Jizerské hory – běžky

Rozlohou sice nevelké, ale lyžaři hodně vyhledávané – to jsou Jizerské hory. Jen málokteré hory mají tak hustou síť upravovaných běžkařských tras, jako Jizerky. Není to jen Jizerská magistrála, nejrozsáhlejší a nejznámější oblast v Jizerkách s hlavním nástupním místem v Bedřichově, ale i další méně známá a přesto velmi pěkná…

Číst celý text

Členění oblasti Jizerské hory

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Mezi zprávami se nachází 13 nezodpovězených dotazů
Zobrazit pouze dotazy - Skrýt všechny dotazy - Zobrazit vše
Vloženo 18.4.2021 16:54
Po lockdownu okresu jsem ulozil fofrklacky do sklepa a nenapadlo me, ze bude jeste tuhle sezonu prilezitost je podruhe oprasit. Dnes provetrani od Bukovce po promenadni, super udusany povrch, kolem Knejpy ale rozmekle a vubec to nejelo. Kazdopadne snehu hafo kolem 80cm, takze pristi vikend to urco na svezeni po mokrem jeste bude, paradni konec dubna. Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 14:27
Dnes 3x na rozloucenou s vikendem v Bedove 3x zavodni trat. Uz to tece a zacina vykukovat hlina. je to spis na beckovy bezky. Clovek nepochopi proc jede rodinka s malymi detmi, ktere taha na hulkach, v protismeru...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 13:58
Na skate ze stadionu Bedřichov přes Kristiánov, Bíle buky, Točna, Hřebínek, zpět na stadion.
Po Blaťák stopa ( skútr) pro klasiku, tam odbočuje doprava, asi kolem přehrady a vrací se na Kristiánov zpět. Dále skúrt přes Bílé buky na Točnu. Celá tato část nevhodná pro skate - musí se soupaž, ale boří se hůlky o až 10 cm. Od Točny dobré pro skate i klasiku. Od Buku po "5km" - moc hezká.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 13:54
Stále paráda na horách.Na Smědavě mlha, + 2.Parkoviště obsazené jen na 30%.Málo lidí oproti sobotě.
Osmička na Paličník v pohodě pro klasiku turisticky, na bruslení to není , vedle stopy je cca 25cm sněhu.
Tak jezděte dále, sněhu bude dosti .
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 13:11
Ještě foto k předchozímu prispevku
9:19
9:19
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 13:04
Dnes ráno klasicky závodní pětka,na klasiku je to skutrem upraveno dále k Prezidentské chatě,i k josefodolské hrázi. Většinou dvě stopy,skate ne,uprostřed je to úzké či rozšlapané od pěšáků. Sněhu s opatrností na nové lyže,jen pozor při sjezdu od Jablonecké chaty,ve spodní části lehce koukal pískový podklad a blbě se to objíždí.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 8:49
Ahoj Pavle a Milane
Jen male echo ohledne upravy trati
Jsem jeden z tech skalnich a mrzi me to
Ale na petku dnes vyrazim, dal ne
Skol
Tomas
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 11:54
Klasika.

(Odpověď na dotaz uživatele Ajka z 17.4.: Koblihson.... ahoj... skate nebo klasika? Chci rano vyrazit na scate.. diky za odpoved)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 11:54
Ahoj všem, také jsem včera využila podmínek a dala skate na 5km okruhu. Více km upravených trati by bylo super, ale na 17.4 je alespoň 5km bezva. Jen mě mrzelo, že jsou pěší tak sobečtí a museli se procházet po poslední upravené části, kde se ještě teď dá jet skate. Pri posledním okruhu už to bylo dost znát a tak jsem to vzdala. Je jen škoda, že lidi nepremýšlejí. Vždyť se mohou jit projít kamkoli jinam. Holt je asi třeba nebežkaře edukovat, protože oni nevnímají, ze dělají něco špatně. Krásný den všem a souhlasim s tím, ze alespoň na víkend by se ještě něco málo mohlo upravit, když jsou takové podmínky ;-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.4.2021 10:53
Pro klasiky- turisty: okruh osmička ze Smedavy přes Předěl na Palicnik a následně hrebenovka přes Zelené kameny, Pytlacke kameny a Jeleni stráň krásná prošláplá stopa, romantika se vším všudy jako v nejvyšší sezóně , vřele doporučuji , na hřebenovce 1 člověk ....
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:47
Tak jsem sw hecnul a na top skate bezkach jsem jel ze Stadaku pres Hrebinek na Knajpu. Z Tocny celou dobu soupaz. Byla tam jedna stopa, kterou ovsem rozdupala skupina proti mne jdoucich teenageru, kteri se v ni tlacili na snowboardu (desna prdel). Dolu Kasarenskou na Smedavu, kousek po Jizersky a spojkou z Hranicni zpet na Knajpu . Kasarenska nahoru skate k odbocce na protrzenou, pak uz to neslo. Z Cihadel na Krostianov. nejhorsi usek na Rozmezi - tam je to fakt oraniste. Dole u Kristianova uz to tece, zitra uz to bude na prenaseni, to same u Blataku. A nakonec zpet na Stadak. Celkem 3 hodiny driny. Byl jsem vic jak o hodinu delsi nez v top podminkach v lednu. Skoda, ze v takovem prebytku snehu to nejde jednou utahnout!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:41
Smedava-Tocna-pouze klasika,lidi minimalne.od hrebinku se “dalo”trosku bruslit ale bylo to trosku mejdlo a stopy od pesaku a psi.nic dramatickeho.skoda te ne-upravy.
Jel nekdo z maliniku po kanale????
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:14
Snēhu dost,bēžníkū téže.Stopy budou vyježdēné všude.Parkovištē na Jizerce narvané
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:14
V jiném okrese v bílém království, sníh byl pěkný, šlo to i bez ratrakování, dobře se jelo, příjemné porochnění: Darrská - Jezdecká - Jizerská (u Pešákovny to ukazovalo nějak málo, jen 35 cm) - Černá Smědá - Smědava - Soušská.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:11
Dobry den,projedete v pohodē.Pred Jizerkou na silnici sníh,ujezdili jej ostatní motoristi.Jako obvykle parkovištē od rána plné.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:10
Jenom doplním-v komentářích s dnešním datem to možná nebylo řečeno-ze závodní 5 bylo možné klasikou dojet na skůtrem najetých stopách snad až na Královku,možná dál směr Hrabětice/to nevím,otáčel jsem u Prezidentské/ Děkujeme za stopy,rovněž tak ohleduplným pěším,kteří nešlapou ve stopách.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 20:01
Návrat do časů Krakonoše a lyžníků. Ranní pokus o skate z Bedřichova. První pokus přes Hřebínek, na Točně jsem otáčel, začínalo oraniště a to jsem z Krkonoš zvyklej na dost nepříznivé podmínky. Další pokus okolo Nové louky k Blaťáku, ani jsem k rybníku nedojel. Dojem zlepšila alespoň ta upravená pětka. Možná to během dne další nadšenci udupali a dalo se dojet dále. Nechápu, během lockdownu, kdy se tam pohybovalo 20 místních chalupníků hlídaných stejným počtem financů se upravovalo až se za rolbama prášilo. Stanné právo skončí, napadne sníh, úpravy jsou u konce. Ano, lesnická sezóna začala. Celou dobu jsem slyšel svištění řetězů pil a potkal jsem čtyři lakatoše. Fakt nešlo se domluvit, a během těch zbývajících pár týdnů alespoň o víkendech upravovat třeba tu padesátku? Sněhu je jak v některých sezónách v lednu. Absurdistán, Skol.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 18:48
Trasa z Bedřichova - Hřebínek - Točna - Kristiánov - Bedřichov. Super podmínky. Sněhu spousta, nahoře mezi Točnou a Kristiánovem to ukazuje 110 cm. Občerstvení na Hřebínku bylo zavřené. Cestu jsme zakončili 5 km okruhem v Bedřichově, kde je jediné místo, kde jsou strojové stopy. Na půlku dubna to je bomba!
11:13
11:13
12:10
12:10
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 16:28
Nikdy by mne nenapadlo, že 17. dubna pojedu běžkovat do Bedřichova. Parkoviště Centrál v 8 hodin prázdné, na stadioně jsem potkal rolbu, jak jela nahoru. Moje chvilkové nadšení opadlo, když jsem zjistil, že upravila pouze 5 km okruh. No nevadí, dost už pamatuji, tak to bylo jako za starých časů. Dopoledne jenom pár lidí, skoro všichni s úsměvem, zdravili jsme se, žádná rivalita skate-klasika, staří-mladí, prostě naprostá pohoda. Úžasná zkušenost a vzpomínka na staré časy. Sněhu jako v lednu, samozřejmě to nebylo v tom neupraveném na žádný sportovní výkon. Místy s výhradami vhodné na skate, ale většinou spíše na klasiku. Mezi Točnou a Kristiánovem jenom na klasiku, dvě stopy a pak už jenom jedna. Po návratu kolem poledne parkoviště Centál i Maliník plné, u vjezdů fronty čekajících aut.
Po nekonečné době jsem mohl přes 3 okresy legálně zase na běžky. Ať si trhnou s tím hloupým a nesmyslným lockdownem! I ten nahoře se na to nemohl dívat, tak nám sněhovým šílencům přisypal. Díky! Tak ještě zítra a pak už by konečně mohlo být jaro.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 14:37
Opět bezvadné lyžování.Ze Smědavy po Promenádní na Mořinu, sjezd k Panskému domu, poté okolo Pešákovny na Jizerskou silnici přes Borkoviště a před kioskem odbočka k Černé Smědé a na Smědavu.
Silnice na Smědavu dnes ve špatném stavu , hlavně 2.třetina, snad odpoledne vyjede pluh na zítřek.
Dobrá zpráva je , že jsem potkal linkový autobus č.650 jak dopoledne tak i odpoledne na Smědavu pro lyžaře, kteří jej využívali.
Na Smědavě obsazenost cca 60%, teplota -0,5, bezvětří ale silná mlha.Dále byla mlha menší, nepadala, byl suchý vzduch.
Na Promenádní jsem potkal stovku lyžařů, kteří konečně vyrazili.Na bruslení dobré ,ale na klasiku nic moc, stopa od velkého počtu lyžařů byla velmi nepravidelná a široká.Sjezd po Jizerce v pořádku, je dost sněhu.Jizerská silnice má dvě stopy hlubší v prašanu, tak na klasiku to ujde ,ale není to na bruslení.Poslední část k Černé Smědé a na Smědavu asi nejlepší na klasiku, pěkná stopa.
Tak jezděte, je to jako uprostřed zimy.
12:09
12:09
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 14:06
V 9 nastup, dostat se z Hrabetic na zavodni petku dobrodruztvi, at pres Jabloneckou nebo Presidenstkou, ale ten upraveny okruh to byla lahudka. Dojel sem jeste od Buku na Novou Louku a Hrebinek, udusany tak se da slusne jet, jen uzsi, tak skate rozumne, jel sem skate
Skoda, ze neni upraveno dal, Kristianov a na Rozmezi a Cihadla, pak Zdarek. Dolu Na Mari a Hrebinek
Snehu je hodne, dnes dopo i kvalitni, bylo to jak v plne sezone, skoda, skoda, lesnici nebudou minimalne tyden nic delat, myslim, ze to ani neni o penezich, byt bych rad prispel, ale o chuti a vuli neco flexibilne zmenit a udelat neco pro lidi
Samozrejme pribylo lidi, tlachajici dvojicky vedle sebe na uzkem profilu, pejskove ve stope, ale nechtel sem si to kazit
Dvema vrcholcum co me napominali na okruhu se omlouvam, vzal sem to do Bedrichova proti srsti, byt v te dobe bylo lidi malo
Zitra brzy rano, bude to drzet a nebudou davy
Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 13:18
Dnes v 11 h z Bedřichova 5 km kolečko strojově upravené, krásné svezení. Bylo obtížné namazat na to mejdlo. Teplota +1. Dala jsem klistr univerzal a smekalo i lepilo to zároveň. Přesto pěkné svezení.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 10:08
Jen vzkaz pro Honzu 1949....ta cesta od Jezdecké pod Vlašákem, kde se kříží s Knížecí, dále směrem na Hraniční je Cesta pod Černým vrchem, nikoliv Knížecí, což si v pár příspěvcích pleteš,.... ale to se stane, není smyslem poučovat. Jde spíše jen o to, že někdo pak čte o úpravě Knížecí a ta kolikrát od Václavíkovky upravená vůbec nebyla a končí právě na křižovatce s Jezdeckou. To samé s tím Cimrmanem, tam také žádný ofic. název takové cesty není (pokud je mně známo), ale vím, že tak nazýváš spojku z Promenádní (od bodu záchrány č.015) nahoru na Vlašák. Mějte se všichni fajn a užívejte jinak lyže !
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 10:50
Na mapě Českého úřadu zeměměřického a katastrálního je Knížecí cesta od Hraniční.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 17.4.2021 10:39
Ahoj, koukam online, ze v Bedrichove jsou parkoviste uz vpodstate plna touhle dobou. Nevite nekdo, jak to je priblizne na Sousi a Morine? Skoda, ze to u Pralinky je uz zavrene (teda, vcera bylo, tak predpokladam, ze i dneska...). Diky
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 17.4.2021 10:32
Ahoj, byl prosim nekdo rano na Bedrichove? Koukam na parkoviste a je temer pkne, tak mam obavu jak bzde vypadat stopa na klasiku. Diky. Petr
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.4.2021 0:33
Po delší době bylo díky raritní dubnové nadílce umožněno upravit i sněhově chudou část směrem od Harrachova. Upraveno dnes na duben neuvěřitelných 80km. Závodní lyže bez obav kdekoliv krom oblasti nad Harrachovem. Tam to bylo včera před sněžením na kameňačky. Problematická byla teplota v konstantním rozmezí mezi -1 až +1. Takže tendence k namrzání skluznice. Dnes prakticky netálo , jen sníh nepatrně slehl . Překvapila mě při návratu mnohem vyšší odpolední trplota v čechách. ( cca +2)
9:11
9:48
10:18
10:41
10:42
12:34
12:59
12:59
13:21

