální a ceny čím dál vyšší.
Přidávám se k poslední zprávě naprostá tragédie. V 10 jsme vyjížděli ze Serlichu A k velké deštné se to ještě tak nějak dá je to ušlapané od pěší Ale dal 20 až 30 cenťáků prašanu na skate vůbec stopa tak nějak vyšlapaná
Dnes ráno v 8:00 jsme vyrazili od parkoviště směrem na Velkou Deštnou a to, co jsme našli, je naprostá ostuda! Konečně máme na horách pořádný sníh, ale zdá se, že ti, co rozhodují o údržbě tratí, nemají o běžkaře vůbec zájem. Rolba naposledy vyjela v PÁTEK - to je absolutně nepochopitelné! Dva dny intenzivně sněží a stopa? Nedá se ani mluvit o stopě!
Na klasiku to člověk ještě nějak přežil, ale na bruslení? Naprostá katastrofa! Brodit se vysokým sněhem na bruslích je nemožné, takže jsme to u Velké Deštné museli vzdát.
A teď to nejlepší - napadlo nás zachránit den přesunem na okruh v Orlickém záhoří. Říkali jsme si - mají tam přece rolbu u sjezdovky, určitě to bude protažené. No, to jsme se tedy ŠEREDNĚ spletli!
Je naprosto nepochopitelné, co se to tady v Orlických horách děje. Tenhle přístup k běžkařům hraničí s výsměchem. Naprostá ignorace potřeb sportovců a návštěvníků hor.
https://i.ibb.co/8jbfLdh/IMG-20250112-083840-EDIT.jpg
Ano ;)
(Odpověď na dotaz uživatele Andrea z 10.1.: Dobrý den, zajímá mě jak to vypadá na Suchaku? Dá se jít na běžky?)
Okolo Bukové hory - ve stopě od 14,30, na klasiku to vypadalo prima, skate byl spíše cross, ale vlastně to celkem šlo, jen ten čerstvý sníh tahal za nohy. Sněhu i větru vydatně. Když jsem běžela okruh podruhé, bylo všechno o cca 3-4 cm zavátější. Celkově super-pravá česká zasněžená zima, jako před 30 lety. Užívejte
V 10:19 jede z Deštného od nároďáku bus na Šerlich další 11:25 atd. Kyvadlová doprava i dolů. Parkoviště jsou za narodakem. Nebo můžete jet z parkoviště na běžkách na Polomsky kopec a dale na Šerlich je to upraveno. Ale 3,5 km do kopce. Je to na Vás . Dědouš
(Odpověď na dotaz uživatele MRak z 11.1.: Prosím, poradíte na zítra nejlepší výchozí bod pro zítřejší běžky na základě vašich (ideálně dnesnich) zkušeností? Např.i včetně parkování, dorazíme až kolem 10, to už bude hodně plno (a Šerlich kvůli tomu nepřipadá v úvahu? Zvažujeme Mezvrší, Luisino údolí nebo pak možná využít lanovku v Deštném či Záhoří. Moc děkuji za případnou odpověď.)
Od Narodaku, Serlich a kolečko kolen VD, bezva, tvrdý upravený podklad se přikrývá prasanem, místy vyfoukana místa, v lese za Serlichem malý duny, na srubu -3.. parádní svezení = ani jeden prašivec pešivý...cestou zpět hustý sněžení
Jezdívám k Rokytnici, takže pak většinou vyrážím z Říček, Mezivrší nebo Pánského pole, kde je to zatím naštěstí s autem v pohodě. Šerlich je katastrofa, ale když se tam náhodou dostanu, tak stojím dole a volam 603 312 760. Borec to točí právě ve vanu z Déšťneho na sedlo a loni za to snad chtěl jen pade na osobu.
(Odpověď na dotaz uživatele Jiří z 9.1.: @Smrček: on je problém se vůbec na hřeben dostat, když autobusy o víkendu nestačí zdaleka poptávce.
Psal jsem přes Vánoce na kontakt IREDO pro Deštné. Zatím žádná reakce. Je jimi to zřejmě úplně fuk. Bydlet v okolí Deštného, tak si půjčím nějaký multivan a dělám smluvní dopravu nahoru a dolů a vydělám si desítku za den za pár jízd.)
Dneska od kostela na Šerlich - Velká Deštná - Luisino - Kozí Chlívek.
Cca v 17:00 jsem v Luisině údolí potkal rolbu.
Jinak celkově trasa byla měkčí, natátá místama byl led. Jel jsem dolů sjezdovkou.
Trasa z Červenovodského sedla - Fredova studánka - Nad Valteřicemi - Nad Paloukem - Náměstíčko a zpět (8,6 km). Projel jsem to na běžkách celé, ale je to na hraně. Sníh taje (cca 3 °C) a místy je zase zmrzlý, stopa se místy ztrácí a začínají vylézat kameny a hlína. V dalších dnech bych už trasu nedoporučoval, dokud nám trochu nepřipadne!
Po telefonickém kontaktu s ,,Čihalkou" možná od víkendu.
(Odpověď na dotaz uživatele Míra z 8.1.: Ahoj, nevíte někdo prosím, jak to vypadá s úpravou z Čihalky?)
Dneska úprava bunkrovka až luizino údolí. Dále na peticesti stále nic
(Odpověď na dotaz uživatele Klara z 7.1.: Hezky vecer,
Podle mapy na destne.info projeto je :)
Coz odpovida zimam predtim - utery, patek/sobota...
Pokud mate nekdo informace, kdy projizdi Rokytnice, Ricky budu rada :)
Dekuji
Klara)
Aleši, to by to dopadlo kdyby upravili jen jednu stranu, nic jako běžkařská část neexistuje, je to jen o slušnosti. Když bude urolbovana jen jedna cesta, tak kam ti pěšáci asi půjdou, i kdyby tam bylo padesát cedulí...? Bohužel se celkově vOrlických horách na úpravu z vysoká kašle, a to ze všech tří stran. Myslím že dělají jen minimum co jim pokryje dotace. Nyní se například Záhoří, Deštné ani Říckam nepopisuje GPS do mapy.cz a všem je to volný. Vzdušnou čarou o třicet kilometrů dál upravuje jedno středisko srovnatelný počet kilometrů na Paprsku téměř každý den a jsou na to hrdí a mají z toho samozřejmě nemalý finanční přínos, kdy hospody praskají ve švech i ve všední dny. V Říčkach raději co sezonu hledají nového provozovatele restaurace a na provoz bufetu na Zakletem překvapivě nenašli vůbec nikoho. Nezbývá než doufat, že všem třem dojde, že i na běžkařích se dá slušně vydělat.
