Jizerské hory – běžky

Rozlohou sice nevelké, ale lyžaři hodně vyhledávané – to jsou Jizerské hory. Jen málokteré hory mají tak hustou síť upravovaných běžkařských tras, jako Jizerky. Není to jen Jizerská magistrála, nejrozsáhlejší a nejznámější oblast v Jizerkách s hlavním nástupním místem v Bedřichově, ale i další méně známá a přesto velmi pěkná…

Číst celý text

Členění oblasti Jizerské hory

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Navíc budete moci vkládat fotky a neuvidíte tolik reklam. Všechny výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Mezi zprávami se nachází 13 nezodpovězených dotazů
Zobrazit pouze dotazy - Skrýt všechny dotazy - Zobrazit vše
Vloženo 21.1.2021 22:21
Vysoky hreben - N.Louka - Studene udoli - Kristianov - Zav 5ka - Hrabeticka louka - Bedrichov
Vysoky hreben, ktery ma byt unikovka preplnenych paternich trati, LETOS JESTE NEPROTAZEN. Ops zrejme ceka az vyska snehove pokryvky dosahne 1m? To same obvodovka kolem Josefovske prehrady (Studene udoli) - krasna trat, aktualne hluboka orba, letos rolbu nevidelo, treba se nekdy postesti. Kristianov-Bedrichov stopa vymydlena, bidna, pro nezkusene docela nebezpecne.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 20:35
Perfektní svezení, upravená trať ze Smědavy po silnici na Jizerku,Mořinu, bunkr a po Knížecí zpět.Jelo to samo.Díky OPS.
Chvílemi byly mraky a střídaly se se sluncem.Teploty těsně pod nulou a stopy nebyly přemrzlé jako na Paličníku.
Přikládám mimo mých fotek i fotku z kamery z Jizerky, je tam vidět hezký západ slunce
12:37
12:43
12:52
13:01
13:02
13:35
15:56

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 7)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 18:10
Magistrála nebyla v dobrém stavu jak bylo avizováno. Až ke Hřebínku to byl pouhý "náznak" stopy. Okolo Máří stopa nulová (zapadaná od padajícího sněhu ze stromů), od Žďárku dál stopa dobrá, okolo protrženky stopa vynikající. Od Kristiánova k Blatnýmu rybníku stopa jen pro sebevrahy. Obě parkoviště plná, hodně lidí (homeoffice dělá své). Stačilo dnes projet malý okruh a okolo Máří k Tetřeví boudě a zpět a bylo to zlaté.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 21.1.2021 16:28
Chtěla bych zítra vyrazit na běžky aby to nebylo moc do kopce a byla upravena stopa na bruslení, poraďte mi,prosím, trasu
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 21.1.2021 16:05
Zdravím, rádi bychom tuto sobotu podnikli pěší výlet od parkoviště Pod Bukovcem směrem Jizerka a Rašeliniště, a zpátky k parkovišti přes Bukovec. Zajímalo by mě jak je příjezdová cesta pro auto k parkovišti Pod Bukovcem sjízdná? Dá se? Parkování tam je ok? Díky moc za vaše tipy a odpovědi:)
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 21.1.2021 15:21
Chtěla bych zítra vyrazit na běžky,kde budou stopy na bruslení, nebude tam moc lidí a nebude to moc do kopce,můžete mi,prosím poradit,kde mam začít a jam jet,zhruba 20km,děkuji za radu
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 13:25
Byl jsem včera a žádný problém.
(Odpověď na dotaz uživatele Michal z 21.1.: Ahoj, nevite nekdo zda je mozne bez problemu a kontrol zaparkovat v Jakuszycich u stadionu? Pojedu o vikendu s detma, drive nez v 11.00 je na bezky nedostanu, takze hledam alternativu za Jizerku ... Diky)
Jakuszyce a okolí
Vloženo 21.1.2021 13:08
Po poslední úpravě dnes nebyla Magistrála v dobrém stavu, neboť sníh který včera napadal ze stromů do stopy zmrzl a ve sjezdech byla jízda ve stopě vyloženě nebezpečná
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 12:06
Zdar Lyžníci,
ráno kolem osmé elektrárenskou nahoru, klasicky. Stopa slušná, první necelý kilometr bordel na trati, ale nic hrozného, dál už pěkné. V 55 mě moc nepodržel, musel jsem přidat trochu bílého klistru ( -3 + 10), pak už skvělé. Dále za přehradou přes Olivetskou, Hřebínek a NL zpět. Stopa všude dobrá, jen z Hřebínku na NL již rozťapana. Lidí na pátek spíš málo, sjezd do Rudolfova super, jen občas malé ledové plotny, trochu opatrnosti škodit nebude. Tak hezký den, Skol.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 11:45
Díky Ops pěkné stopy, široký akorát tvrdý pruh na bruslení. Na stromech vlhne a těžkne sníh, občas spadne špička stromu,na Panelce je 80cm.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 21.1.2021 10:28
Vratislavice - stále skvělé stopy, úplně jako na magistrále. Jen na silnici mezi okruhy se po tání už musí sundávat lyže.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 21.1.2021 9:57
Včera 19-21h skate z Maliníku po Kanálu-Závory-Nová Louka-Kristiánov-Knejpa-Máří-Gregorův Kříž a po Vládní zpátky na Maliník. Nejhorší úsek byl právě kanál, kde byl na středu val rozdupaný od chodců a stopy nikde. Jinak ale luxusní podmínky, střed hezky tvrdý, sice malinko křivý, ale nic hrozného. Ve vyšších polohách sušší sníh, ale i tak to jelo pěkně. Mimochodem i stopy byly většinou v dobrém stavu. Celkově vzato parádní svezení!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 21:37
Dnes v odpoledních hodinách upraveny tratě Alšovice - Čížkovice - Krásná - Maršovice.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 20.1.2021 20:08
Jedním slovem - nádhera. Chci poděkovat OPS za vzornou úpravu stop. Samozřejmě posílám DMS.