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 9)

Jakuszyce a okolí
Vloženo 16.4.2021 23:00
Ahoj, jen tu souběžnou s Promenádní
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 16.4.: Honzo 1949, jak píšeš, že byla upravená stopa na Knížecí, myslíš jen tu část, co vede k Václavíkově studánce, nebo i tu souběžnou trasu s Promenádní, co je v mapě označená jako Cesta pod Černým vrchem? Díky)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 22:09
Pětka je upravená rolbou a bruslit se dá. Dál je upraveno skútrem a na bruslení už je to prý horší. Zprostředkovaně z důvěryhodných zdrojů.

(Odpověď na dotaz uživatele Dominik z 16.4.: Zdravím, dá se v bedřichově někde zajezdit i na skatu? nebo jen klasika? díky moc za odpověď, ráno bych eventuálně chtěl vyrazit :))
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 22:02
Jak to popsat stručně?
Nechci tu nikoho nabádat k nelegálnímu dvojitému překročení hranice, ale je to tam neskutečný. Od Orle skvělé stopy na klasiku i skate. Jeli jsme od Orle severní cestou až k nejvýchodnějšímu bodu u Czerwone Skalki, pak do Jakuszyc (tam je chvíli dokonce 5 paralelních stop na klasiku) a pak zpět jižní cestou na Orle (tam je trochu méně sněhu než na severních cestách).
Orle otevřené. Nikde žádné kontroly. Dnes bylo i méně lidí, o víkendu to bude možná horší.
Možný přechod z Harrachova - nádraží, Harrachova Nového světa, odkud vede stopa od rolby nebo z Mořiny, odkud je to trochu freestyle, za lávkou to prvních 200 metrů na běžky také moc není, ale nic hroznýho.

Přišel jsem si jak v lednu a v ráji. Velká škoda, že na druhé straně se nerolbuje, ale zároveň se v lesích taky nic neděje.
12:40
13:09
15:13
Jakuszyce a okolí
Vloženo 16.4.2021 21:54
Úprava top, lidí málo, akorát že manšestr se opravdu hodně bořil, ve vyšších polohách až oraniště, kdežto stopa byla dobrá. Z hranice Mýtiny doprava už ve stopě vykukuje bahno.
Doporučuji tedy klasiku. Parkovat se da i v Jakuszycich, kontrolu jsem nezaznamenal, ale legální turistika určitě není.
Jakuszyce a okolí
Vloženo 16.4.2021 21:46
Na Mořinu se dalo dnes na zimních pneu dojet víceméně dobře. Ten, kdo prozíravě minulý víkend přezul jako já, se cestou dost nahoru natrápí. Nejvíce dají zabrat serpentíny před Václavíkovo Studánkou (od tohoto místa je to ledová placka až k parkovišti) a pak výjezd z parkoviště. Na jeho druhé polovině je snad až 30cm sněhu, kde jsem zapadl minulý týden i se zimníma.

Co se týče Souše, tak tam jsem se byl cestou zpět podívat. Tam je cesta naprosto bez sněhu, dá se dojet až k Montánii. Od Montánie vede vyšlapaná stopa od lidí. Jako asi se to dá, vypadalo to znatelně lépe než naše dnešní stopa z Polska na Jizerku.