Jen bych se chtěl zastat Deštenské rolby, myslím, že to letos projíždí dříve, možná i častěji, než Říčky. Jen nerozumím tomu, že je to teď čerstvě projeto a je projeto pro pěšáky na VD. Projel bych jen běžkařskou část...
Snehu něco napadlo, ale je to takové minimum. Bukovku jsem dnes dal ale bylo to na hraně.
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 29.12.: Nemáte někdo aktuální informace?
Jsou momentálně sjízdné běžkařské trasy?)
Snehu něco napadlo, ale je to takové minimum. Bukovku jsem dnes dal ale bylo to na hraně.
(Odpověď na dotaz uživatele Jan z korutan z 4.1.: Ahoj, nemáte prosím informace o podmínkách kolem bukovky?)
Mezivrší-5C-Pod homolí a zpět. Ad stopy: Oni to včera projeli dopoledne, za nima ale X lidí a nevymrzlo to. Pak je z toho bramboračka. Na skate hodně měkké. Sněhu dost- A lyže.
Dnes trasa od parkoviště - Velká Deštná, Pod Homolí, Pěticestí a zpět. Trať neprotažená a vypadá to, že rolba nejela ani včera podle stavu. Stopa na klasiku rozhodně řízlá nebyla a spíš si ji vyšlápli sami běžkaři. Na skatu to bylo celkem trápení, protože se sníh bořil z důvodu neprotažení. Od Pěticestí nahoru jel nějaký dobrák na čtyřkolce, který udělal celkem slušná koryta.
Zpět k úpravě tratí. Je to velká bída už několik let. Ti co píšou, že včera bylo protaženo asi nepoznají jak vypadá trať, která je pořádně protažená. Stačí se jet mrknout kamkoliv jinak (Říčky, DM, Jizerky atd.). Alespoň o víkendu by mohli vyjet jednou za den, ale totálně se na to tady kašle.
Jen na zacatku od parkoviste mene snehu ,ale po par metrech snehu dost,napadnul 2.1. Dnes je 5.1 a bohuzel se nildo neobtezoval trat upravit.mozna zde vice propaguji jine sporty a nebo mozna od pindelka?vsem vsak doporucim ricky,nebo dolni moravu,tam jsou stopy luxusni😁
Jel jsem z Luisina nad Nároďák, celkem zbytečně, protože to šlo i od Nároďáku. Pokud mi tu při kritice pěšáků budou odstraňovat zprávy, přestávám sem přispívat. Je to děs, jsou všude, nad Nároďákem, kolem Polomského sedla, Na Jelence atd. Je třeba osvěta, všichni běžkaři aby jim řekli, že tam nemají být a bude po problému. Nikoho to bavit nebude, poslouchat stokrát za den, že něco dělám špatně....Začalo to od Šerlichu legalizací na VD, ale je to jak mor....za chvíli si tímto tempem dáme skate jen na okruzích
Panské Pole - pod Homolí a zpět. Na Panském poli sněhu tak akorát, před polednem to dokonce projela rolba, takže při návratu bylo potřeba dávat pozor na kamínky, ale dá se jet v pohodě. Od Haničky dál nahoru už úplný luxus, ale to už tu popsali jiní...
Trasa Mezivrší - Pěticestí - Velká Deštná a zpět, vše klasicky (tam Kapradinkou po SV straně hřebene a zpět přes Korunku). Start ráno cca v 9,25 z Mezivrší (na parkovišti cca 10 aut, cesta protažená pluhem), na začátku tenká stopa pouze krásně prošlápnutá na klasiku od ranních ptáčat :-). Moje počáteční nadšení, že alespoň na Pěticestí pojedu po tenké bílé stopě středem cesty :-), bylo po prvních cca 400m zchlazeno projíždějící rolbou, která stopu na klasiku přemístila na kraj cesty, takže po celý zbytek dne se mi vnější hůlka občas bořila až na zem :-(. Sněhu dost (vzhledem k tomu, jak to tam podle fotek vypadalo v minulých dnech, předpokládám, že cca 30cm napadlo předešlou noc) - stopy se začaly upravovat až ráno, ale během dopoledne bylo upraveno všechno (mapy na
https://www.destne.info/bezky a jinde momentálně neodpovídají realitě, protože jak Kapradinka tak i trasa Mezivrší-Pěticestí upravené jsou!!!). Teplota na hřebeni celý den kolem -5°C , jen v nižších polohách (Korunka) cca -3°C. Na hřebeni zataženo a mlha, viditelnost cca 100m, odpoledne stoupla na cca 300m, skoro bezvětří, občas proletoval drobný sníh. V nižších polohách (Korunka) viditelnost podstatně lepší - bylo vidět zasněžené Záhoří. Lidí tak akorát, pěšáka jsem kupodivu žádného nepotkal :-). Stopy tedy kompletně moc pěkně upravené (rolbařům díky - na to, že většina sněhu napadla v noci, udělali maximum), trochu měkčí - na klasiku super, na skate to možná bylo horší, celkově moc pěkné svezení (celé by se to dalo na áčkových lyžích - trasa pod Homolí - Korunka - Pěticestí s přimhouřeným jedním okem ;-)), uvidíme co přinese počasí v příštích dnech (bylo by potřeba ještě minimálně 30cm sněhu a mráz aby se to utáhlo), ale nevím :-|.
Zajímalo by mne jak aktuálně vypadá cesta z Panského pole na Mezivrší (ty informace z minulých dnů tady nebyly moc optimistické - málo sněhu + svoz dřeva).
»
Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (11)
Ano, dnes odpoledne protahovali.
(Odpověď na dotaz uživatele Dana z 4.1.: Jsou prosim upravene stopy dole v Destnem na loukach/ na “stadionu”? Dekuji.)
Masarykova chata do Velká Deštná krásně . Doporučuji
Šerlich - Pěticestí oběma cestami. Všude spousta nového sněhu, teď už i po projetí rolbou, všude na jedničkové lyže. Na skate občas trochu měkčí, ale dá se dobře. Na klasiku úplně paráda.
Asi nejlepsi mate zaparkovat na sedle a jit po silnici na Hvezdu a po turisticke na Suchy Vrch a pak pripadne na Bradlo, kde jsou i nejake vyhlidky. To same zpet. Jen dejte pozor, ze misty se krizuje bezkarska trasa.
(Odpověď na dotaz uživatele Jana z 4.1.: Zdravím, ráda bych se zeptala na ověřenou trasu pro pěší s dětmi do 11let. Jen tak si užít sněhu. Děkuji)
Dnes od Kozího chlívku směrem na Jelenku. Stopa sice nebyla, ale bylo to projeté a krásně se šlapalo. Na stopu jsme narazili až pod Deštnou. Bylo to krásné svezení.