Zdraví Pepa
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 18:55
Dorazili jsme v 8:00 a cca 1/3 parkoviště obsazená, při odjezdu v 10:30 byl centrál i maliník plný a celkem dost aut čekalo na silnici.
(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 20.1.: Do kdy se prosím dnes nechalo zaparkovat na P1 nebo P2 v Bedřichově? děkuji)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 18:17
Paráda a zase paráda.Perfektní stopy , azuro od Smědavy na Paličník, v Bílém Potoce ještě +6 o, ale na Paličníku pod nulou, stopy tvrdé a jelo to samo.V příštích dnech má být hezky.
Přikládám více fotek pro potěšení, kteří se na hory nedostali.
12:14
12:22
12:24
12:26
12:30
12:31
12:43
12:43
12:56
12:56
13:18

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 11)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 14:57
Bylo tyto naprosto famózní. Na tu sněhovou pohádku si dnes posvítilo sluníčko, takže vše dostalo další dimenzi. Z Mariánské hory, přes Protrženou přehradu, Jezdeckou, Vlašský hřeben, Promenádní na Knajpu a zpět na Mariánskou horu. Někde to pěkně klouzalo, někde méně. Lidí málo, na Knajpě pěkné dostaveníčko. OPS za úpravu zasluhuje obrovské poděkování od srdce a finanční příspěvek. Děkuji moc!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 12:26
Ráno z Rudolfova přes Olivetskou na Hřebínek a po Panelce na Kristiánov a zpět. Sníh vlhký, ale ještě to docela jelo. Na odraz zhruba od 700 m.n.m. dobře držel V45. Volání po rozšiřování cest kvůli lyžařům je v Jizerkách, doufám, úplně mimo realitu. Pořád to jsou hory, navíc v CHKO, a ne nějaká sportovní aréna.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 20.1.2021 9:05
Ano
(Odpověď na dotaz uživatele Šobe z 20.1.: Dá se občerstvit na magistrále? (Knejpa))
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 20:19
Ta věta o rozšíření cest vznikla na základě neustálých stížnosti od klasiků-bulínků, jak jim bruslící ničí stopy. To tak prostě je a bude, asi ikdyby se tratě rozšířily. Vzniká to hodně při předjížděni do kopce, vyhýbání se skupinkám. Ale když vidím jací lidé se vyskytuji poslední dobou, tak se nedivím ničemu.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 19:49
Neni co psat - obvykle kolecko z Bed pres NL, Hrebinek, Mari .... proste parada. Zprava pro uzivatele "Dc": sice jsem bruslil, ale volani po rozsirovani cest nechapu ani ja, Nemam problem s tim, kdyz se neopak ochrana prirody pritvrdi a budu muset prejit zpet na klasiku.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 19:12
Lyže jsem musel nasadit už na peróně v Kořenově, půlmetr minimálně a ani nebylo poznat kolik je pod sněhem kolejí :) Ale dopolední paráda a díky za stop z Béďova. Jinak když tu čtu, jak bruslaři chtějí ještě rozšířit ty jizerské dálnice, je mi smutno. Býval to dobrý sport to klasické běžkování po horách ...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 17:47
Nádherně upravené stopy, příjemné počasí cca -4st. Pesaky jsem potkal pod Prezidentskou, ale sli slušně. Také bylo pár bezkaru se psy na vodítku. Problém jsou ale velké psy na volno. Dnes se velký pes jednoho bruslare kousek od Blatneho vykadil přímo do stopy pro klasiku. Majitel psa to neřešil. Ale myslím, že to byl člověk, kterého tady už někdo popisoval, že je velmi arogantní a bezohledný. Jako hodně velký problém se ale ukazuje bezohlednost bruslaru, kteří ničí stopu pro klasiku. Speciálně ve stoupání je klasická stopa skoro nesjizdna. Někdy je cesta úzká, ale i tam, kde je široká je mezi stopou pro klasiku a okrajem úpravy více jak metr. Nechápu, že není klasika víc u kraje. Dokonce někdy to vypadalo, že byla jedna stopa u kraje, ale pak ji přejeli stopou více u středu.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 14:43
Lavka je fakticky most, je ji chybi zabradli, jinak je betelna.