(Odpověď na dotaz uživatele Martin z 16.4.: Dobrý den. Jak to prosím vypadá s parkovištěm na Mořině. Dá se tam dojet s autem, bylo parkoviště plné? Děkuji za zprávu a zdravím, Martin)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 21:29
Na vikend na sluzebni ceste v Bedrichove (ze to jeste nekoho bavi tyhle papiry). Odpo se 7 letym synkem zavodni petka a krouzeni po stadaku - celkem dobry, trochu jsem se bal, kdyz to poustel ze sjezdu. Vecer 19-21 v hustyn snezenim “skatem” Stadak - NL - Kristianov a dal marny pokus na Cihadla (po 500m jsem to vzdal). Hecnul jsem se nahoru na Tocnu, kde jsem to nejak vysoupazil. Zkousel jsem i kus na Mari, ale neslo to. Z Tocny pres Hrebinek na NL uz dobrej skate. Nakonec v husty chumelenici tak nejak poslepu zavodni 5km (viditelnost tak 30cm). Skoda, ze to neni upraveny. Asi dostali lesaci noticky od Burese, aby jim tam nechodili lidi. Celkove snehu hafo, ale na skate makacka.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 16.4.2021 21:03
Zdravím, nejel jste někdo prosím dneska ze Souše? Jak to tam vypadá na klasiku? Je od lidí vyšláplá stopa? Díky za info.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 20:27
Hurá, konečně jsme mohli mimo okres. Dnes s dětmi z Jizerky Mořina přes Promenádní ke kiosku a zpět. Lepší sněhové podmínky jsme si nemohli přát. Na duben totální nádhera. Kolem poledne parkoviště na Mořině obsazenost asi 1/3, kolem 16 hod už slušně zaplněné. Silnice na Jizerku umydlená, celkem to klouzalo. Stopa na klasiku ze začátku projektá od lidí. Kolem poledne to projel pan z kiosku na skate a později na klasiku. To bylo super. Přispěli jsme na benzín v kiosku. Sníh dost lepil a nejenom nám. Sněhu dost. Nádhera!!!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 20:04
KONEČNĚ od 21.2. jsem se DNES do stopy dostala a nemusela jen smutně pročítat zprávy od ostatních! A nemělo to chybu. Na stadionu v Béďově jsem namazala na své staré kombi VR55 a ono to drželo fest a jelo jak ďábel. Nejdřív kousek vysoustružené pětky, pak nožní stopy k Buku, na Novou Louku a Hřebínek. Na Točně jsem se rozhodla pro Panelku a to bylo nejdůležitější, protože až na Kristiánov dvojitá klasický stopa od stopovače úplně luxusní, i kdyý samozřejmě trošku měkčí než od rolby, proto bylo dobře, že jsem jela na kombi a více vykrojené klasičky jsem nechala doma, širší lyže jsou stabilnější. Krásná projížďka 14:45 až 17 (se svačinkou a focením). Měřidlo na Panelce(viz foto) ukazuje 110cm, prý stále přibývá, říkají ti, co tamtudy projíždějí opakovaně. Myslím, že lesáci budou muset počkat, až ho bude méně. Klasiku ve stopě jezdí teď i bruslaři, aby se dostali dál než na NL :-)
14:42
15:57
16:16
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 17:21
U Buku i na uzke brusleni, nula (asi stupnu), 12-15 novyho
(Hlášeno cca v 15h od neznámého lyžaře, jehož MMS mi přišla do mailu :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 16:32
Ráno v 8:30 Bedřichov-NL-Hřebínek-Točna-Bílé Buky a zpět do B. Po ránu slušná stopa od lyžařů. Od Točny k Bílým Bukům jsem stopu prošlápl a potom rychle zpět, abych stihnul bus v 11 hod. Se zvyšující teplotou se stopa začne mydlit a mazání bude složitější. Krásné lyžování jak za mlada!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 16:28
Tak by mne zajimalo kolik prace za ten tyden lesy Cr udelaly,?!! Vcera i dnes jsem na ne myslel - snehu mraky a vsichni se tluceme na 5ce. 6tydnu jsme cekali na zazrak jestli snih vydrzi. Zazrak se stal - dokonce spustu snehu napadlo. Bohuzel jsme v realite CR ...pro lidi neni potreba udelat nic. Naopak je potreba ukazat kdo je tady panem!!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 16:04
Ráno v 8:30 B.-Hřebínek-Knajpa-Kristiánov-B. Přes 20 cm nového sněhu, z Bedřichova jen jedna klasická stopa, jak za starých časů. Vedle byly stopy nějakého skejtaře masochisty, který to vzdal až mezi NL a Hřebínkem. Ale bruslaři nepřišli zkrátka, závodní pětka byla upravená rolbou. Hřebínek zavřený. Žádná problematická místa u Krásné Máří kvůli sněhu samozřejmě nebyla, naopak zimní pohádka a v ní jen jedna stopa nejvyšší kvality, kterou udělali lyžaři přede mnou. Sice neměla takový skluz jako tvrdá strojová stopa, ale o to vůbec nešlo.
Jenže - dobrého asi nesmí být moc, jinak bychom si ho nevážili. Před Čihadly jel naproti skútr Horské služby s přívěsem pro zraněné, ale prázdný. A ten bohužel stopu zničil. V udusaném sněhu za skútrem se špatně tvoří stopa, navíc to ujíždělo do stran, takže dál až po Kristiánov byla proměnlivá stopa od pěkné až po oraniště. (Pro skejtaře samozřejmě nepoužitelné.) Knajpa zavřená, byla Sám Obsluha, ale čaj už studený. Za Kristiánovem další překvapení: sníh udusaný jako od 2 skútrů vedle sebe, 3 klasické stopy proměnlivé kvality a všechny 3 rozšlapané pěšáky a psy. Nevím co se dělo.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 14:36
Ze Smědavy dnes parádní lyžování.Díky Mírovi z kiosku z Promenádní nám i na klasiku po obědě udělal stopy na Hraniční, Promenádní až na Mořinu a poté přes Cimrmana na Jezdeckou a Knížecí.
Jak už psal jiný kamarád, tak by se mělo Mirkovi přidat na benzin za bezvadnou úpravu.
Na Smědavě -1, bezvětří, uklizené parkoviště, silnice upluhovaná.
11:58
13:06
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 16.4.2021 12:32
Prosím .Jak to dneska vypadalo na Smědavě a okolí ?Děkuji .
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 16.4.2021 10:15
Jak to prosím dnes vypadá z Bedřichova? Uvažujeme odpoledne buď o okruhu Hřebínek-Olivetská nebo okruh přes Bílé Buky a Kristiánov - klasikou, turistické tempo. Byl tam někdo dopo? Není čistě náhodou občerstvení Hřebínek na víkend otevřené? Díky předem za info.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.4.2021 9:19
horké info ..... ujetý stadion a pětka :-)....
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 16.4.2021 13:16
Zdravím, také se chci zeptat jak to teď aktuálně vypadá na Smědavě a okolo. Případně zda jsou otevřené nějaké kiosky ještě, knajpa? Dekuji
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 17:43
Skate kolem poledne Jizerka, Smědava - už hodně zapadané, včetně Promenádní, a sněží a sněží dál. Lyžařů ne dost, aby se to projezdilo. Mizí i stopa. Romantika, ale také pěkná dřina. Sladké tajemství – na polské straně, Orle – Jakuszyce – Orle, dnes ráno nejspíš urolbováno, paráda jet v pevné stopě, která drží lyže, a bruslit na sněhu, který se neboří... Kéž by se to ještě podařilo na české straně. Rozhodně by to dávalo v současných podmínkách větší smysl než těžba dřeva, že? A lyžaři by byli vděční. Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 17:43
Ahoj. Dnes opravdu jak uprostred zimy. Jel jsem ze stadionu-N(u Blatnaku nutno par metru presnest) - Kristianov (take nutne par mprenasenei nebo objeti) - cihadla-smedava-knejpa-hrebinek-olivetska hora-stadion. Vzhledem k huste chumelenici asi vsechna zminena mista bez snehu budou dnes jiz pod snehem. Rano v zapadanych stopach jak snehoborec, k poledni uz to dost lepilo. Ale opravdu luxusni podminky na polovinu dubna, urcite ackove lyze. Skate vzhledem k nove nadilce bude asi obtizny
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 15:47
Z Pekla klasikou - 3 °C, sněžení a výše i vítr, stopa znatelná, ale zapadávala.Mazal jsem Swix VR 50 fialka ,do kopce držel, čím výše a sušší sníh trochu lepil. Jel jsem na Knajpu a Kasárenskou(dobré i na skate) pak Pašeráckou na MHB tam 3 horší místa + 1 ve stoupání (jde objet) zpět k Pařízk. kříži a dolů k Hájence na Pekle.
Sněhu dost i na Áčka. Lidí jsem potkal asi 10. Trochu Hančovina , ale na 1/2 dubna naprostá spokojenost :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 15:40
Dnes na Smědavě před polednem -2,5, chumelilo jako o Vánocích, i foukalo.
Na Promenádní stopy držely, bylo více lyžařů-potkal jsem jich 15.Zpět od bunkru přes Jezdeckou a Knížecí na Smědavu stopy zmizely pod novým sněhem a byl silný protivítr se sněžením až na Smědavu .
Jinak na čerstvém sněhu to jelo dobře , nelepil a kloualo to slušně.
Na parkovišti na Smědavě jen 5 aut, tak jezděte, je opravdu na horách zima.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 14:15
Od Mořiny skejt (parkoviště prázdné) ráno v 7.45h., -4st.C.,Promenádní ,u bunkru na Vlašák, Pod Černým vrchem,soušská až Knajpa a Čihadla.Při zpáteční odskočení na Pašeráckou a od kiosku ještě pytlík jezírko Černá Smědá, Smědava, kiosek a po Promenádní zpět. Mísky drobné sněžení, ke konci po 10- té trochu přidalo i s větrem. Poděkování, nadšenci z kiosku, panu H, který se svym skůtrem vyřízl ve středu večer klasikářům krásné stopy po celé Promenádě, od kiosku k jezírku Černá Smědá, Smědava i stoupání zpět ke kiosku.Samozřejmě to vzal i domů po Hraniční,část Kasárenské,po Pašerácké k protržce. Stálo by za to přispět na benzín.Slyšel jsem že za okénkem na chatě Po Bukovcem (Mořina) je nějaká pràzdná lahev.Zeptat se tam.Dobrovolnosti se meze nekladou. Díky za tu úpravu.Jináč bruslením po většinu úseky z Jizerky k Čihadlům uježděno. Po dnešním sněžení hojně jezděte ať to je zasejc pěkně ujeto. DÍK.👏
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 13:27
Dnes ráno Bedřichov - Hřebínek - Knajpa- Kristianov - Bedřichov. Výborné podmínky na skate, A-čkové lyže bez problému. Přenášení jen na Kristiánově a dole u rybníka. Před Točnou bylo asi 1,5 km na 10 cm novém sněhu, který nebyl ujetý. Povrch na skate lehce hrbolatý, ale pořád velmi dobrý.
Určitě by to stálo za úpravu, po technice Lesů ČR ani památka, takže moc nevím, proč se to už neupravuje. Peníze lze vybrat na samolepkách, o víkendu bude plno.
Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 15.4.2021 19:58
Nevíte prosím, jak to vypadá z Maliníku po kanálech a dále přes Závory a Olivetskou horu na Hřebínek? Není to někde protažené?
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 15.4.2021 17:32
Chtela bych se zeptat jestli nekdo jel z Maliniku po kanale smer za prehradou.Da se??nebo neni snih a lepsi z Bedrichova?Dekuji
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 15:33
Skol, na radu kamaráda jsme si sebou vzali potvrzení o negativním testu z práce (my jsme měli max. 2 dny staré) pro sichr kdyby nás někdo chtěl kontrolovat a samozřejmě občanky (normálně ji nevozím na běžky). Z Harrachova od nádraží pěšky nahoru do Polska, odsud pravou stranou na rozcestí Pod Dzialom. Tady nás překvapilo jak je zde málo sněhu 3x jsme přenášeli a sem tam chytili kamínek někdy i větší. Zpátky jsme jeli z Orle do Harrachova druhou stranou a ta byla o dost lepší, jen jedno přenášení a až poslední kilometr málo sněhu. Takže určitě doporučuju jet z Harrachova levou stranou na Orle. Mezi Orle a Dzialom a Jakušicemi už bylo sněhu dost a upraveno, luxusní lyžování. Áčkový lyže bych určitě kvůli tomu začátku nebral. Ale jestli něco napadne tak to určitě bude lepší. Rozhodně ale v Jizerkách mezi Jizerkou a Knajpou máme sněhu mnohem víc než polsku ale bohužel bez úpravy. Jinak úprava byla luxusní a určitě doporučuju to jet vyzkoušet... zkusím přiložit tři fotky tam kde bylo upraveno. Jestli jsme za celý den potkali 30 lyžařů tak je to moc, čili o nějakém "ohrožování" nemůže být ani řeč, navíc když se používá zdravý rozum tak myslím že není potřeba tvořit paniku ohledně pandemie. Jo a málem bych zapomněl, na Orle otevřená hospoda, kde se normálně vaří a dá se tam dobře najíst a napít za české koruny.... bylo to jako tenkrát - nádherně jsme dobily baterky ;-)
10:47
12:20
12:25
15:08

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 8)

Jakuszyce a okolí
Vloženo 15.4.2021 9:45
Podvečerní svezení z Nové Louky kombinovaně přes Hřebínek, Točnu, Máří, Čihadla, Rozmezí, Kristiánov. Sněhu relativně dost, trasy čisté, ale přirozeně hrbolaté, díky absenci úpravy. Stopy na klasiku celkem vylítane ale většinou jsou. Na několika málo místech přenášení, především na Kristiánově (cca 70m). Celkově pomalejší ale dobré svezení s opatrností na A, ale spíš B lyže. Silnice na Novou louku průjezdná celkem dobře - asfaltové koleje, na pár místech souvislé, při vyhýbání pozor na hlubší krajnici.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 0:27
52 km "na pohodu" (s několika občerstvovačkami, obědem a kocháním se krajinou) 11.40 - 19.50 z Bedřichova po stopách Jizerské 50. Dole přimrzlé, nahoře měkké s hlubším sněhem. Mazala jsem (trochu historický) vosk SKIVO červený a fialový na combi běžky, ale první půlku mě to do kopce vůbec nepodrželo, furt jsem musela bruslit, takže i pro zdatnějšího amatéra (tím myslím sebe :-) docela makačka. Lepší to bylo až z Jizerky po připadnutí cca 3-5 cm sněhu, to už jsem mohla do kopce i klasikou. Jinak konečně po měsíci zákazu pro mě zase nádherný den. Počasí jak jinak aprílové (slunce, mraky, vánice), ale neskutečný relax. Lidí jak šafránu, parkoviště u stadionu poloprázdné a jak jste mě tu strašili, že je všude zavřeno, tak dnes minimálně fungovala "Sám obsluha" s čajem a sušenkou na Knejpě, dále Lukášovo velmi vstřícné okénko v Chatě pod Bukovcem (u parkoviště na Jizerce) a také skvělý kiosek na Promenádní... Ještě určitě pojedu a vy jeďte taky, stojí to za to :-)
Jen je škoda, že už se teď do Bedřichova z Prahy nedá dobře dostat autobusem...
Dodatečný dík všem za užitečné informace (zejména Honzovi 1949, kteréhož otužilce nelze v Jizerkách přehlédnout), Jizerské o.p.s. za úpravu tratí v sezóně a dalším nadšencům, co protahují i teď. SKOL!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 22:42
Dneska od 6 do cca 9 Sous - Smedava - Bunkr - jezdecka - Knajpa a zpet. Promenadni super - upraveno skutrem. Jezdecka a u Bunkru hlubiky tupy pomaly snih - bylo to na silu. Podobne podminky jako zacatkem ledna
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 22:24
Dnes jsem jela skate zde: Jizerka - Promenádní - Černá Smědá - Předěl - Paličník - Smrková cesta - Smědava - Jizerka. Promenádní skvělá - na skate i klasiku, od Černé Smědé pouze lidová stopa, povětšinou ale slušná. Na poslední úpravu rolbou napadalo 10 čísel (na tvrdý podklad), tedy bruslit se dalo, ale bylo to na morálku a rychlost jízdy odpovídala velmi zachovalému osmdesátníkovi. Po rovině a z kopce soupaž. Od Smědavy zase perfekt. Sněhu je stále dost. A silnička na Jizerku dnes byla holá. Pro tento rok krásné rozloučení. Pac a pusu. :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 20:34
Přehrada na Nise - Hřebínek - Máří - Kneipa - Smědava - Kiosek Promenáda - Smědava - Kneipa - Kristiánov - Nová Louka. Skate, občas bolest v hlubším, čerstvém sněhu, občas soupaž v mnohdy překvapivě dobře jedoucích stopách vyšlápnutých od lyžařů. Romantika, k tomu sice námaha, ale stojí to za to! Tak neváhejte a vyražte.. Několik míst třeba přenést, ale s trochou opatrnosti jsem vše to odjel na A lyžích beze šrámu. Příjemný skate byl však jen kolem Smědavy, před tím také z Gregorová kříže na Hřebínek, jinak to uježděné není. Nebezpečné místo je na sjezdu z Točny na Hřebínek, dole vykukuje asfalt. Přenášení asfaltu také v Kristiánově a u Blatného rybníka. Asfalt taky leckde vykukuje v okolí Máří, ale jet se dá. Mrzí mě místa, kde je stopa od lidí vyšlápnuta veprostřed široké silnice. Např. u přehrady na Nise a u Kneipy. Proč? Nelze tam bruslit bez jejího ničení.. Užívejte dozvuk zimy. Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 20:22
Dnes od 10 h trasa Jizerka-kiosek-Černá Smědava-Smědava-Protržená-Soušská silnice-Smědava-kiosek-Jizerka. Podmínky po vyjetí z parkoviště na duben dobré na klasiku a výborné na skate. Po dnešní úpravě skútrem bych ale řekl skvělé i na klasiku! A přitom na to stačí jeden nadšenec se skútrem, který vytvořil super podmínky na cca 30 km tratí! Myslím, že by se kompetentní pánové mohli zamyslet (a to hlavně třeba na Šumavě a v Krušných horách), že není třeba vždy hned vše ukončovat, ať už kvůli sněhovým podmínkám, LS ČR a nebo nedostatku financí, ale třeba jen zmenšit rozsah úpravy a nebo použít skútr. Není vždy nutná drahá a dotovaná úprava rolbou, ale jak ukázal dnes pán se skútrem, stačí nadšení a nesrovnatelně menší náklady. A i tak se dá zachránit desítky kilometrů tratí, pro jinak ostatními již odepsanou sezónu. Děkujeme ještě jednou za to, co pro nás vytvořil!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 20:20
Z Bedřichova přes Krásnou Máří na Kneipu a přes Kristiánov zpátky. Až k točně protažená stopa na skate, výše pak prašan a vyšlapaná stopa od lyžařů na klasiku. Na Kristiánově na louce vytáté. SUper svezení.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 19:03
Dnes parádní 2 hodinový okruh.Ze Smědavy po Kasárenské na Knajpu, horem na Čihadla a Rozmezí ,poté odbočka na Sněžné věžičky (pro mne 2.nejoblíbenější místo po Pytláckých kamenech) a z věžiček panenským sněhem jsem udělal pro lyžaře stopu přes Jesličky(viz foto) na sedlo Holubníku.Přes Bílou smrt na Žďárek, Knajpu a okolo Jizery sjezd na Smědavu.
5cm nadílka prašanu pomohla zahladit smrzlé nerovnosti po neděli všude.
Kasárenská až na Rozmezí vhodná na skate i klasiku, přes Sněžné věžičky příjemná procházka pro pohodáře, sjezd z věžiček do sedla Holubníku opravdu paráda.Ze Žďárku na Čihadla jen pro klasiku,není úprava na skate a poté až na Smědavu pro skate i klasiku.
Pro příznivce hor , kteří když mne potkají a říkají mi, že se jim líbí mé fotky a i pro ostatní přidávám vice dnešních fotek pro potěšení.
Na Smědavě jen 10 aut, teplota -1, i chvílemi ńa cestě sluníčko, prašan jako uprostřed zimy, tak hlavně jezděte .
11:49
11:50
11:50
11:50
11:50
11:51
11:55
11:59
12:01
12:03
12:04
12:06
12:06
12:13
12:15
12:15