»
Zobrazit všechny fotky (celkem
5) + jejich polohy na mapě
Z Říček na Šerlich upraveno, z Pod Homolí na křižovatku Pod Jelenkou dobrá stopa jen od lidí (v poledne už upraveno). Asi 15 cm nového sněhu, -6 st. C.
Včera jsme jeli z Komářího vrchu přes Pěticestí na Homoli a zpět. Celou dobu hustě sněžilo, sněhu bylo plno, jen byl čerstvý, takže bylo potřeba namazat. Na hřebenovce je nádherná zima a sněhu na běžky požehnaně 😉
(Odpověď na dotaz uživatele Tookie z 3.1.: Zdravím všechny, chci se zeptat, jak je na tom hřebenovka přes Orlické hory ? Chtěli bychom z Komářího vrchu přes Pěticestí na Šerlich a zpět ... Nebo raději nechat auto na Šerlichu a jet směrem na Deštné, případně kus na Pěticestí a pak zpět ? Díky)
Jen hreben k bukovce sjizdny bez kamenu, vsechny sjezdy do sedel i cesty okolo bukovky s kamenim, s sebou lyze kamenacky, pokud nenasnezi aspon 15 cm
Na loukách kolem obce a rozhledny 5 cm, je zde pár stop od lidí.
15:05
15:37
»
Zobrazit polohy fotek na mapě
Ano, dnes jsem sjel až dolů k Chlívku z Jelenky. Včetně po sjezdovce, protože napadlo, nebyl to problém. Horší to bylo předtím nahoru, protože v lese chybí sníh, takže běžky v ruce. Jinak stopa od Chlívku nahoru není, dá se jít přesto na běžkách a dolů to nevadí. Počasí nic moc, překvapila mě zima, asi proto, že je leden.😀
(Odpověď na dotaz uživatele Honza1994 z 3.1.: Ahoj, dá se po včerejším sněžení sjet dolů do Deštného k Národnímu domu nebo na Kozí Chlívek?)
(Odpověď na dotaz uživatele Honza M. z 3.1.: Rád bych se zeptal, jestli je dost sněhu na běžky v úseku Anenský vrch -> parkoviště tvrz Hanička. Je možné tenhle úsek (nebo jeho část) bezpečně sjet? Děkuji!)
Vzhledem k tomu, že nasněžilo jen trochu a do víkendu už moc sněžit ani nemá, tak bude na víkend stále plátna zpráva od RadekM z úterý. Obzvláště ve spojení s tím, že lesáci se rozhodli, že nejlepší čas na tahání dřeva z lesa je, když je na hřebeni půl metru sněhu a celý prosinec to brali skoro až od Anny a nedivil bych se kdyby v tom pokračovali i v lednu. Dokud tedy nenapadne alespoň dvacet centimetrů, tak nahoru jen velmi opatrně a dolů hezky s běžkami v ruce minimálně od srubu U obrázku.
Na parkovišti v 9:30 stále ještě spousta místa. Začátek k bufetu byl samé jehličí, lepši to bylo směrem na Jelenku, Pod Homoli a k Pěticestí. Zpátky začalo dost chumelit a jehličí už nebylo.
Chtěla bych strašně poděkovat všem, se kterými jsme se včera potkali. Všichni byli včera prostě happy, ať super komunikace s běžkařem v bufetu či po cestě nebo když jsme potřebovali poradit s trasou(sympaťák neváhal, zastavil, poradil) všechny Vás tímto zdravím a děkujeme za zpříjemnění dne.
»
Zobrazit všechny fotky (celkem
5) + jejich polohy na mapě
Dnes po osmé ještě půl parkoviště na Šerlichu. Trasa Šerlich - Pěticestí. Podmínky po Homoli vynikající a ten okruh je stále dobrý, pouze místy led a nějaké jehličky. Nic hrozného.
Kolem 8:30 bylo dnes ještě prázdno. Kolem 14:00 při odjezdu jen pár volných míst.
(Odpověď na dotaz uživatele Michal z 30.12.: Parkoval jste prosim nekdo v posledni dobe na parkovisti u tvrze Hanicky, jak to tam vypada s kapacitou, jestli je to v pohode i pozdeji rano, nebo se taky rychle zaplni?)
Slunečno, mrazivo - různé druhy sněhu - od čistého ledu při nástupu, až po čistý přemrzlý prašan nahoře.
Panské pole - Hanička - Mezivrší - Pěticestí - Pod Jelenkou a zpět.
Panské pole - Hanička: bez sněhu, jen led, pěšky (hodily by se nesmeky občas)
Hanička - zatáčka nad srubem U Obrázku: s opatrností nahoru sjízdné - střídají se vytátá místa, ledovaté úseky a čistý sníh (na světlinách) - dolů jsme šli raději pěšky
Dál pod Anenský vrch pěkné - těsně pod rozcestím jsme přenášeli vytátý úsek s kameny
Anenský vrch - Mezivrší: sjízdné, střídají se hezké úseky se špinavými a ledovatými
Mezivrší - Pěticestí: sjízdné, sjezdy začínají být místy vydřené, tak opatrně (nejhorší je závěr sjezdu z Komářího vrchu - tam už jsou jen ledové plotny), pozor na vytáté místo u poslení serpentiny před Pěticestím
Pěticestí - Pod Jelenkou: Nejlepší podmínky, zachovalé i stopy pro klasiku, sněhu zatím dost
»
Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (10)
Dnes ze Šerlichu, přes rozhlednu V. Deštné na Zakletý (kde jsem zjistil, že už tam nestojí ski bar) a zpátky do Luisina Údolí. Cestou na Studený vrch je to samý led, ale bez kamenů. Do Deštné jsem to vzal sjezdovkou, protože okolo sníh prakticky není. Cca 30+km
Nástup z Deštného od Kozího chlívku - Studený vrch - Luisino - VD okruh - Pěticestí okruh a zpět, soupaž
- na Studený vrch pěšky (les u sjezdovky bez sněhu, na loukách nesouvislá vrstva, tráva, krtince)
- Studený vrch - Luisino - ledová koryta po stranách, uprostřed sněhový mlat - jet se po tom opatrně dá
- Luisino - Pod Jelenkou upraveno - ale pozor při sjezdu, spodní část už je vyplužená na led, nahoře už v pohodě (při stoupání na klasiku nebo soupaž bacha - stopa je jen vlevo v protisměru, je třeba uskakovat)
- nahoře upraveno kolem Deštné i Pěticestí, dost to oproti včerejšku pomohlo - diky!