O vikendu se dalo dojet az na prehradu.
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš Dvořák z 19.1.: Ahoj. Chtěl jsem se zeptat jestli je provizorní lávka mezi ORLE - Jizerka v pohodě a dá se udělat přejezd Jízerek ?
Nevíte jak je to s údržbou Maxov - Jablonec přehrada ? Díky Tom)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 11:38
Odpověď pro Martina z 16.1. ...jojo pane, tomu se říká skijöring. A pejskům, co se to s nimi provozuje, se říká ESP (evropský saňový pes). Uhýbat nemusíte, jen nesmíte skočit do cesty. Kdo skijöring provozuje, má i adekvátně natrénované a poslušné pejsky, řídí se to prakticky jako skůtr, jen pusou-povely :) Z důvodu bezpečnosti (a ohleduplnosti) vůči ostatním ale raději já vyrážím s pejsky na lyže až hodně dlouho po setmění. Užívejte zimu!!!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 11:31
Ano , jsou snad všechna kromě Smědavy, ta myslím jede jen přes víkend. Hřebínek jsou návaly i všední dny, jinde celkem pohoda (např promenádní či Knajpa).

(Odpověď na dotaz uživatele Šobe z 19.1.: V pátek 22.1. se chystám do Bedřichova na Jizerskou magistrálu. Jsou někde na cestě otevřená okénka na občerstvení? díky skol Šobe)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 19.1.2021 0:18
Kolem poledne - Maliník, kanál, hráz ČN a po skútrovce kolem Černé Nisy a přes "opravdivý" Hřebínek po "NS Černá Nisa" ke kiosku na Hřebínku, návrat už po standardní magistrále Olivetská hora, Závory, elektrárna. Díky OPS skvělá stopa. I velmi dobré sněhové podmínky. Kolem -5°C. Modrý drix za východoněmeckou DM 1.50 dobře držel. Příjemná tečka sjezd k elektrárně.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.1.2021 16:14
Važte si toho, co v Jizerkách máte, tahle dopadají lyžařské trasy po víkendovém náporu pěšáků u Vrbatovy boudy... http://jdem.cz/fguat7
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.1.2021 12:21
Musím vyjádřit nesouhlas s příspěvkem jmenovce. Jedna stopa je těžká nouzovka a činí problémy při (ne)dávání si přednosti. Cesty jsou postaveny lesáky pro hospodaření v lesích a těm stávající šíře stačí, nyní jsou, a ještě pár let budou, ve finančním svrabu.. Nikdo jiný je tam stavět ani rozšiřovat nebude.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 18.1.2021 9:06
Tratě super, děkuji. Jen by bylo dobré, kdyby lidé parkovali u kříže nad Skuhrovem trochu skladněji. Ne podélně s velkými mezerami aby se dobře vyjíždělo, nemuseli bychom někteří parkovat v závějích a tam kde bychom vůbec být neměli. Díky Jana
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 18.1.2021 7:13
Jestli by nebylo dobré dělat dve stopy pouze z Bedřichova na Hřebínek a z Bedřichova do Kristiánova, pak by mohla stačit jen jedna stopa, když je to tak úzké. Nebo rozšířit cesty, taky by se nic nestalo...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 21:44
Pěnčínské běžecké tratě - upraveno na trase Huntířov - Skuhrov - Dalešice - Pulečný - Kopanina - Rychnov u JBC.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 17.1.2021 19:09
Vyjeli jsme ráno od Smědavy do čerstě upravených stop, nádhera! Díky OPSko. Z pravé strany směr Knajpa, Mariánskohorské boudy, Protrženka, Kasárenskou na Promenádní a zpátky na Smědavu. Sněhové podmínky luxusní, parádní svezení. Místy se ve stopě trochu bořila pravá hůlka, ale když člověk vychytal kam bodnout, tak se to dalo:)) Mrazík dotvářel krásnou atmosféru a omrzlé vousy a vlasy udělaly z běžkaře severského drsoně.. ;) Přeji všem také tak krásný sportovní den jako jsem zažil dnes já s přáteli. Díky obsluho rolb, kiosků,, díky Jizerky!
Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 17:59
Jezdim vetsinou skate, ale kvituju Marcelu, dnes klasika za odmenu, a diky za upravu trasy z Hrabetic
skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 17:47
Dnes mezi 10 a 14 relativně málo lidí na neděli, ikdyz jsem se musel občas vyhýbat. Většina trati slušně upravena.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 17:07
Všechny okruhy kolem Štěpánky upraveny (jedna stopa na klasiku vždy do kopce a pás na skate), včetně kolem Bosny a Famberkou do Kořenova. Lidí hodně, sem tam volně pobíhající pes, ale požitek z běžkování za to stojí. Přes týden tam bude asi volněji. Díky za úpravu!
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 17.1.2021 16:53
Smržovské kolečko upraveno pro skate i klasiku.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 17.1.2021 16:40
Potom, co jsem se zatím spokojil jen s okruhy u Vratislavic, jsem se poprvé v této zimě rozjel na polskou stranu hor. Vždycky se mi tam líbilo o něco víc, než na přeplněném Bedřichově a cestách ke Knajpě atd. Ale dnes to byl doslova ráj na zemi !!! Úžasně kvalitní stopy, navzdory mnoha nadšeným Polákům i Čechům se tam dalo plynule jezdit (klasiku) a tak nemám dostatečnou slovní zásobu na slova chvály na polské údržbáře tratí, ale i na běžkaře. Mám pocit, že si tam lidé daleko víc váží stavu stop, nikde nebyla rozšlapaná ani 1 metr stopa a lidé k sobě ohleduplní. Trasa ? Nic moc dlouhého, ale i tak nádherné dojmy : Harrachov "granica paňstva" :-) - Orle (pár okruhů nad sklárnou navíc a pak na Dzial Izerski a Jakuszyce + návrat znovu přes Dzial do Harrachova. Trefil jsem i mázu...prostě skoro orgasmus !!! :-D
Jakuszyce a okolí
Vloženo 17.1.2021 14:40
Ještě tam pracujou lesáci - https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/dnes-doslo-k-upresneni-podminek-uprav-276cs.html
Každopádně doporučuju se ptát spíš na jejich fb, tady dotazy na ops nemají moc význam...