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 16)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 16:10
nástup Václavíkova studánka, hned u silnice. Stopa až na Jezdeckou prošláplá od lidí. Tento úsek na klasiku super, na skate dřina. Dále po Knížecí na Hraniční. Tento úsek vhodný spíše na skate, stopa plytká po stranách, ale dalo se. Od Hraniční přes Kůrovec, Kasárenskou a Pašeráckou až k protržence - tento úsek projetý skůtrem se stopařem. Ujíždí to chlapík, co má kiosek na Promenádní. Z protrženky na mariánskohorské boudy a dále na čihadla stopou prošláplou od lidí (tento úsek na skate je trápení). Z čihadel na rozmezí a dolů na Kristiánov, tady vytátá dvě místa, která se dají objet po louce. U Blaťáku vytáté misto cca 2 metry. Pak do Bedřichova na stadion. Z čihadel až dolů na stadion ideál na skate... dole z Nové Louky na stadion úplně super, na áčkové lyže... sjezd od Buku lepší a bezpečnější protisměrem... je tam lepší stopa a více sněhu... na 14.duben podmínky parádní... jako by byl leden... o víkendu bude na Bedrichově plné parkoviště.... skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 15:45
Čecháček mě inspiroval a vyrazil jsem z točny na sedlo Holubníku, Černou horu a Sněžné věžičky, poté na Rozmezí, Knajpu a Jizeru, sjezd zpět slalomem mezi stromy. Přes Máří zpátky. Od Gregorova kříže přes Závory do Rudolfova částečně vypluhováno, ale krom sjezdu dolů na pár místech v klidu. Od Hřebínku držel červený Swix. Turistika par excelence
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.4.2021 16:52
Doplnil bych jen popis od mckarel. Rozhodně je lepší nastoupit od Jizerky. Okruh od Harrachova na obě strany má totiž asi nejméně sněhu ze všech tras a ani se pondělí až středa neupravoval, jak tam bylo málo sněhu. Mnohem lepší je od Jizery přes Orle například přes Samolot a pak dále spletí kliček a zákrut překrásnými trasami klidně až ke Skalna Brama a zpět přes Czerwone skalki , Dolny či Gorny druk.. Doporučuji nazpátek sjezd Samolotu. To je zážitek když tam nejsou lidi a nemusíte se to bát ve stopě pustit, protože pak následuje dlouhatánská rovina, kde to samo zastaví i bez plužení. Mě to tam jelo na čerstvém sněhu 47kmh.Klidně až ke Skalna Brama a zpět přes Czerwone skalki,Dolny či Gorny druk. Všude 50 a více sněhu. Jakuszyce je zatím sněhu málo. Zítra ale bude situace zřejmě mnohem lepší, co se týče vrstvy sněhu. Určitě připadne 15cm a více a rolba zřejmě upraví více než 50km jako dnes. Když už jste zmiňoval občerstvení Orle, tak je tam super věc koupit si "Kelbasu do kominka " (studená klobása), kterou si opečete na ohni v krbu u výčepu :-D. Pozor-pivo Grdzane není pivo řezané ale svařené ;-) Mohla by vám pak vzniknout komická kombinace studená klobása/teplé pivo :-)
Jakuszyce a okolí
Vloženo 14.4.2021 13:37
(Odpověď na dotaz uživatele tom z 14.4.: Tome K. - mohu se zeptat, jak je to s policií či podobně? Neměli jste nějaké problémy s tím, že jste v Polsku?
Taky bychom si rádi zašli na skate...)

Nemám právo navádět k nekalostem ,ale myslím, že tam k tomu přistupují rozumně selským rozumem. Hustota lyžařů je tam ve všední dny tak minimální, že by to bylo skoro až komické obávat se, že někoho ohrozím, nebo budu někým ohrožen nákazou. Pravidla pro vstup viz příspěvky níže. My šli turistickou trasou pěšmo.
Jakuszyce a okolí
Vloženo 14.4.2021 9:24
Podmínky vynikající. Cca 50km tras čerstvě upraveno v úterý ráno. Dnes 14.4 se upravovat nebude, protože to není vůbec potřeba. (Včera byl minimální provoz a tratě jsou prakticky bez poskvrny). Navíc nesněžilo. Bez obav A lyže. V pátek a možní i v sobotu budou podmínky ještě lepší. Na čerstvý sníh zafungoval až tuhý vosk REX 30G -8 až +1.
13:28
13:37
14:14
14:25
15:34
15:41
15:45
16:01

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 8)

Jakuszyce a okolí
Vloženo 14.4.2021 0:09
Po pěti týdnech konečně na sněhu ! Celý den v Jiz. horách. Z Jizerky různé okruhy, stopy většinou vyšlapané od lyžařů, někde úprava pro skate. Všechno dobře sjízdné. Lyže se šupinami, zasloužilé, se všemi vosky, které na ně byly kdy naneseny (v letošní sezoně nebyl zapotřebí žádný). Vůbec se nelepilo, kupodivu jely i dolů (u nás z ročníku 1955 už nejde o rychlost, ale o radost že svezení a krajiny). Nádherné výhledy, od Paličníku na Krkonoše. Prašánku tak akorát, počasí ideální.
Po nesmyslných zákazech skiareálů a běžek mimo okres dnešní den neměl chybu.
Kdo můžete, vyjeďte. I bez upravených stop je možné si v polovině dubna parádně zalyžovat.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.4.2021 0:00
Po pauze kdy odtál sníh na Luži a mohl jsem mimo okres... naprosto supr na duben, klidně na jedničky lyže..ze Souše klasicky, stopa spíš na soupaž, po obědě již dole nedrželo ani V55, ale tak od půlky dobrý. Na Promenádní kiosek otevřen- příjemné překvapení. Na skate by to bylo na Promenádní lepší, jinde samozřejmě klasika byla správná volba, stopa nic moc, nicméně jsem lehce přejel tekutým klistrem a překryl tuhým a drželo to i na ledovaté stopě skvěle, cesta pod Černým vrchem zase soupaž. Ze Smědavy do kopce, a když už turistika tak až na vrchol Jizery...na vrchu již prašan... krásný sjezd na Knajpu, pak Bílou smrt-Černou horu-Sněžné věžičky... nejlepší stopy na klasiku, pouze 2-3 lidi přede mnou 🙂
13:26
15:33
15:48
16:43
17:05
17:06