- ve stoupáních kolem Kapradinky akorát nepříjemně posunutá stopa ke kraji, takže se při odpichu boří hole - lepší je tím pádem jet v protisměru nebo středem
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě
Šerlich - Parkoviště rovnou u tras zdarma, tratě zdarma, jak to asi pak může vypadat... stačí se podívat o pár (kilo)metrů dál do Duszniky Zdroj Arena, dnes paráda (na výšku 650 m), nikde nikdo, parkoviště prázdné, vyhřáté šatny a WC, ale holt u nás není zvykem za služby platit... pak se každý hrozně rozčiluje jak to tady na tratích vypadá...
(Odpověď na dotaz uživatele Tom z 29.12.: Parkoviště na Šerlich permanentně plné, skibusy plné, ještě s omezenou dopravní obslužností (například dolů nejede v 15:00). Proč někdo nezařídí nějakou kyvadlovou dopravu, která by fungovala a odlehčila provoz aut. Lidí, co by to využilo, je podle mého názoru spousta.)
Na stadionu OK. Trať 1,5 km rozbředlá. Vybírají poplatky - 25PLN dosp a 10PLN auto. Dá se platit kartou.
(Odpověď na dotaz uživatele Andrea z 26.12.: Dobrý den, nevíte jak to vypadá Duszniki biatlonový areál?
Děkuji, A.)
Trať 'okolo Bukové hory'. Jely jsme z parkoviště po modrý bežkařský. Trať špatná, neupravená. Bežkovat se nedalo. Na pěší turistiku trochu uklouzané ale počasí krásné. Potkaly jsme paní, která říkala, že na Bradlech to ještě sjet na běžkách jde dobře.
👍 ano
(Odpověď na dotaz uživatele Jiří z 30.12.: Ahoj,dá se jet že Šerlišského mlýna,přes Polomské sedlo na Šerlich? J.)
Ahoj, nejel jsem, ale myslím, dle stavu v Deštném, že dole dostatek sněhu určitě nebude.
(Odpověď na dotaz uživatele Lucie z 30.12.: Ahoj, dá se jet z Olešnice na Vrchmezí nebo není sníh?)
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš z 29.12.: Nevíte prosím vás někdo jak to vypadá na běžeckém okruhu v Orlickém Záhoří. Děkuji za info.)
Vím, sněhu málo, úprava tudíž žádná, různě leze hlína a tráva. Mezitím ťape pár skalních běžkařů na kameňačkách. Umím si to představit snad jen na chvilkové vyvětrání malých dětí, jinak fakt ne.
Dneska trasa Luisino údolí - Pěticestí a zpět. Od Jelenky po Pěticestí (obě cesty) naprosto ideální podmínky, sjezd od Jelenky do Luisina údolí dost zledovatělí, řada lidí běžky sundávalam kritický hlavně úsek kousek nad odbočkou turistické na Velkou Deštnou.
A k dopravě, v 9:15 parkoviště takřka plné, cesta ráno nahoru v pohodě, cesta dolů po třetí odpoledne hrůzostrašná (vím, mé řidičské schopnosti nejsou ideální), auto ujíždělo na ledu, jízda až do deštného rychlostí do 10 km/h.
Ahoj, jen doplním a potvrdím info z dneška, v 7:15 téměř za tmy už jen posledních pár míst na zaparkování na Serlichu. Trasa Šerlich-Annensky vrch. Ráno dost ledovate a tvrdé, zejména pod stromy, pak se to trochu zlepšilo, ale pořád byly některé úseky na sjezd náročné. Počasí krásné, na klasiku náročné namazat. Sněhu dost, jen pozor v úseku Peticesti-Mezivrsi před druhou zatáčkou uprostřed kouká asfalt. Dá se vyhnout ale při rychlém sjezdu může být nebezpečí. Tak jezděte, dokud je na čem. Snad po Novém roce něco případne. :)
Doprava na Šerlich - super - vyjeli jsme před obědem, v 12:15 zaparkovali v klidu dole v Deštném, v 12:25 jel autobus na Šerlich - sníh - jedná báseň - dojeli jsme až na Pěticestí - zpátky si to sjeli přes Luisino údolí (tam byl konec již trochu namrzlý a místy popadaný nepořádek - sjezdovkou do Deštného to také není na běžkách úplný ideál, ale jinak to dnes nemělo chybu... (známý, co vyrazil na Šerlich od rána, tak si sněžoval na ledovou cestu - my už jsme to měli odpoledne úplně v poho).
Na pláních u Nároďáku jen nesouvislá vrstva sněhu. Šli jsme pěšky do cca 800 m, 3. zatáčka v lese - pak s opatrností soupaž po ledu. Kolem 950 metrů už i jakž takž stopa po staré úpravě (ledovatá). K Černému kříži celkem dobré, lesní úsek kolem Sedloňovského vrchu špatný (led, jehličí). Od odbočky až nad sjezd k Bukačce celkem dobré (stará úprava, uježděné). Sjezd špatný, ledovatý, dvakrát vytáté koryto přes cestu, dál k Masaryčce většinou jen led, jednou se přenáší koryto bez sněhu.
(Odpověď na dotaz uživatele Sisinka z 26.12.: Prosím trasa Masarykova chata -Deštné Národní dům přes černý kříž, je to sjízdné? Jak hodně sněhu tam je?)
7:57
8:58
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě
Potvrdím již zmíněnou dnešní situaci. Na parkoviště na Serlich, jsem to ani nezkoušel a v klidu zaparkoval v Deštném, že pojedu busem. Čekání na autobus s několika lidmi na zastávce Deštné/sjezdovka, 9:00-10:30, pak jsem to vzdal a jel domů a bohužel jsem nebyl jediný. Tři autobusy měli plnou kapacitu a jeden naložil sotva 5 lidí. Tohle jsem v Deštném ještě nikdy nezažil.
K dopravní situaci doplním, že dnes panoval docela chaos na silnici na Luisino Údolí. Silnice je po značné části zledovatělá a spoustu aut s ní bojovalo, jak cestou nahoru, tak dolů (pán s MB Marco Polo si dal cca 10 metrů nekontrolovaného klouzání, když se mu zabržeděné auto "utrhlo" na ledu). Ráno, když nebyl provoz, nebyl se sjízdností problém, protože bylo možný využít celou šíku silnice. Okolo oběda, když jsem se vracel zpět, už to bylo podstatně horší, protože auta jedoucí nahoru neměla možnost ze zledovatělých částí přejet kvůli nám, co jsme naopak sjížděli dolů. Tak opatrně. Snad to brzy odtaje.