(Odpověď na dotaz uživatele Robert Tiser z 16.1.: Nešlo by prosím upravit Vysoký hřeben? Děkuji předem za odpověď.
R)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 13:32
Z parkoviště v Příchovicích přes Kapradník na Prdek a zpátky s celou rodinou. Jedna krásná stopa na klasiku a pás na skate. Luxusní podmínky, sníh krása a lidí málo. Ale chce to jet včas, vraceli jsme se kolem 12 a už začínalo procesí.
10:05
11:51
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 17.1.2021 13:08
Rano minus 7 a oblacnost, lidi relativne akorat. Trat jizer.magistraly a elektrarenske cesty kolem bedrichovske prehrady a pak k Maliniku slusne upravena. V Bedrichove se dalo velmi dobre parkovat.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 17.1.2021 11:07
Dnes ráno po 8hodině to samé jako včera. Všechny tratě perfektně upraveny.
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 17.1.2021 10:10
Pěnčínské běžecké tratě - dnes ráno upraveno rolbou v pátečním rozsahu. Alšovice -Čížkovice - Krásná - Maršovice- Mapy v předcházejícím příspěvku
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 16.1.2021 22:33
Kořenov - Martinské údolí - Jizerka - Kiosek - Předěl - Nové Město pod Smrkem klasicky. Hlavně úvod údolím a sjezd do Nového Města kouzelné. Celou dobu fest sněžilo, stopa zapadaná, ale v těchto podmínkách vůbec nevadilo.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 22:30
Vesec - spousta sněhu, spousta lidí. Hezky najeté okruhy.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 16.1.2021 20:37
Dnes po ránu paní v modré bundě svištěla dolů po Kasárenské tažená docela statným psem, určitě 25 km/h. Sotva jsem stačil skočit ke kraji, druhý pes bez vodítka kolem mě jen proletěl. Co bude příště, kompletní psí spřežení?
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 20:23
Nástup ráno v 8hodin pod Pašerákem. Začátek jízdy hned za rolbou. Kolem Štěpánky vše upraveno. Hezké svezení. Díky rolbařům.
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 16.1.2021 19:27
skol! V sobotu z Harrachova (nádraží 8,50) směr Orle. Od nádra nahoru vyšlapaná tvrdá pěšina, po 400 m skvělý manšestr a dvě stopy. Do Orle luxus + málo lidí. Z Orle směr "lávka pod Bukovcem" obloukem (ne přímo kolem Granečníku) - neupraveno, stěží prošlapáno, na klasiku v pohodě, skejťáci max na soupaž, cesta bez kamenů a ledu, bezpečné. Lávka v pohodě schůdná i na lyžích. Dále až na Jizerku neupraveno, takže šlapačka v 15 cm nového prachu. Ale zase naprostý klid a samota. Dál přes Jizerku, Kiosk, Kasárenskou, Knajpu, Máří do Bedřichova. Lyžníků relativně málo, luxusní podmínka pro klasiku. Modý extra držel parádně.
Jakuszyce a okolí
Vloženo 16.1.2021 18:49
Dnes na klasičkách, byla by škoda za takových super podmínek bruslit, kolik je jich za zimu, z Maliníku po kanále, děkuji OPS za projetou stopu, škoda, že do ní najíždějí i bruslaři, kolem přehrady k Závorám, pak netknutou zasněženou přírodou ke Kuběnkově chatě a na Bílou Kuchyni, byla to trochu prošlapávačka, ale zato bez lidí, přimlouvám se, pokud by to OPS v budoucnu stíhala i za úpravu tohoto úseku, stojí za to, a pak klasika Hřebínek a z točny po panelovce na Kristiánov, Novou Louku, Maliník a z něho po lyžích až do Liberce před dům. Ani si nepamatuji, kdy se takto bez problému dalo sjet, prostě super. Když jsem sjížděla z Maliníku na Č. Chalupu dalo se jet ještě v levé, rolbou upravené stopě a pěkně to frčelo a nebylo nutné si ani přibrzďovat. OPS, ale hlavně klukům na rolbách moc děkuji, a věřím, že nám budou v úpravě stop nakloněni po celou zimu až do jara.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 16:23
Bomba. Doporučuji.Všude milion sněhu.