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 6)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 23:54
Vecerni parada : Jizerka - Kiosek - kousek Kasarenska - Paseracka - Protzena prehrada a stejne zpatky.
Cely to bylo nekdy vecer projety od skutru, kterej snad tahnul za sebou rolbu:)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 23:30
Dnes super, do soboty 17.4. budou dobré podmínky.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 23:10
Přátelé dneska totální parada. Vezmu to od začátku. Sous az Smědava castecne upravenoy sněhu už méně, ale dva dny to jeste pujde. Čím vejš, tím víc sněhu. Pak jsem to vzal nahoru na Pytlácké kameny. Tam jsem jel úplně sám cca metr sněhu. Predemnou vyjeta stopa (diky za to, jinak bych snad nedojel). Od Jizerky na Kiosek (prej otevreno az do neděle) parada. Snehu uz take min , ale par dni to pujde. Nejvetsi bomb byla pripojovacka od Kiosku zpet na Souš. Velka parada, upraveno.
10:32
11:30
11:30
13:06
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 22:38
Skate. Souš, Hraniční, Promenáda k Bunkru, pak zpět a spojovačkou na Knížecí - Cesta pod Černým vrchem, kousek na Kasárenskou a zpět Souš. Na skate byla nejlepší Hraniční - Promenáda, případně od Smědavy na Promenádu. Soušská ucházející. Chce to ještě projezdit... hlavně tu Knížecí-Cesta pod Černým vrchem, která je i na klasiku na prd, protože nikdo není schopen prorazit jednu stopu u kraje. Jako je třeba na Promenádní.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 21:35
V 10.30 z Mořiny, Bunkr, Promenádní, sněhulák, Smědava, Knejpa, Číhadla, Rozmezí a zpět přes Knejpu, Kasárenskou, Kůrovec, Jezdeckou. Sněhu dostatek, na B lyže s rezervou, stopa špatná až žádná, ale jako výlet/turistika na běžkách moc fajn. Málo lidí. Na parkovišti v Mořině plno místa. Silnice dopoledne s ledem a sněhem, určitě na zimní gumy, večer už suchá. Nedokázal jsem namazat, nejdřív to hrozně klouzalo (V45), pak jsem domazal (V55) a zase se to hrozně lepilo, odpoledne už tak moc, že jsem postupně seškrabával. Neměl by někdo radu, co fungovalo v těchhle podmínkách? Díky.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 19:00
V 10 z Bedřichova přes Novou Louku a Kristiánov na Knejpu... a pak zpátky přes Máří. Klasika v pohodě, skate už horší. Kolem Máří už skoro nebyl sníh (jen co dopadlo včera - cca 10 cm). Nikde žádné občerstvení, ani samoobslužné... Ale na půlku dubna výborný!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 17:46
V 8.30 z Jizerky od Bukovce.Na park 3 auta.-3 st.C, na Promenádní 5cm nového.Jel jsem skejt jako první přes vlašák na cestu pod Černým vrchem,Hraniční, až na Knajpu.Na Kasárenské cca 5-10cm nového.Ale dalo se.Při zpáteční již od soušské silnic přibylo více skejťáků.Clacici si po Promenádní razili svojí stopu /turistickou/ spíše úzkou, ale na půlku dubna dobrý.👍
9:00
9:09
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 15:53
Dnes v 10h ze Souše. Cesta od Souše nahoru na Knížecí cestu je ujetá s 5cm sněhu, nikde vytáto, bezpečný sjezd. Knížecí od Václavíkovy studánky proražená jedním úderníkem, Promenádní ujetá skůtrem pro bruslení, reziduální stopa dobrá. Sjezd od Kakrdy k Pyramidě je vyfoukaný, místy kouká hlína, ale zatím v pohodě. Jizerská silnice je špatná, u Borkoviště leze asfalt, radši to jeďte Promenádní. Soušská silnice má jednu klasickou stopu. Sníh spíš pomalý, na klasiku fialové variace.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 14:13
Opět bezvadné lyžování ze Smědavy .Na Smědavě teplota -1, bezvětří, občas i sluníčko,parkoviště prázdné jen další 2 auta.Silnice na Smědavu čistá.
Na trati přes Promenádní na Mořinu a Hraniční upraveno od skůtru na bruslení, ostatní trasy od bunkru na Jezdeckou a Knížecí projeté jen od lyžařů.
V této oblasti napadlo jen 5cm sněhu, je suchý, klouže dobře.¨
Jen chybí lyžaři, na trati jsem potkal jen 8 lyžařů.Na parkovišti jsem potkal 2 lyžaře z okresu Ústí, tak všichni vyražte a užijte si bezvadné podmínky
Škoda, že všechno neprojede aspoň skůtr a neudělá stopy na klasiku.
11:30
11:49
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 8:33
2km závodní upravenou, 14cm nového, Hančovina od lidí
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 21:35
Ke zprávám úterních lyžařů doplním jen historické zkušenosti. Jako řidič, který na sněhu jezdí nerad, preferuji jednoznačně parkování na Souši před Jizerkou, silnice je tam širší a stoupavý úsek kratší. Silnice na Jizerku byla v sobotu ještě holá, ale od té doby sněžilo. Jizerka má zas výhodu, že tam jezdí asi víc lyžařů než na Souš a parkoviště je hned u stopy, takže volba skate/klasika se dá udělat až tam. Do oblasti Předělu/Paličníku může v této chvíli jezdit málo lyžařů a může to být v čerstvém sněhu makačka, kdy by 25 km znamenalo určitě větší úsilí, než 30 km běžně :-) Ale dle podmínek se dá operativně změnit plán a zůstat v oblasti mezi Jizerkou, Smědavou a Souší, přestože jinak je Paličník podle mě nejkrásnějším místem :-)

(Odpověď na dotaz uživatele Andy z 12.4.: Ahoj lyžaři,
ve středu se chystám že Souše či Jizerky na Smědavu, Paličník a zpět. Obvykle jezdím přes 30 km skate. Tahle trasa má kolem 25. Je to v těchto podmínkách ještě reálné nebo už by to bylo dlouhé trápení? :-) Doporučujete skate nebo klasiku? A jak to vypadá na silnici? Gumy už mám žel letní (letos tedy evidentně předčasně), řetězy samozřejmě v kufru a na sníh jsem z Vysočiny zvyklá. Ale předpokládám, že start ze Souše bude v téhle konstelaci asi bezpečnější varianta než silnička na Jizerku. Nebo je to obojí v pohodě?
Díky.
Andy)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 20:49
(Odpověď na dotaz uživatele tom z 13.4.: Ahoj nevíte , zda ještě v Polsku upravují tratě? Díky moc za jakoukoliv informaci. Rádi bychom ještě zkusili skate , ale u nás už se neupravuje....)

Ano, Jakuszyce ještě upravují. Poslední úprava nejspíš v pondělí, přenáší se na zimní mapy.cz. Něco víc v polštině se dá zjistit proklikáváním https://cs-cz.facebook.com/biegpiastow/. Při plánování výletu do Polska je dobré si předtím nastudovat, za jakých podmínek se tam (a zpátky) smí. A v případě návštěvy se zde podělit o aktuální info :-)
Jakuszyce a okolí
Vloženo 13.4.2021 15:31
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 13.4.: Jak to prosím vypadá dnes ze Stadionu na Novou louku, event. na Hřebínek, případně jestli se dá i přes Olivetskou? Jen na vyvětrání se synem, klasikou, žádné sportovní výkony. Je to na jedničkové skinové lyže? Díky.)

Vcera vecer Nova Louka - Kiosek - Tocna - Kristianov - Noca Louka

Jet se urcite da. Stadion-Nova louka snehu dostatek (vcera vecer asi 5 cm noveho). Na brusleni tezsi teren, na klasiku stopa velmi ruzne kvality. Mezi Novou Loukou a Gregor. krizem vypluzeno, ale snehi dost a funguje to jako uprava a da se jet bez problemu, dale na Hrebinek v pohode. Tocna-Kristianov - pod novym snehem zmrzle rozbite stopy. Na meridle 90cm.
Snehu dost, ale pozor na mista, ktera jsou tradicne vytata (ze Kioskem, Kristianov). Je to sice prikryto novym snehem, ale pri zaberu se lyze dostane na asfalt.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 13.4.2021 13:25
Dobrý den, je ještě dobré svezení skatem ze Souše nebo z Václavíkovy studánky směrem ke Smědavě nebo ke Knajpě? Není to trápení? Díky.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 13.4.2021 11:34
Dobrý den, prosím dal by někdo krátkou recenzi, jaká je situace pro klasiku? Ideálně z Bedřichova. Moc rád bych se rozloučil s letošní krásnou zimu, tak ať to má úroveň. Za Vaše reakce předem moc děkuji :-)
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.4.2021 1:09
V pět odpoledne jsme dali kolečko Jizerka (Mořina)-Jezdecká cesta-Kůrovec-Knajpa-Smědava-Jizerka (Promenádní cestou). V okolí JIzerky na skate ještě docela příjemné, ale nahoře na Knajpě už bylo napadáno přes 10 cm sněhu a dál sněžilo, takže lyže už se nepříjemně bořily.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.4.2021 22:08
Z nove louky na skate pres Hrebinek ok, jen pozor Tocna, Ptaci kupy a Tetrevi boudy je misty pod novym snehem asfalt
(Odpověď na dotaz uživatele Bubeniczek z 12.4.: Skol, byl dneska někdo Bedřichov a Nová Louka? Jak to tam vypadá na skate? Dalo by se třeba zítra k ránu? Koukám, že celé odpoledne dnes sněží... Díky)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.4.2021 22:04
Dnes kratky okruh na Jizerce odpoledne,parkoviste poloprazdne,stopa slusna,na skate to take slo,obcas nahrnury zmrzly snih pod novym nic moc.ale zatim nebyla moc vysoka vrstva noveho snehu.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.4.2021 13:56
Parádní lyžování.Na Smědavu jsem dorazil v 11hod, byl jsem sám na parkovišti, jen v 13 hod tam dorazil pluh.
Teplota -1,napadl do 11hod jen 1 cm sněhu, tratě po včerejší oblevě zmrzly, stopy na klasiku drží a s malým množstvím sněhu klouzaly bezvadně, takže na klasiku to byla paráda.Horší je to na bruslení, některé úseky jsou rozryté a zmrzlé po včerejšku.Jinak stále chumelí i když ne silně.
Uvidíme kolik sněhu napadne do zítra.Menší nadílka bude přínosem.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.4.2021 11:46
Rano 7-9 Sous - Smedava - Promenadni - Jezdecka - Kasarenska - Knajpa a zpet na Sous. O rad rychlejsi nez vcera odpoledne. Stopa na vetsine mist tvrda. Na skate taky OK, ale par mist rozrytych. Na Kasarenske udelal skutry dost koleje, takze dolu skate dost o hubu. Jinak nahore mrznouci mlha, dole dest, ale pri odjezdu zaclo snezit. Jeste tyden to pujde!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.4.2021 19:47
Sous - Kasarenska - Knajpa - Zdarek - Knajpa - dolu na Jezdeckou a pak Darskou na Sous. Vedro jak v lete - jel jsem kratky/kratky, na slunicku dost mekky, ale snehu vsude dost. Zitra zacina opet snezit. Jeste tak 14 dni to nahore pujde
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.4.2021 15:37
Super počasí a pefektní lyžování ještě v dubnu.Jel jsem okruh ze Smědavy po silnici na Jizerku, dále na Jelení stráň , Pytlácké kameny-mé nejoblíbenější, Zelený kámen a na Smědavu.
Na Smědavě obsazenost na parkovišti jen 60%, což je škoda, že bylo málo lyžařů.
Stopa po silnici n Jizerku velmi dobrá po páteční úpravě, zbývá cca 20cm sněhu.Výstup na Jelení stráň dobrý, byla rovná stopa od lyžařů.Přes Polední kameny jeli asi 2 lyžaři podle stop od hůlek.Jelo se velmi dobře stopa se neprošlapovala, jelo to přiměřeně až k Zelenému kameni.Poté již stopy na Smědavu od více lyžařů.
Celý okruh cca 2,25 hod-je to paráda v tak pěkném počasí.Hezké výhledy na Krkonoše, Velkou Jizerskou louku,Rybí loučky a jiné.
Pro ty, kteří tam nebyli tak přikládám pár fotek.
Tak jezděte na lyže.
11:46
11:50
11:51
12:02
12:05
12:07
12:09
12:12
12:15
12:15
12:17
12:31

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 12)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.4.2021 13:43
Jak bylo? Nadherne
Bedrichov, Nova Louka, Hrebinek, pak jeste zavodni okruh
Sem tam ledik, nekde uz tenka vrstva ale je 11.4, slunicko, nadhera
Kdyz to jeste v tydnu pocukruje, jeste to pujde
Tomas
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.4.2021 11:43
Ano, parkoviště na Mořině je v provozu. Včera při dopoledním průjezdu na lyžích okolo nevypadalo ani prázdné ani úplně plné :-) Silnice je holá tj. dobře sjízdná.

(Odpověď na dotaz uživatele Mirav z 11.4.: Dobry den pro kolegy Jablonec a Liberec. Prosím o informaci zda je parkoviste Morina v provozu. Dekuji.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 22:54
Pozde vecer Stadion -> Tocna . Prekvapive tvrdy, rychly a rovny, obcas jen jehlici od Novy louky. Ale, zpatky uz zacalo prset.
Bedrichovska petka pekne urolbovana z patku, temer tam nikdo nejezdi, ale hodne uz mekka. Vcera a rano ta musela bejt super.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 19:48
Dobrá zpráva pro nedělní lyžaře - dnes nesvítilo sluníčko, polední poprchávání neuškodilo a lyžařů bylo málo = tratě po úpravě z noci na pátek zůstávají stále ve velmi dobrém stavu. Nahoře to byla paráda skoro všude, zmíním jen pár vyčnívajících míst.