Dnes v 7:36 na Šerlichu a parkoviště totálně plné😳. Tak jsem opět sjela do Záhoří. Není to upravené, tak žádná sláva, ale lepší něco než nic. Jestli jste někdo parkoval u Bedřichovky jako já, tak dnes to bylo ohraničené a cedule, že je to pouze pro lyžaře z Bedřichovy. Parkovala jsem u nové sjezdovky.
Dnes od 9 do 10:15 čekání s dalšími cca 30-ti lidmi na skibus - zastávka Zákoutí hotel Orlice, během té doby projely tři busy, ani jeden nezastavil, jelikož byly plný. Tak jsem jel zmrzlý domů.
Jen pro info: Včera doprava z Deštného na Šerlich, též hodně špatná. Po hodině čekání na autobus a promrznutí jsem odjel naštvaný domů 👎
Parkoviště na Šerlichu v 8h plno, jak blb jsem musel sjet zase dolů do Deštné a busem. Škoda že není dole info, že to nahoru už nemá cenu jezdit.
Šerlich-Pěticestí nádhera. Pak na Mezivrsi to ještě šlo, na rozhlednu na Anenském vrchu za mě už skoro na béčkové běžky.
Ale azuro, teplo až moc, pěkný.
Jo a parkoviště na Mezivrsi kolem 12h taky slušný masakr-fronty....
Bunkrovka z Deštného nahoru sjízdná s opatrností na kameňačkách, z výšky cca 900 mnm výše i na jedničkových běžkách. Místy jehličí, ale v uplynulých letech už bylo i výrazně hůř.
Ricky-VD, situace na hřebenu popsána v předchozím příspěvku, jen bych doplnil, že kolem VD bylo všude hodně bezkaru a pesaku. Od Homole k 5C lidi méně. Letohradska z Ricek na Mezivrsi upravena a docela dobra, několik potůčků, které se dají překročit. Zdobnicka do Ricek sice upravena ale horší, u sjezdovek jsem přenášel, mezi sjezdovkami párkrát skrtl. A ten sjezd s ostrou zatáčkou doleva na konci byl hodně výživný
9:25
11:11
Ano, parkoviště na Šerlichu bylo dnes obsazené už kolem 7:55 !
Projel jsem dopoledne cely hreben ze Serlichu na Anensky vrch a zpatky. Mezi Serlichem a Peticestim pekne svezeni na klasiku i skate obema trasami. Snih sice horsi (na slunicku obcas dost mokry, ve stinu obcas ledovatejsi), ale je ho zatim jeste vsude dost.
Od 5C na Anensky uz je to hodne mokry, ve stope obcas jehlici nebo kaluz vody. Na znamych mistech pod Anenskym vrchem uz obcas lezou sutry nebo hlina. Stale je to plynule prujezdne, ale pozitek uz to tolik neni.
Ráno před 8:00 jsem byla na Šerlichu, ale nedalo se zaparkovat, totálně plno. Sjela jsem do Orlického Záhoří k Bedřichově. Všude liduprázdno, klid a sluníčko. Stopa jen od běžkařů, takže škoda. Ale lepší něco než nic.
»
Zobrazit polohy fotek na mapě
Dnes večer s čelovkou ca 17:15-1815 skate z Šerlichu přes Velkou Deštnou Luisino údolí a po sjezdovce dolů nádherné svezení hned po rolbě stopa na klasiku i skate
Z Luisina údolí na rozcestí Pod Jelenkou a okruh kolem Velké Deštné - celá trasa sjízdná, sněhu dostatek, odpoledne ale už hodně mokrého. Bufet pod Velkou Deštnou otevřený a okolo hodně lidí.
Podminky az po odbocku k bunkru spis na horsi bezky nebo pesky. Sjezd neni take idealni
(Odpověď na dotaz uživatele Belejka z 27.12.: Ahoj, jaká je aktuálně situace na úseku Hanička Mezivrší? S díky za zprávu)
(Odpověď na dotaz uživatele René z 26.12.: Ahoj, nevíte někdo, jak to vypadá na okruhu v Záhoří? Díky za info.)
ahoj, par lidi jsem tam videla krouzit (byla jsem na sjezdovkach na SKIOZ, ale strojova stopa tam podle me neni.. cast u Bedrichovky podel silnice urcite nesjizdna.. zustala bych na hrebeni..
Hřebenovka Šerlich-Pěticestí úplně parádní. Azuro, krása. V nížinách je to se sněhem spíš bída. Parkoviště na Šerlichu v 8:40 již plné.
Zaskočilo mě, že úplně zrušili kiosek na Zakletém, škoda.
Od Narodaku, dole malo snehu, po cca kilometru uz dobry, ale odtava to, misty uz byl asfalt. Hreben luxus, na VD v pohode obe cesty, do Luisina dobry, nad sjezdovky ledovaty.
13:16
13:54
Z Říček vše čerstvě upraveno, není to vymrzlé, tak se to zas rychle rozjezdí, lidí zatím přiměřeně
Ja to ze smeru od V. Destne vzdal cca po 200m od sedla Pod Homoli, chtel jsem to jet pravou stranou serpentinama. Bylo to trapeni a prislo mi to zbytecne kdyz je to Pod Homoli nadherne upraveno cela destenska strana.
(Odpověď na dotaz uživatele Jarda z 25.12.: Ahoj, dá se bruslit na Pěticestí VD nebo je to neupravené? Aplikace bíléstopy ukazuje, že tam rolba nejela týden..nebo je to špatná aplikace, když Míša píše o nové úpravě 24.12.?)
Trasa Šerlich - Panské Pole: Bus na Šerlich z Žamberka prázdný:) Parkoviště celkem plné kolem 10am. Od Šerlichu k bufetu (otevřen) pod Velkou Deštnou pro klasiku paráda, vyjeté stopy sice bez rolby ale jelo se krásně, trochu v mlze, pak polevila. Perfektní podmínky i pro skejty.
Trasa od Velké Deštné na Pěticestí sice bez rolby ale pro klasiku paráda, pro skejty to má slabiny, někde jsou zúžené a zasahuje to do vyjeté stopy. Bufet na Pěticestí otevřen. Z Pěticestí na Mezivrší bunkrovkou to bylo nádherné ledové království. Na Mezivrší parkoviště opět celkem zaplněné (13h.)
Z Mezivrší na Panské pole sice ledové království, ale od těžařů vyjeté koleje místy a nesouvislá stopa, občas odpichovačka. Pro skejty to vůbec není. Od Haničky dolů na Panské pole, dost pěšáků se psy, nesouvislá stopa, občas led, občas šutry. Dojezd na Panské pole na Haničku pro otąrlé.
Souhr: Pro klasiky perfektní podmínky, pro skejty nejlépe kroužit kolem Velké Deštné max na Pěticestí. Žádný úsek nebyl projet rolbou, ale na klasiku nevadilo.