(Odpověď na dotaz uživatele Daniel z 16.1.: Ahoj, nevíte jak vypadá cesta z maliníku,jsou udělaný stopy,jezdím na Souš a chci udělat změnu,díky za odpověď,skol)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 16:12
Klasikou z Bedřichova na Šámalku, z rozcestí pod Kristiánovem kolem Josefodolské přehrady přes Jabloneckou chatu zpět do Bedřichova. Všude krásná stopa od rolby, prašan a málo lidí.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 14:37
Dnes při návratu z Bedřichova dojezd na běžkách až k Lesnimu koupalištii😉 Tolik sněhu už dlouho nebylo😂. Je to sjízdné úplně bez problémů, bez kamení a větví.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 16.1.2021 12:52
Pro ilustraci připojuji včerejší foto lávky přes Jizeru mezi Jizerkou a Orle. Teď v prašanu to lze přejít v pohodě. Až to zmrzne a zledovatí, tak to bude pouze pro odvážné. Jinak v prostoru mezi Orle a Jakuszycemi bylo vše upraveno. Na pátek bylo překvapivě hodně lidí, asi tak na úrovni Bedřichova.
Jakuszyce a okolí
Vloženo 16.1.2021 11:39
V pátek upravené nebylo, uvidíme dneska.
(Odpověď na dotaz uživatele Marek Neduchal z 15.1.: Zdravím, neví někdo, jak vypadá úprava kolem Štěpánky? Díky.)
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 16.1.2021 8:18
Zdravím Lukáš. Pokiaľ to bolo mierené takto, potom 100% súhlasím, Lesy vzali Benecko kde sa behávala Jilemnická 50 napr. V Krkonošiach nie je jeden poriadny 25 km úsek. Je to o peniazoch, ale dajú sa zohnať. Pre info: Štrbské pleso dostalo od EÚ ratrak (rolbu) tak vzorne upravujú 5 km okruh lebo vraj ďalej zafúka stopu. Ked som bola na ZŠ a gympli, existovala 7,5km; 15km. Ale to asi vtedy v Tatrách nefúkalo. Lenže chyba je aj na strane nás bežkárov. Veľky problém zaplatiť vstupné na trať! Pritom nafta a ratrak niečo stoja a aj tí ľudia. LB je naozaj široko ďaleko top. Vážim si to. Musíme sa posúvať, v tom s Vámi plne súhlasím!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 23:55
Bežecké tratě Alšovice - Čížkovice - Krásná - Maršovice, upraveno cca 12 km tratí rolbou na skate a klasiku. Parkování Skuhrov u Kříže - cca 15 - 20 aut, Alšovice cca 5 aut. Více informací na www.bezecke-trate-huntirov.webnode.cz
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2241359&y=50.6809871&z=15&cat=aktivity&mid=6001e83eeceea794f9bbd1d2