Nejlepší protože nejméně používané stopy okolo Předělu a Paličníku. Problematický úsek na Paličníku je jen kraťoučký, i když pro bruslaře možná zrádný. Parádní je Darrská cesta ze Souše nahoru (ale i směrem dolů). Očekával jsem tam tradiční křížení s potokem/bažinou a není tam ani náznak. Mezi Jezdeckou a Václavíkovou studánkou velmi slušné. Velmi pěkná je i většina trasy od Studánky podél silnice na Jizerku, skoro nikdo tam nejezdí. Jenže k tomu je důvod, u esíčka silnice směrem nahoru se to ještě dalo přežít (1x potok obkročmo, 1x pár metrů se sebezapřením). Dolů za mě nesjízdné ani na kameňačkách a bude hůř. Viz nejbahnitější foto.

Z neupravených úseků jsem projel úsek Mariánskohorské boudy - Knajpa: stopa od lyžařů na zapadané velikonoční úpravě. Chtěl jsem ji označit za velmi dobrou, ale pak jsem potkal skupinku pěších... Komu přijde volba neupraveného úseku divná, tak je to tím, že z Kasárenské přes Protrženku na Mariánskohorské boudy upraveno je. Ale je poznat, že nejde o práci rolby JOPS.

Návrat odpoledne do Bedřichova - na Kristiánově už se přenáší 100 m, Blaťák 3 m, v neděli přibydou i další místa na Nové Louce směrem k Blaťáku. Ale i s těmito nedokonalostmi je to na dnešní datum paráda.
9:52
10:26
10:51
11:59
13:10
13:29
14:33
14:43

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 8)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 16:43
Dneska super podmínky. Krásná zmrzlá stopa. Pecka. ...jen info pro jamburýna co hulákal při sjezdu v levé stopě na promenádní ať si přečtu pravidla,když jsem proti němu napravo stoupal - Pakliže je jen jedna stopa +pruh pro bruslaře,má přednost ten co jede v pravo. NÉ ten co jede z kopce !!!! To by bylo kdyby tam nebyl ten tří metrovej pruh pro bruslaře. Chtěl jsem mu to vysvětlit,ale jen na mě zahulákal a jel dál. ...tak aspoň takto. Snad si to přečte hňup ! Na druhou stranu je to za těch 1000km ve stopě tenhle rok první týpek co to nechápal. To je docela dobrá bilance :-) ...jinak celá pravidla na stránkách O.P.S.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 14:17
Ze Smědavy bez problému, všude zatím dost sněhu.Jen na hřebenu Paličníku zbývá na pár místech jen 5cm sněhu.Snad příští týden něco napadne.Stopy drží bezvadně.
Na Smědavě parkování bez problému , teplota před polednem +3o, spadlo pár kapek, jinak pohoda.
Tak jezděte, vydrží to do května.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 13:57
Na 10.4 super
Z Hrabetic na Jabloneckou, dolu k prehrade v zatacce na preneseni, potom pres prehradu v ruce, a pak pod Kristianov, da se, prirodni stopecka, skate slapani zeli
U Kristianova kus vymlete, ale pak nahoru na Rozmezi jedna stopa plus skate, skate tvrdej, ale na dubnove podminky dobry, tvrdy
Kneipa, otevreno, a pak Zdarek, stopa jela rychle, sjezd dolu ze Zdarku na pohodu, pak prirodni stopa, mimo perina, od Mari kupodivu lepsi nez sem cekal, Tocna, Hrebinek, sjezd se da, Nova Louka, stopa uz se trochu borti, ale da se, k Buku, dobry, do lesa smer Presidenska, jeste take protazeno, potom kus k Presidentske bez upravy, k Jablonecke prirodni stopa, sjezd o drzku, ale celkove, na dubnove podminky, za me dobry
Zitra jdu zas
Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 13:13
(Odpověď na dotaz uživatele George z 10.4.: Ahoj, neví někdo jak to nyní probíhá v Jakuszycích? Cesta do Polska, podmínky, atd. Díky za info.)
Ahoj, nejpresnejsi info najdes zde:
https://www.mzv.cz/warsaw/cz/zpravy_a_udalosti/zmeny_v_podminkach_cestovani.html
Jakuszyce a okolí
Vloženo 10.4.2021 10:34
Jak pisou prede mnou, dnes to bylo zretelne horsi. Z Rudolfova se musi nekolikrat prenaset. Nova Louka se da nejak preplacat, zpatky jsem to vzal po louce. Blatak jsem prenasel. Kristianov jsem cestou nahoru prenasel, cestou dolu jsem to opet vzal po louce. Ale jak psal nekdo vcera, tak na z Predelu na Palicnik je fakt souvisla vrstva snehu (i ze Smedavy na Predel), bomba. Co bylo vcera upraveno rolbou, tak na klasiku vypada dobre, ale holt klistr nebo soupaz. Ja dnes bruslil a v tom zmrzlem to rano bylo vselijake, ale dalo se to.

Pomahac s chranicem opet nezklamali a ve trictvrte na sest byli na Ceske chalupe. Fakt by me zajimalo, jak to vypada ve firme, kde vedeni dava svym zamestnancum takhle debilni praci a zamestnanci ji vykonavaji. Az tohle cele skonci, tak tem vojakum, kteri jim pomahaji, bych dal nejake vyznamenani "veteran v boji s covidem". Vazeni pratele, ano - tohle je ta opravdova prvni linie. V deset tam uz nebyli, asi jeli delat neco uzitecnejsiho, pokud to je vubec mozne.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 9:46
7,00 Bedřichov - Rozmezí - Soušská a zpět stejně. Proti včerejšku o 2 třídy horší. Stopa pevná, rychlá, pro bruslení občas rozbrázděné, v nižších polohách na osluněných místech až nepříjemně ledovaté. Sjezdy celkem OK, překvapivě nejhorší zážitek přejezd louky u Šámalky.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.4.2021 8:37
Ráno z Bedřichova nahoru včerejší stopa až nečekaně kvalitní a dost rychlá. Přenášení Blatak 3m a Kristiánov 60 m nebo objet spodem po louce.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 21:25
Obrovská poklona OPS, hned na Souši mě srdce poskočilo, když jsem viděla ten manšestr!!! Ještěže rolba tak zabloudila. Skatem ze Souše, Darré, pod Černým vrchem, Hraniční ke kiosku, poté na Černou Smědou směrem na Předěl, zpět na Souš, celá trasa nádherně upravena. Tak dnes to byl běžkařský vrchol na ukončení sezóny, moc děkuji Ops za krásný zážitek! Na slunci to trochu měklo, ale ať si, je duben,i tak to stálo za to.
Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 20:09
dnes ráno Smědava- Jizerka-pan rolbař si to na loukách kolem Jizerky užíval a já po něm, pak Předěl- Paličník s výstupem na vyhlídku, trochu foukalo pak zpět na Smědavu - Knajpu, kluci opět nezklamali otevřeno a po občerstvení přes Rozmezí -Kristianov-Novou louku, okénko bohužel zavřené do Bedřichova na autobus, cesta zpět byla už horší sníh vytvořil brzdící vatu, na točně autobusu po chvíli přijeli pomahači chvíli postáli a pak odjeli, takže jsme v poklidu nastoupily ještě s jednou holčinou a odjely směr Liberec, pokud mohu hodnotit pak to byl dnes běžkařský orgasmus, krásné OPS zakončení, děkujem, děkujem
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 19:49
Dnes po poledni na skate ze Stadionu přes Kristiánov na Rozmezí. Stopa perfektní. Dále na Žďárek - úprava zde kočí. Pod Žďárkem "ručně" vyjetá klasická stopa až na Máří - takže soupaž, abych to klasikům neponičil. Na Máří byl asi nějaký skútr ( tam a zpět) takže se "dalo". Nikde žádný asfalt. Z Točny kolem 14 hod již hodně mokrý prašan - nejelo to. Bude letos někdy firn ???? Od Buku pak po 5km - perfektně upraveno. Díky OPS za letošní sezónu !
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 18:59
Odpoledne Rudolfov - Olivetska - Mari - Rozmezi - Nova Louka a pres kanal zpet dolu. V Rudolfove jsem nasazoval nad zatackou a kolem pramene se uz taky sundava. Mari sice misty na hrane, ale jeste sla projet, od Zdarku je upraveno. Pak jeste kratke prenaseni na Kristianove a u Blataku. Vladni je vypluhovana, tak radeji po kanale, ktery je OK. Teply vikend s temi horsimi useky docela zamava.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 18:27
Vzkaz pro Dana z 16.39 hod......Já jsem dnes jel po 8 hod. okruh z Polubného - Knížecí - cesta pod Černým vrchem - Kůrovec - Smědava - po Jizerské ke kiosku - Jizerská - osada Jizerka - Mořina a Polubenskou zpět na Polubný. To "esíčko" přes močál u Václavíkovky je mazec....hlína, led, kameny, voda...a těžko se to i objíždí a jak nahoru, tak dolů se těch několik metrů od křížení s lesní Saskou cestou vyplatí lyže sundat, nebo je dojebeš. Stopa je najetá od až parkoviště u Pralinky (toto je však více týdnů zavřené). Tudíž u kostela a hřbitova se po louce musí kličkovat, neboť místy už leze hlína a tráva. Na jedničkové lyže to dnes ráno bylo na většině úseků ve stopě, ale je potřeba být obezřetný na některých pár místech. Občerstvení na Jizerce jsem nezkoušel. Tak si vem do ledvinky kdyžtak řízek a píchni tam pro sichr ještě lahváče a máš jistotu..., nebo radši dva :-) Dane a ne, že budeš kurvit stopu klasikům...rolba ji už neupraví, ta je na Béďově.
Jinak OPS díky za celou sezonu...Martin Kunc a spol.,.... jste borci ! Řediteli, pochválím tě v práci u sestry Míši :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 18:09
Veliké poděkování OPS za včerejší bloudění rolby z Jizerky, dnes prostě nešlo nevyrazit! Ideální podmínky už popsali jiní, tak zmíním alespoň dvě problematická místa ve východní části magistrály. 1) Jizerská silnice za Kioskem - místy nízká vrstva sněhu, občas leze z podkladu hlína nebo drť, ale lze se včas vyhnout. 2) Esíčko u silnice na Mořinu - kromě hlíny občasné zákeřné kameny, zde doporučuji cestou dolů sundat a kopec raději sejít. Jinak všude podmínky na jedničkové lyže (i nahoře na Paličníku).
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 16:58
Pro Dana: jel jsem podél silnice od Jizerky jen pod Zámky brzy dopoledne, potom po Knížecí, cesta je na rovinách slušná, kolem serpentýny na několika místech hlína až sucho, nesundaval jsem, ale asi to chtělo (už dopoledne). Dál k Polubnému je to protažené na křížení se silnici, za ní jen prošlápnutá stopa (pohledem z auta..), bežkaři tam chodili. Knížecí cesta pod zámky byla už ráno poměrně měkká (suchý prašan), po dnešním slunci to ale bude vypadat jinak.
Občerstvení je na Promenádě, jak Jizerka nevím, nezkoumal jsem.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 9.4.2021 16:39
Nejel jste prosím někdo dnes z Horního Polubného (od hřbitova) po Polubenské (podél silnice) na Jizerku? Jak to tam prosím vypadá? Je to na jedničkové lyže? Ten kousek od hřbitova k Václavíkově studánce je na lyžích sjízdný? Parkoviště Pralinka je dle info zde asi už zavřené. Funguje na Jizerce nějaké občerstvovací okénko? Díky moc, rádi bychom ještě zítra vyrazili.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 16:12
Ráno v 8,30 ze sedla Maliníku vodovodem na Novou louku , zde překvapení- opět upravená stopa , Knajpa ,nad Smědavu a zpět , Žďárek , Hřebínek ,Olivetská hora ,Stamemelův kříž , vodovodem zpět .Do cca 10,30 super svezení na klasiku a modrý extra , převážně soupaž , potom již jen soupaž a očistec na vlhkém prašanu.
Toto je můj prvý a poslední příspěvek této sezony -především jako poděkování všem , kteří se skrývají za zkratkou ops . Snad si mohu dovolit i kratší komentář. Ke svému jménu bych mohl doplnit také 1949 ( jako Honza,kterému patří za jeho uřitečné info) ,stejně tak vlastním nízké zlaté číslo z Jizerské 50 , kde jsem z vyjímkou loňska stále vyjížděl 1 vlnu a letos měl startovat po 50 letech od svého prvého startu. Uvádím to jen jako důkaz, že k těmto horám, lyžování a lidem, jež se tu pohybují vztah mám.. Včerejší ježdění na strojově neupravených stopách mě také nevadilo, připomínka závodění za mlada. Když se ptali cestovatele Jirky Hanzelky , proč se ve světě pořád válčí a lidi se nenávidí tak jeho odpověď zněla : nedostatek tolerance .To platí i o Jizerkách , známý problém bruslaři a klasici . Přebývám nedaleko sedla Maliníku kde patroluje Policie. Většinou mladí kluci a holky, sympaťáci s ideály pomáhat slušným lidem . Oni si tuto činnost nevymysleli, je to jejich práce a nadávat na ně mě nepřipadá férové. K často tvrdé práci lesáků chovám úctu a nemyslím si ,že by chtěli škodit lyžařům. Je to o domluvě a té toleranci vůči sobě.
OPS ce asi nejlépe poděkovala Blanka, je to řada konkrétních lidí, kteří dělají maximum,abychom si nejen lyžování užili,ale v této praštěné době si uchovali kondici a duševní pohodu. To že vyjeli ještě jednou se cení. Být ale tolerantní k současným nejvyšším představitelům naší země mě dělá velké problémy. To, že třeba nedokáží kolegové ve stopě odpověď na pozdrav a s výrazem mistrů světa navíc rozbruslí stopu na klasiku i když nemusí, považuji i za důsledek jejich chování. Jsou nám příkladem .... . . SKOL
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 15:37
Perfektní úprava všude, díky OPS.Na Smědavě před polednem okolo nuly, slunečno, trochu vítr.
Stopy na Paličníku i na hřebenu bezvadné, nikde nejsou problémy s nedostatkem sněhu.Určité partie jsou rychlejší a některé po poledni jsou pomalejší.Není firn , na duben perfektní.
Vzhledem k avízované poslední úpravě přijelo aspoň více lyžařů na poslední chvíli.Příští týden aspoň do poloviny by to mělo vydržet i bez úpravy.Poté si to budeme muset sami prošlápnout.Sněhu je dost.
Jen silnice ze Smědavy na Jizerku je dosti shráblá, tak asi časem bude třeba zvolit jinou trasu ze Smědavy např.přes Hraniční ke kiosku a na Promenádní.Tak uvidíme.
12:35
12:35
12:35
12:35
13:15
13:15
13:15
13:15