»
Zobrazit všechny fotky (celkem
6)
Za Národním domem je sněhu málo, na běžky to není. Podle mapy úprava končí v lese, zhruba ve druhé zatáčce .
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 25.12.: Nevíte zda lze vyrazit na běžkách již od Národního domu v Deštné v Orlických horách?)
Ahoj, dnes v 7:30 celkem 7 aut včetně mého a obecně kdykoli jindy do cca 8:00 se parkuje v pohodě, pak ale spadne spousta lidí z postelí, vyjedou autem na kopec a je hned plno. Prosím pejskaře, aby své miláčky vyvenčili doma nebo po nich uklízeli - to jak dneska byly zesrané hromady sněhu okolo parkoviště a prvních pár set metrů i v prostřed cesty směr VD, to se jen tak nevidí!!!! Jinak super počasí a málo lidí v úseku mezi VD a 5C. Skol
(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 25.12.: Ahoj jak to vypadá s parkováním na Šerlichu.)
Dneska skate kolem Bukovky (asi horší volba). Strana Červený body mu přišla dost za trest, ale s porovnáním s Čenkovickou stanou to bylo ještě zlatý. Dost šutrů (hlavně tam kde jsou stromy), otevřená místa lepší s trochou prašanu. Cestou na Náměstíčko několikrát na hubě na kamínkách. Dost šutrů vytáhla i rolba. Potom kousek na Hvězdu, to bylo až na prvních 100-200m kde jsem šel pěšky vcelku dobrý. Dál bohužel nevím. Vršek Sucháku bude aei dobrej, ale o sjezdu ke Hvězdě nemám iluze. Ale třebas se pletu ;) Celkově o dost míň sněhu než nějaký tři týdny nazpět. Bude to chtít něco navrch...
Z Luisina pod Homoli nova uprava, dik za darek, pak na Peticesti bunkrovka i severni cesta jenom od lyzaru, rolbari z Ricek se asi precpali cukrovim a nemuzou se hnout:) Na klasiku to tam slo celkem v pohode, skejtari to maj blby.
Hezky svatky vsem 🌲
Dvakrát okolo Velké Deštné super.
Ze Mlýna pod Homoli, děkuji rolbě z Luisenthalu, všude čerstvý sníh i úprava...teplota -0
Ahoj, krása, prašánek, nádherný sníh. Kolem Deštné, Vrchmezí, hřebínek Orlických.... Sjela jsem pak do Deštné přes polomské sedlo. k prvním domkům se to dalo sjet. Pak už byly šišky a větve. Jinak svezení parádní.
Hřeben pohádkově vysněžený, jen po rolbě a upravené stopě ani památky!
Sníh je "za odměnu" a tak hanba těm co se o hřeben a běžkaře (ne)starají! Zaparkovaných roleb v údolí je dost....
Mezivrší - Pěticesti - Pod Homoli - Velká Deštná a zpět. Tam Bunkrovkou, zpět druhou stranou. Stopa na klasiku celkem projetá. Na skate to zkusilo pár lidí, ale nebylo to ideální. Sněhu dostatek i na Áčkové lyže.
Dnes pěšky okolo Suchého vrchu. Starý podklad je tvrdý, hrbolatý, místy není žádný a cestách teče voda. Celkově je sněhu málo, ale začalo hustě sněžit, což by mohlo přinést zlepšení.
Z Šerlichu přes Pěticestí až na Mezivrší moc pěkné lyžování, sněhu dostatek - na zmrzlém podkladu čerstvá vrstva prašanu, dopoledne byla dobře uježděná - stopa i skate - odpoledne pak začalo silně sněžit, tak to trošku zapadávalo, ale myslím, že lyžaři to zase rychle ujezdí.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě
Celý den pod 0, zbytky přemrzlého sněhu.
(Odpověď na dotaz uživatele Tomík z 21.12.: Nevíte prosím někdo jak to aktuálně vypadá na Suchém vrchu a bukové Hoře)
Ráno z parkoviště u Haničky pod Homoli. Zpočátku nutno běžky nést až bunkru U Obrázku, pak už je sníh. Bohužel totálně rozryta cesta náklaďáky, větve, kameny, vyvazecka je stále v lese, probíhá těžba, tady lesáci běžkaře letos nechtějí. Pokud to neupraví rolbou , tak ani 20 cm sněhu nepomůže, jak velké tam jsou koleje. Dá se říci že to je až nebezpečné. Mezivrší pod Homoli super, upraveno.
Ze Šerlišského mlýna na Polom umrzlá vrstva, na tom 1 cm prašanu. Z Polomu na Masarykovu chatu produpané od pěších turistů, místy jenom led, špatné. Z Šerlichu na V. Deštnou a dál na Homoli krásně svezení, prašan na zmrzlém podkladu.
Serlich - Anenský vrch a zpět. Tvrdý podklad kolem 30cm, na vrchu centimetr nového, minus 4st. Pěkné svezení na klasiku i skate zvlášť v úseku Šerlich - Pod Homolí, dále na Mezivrší čerstvě upraveno, stopa trochu nerovná, jak rolba rozbila tvrdý podklad, ale ujizdelo se to. Od Mezivrsi směrem na Anenský neupravené, asi pět stromu přes cestu, kolem bunkru méně sněhu, vytata koryta, od rozcestí pod Anenským smerem na Hanicku, nesjizdne, rozjeté lesní technikou.
Okolo VD skvělé podmínky na klasiku i bruslení. Větve a stromy odklizeny.
Včera navečer okolo VD, sněhu ještě dostatek, ale terén hrbolatý i z důvodu, že vyřezali polámané smrčky. Teplota byla 2°C, sníh firnový.
(Odpověď na dotaz uživatele Iva z 18.12.: Ahoj všem. Mohl by někdo písnout, jak vypadá na dnes stopa z Šerlichu pod Homoli ?Děkuju)
Od Zakletého přes Pěticestí, na Pod Homolí západní cestou a zpět východní. Padal intenzivní déšť se sněhem, do toho vítr. Vrchní vrstva sněhu přemrzlá, pod ní je těžký natátý sníh, náročný na manévrování. Po včerejším větru popadané stromy na obou stezkách, na východní minimálně 4 přes cestu. Těžký sníh na stromech, mohou padat další. Nebezpečné!
Nicméně mají v plánu to protáhnout a spadlé stromy prořezat.
Z Panského Pole na Pěticestí a zpět. Ráno cca 3cm nového sněhu, bez úpravy, dost na fyzičku. Lidi spíš mezi Mezivrším a 5C. Sjezd k parkovišti v pohodě. Parkoviště na PP po 11h z 80% plné. Bufet neměl otevřeno.