https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2292743&y=50.6812125&z=15&cat=aktivity&mid=6001fd70eceea794f9bbd72b
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 15.1.2021 22:58
Tatiana: přesně tak, podnět a námět na zlepšení stávajícího info systému úprav, který je vážně vlastně nepoužitelný. Co se týče četnosti úprav, nesrovnávám, jen říkám že se upravuje málo na to jak krátkou zimu máme a každý rok se úprava podřizuje Lesům (v tom takzvaně ultra běžkařském ráji Lbc kraje a jeho městech sportu). Samozřejmě pokud bychom se trochu přiblížili tomu co je v NO, bylo by to pěkné. Vždyť se podívejte kolik km tu máme proti nim. Na skisporet je jen část co skutečně upravují. Zde ale zbytečná diskuze, věřím v lepší zítřky a inovaci :) a přeji všem pěkné km na trati!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 21:25
Odpoveď Lukášovi z 20:59h. Nemôžete porovnať Nórsko a ešte top stredisko Sjusjøen! Norsko je bežecká business class. Určite inšpirácia ale ja by som si to úplne netrúfla porovnať. Medzi Oslo a Asker čo je 20 km po dialnici je 8 máp na každej 100km tratí z toho na každej 10 km osvetlených. Bymarka v Trondheime ma 15km osvetlenej trati, nečudo že je to mekka. Sjusjøen upravujú čo 3 hodiny práve sa odtiaľ vrátila Therese Johaug. Tam idú iné prachy! Skol! Ale chápem, podnet!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 21:09
Dobrý večer. Veľmi si vážim Jizerske OPS a Bedrichov je určite naj stredisko v Strednej Európe ani Ramsau sa nechyta, o SK ani nehovorím. Dnes som nastupila na stopu 11:20 po dlhej dobe na pretekárksch lyžiach, vosk VR40. Držal ale stopa zapadávala a naviac ako snežilo, bola hrubá vrstva na skate a samozrejme neštýloví skatetári alias tlačiči kapusty klasickú stopu veľmi ničili. Naviac, nikdy sa mi nestalo a to behám skoro 3-5x do mesiaca v Bedřichove že by sa mi tak borila pravá palica do snehu hlavne v úseku Čihadla smer Krásná Máři. Nie su stopy urobené príliš po okraji? Skrátka dnes suveréjne najpomalší čas, veľmi ťažke podmienky, stopy vobec neboli vyrýsované. Dnes drina. Chce to malinko hlbši zárez a trochu naužšie ale inak ste super. Dík.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 20:59
Nahoře by byly výborné podmínky na lyžování, bohužel rolby upravují pouze páteřní trasy a tím je potenciál aktuálně napadaného sněhu z velké části nevyužit :( a hodně lidí na jednom místě. Jestli to je "ne/dohodami" s Lesy, nebo nedostatkem zdrojů ví čert. Spousta lidí včetně mě tápe kdy bylo co upraveno. Kupříkladu Jablonec kolečko upravené, aktualizace skimapa.cz ukazuje 02/2020. Hlavní trasy Jizerek s informací kdy co bylo upraveno od jednoho dne výše - v dnešní době dostupnosti GPS a trasování by to šlo snad na hodiny, nebo se mýlím? Za mě osobně by to chtělo trochu systém oživit a upravovat více a častěji - zimy jsou krátké. Trocha inspirace: https://skisporet.no/setView/61.1602336/10.7007349/14.27/norges_grunnkart .Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 15.1.2021 20:07
Dobrý den, chci se zeptat, jestli je v současné době otevřené nejake WC na Jizerské magistrále? Nebo kde je možnost si odskočit? (Nemyslím do přírody)
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 15.1.2021 18:52
Dobrý den, chci se prosím zeptat, zda vyjedou zítra rolby upravit stopu z Pekla na Knajpu? Děkuju za odpověď.
Petr C.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 17:13
Rolbař ve Vesci asi trochu víc tlačil. Místy se úprava stop změnila v jarní orbu. Na většině tras zřejmě jen jedna stopa, občas dvě těsně vedle sebe, velký prostor pro bruslaře. Ve sjezdech myslím nebezpečné. Celkem slušně zabitý potenciál víkendového vyžití mimo Bedřichov. Předloňská úprava byla v pořádku, letos lze jen kroutit hlavou. Na stadionu sněhu dost, jinde na kameňačky, na návětrných stranách místy doslova hlína. Prezentace na webu areálu neodpovídá realitě. Kdo se chce jen plácat s dětmi na stadionu, je to dostačující.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 15.1.2021 16:21
Klasikou z Václavíkovy studánky k Hraniční a zpátky. V 10.30h už se muselo na parkovací místo čekat (parkoviště prohrnuto jen z cca poloviny), ale někteří už se v té době vraceli a po 12h už pár volných míst bylo. Celou dobu sněžilo, takže stopa se stávala mělčejší, ale pořád super svezení. Díky OPS za bezvadnou údržbu!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 14:59
Dnes bezvadně upravená stopa z Nového Města pod Smrkem. Chci se zeptat, zda budete upravovat i směrem na Bílý Potok. Děkuji za odpověď.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 14:50
(Odpověď na dotaz uživatele Jakub z 14.1.: Zdravím Vás. Nevíte, jestli je stopa od Lázní Libverda směrem na Smrk?..popř. v jakém stavu...díky. (Jakub)
Stopa je projetá rolbou z Nového Města pod Smrkem. Na Lázně Libverda ani na Bílý Potok dnes projetá nebyla.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 13:32
Studené údolí se kvůli Lesům ČR minimálně do konce ledna strojově upravovat nebude :-(
(Odpověď na dotaz uživatele Lucka z 15.1.: Zdravím, nevíte jak to vypadá ve Studeném údolí? Podle mapy úprav Klondike, ale kdyby tam přesto někdo zajel.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 13:04
Mělo by to být upravené:
https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/dnes-vyjela-rolba-od-sadek-v-jablonci-nad-nisou-na-hrabetice-277cs.html