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 8)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 14:20
výborně upraveno, ráno umrzlé, sněhu habaděj. díky OPS
PS: proboha neděkujte Lesům, za co? Za vyjádření: Na rolbou zhutnělých cestách zledovatělý sníh odtává pomalu a proto již další úpravu nechceme, aby sníh na cestách roztál co nejrychleji. (opak je pravdou, když je teplo a sníh se rozruší, tak odtává mnohem rychleji) a co kdyby lesy nafasovaly lyže, potom tu jejich obhlídku mohou dělat celou zimu. Tak lesům díky, fakt ne
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 11:03
Dnes v noci proběhla poslední úprava, tak to koukejte udržovat, co nejvíc jezdit a zároveň stopy nerozbruslovat :) Jizerkovská strana je komplet, Bedřichovská strana bohužel jen příjezd od Rozmezí na stadion + kousek na Žďárek.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 10:19
Ze série "Kam za dřevem"... Položil jsem dotaz na LČR a zde je jejich slušná a věcná odpověď:
"Žádná intenzivní těžba se nechystá. Těžit se bude v běžné výši. Jde nám o přístup do lesa jako takový. Je třeba vyhledat polomy, zkontrolovat oplocenky, připravit obranná opatření proti kůrovci. Na rolbou zhutnělých cestách zledovatělý sníh odtává pomalu a proto již další úpravu nechceme, aby sníh na cestách roztál co nejrychleji. Pokud bude někde probíhat těžba poblíž turistických tras, místo bude označeno, např. páskou.
S pozdravem

Michal Hovorka
vedoucí Lesní správy Jablonec"

Děkuji panu Hovorkovi za odpověď. Mějme rozum, kolem Bedřichova jste jistě viděli stovky stromů napadených kůrovcem a to asi nevidíme, tolik, co profík... Takže ač jako lyžař nerad jejich argumenty beru...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 9:16
Uvodem bych rad podekoval soudruhum prislusnikum VB, ze rano o pul seste opet na Ceske chalupe bdi nad koronavirem a dbaji na to, aby se nahodou v celych Jizerkach nepotkalo vic lidi nez v jednom voze liberecke tramvaje. Take brani memu pokuseni vytahnou lepsi lyze a vyrazit na bezky z Bedrichova, na kamenackach z Rudolfova to ma preci jenom vyssi treninkovou hodnotu. Hosi, dekuju.

Lepsi zprava je, ze snih za poslednich par dni pribyl, takze ani ve sjezdu do Rudolfova jsem tentokrat neodrel lyze, mozna jeden kaminek, ale rozhodne zadny beh po asfaltu z kopce. Jeste lepsi zprava je, ze z Bedrichova na Rozmezi a dal to je upravene. (Ted ctu na jizerskaops, ze to zrejme jela rolba z Jizerky.) Trochu chytak byl, ze jeste upravili stopu z Cihadel jen na Zdarek. Tak jsem si to dal tam a zpet. Neveril bych, ze jeste na zacatku dubna si to uziju na modry extra. Na Kristianove se picha do asfaltu, obcas jsem tam povazoval za lepsi ze stopy na klasiku vystoupit.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 8:55
Jizerka dnes skvělá, rolba zabloudila na všechny cesty v okolí. Díky všem z OPS, díky Mapy.cz za zobrazování úpravy stop (a rolby online), díky taky Lesy ČR za toleranci a díky všem fajn lyžařům:)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 7:24
Hoši, dēkujem!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 10:15
Cesta z Maliníku k přehradě je vyhrnutá skoro na asfalt. Kanál je ale překvapivě na klasiku / soupaž překvapivě dobrý. Jinde s frézou zatím neřádili.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 9.4.2021 10:12
Ve čtvrtek večer / v noci šlo dojet k elektrárně 30m před závoru. Na asi 4 místech (esíčka, u studánky...) ca jen 2cm udupaného nového sněhu na asfaltu. Sjet ale šlo i na áčkových lyžích. Dnešní teplo to asi zhorší. Stopy v okolí Nové Louky upravené nejsou, je uťapané. Překvapivě pěkná klasická stopa od Točny na sedlo Holubníku a ze Žďárku přes sedlo Holubníku do Kristiánova a ze sedla po červené na Holubník. Nad 850m leželo cca 15++cm prašanu na zmrzlém firnu. Vyražte i mimo magistrálu, podmínky pro to nejlepší za zimu. Hltejte výhledy, ne kilometry :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 23:30
Ted jsem se vratil z Jizerky-Kiosek-Snedava-Hranicni. Nikde nebylo upraveno.
Ale po 22:30h vyjela konecne rolba a trochu bloudi do Bedrichova:)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 23:19
Malinké kolečko po obědě z Rudolfova od elektrárny přes Závory, Olivetskou horu, Hřebínek, Gregorův kříž, Závory a elektrárna. Lyže bylo možno nasadit už u závory nad posledním domem. (Nevím, jak zítra). Dost nového sněhu, sníh vlhký a mejdlovatěl. Kdybych neměl lyže šupinačky, nevěděl bych, jak na mejdlo namazat. Přes Olivetskou horu (přes 10 cm nového sněhu) pár úseků jak "za starých dobrých časů" (byli jsme tehdy mladí), cestou se vinula jen jedna stopa projetá lyžníky (a šrámy po bruslařích milosrdně zasypány novým sněhem) (ale nezapomínejme, že "za starých dobrých časů" nezřídka byly hlavní cesty vypluženy a posypány škvárou Státními lesy kvůli těžbě; býval problém najít trasu třeba od Šámalky na Čihadla).
Krásná zimní atmosféra i zimní dubnová projížďka.
Na závěr sezóny veliké poděkování Jizerské OPS za skvělou údržbu tratí a ostatně i Lesům ČR za jejich shovívavost.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 21:45
Ne, dnes to bylo zapadané a jen prostředkem vyšlápnutá nic moc jedna stopa od lidí.

(Odpověď na dotaz uživatele Mira z 8.4.: Ahoj vyplati se vyrazit zitra na Sous na skate? Nebo to bude zasypano snehem a vsude budou lesaci??;-))
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 20:34
Viz stranka OPS - upraveno bude Jizerka - Bedrichov. Doporucuju jet na Jizerku.

Chystam se tam v nedeli z Prahy - muzes pliz prosim napsat, jestli tam budou zitra nekde v okoli pomahaci stale prudit? Diky!