Kolem Suchého vrchu hezké poježdení, stopa dlouho neviděla strojovou úpravu, takže místy už vůbec nebyla, ale i tak paráda. Nikde jsme neškrtl, ale na áčkové lyže bych to ještě úplně nedoporučil, obzvlášť v blížící se oblevě.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotky na mapě
Sobota 14.12. Nejdriv naivni zacatek na Zdobnici. Cesta podel lesa smer Puste totalne rozryta od projizdejiciho traktoru, vsude jen led. Nejezdit :)
Pak jsme prejeli na Mezivrsi a to uz tu nekolikrat bylo, super podminky
15.12. Snih naprosta parada, trochu nasnezilo, krasne to drzi. Ze Zakleteho pres Peticesti na Homoli jedna slaba stopa na klasiku. Brusleni jak kde, nebylo to zrolbovany.
Mezivrší kolem Homole a zpět skate. Počasí nic moc viz ostatní příspěvky, ale svezení pěkné.
Z Pánského pole autobusem na Šerlich a pak přes hřeben zpět. Na VD raději zapadni stárnou abychom se vyhnuli davům, vzhledem k mrznoucím mrholení po celé trase však bylo lidí přiměřeně. Z Homole Pro změnu východní stranu. Na Mezivrší z Pěticestí dneska klasický, včera jsme ale zkusili po červené značce a bylo to v pohodě průjezdné, pokud se občas rádi vydáte mimo upravené trasy... Celou cestu na áčkové lyže, problém nastal až pod Haničkou, kde až dolů lezly občas kamínky, tak opatrně.
»
Zobrazit GPX záznam trasy
Tak dnes zahájení sezony :-) - Mezivrší - Velká Deštná a zpět (tam Kapradinkou a zpět po Bunkrovce), vše klasicky. Sněhu dost (v lese tak cca 30 cm), stopy upravené (projeto v pátek - rolbařům díky) - z Mezivrší až pod Homoli jedna stopa pro klasiku, od Homole až po V.D. stopy po obou stranách. S přimhouřením očí by se dalo na A lyžích - vytátá místa nebyla, v okolí Mezivrší popadané větvičky, na konci Kapradinky na konci sjezdu přeorané místo (auto??). Lanovka ze Záhoří (naštěstí ;-)) nejezdí (málo sněhu dole??). Počasí nic moc :-( - na Mezivrší cca -2°C a mrznoucí mrholení (cesta autem nahoru tomu odpovídala - pokud tam pojedete tak velmi opatrně - tenká vrstva ledu), které časem ustalo, mírný vánek a hlavně celou cestu mlha (viditelnost 30-50m), později se ochladilo na -4°C a tak už to zůstalo. Mazání ze začátku problematické - úvodní sázka na Swix V45 (0/-3 a -2/-6) poněkud nevyšla, před stoupáním na Pěticestí přemazáno na oranž. SKIGO (+3/-2) a na něm jsem doslova vylétl nahoru, potom se ochladilo a někde v půli Kapradinky to přestalo fungovat, takže jsem se vrátil k původnímu Swixu, který se krásně chytil a na něm potom dojel zbytek cesty - sníh byl přemrzlý a ostřejší (domazával jsem docela často). Lidí celkem málo (pěšáci asi 2 :-):-)), bufáč na V.D. v poledne byl plný tak akorát, na Pěticestí ve 13 hod. skoro nikdo - asi se projevilo to počasí - navzdory němu se ale jelo pěkně.
Chtělo by to nějaký čerstvý sníh. Doufám, že to dopadne lépe než loni, kdy bylo dost sněhu jen do Vánoc.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a všechny fotky (5)
(Odpověď na dotaz uživatele Petr Volný z 14.12.: Ahoj, dotaz jak moc plný bývá bus z Rokytnice na Šerlich ?)
Dneska jsme všichni pohodlně seděli, kolem Bartosovic byl plný tak z poloviny, na Šerlich nás dojelo jen tak 15. Kvůli ledovce jsme nabrali 20 minut zpoždění.
Trasa Luisino údolí- Pod Jelenkou -V Deštná a späť: upravená stopa, snehu dostatok, pre skate výborné, tvrdý kompaktný podklad, pre klasiku stopa vykrojená, vporiadku, akurát často na vonkajšej strane stopy chýba buď pevný podklad pre odraz palicami, alebo tam vôbec nie je. V úseku Pod Jelenkou - VD je stopa na oboch stranách neštastne vykrojená pod nízke konáre stromov alebo do presahujúcich nad cestu kríkov, takže je nutné opakovane a často zo stopy vystúpiť.
»
Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě
V pátek 13.12. navečer z Mezivrší na Pěticestí, bunkrovkou za Homoli a zpět druhou stranou nad Orlickým Záhořím. Luxusní pro skate i ve stopě, odpoledne projela rolba z Říček. Děkujeme.
Dnes okruh na Serlichu. Ideální na skate i klasiku. Parkoviště skoro plné, počasí -4 st. I sluníčko vysvítalo. Dost pěšáků, ale super svezení.
Od Narodaku na Peticesti, odspodu se dá jet, lezou jen stébla, ale pouze vyšlapano od lidí..od serpentin už upraveno...na VD mínus 3, rolba z Deštného provedla čerstvou úpravu po Homoli... skvělé podmínky na skate o klasiku
Dnes nadhera, z Destne od Narodaku kousek pesky a pak jiz ve stope az na Peticesti a zpatek. Jenom skoda ze krasna stopa konci pod Jelenkou od rolbaru z Destneho.
Ráno z Deštného upraveno - krásné stopy. Přikládám foto z rozcestí Pod Jelenkou před tím, než cestu poničilo asi 30 pěších vojáků jdoucích ze směru Pěticestí a Homole...
Ještě upozornění pod Haničkou je trať rozrytá, protože se tam někdo otáčel s autem. Tak opatrně ať do toho bezhlavě nevlítnete.
Z Panského pole na Velkou Deštnou a zpět. Z Pěticestí směrem tam po Bunkrovce zpátky od Homole po východní stranou po vrstevnicové cestě. Všechno perfektně upravené navíc po víkendové úpravě krásně vymrzlé a tvrdé s několika milimetry nového sněhu. Sněhu všude dostatek jen kolem Haničky pár drobných míst kde je vidět podklad. Ale bez kamenů a lze bez problému objet. Od PP a ž po Mezivrší bez stopy na klasiku. Od Mezivrší i stopy na klasiku, jen jsou často až na samém okraji upravené šířky. Takže ve stoupání se vám propadá pravá hůlka ve sjezdu vás zase fackují větve. Ale i tak díky za úpravu. Rozhodně lepší podmínky než kdykoliv za minulou zimu. Tak neváhejte. Po vánoční oblevě už se nemusí opakovat.