(Odpověď na dotaz uživatele Martina Jbc z 15.1.: Zdravím,je sjízdná trasa Bedrichov-kaplička-Maxov-Bramberk-Jindřichovská- až do Jbc?
Děkuji.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 12:27
info ze stop kolem Kryštofova údolí. Čtvrtek 14.1.2021, 16.00 hod. - upravena stopa skútrem a stopařem v plném rozsahu.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 15.1.2021 12:21
byl tu dotaz na Vesec. Na fb města následná informace: upravené běžecké tratě ve veseckém areálu i mimo základní ovál, zatím v délce 10 km.⛷
Noční sněžení nám nadělilo do areálu dostatek sněhu, a proto jsme pro vás upravili běžkařské stopy i pro náročnější.
Fajn je také podvečerní běžkování na osvětleném ovále.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 15.1.2021 12:03
Ahoj Lyžníci!
Dopoledne z Rudolfova, díky ops!, krásně upraveno, na klasiku určitě, skate se mohlo trochu bořit, ale jinak super. Kolem Olivetský ještě bez úpravy, ale zase trocha romantiky a vzpomínky na staré časy. Na hřebínku jsem potkal rolbu, takže teď už asi vše projeté. Lidí tak akorát, aby stopy nezapadali, na páteřní trase samozřejmě víc, ale žádná trága. Hezké svezení všem, Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 11:07
Použít lze pouze venkovní skříně.
(Odpověď na dotaz uživatele Luboš85 z 15.1.: Nevíte, jestli je možnost úschovny věcí ve "Skiboudě" U Máry na Stadionu v Bedř.? Díky Luboš

Reakce na Aleše: Jezdit můžete busem.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 15.1.2021 10:56
Večerní lyžování ve Vartislavicích, krásně upravné stopy pod hřbitovem na klasiku i skate, u hřbitova jen na klasiku.
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 15.1.2021 0:08
Upraveny tratě v Zásadě na klasiku mapa ..... https://www.google.com/maps/d/u/1/viewer?fbclid=IwAR2itFRqrtRd97cR_sWzbw-dbZLpGWUKRsYUNrp-JpIyIZ27fE9WYjN6ew4&mid=1ltYZUBi9OxeIbbYfnekrawfaO_mMtf3l&ll=50.69879773302578%2C15.285142450000011&z=15
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 14.1.2021 22:29
Dnes od pul sesty ze Stadionu - Nova Louka - Kristianov - Knajpa - po Kasarensky dolu do Smedavy a pak nahoru do kopce na Knajpu. Zpatky to samy. Prave zimni podminky - 10-15cm hluboky novy snih. Chumelenice a vitr. Nahore bylo videt tak na 1m...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 21:11
Dnes po 17.hodině start z Nové Louky. Nahoře celou dobu intenzivně sněžilo, sněhu jr dost, ale téměř bez stopy na klasiku - úplně zničená.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 20:46
Dnes Souš cca v 11:00 směr Smědava...chytil jsem úplný peklo na skate, silný vítr proti, husté sněžení a uprostřed měkký "kuličkový" sníh. Jako bych jezdil po koberci 😂. Jestli rolba úsek udělala ráno, tak po pár hodinách to nebylo bohužel poznat. Hold když sněží tak sněží. Parkoviště u hráze už bylo upravené, aut málo.
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 14.1.2021 20:32
Klasika Bed-Krist-Knejpa-Tetř-Hřeb-Bed kolem poledne.
Modrej extra V40 taky, opravdu dobře držel. Ale jelo to taky pomalu. Nahoře silně sněžilo, stopa pak už zavátá, ale člověk zavřel oči a představoval si, že je kdesi daleko na severu. A když je otevřel, opravdu tam byl. Krása, málo lidí, všichni milí, na Knejpě svačina a čaj, rodinná atmosféra. Jedinej nával z Hřebínku. Ale to je klasika. Kdo chce klid, jen tam prosviští a stavuje se jinde.
Tradičně díky ops!!!
Jeden malý návrh. Nebylo by možné jakkoliv propojit P3 a P4 stopou se stadionem?