(Odpověď na dotaz uživatele Mira z 8.4.: Ahoj vyplati se vyrazit zitra na Sous na skate? Nebo to bude zasypano snehem a vsude budou lesaci??;-))
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 15:41
Dobré podmínky na lyžování. Silnice na Smědavu upluhována, na Smědavě teplota -2,5 o,nebylo větrno, napadlo dalších 5cm sněhu.Sníh nelepil a klouzal podstatně lépe než včera.
Jel jsem jen ze Smědavy po Promenádní na Mořinu a zpět, protože na trati jsem potkal 10 lyžařů, kteří si dělali stopy v čerstvém prašanu ,sice nepravidelné ale jako na začátku sezony v prosinci.
Odbočky z Promenádní na Paličník a dále na Vlašský hřeben byly zasněžené.
Pokud přijede na víkend více lyžařů, tak aspoň se bude lépe jezdit.Sněhu je dost , tak jezděte kdo můžete.
11:53
11:53
11:53
11:53
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 12:10
Dotazy ohledně prací na Jizerské magistrále zasílejte na email oi36@lesycr.cz
Nikdo z nás nechce "střet" s lesní technikou:-).
Já se jich dnes optal, kde že probíhá lesnická činnost, abych zbytečně nevjel dřevorubcům pod zrovna kácený strom :-) Čím více dotazů, tím vyšší bezpečnost... a o to nám přeci jde.
Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 16:38
ad kremsič a ostatní - krásná fotka, ale smutná, potkal jsem rolbu 2x a jak je vidět vyhrnula sníh na trase Smědava - Jizeska silnice - Jizerka na šlupku, která má odtát o víkendu, už včera tam byly kameny. Takže tady to nebyla úprava ale poprava.
Jinak na ostatních místech krásně zaváto a jelo to - dokonce večer upraveno od Smědavy na Kůrovec a dál na jizerku - nevim kam, potkal jsem manchester jak jsem jel z Knajpy.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 8.4.2021 12:51
Já se raději zeptám přímo LS Jablonec na ls247@lesycr.cz. Rád bych příští týden vyrazil a nerad bych jel ve stopě od traktoru.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 11:00
Chtěl bych moc poděkovat příslušníkům PČR, kteří mě včera ochránili a pomohli - málem jsem vjel z Liberce do okresu Jablonec nad Nisou, ale naštěstí mě u cedule Bedřichov otočili.. Rovněž díky moc lesákům za to, že když se po pěti týdnech dostanu na chalupu, už se nebude upravovat, protože ausgerechnet musí vyrazit.. Na policajty se nezlobím, nemůžou za to, ovšem načasování ukončení úpravy po ukončení lockdownu je prostě na pos*ání, to se na mě neráčej zlobit..
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 8:54
Poprvé se nenahrály. Tak ještě 2 fotky.
19:12
19:25
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 8:45
Přidávám se k ostatním níže podemnou. Včera TOP "jarní" lyžování. Jel jsem skate ze Souše. Zde neupraveno, ale i tak výborné jak pro klasiku tak pro skate. Dále na Jizerku přes Jizerskou silnici. Zde manšestr, starý firn na kterém to frčelo. Proti mně rolba. Ve sněhu místy trochu bordel. Poté zlatá hodinka na Jizerce. Zde se s vámi chci podělit viz. fotky. Dále přes Mořinu a Promenádní zpátky na Souš. Na Promenádní opět parádní manšestr. Na Hraniční bylo vidět, že i Jezdecká je upravená. Trochu škoda, že neutáhli i tu Souš ale co už, i tak to jelo pěkně.
18:59
19:31
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 8.4.2021 6:55
Na závěr sezóny bych chtěl poděkovat nejen Jizerské o.p.s., ale i lesákům, že to s námi letos vydrželi tak dlouho. Na rozdíl od mnohých beru v potaz, že to jsou lesáci, kteří ze svých peněz postavili a udržují cesty, po kterých jezdíme. Věřte, že dobrovolně uvolnit na třetinu roku celé Jizerky je dost velká organizační a ekonomická zátěž, která jinde nemá obdoby, a za to se jim zde většinou dostává jen pohrdlivých arogantních poznámek. Komentáře některých, že lesáci vjedou na své cesty jen proto, aby mohli zlomyslně zaškodit lyžařům, jsou ubohé a svědčí o pokřiveném myšlení autorů. SKOL!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 23:24
Na Smědavě vyhrnuté parkoviště v celém rozsahu. Rolbou ujeto Smědava - Jizerská silnice - Jizerka - Knížecí. Osmička kolem Předělu jen ochtonická stopa. Červenou přes Pytláky jsme prošlápli. Celkem 15-20 cm prašanu. Bere to modrý extra l.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 23:00
Jak už psali mnozí běžkaři.Dnes velké a rozhodně milé překvapení.V 18 hodin z Jizerky ke kiosku a proti nám rolba.Nádhera.Nejen krásné svezení, ale i obloha, která měla několik barev. Prostě naše KRÁSNÉ JIZERKY.Škoda, že teď momentálně do stop strašně chumelí a zítra už bude vše zachumeleno. Ale velké díky ops.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 22:38
Od 18:00 skate ze Souše. Něco mě táhlo ke Kiosku, tam velké překvapení (jak píše Kuba níže), rolba vyhrnovala Jizerskou silnici a nechala za sebou krásnou stopu. Pak Jizerka ve zlaté hodině, čerstvou stopou na Mořinu, výšvih na Vlašák (tam neupraveno, možná to projeli později) a Darrskou v rychlé stopě od lyžařů domů. Nic jsem od toho dnes nečekal, a přijel jsem nadšený.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 22:02
Klasika v podvečer ze Souše na Mořinu a zpět, po Promenádní, protože Jezdeckou obětaví klasici dnes vynechali. Po odpoledním slunci se stopa mydlila (hlavně v nižších polohách), docela to jelo. Mazal jsem extráč a trochu fialky, dole na zrcátkách to moc nebralo, výš už to šlo.
Jizerská silnice (Smědava - Jizerka) byla rolbou lehce vypluhována - vrchních asi 20 cm, takže je tam hrubozrnný firn. Jinde je až 10 cm prašanu - na duben neuvěřitelný podmínky.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 21:32
Ahoj, mezi 17 a 20 hod. jsem jel z Moriny po Promenadni ke kiosku.
U kiosku mile prekvapeni: Jizerska silnice byla cerstve urolbovana. I pres ranni zpravu, ze uz se nic upravovat nebude. Nejdrive jen na skate, ale rolba jezdila mezi kioskem a Jizerkou sem a tam a pri posledni jizde vyfrezovala i stopu.
Na skate a klasiku pak upravil i Promenadni, Hranicni, Smedavu a Cestu pod Cernym vrchem.
OPS moc dekuji, bylo to famozni vecerni svezeni!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 18:02
Dnes malý okruh + Olivetská klasicky. Kiosek Hřebínek uzavřen. Tratě neupraveny (OPS s úpravami končí). Přesto dobré lyžování. Voskové pásky Start opět super. Sníh se nelepil a lyže obstojně jely i když dnes to bylo pomalejší. Díky OPS za skvělou úpravu v sezóně.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 18:00
výborné podmínky, klasika na modrý krásně držela, nic nelepilo, že by místí zapomněli parafínovat? Jen jsem zvědav na lesáky, jestli naschvál zase budou škodit, jako každý rok, jak na začátku sezony, tak na konci.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 17:10
Dnes v 10 h po Promenádní ke kiosku a zpět. Nového sněhu opravdu dost na toto jarní období. Cestou ještě nachumelila další vrstva sněhu. Na skatech jsem se bořila a sníh se lepil, škoda, že nebylo urolbováno. Tak jsem zkusila do stopy, ale to jsem si moc nepomohla, z lyží byla lepenice, která dost dobře brzdila mé nadšení. Ale jinak klid, nový poletující sníh, prostě nádhera! Cestou jsem potkala pár dalších lyžařů, kteří měli podobné problémy. Takže bez úpravy je to spíš pro skalní nadšence nebo pro alchymisty, co umí dobře mazat! Ale každopádně velké díky Ops, která odvedla za sezónu velký kus práce, škoda jen, že nemohla dotáhnout úpravu do konce týdne, když jsou tak luxusní sněhové podmínky, lepší než v lednu.
Skol
Těším se na příští sezónu a i na tak skvělou práci Ops!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 16:23
Souš - Hraniční a zpět v 11h. Klasika na skinech. Nad Souší jsem již prošlapával stopu, trošku Hančovina. Bylo nás tam klasiků víc, tak se ta jedna stopa docela ujezdila. Mazačům to zřejmě lepilo a dělali se jim hroudy sněhu, na skinech v pohodě :) vejš docela dost chumelilo, pak jsem musel do práce :(
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 15:06
Dnes jsme dorazili na Smědavu před polednem, bylo -3,5 o, chumelilo a vítr zavál stopy pro klasiku.
Měly jsme 2 lyže neupravené s podporou na stoupání , vyzkoušely jsme oboje (Peltonenky lepily a Madshusky drhly na čerstvém suchém sněhu).
Sice bylo pár lyžařů, kteří se snažili, ale potvrdili nám, že i oni měly problém a nejelo jim to.
Je třeba, aby jezdilo více lidí a projeli více tratí ,protože sněhu je dost, když úprava skončila.
Snad zítra to bude lepší.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 14:04
Dnes ráno , - 5 st.C, skejtem v 08.45 od park.u Mořiny na zasněženou Promenádní.Na park 5 vozidel.Na včerejšim urolbovaném podkladu napadáno cca 5 cm prašanku.Jel jsem jako druhý ale bez problému.Přes vlašák, cesta pod Černým vrchem,Hraniční, Kasárenská až na Čihadla a stejnou cestou zpět kolem kiosku a po Pomenádní. Čím více skejtařů tím lépe,ale dobrá romantika.Klasici si stopu průběžně ujíždějí,taky dobrá. Jak vyplynulo ze zprávy OPS, včéra rolbováno naposledy.Škoda když je tolik sněmu, ale i tak jim móc díky.Teď už bude občas " rolbovat " skůtr z kiosku, jak to udělal dnes perfekt na Hraniční i ke Smědsvě.Díky panu H. Možná kdybychom přidali na benzín, projede občas když bude chumelit celou Promenádní.Skalním posílám pozdravení a plno optimismu.👍😎
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 12:59
Velké poděkování celému týmu Jizerské o.p.s. a Jizerky pro Vás o.p.s. - Martinovi, Honzovi, Petrovi, Jirkovi, Jendovi, Jardovi, Dominikovi, Filipovi, Vlastíkovi a Martinovi. Odváděli celou dlouhou zimní sezónu skvělou práci. Je znát, že konečně řídí úpravu lyžařských běžeckých stop na Jizerské magistrále ředitel, který úpravě rozumí. Za klasiky bych tímto chtěla apelovat na některé bruslaře, kteří nevnímají, že rozjíždějí stopu pro klasiky. Buďme, prosím, k sobě ohleduplní. Bohužel v CHKO nelze cesty rozšiřovat - buďme vděční za ten luxus, který v Jizerkách máme. Blanka, ředitellka JOPS v letech 2005 - 2008.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 7.4.2021 12:57
Jelo to pomalu, skate se bořil, lépe klasika. Ale paráda, podmínky dob minulých bez denních úprav jsem si náležitě užil
(Odpověď na dotaz uživatele Milan z 7.4.: Byl jste prosím někdo dnes dopo? Malý okruh? Jak to jelo bez úpravy - dle sdělení je ta včerejší poslední. Nebylo čistě náhodou otevřené okénko na Hřebínku? Díky.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 7.4.2021 12:39
Zdravím. Neví někdo, jak to vypadá v Kořenově? Dá se od vlaku nahoru bez problémů? Díky moc!
Zodpovědět Jakuszyce a okolí
Vloženo 7.4.2021 12:03
Ta dnesni zprava OPS-ky o ukonceni uprav me po vcerejsim luxusnim zazitku take velmi nemile prekvapila. Takze v dobe zakazu cestovani mimo okres se upravovalo a po uvolneni se prestane, pritom snehu je v hornich partiich hodne. A jeste v pristich hodinach ci dnech neco pripadne. No neni to dobra zprava :-(
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 6.4.2021 22:30
Dnes po 17h (-3°C) ze Souše na Smědavu, Kiosek, Promenádní, Jezdecká, Knížecí... luxusní stopy, luxusní svezení, díky OPS za skvělou úpravu!
17:47
17:58
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 6.4.2021 20:07
Dnes dopoledne v 9.15 z moriny tak ruzne az do cca 15.15. Do cca 14.00 tupy cerstvy snih, mrzlo, ale jelo to dobre (jako ze jsem jakztakz trefil vosk, skluz horsi). Po 14.00 najednou z niceho nic slunicko, na slunci snih polevil, promenadni a souskou silnici projela cerstve podruhe rolba, takze to jelo na mokrem snehu vic :-)

Co ale fakt nepochopim - na promenadni, kdyz jsem tam jel po druhe (cca ve 13.00) se nekdo vychcal do pruhu na brusleni a o par set metru dal nekdo dalsi (nebo ten samy?) asi 20-30 cisel vedle stopu na klasiku. To jsou sportovci vazne takovy sobecky prasata ??? :-(((
Bedřichov a Jizerská magistrála

Zobrazit i starší z této sezóny

O oblasti

Rozlohou sice nevelké, ale lyžaři hodně vyhledávané – to jsou Jizerské hory. Jen málokteré hory mají tak hustou síť upravovaných běžkařských tras, jako Jizerky. Není to jen Jizerská magistrála, nejrozsáhlejší a nejznámější oblast v Jizerkách s hlavním nástupním místem v Bedřichově, ale i další méně známá a přesto velmi pěkná místa. Užitečnou pomůckou je mapa aktuálně upravených tratí v Jizerských horách na Skimapě.

Členění oblasti Jizerské hory