Ze Šerlichu-VD-Homole a zpět. Podmínky krásné, tvrdý vymrzlý podklad.
9:03
10:07
Dnes po ránu vcelku pěkně umrzlo. Jel jsem nejdřív kolem Bukovky, tu a tam nějaká větev nebo bukvice, kamení leze minimum. Bohužel přimrzly i stopy od pěšáků, psů a jednoho exota na kole. Ta šněrující hluboká stopa prostředkem je na skate fakt výživná! Tobogánem jsem dolů nejel. Potom ještě kousek pod Hvězdu a směr Kitzbuhl (asi nejmíň rozoraný úsek). Celkově super, stromy krásně obalený, jako v pohádce ;)
Že Mlýna pod Homoli, mlha, -1 na srubu pod VD... všude upraveno, lze obojí styl, po Serlich malinko horší, hrbolatý, na Bukacce opatrně ve sjezdu-dole voda přes cestu, ale jde to i na jedničkový
Z Mezivrší na Homoli cestou vlevo a vpravo zpět skate. Počasí nic moc, ale na skate letos nejlepší, pěkně rychlé.
Od Luisina údolí na okruh Velké Deštné, upraveno, dostatek sněhu. Potřebovalo by to promrznout, jelo se dost ztěžka…
12:41
»
Zobrazit polohy fotek na mapě
Dnes odpoledne jsem jel ze Šerlichu ale pouze několik okruhů kolem Velké Deštné. Na skate slušné, stopa občas trochu mělčí, ale žádná tragédie. Sníh rychlý, mírně umrzlý. Dle info na mapy.cz by měla být dnes upravená hřebenovka z Vrchmezí až na Haničku.
(Odpověď na dotaz uživatele Profík28 z 7.12.: Ze šerlichu na Homole to vypadá jak ? Nevíte díky)
Z Panskeho pole pres Mezivrsi, 5cesti, levou pod Homoli, pravou zpět. Ráno z PP na Mezivrsi nebylo projeto, cestou zpět už byl urolbovany pas na skate bez stop (kdyz nepocitam stopy od pesaku, tech bylo dost). Jinde čerstvě urolbovano i se stopou na klasiku. Sníh měkčí, pomalejší. Sněhu dost, s opatrnosti by se dalo na jedničkach až k Panskemu poli
Snihu dostatek od Mas. Chaty do Peticesti. Stopa .lyzari. Rolby ne bylo . Zdravim.
Můžete někdo napsat, jak to vypadá na klasiku Serlich - Homole?
V pondělí jsme stihly odpoledne jen pravou na Velkou Deštnou a zpet .
Nadšení z prvního svezení. Na prašanu a sluníčka. Stopa dobrá. Jen malinko místy vyvrklana Diky
Po ránu luxusní počasí a rychlé stopy. Přidávám foto od Valinova pramenu.
První úsek od Mezivrší směr Pěticestí místy taje ale dál paráda až na Homol a zpět…
»
Zobrazit polohu fotky na mapě
Potvrzuji, dnes počasí super,první letošní svezení pouze mezivrší k homoli a zpět. Od Mezivrší na hřeben, pár horších míst, vytáto, větvičky a bukvice, jinak super, klasickou technikou na skinech. Chtělo by to přimrznout a více sněhu
Mezivrší, Homole a polskou stranou zpět. Na začátek sezóny parádní, jen sjezd z Mezivrší do dolíku před stoupáním na Pěťák dole vytáto. Zde pozor. Na polské straně je více sněhu, Kapradinka byla luxusní. Vše jeto rolbou bez stopovace. Ideálně na skate
Serlich -Mrzivrsi....Minule skvělý, dneska luxusní... čerstvý sníh, ani mazat se nemusí, od Homole nový manšestr, zrovna jela rolba, Azuro...rolba od Homole obě cesty, až k Mezivrší....po Homoli lepší klasika... nikde nic neleze, jen k Mezivrší jsou 2 horší místa
Dnes ze Šerlichu po Pod Homolí nádhera. Nebylo sice projeto rolbou, ale od skůtru byl tvrdší podklad a sněhu dost na klasiku i skate. Počasí bylo bonus.
Jedu za Mlýna a jsem optimista, pokud přes noc napadne aspoň 5 cm, bude to ok...V Deštném nic, ale výše už bylo bílo
(Odpověď na dotaz uživatele Honza1994 z 29.11.: Ahoj, jak to vidíte na tento víkend, bude hřeben sjízdný,?)
Potvrzuji předchozí, sobotní běžky byl bezva zážitek, pohyboval jsem se v oblasti Zadního Polomu, Vrchmezí-Polomský kopec-Šerlich. Na hřebeni docela dost pěších, tak stopa podle toho. I tak ale super :-)
Krásné sobotní zahájení sezóny. Z Mezivrší směr Homole a zpět skate. Velmi dobré, ale následné oteplení a déšť to asi zase ukončí.
Krásný zimní den. Mezi Šerlichem a Pod Homoli slušná stopa, byť ne strojova, dál na Peticesti to šlo i na skate. Klasika ale určitě lepší. Sjezd na Luisino údolí s dostatkem sněhu. Cca -4, čerstvý sníh. Parádní zahájení sezóny!
Ahoj, dnes jsem zahajil sezonu kolem Bukovky, spokojenost. Byt je to na kamenacky, ale misty je i hezka stopa. Na, severovychodni strane asi nejlepsi. Ale drhne to dost.
13:51
14:15
Dneska jsem byl poprvé na běžkách v této sezóně. A lepší to asi nikdy nebylo! Takže...Odhadem 15-20 cm sněhu, pouze v několika zatáčkách bylo vyfoukáno skoro na asfalt. Teplota přes poledne -3 st.C, stopa pouze na klasiku a jen od lyžařů. Jel jsem z Masaryčky pod Homoli a zpět. Přiměřeně i chodců na Velkou Deštnou. Občerstvení ve srubu HS otevřeno a problém s parkováním asi taky nebyl. Já jezdím ale na hory už roky busem a tak kvituji kladně, že zastávka je nyní přímo u trojúhelníku u hájovny. Tedy sundám běžky z noh a k busu to je asi 15 metrů...
Tak dnes proběhla na hřebeni úprava lištou od Homole až skoro k Haničce.
https://www.facebook.com/share/1CgUQknGxZ/
Ze Šerlichu na V. Deštnou obě strany projety na klasiku a jedna stopa pod Jelenku. Min. 15cm sněhu prašanu. -5st.