P.S: Lanovka z Liberce by řešila dopravní peklo. Dolní stanice v amfiku, parkovací místa jsou tam od zoo, mezistanice na český a na Maliníku a výstup na stadionu. Využití celoročně, v létě kola, v zimě šťastní lyžaři a běžci.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 19:03
Příjezd z Desné po uklouzaném sněhu (projeto pluhem, neposypané) s opatrností sjízdné.
Parkoviště před Souší v 9:00 neupravené, museli jsme si lopatou odhrabat místo na auto (asi 20 cm nového sněhu). Odpoledne při návratu už asi bylo upravené nové parkoviště (vpravo). U Montanie se už asi dalo bez problémů parkovat i ráno.

(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 14.1.: Zdravím,
nejel jste někdo dnes ze Souše? Jaká je situace s příjezdem, parkováním? Jak vypadá stopa? Díky předem za zprávu!)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 14:51
Ze Smědavy po Promeádní na Mořinu a zpět po Knížecí, stopy trochu zaváté od nepřetržitého sněžení, jinak bezva ježdění.Dík OPS za ůpravu.
Pouze špatná přístupová silnice z Bílého Potoka na Smědavu, na silnici cca 25cm nového sněhu a pluh přijel až po 13hod.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 14:20
na Orle v pohodě je tam lávka bez zábradlí
Jakuszyce a okolí
Vloženo 14.1.2021 14:18
(Odpověď na dotaz uživatele Ňuf z 14.1.: Dá se prosím momentálně překonat nějak Jizera z Orle na Jizerku? Karlovský most byl v létě odstraněn, byla tam nějaká provizorní lávka, kterou ale na podzim odnesla voda. Jak to vypadá momentálně? Jeli jste tam prosím někdo?)
Jakuszyce a okolí
Dotaz Vloženo 14.1.2021 13:58
Pro OPS prosím: (1) na jakou mapu s GPS o úpravě se dívat - BileStopy nebo SkiMapa? (2) projeli jste prosím ve čt ráno kolem Josefodolské? V mapách nevidím, ale na webu píšete, že plánujete. Děkuji, Viktor
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 11:43
Ve Vratislavicích u hřbitova stopy upravené. Letos i na skate.
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 9.1.: Krásný den, nevíte, jak to vypadá s tratěmi ve Vratislavicích?)
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Dotaz Vloženo 14.1.2021 10:13
Prosím o radu, ještě jsem nebyl. Nějaké bližší informace ohledně běžkařské trati Ještědský hřeben - Hluboká. Kde nastoupit? Kde končí? Nebo je to okruh? Díky moc za informaci, Honza
Zodpovědět Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 14.1.2021 8:35
13.1. super svezení na novém sněhu. Bohužel zjištěno, že kiosem na Smědavě má oevřeno pouze Pá-Ne, Jinak Knajpa, Hřebínek a kiosek na Promenádní otevřen. Máza volena Swix V40 a držel fest, pro lepší svezení možná čistě modrý, ale netestoval jsem, neb v neděli mne moc nepodržel. Jaká byla u vás máza.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 14.1.2021 8:19
U Montanie je asi 40 mist. Pokud nechcete riskovat, ze se musite vracet, tak zaparkujte asi 500m predtim na vetsim parkovisti, kde je tak 100 mist.
(Odpověď na dotaz uživatele Petr V. z 14.1.: Prosím o radu, kde se parkuje u Souše a jak to tam je s obsazeností ráno, znám to tam jenom z léta, tak radši se zeptám. Děkuji.)
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 13.1.2021 22:36
Krásná projížďka centrální částí (Knejpa, Máří, Hřebínek, Nová Louka, Rozmezí, Kasárenská, Protrženka) za neustálého decentního sněžení. Klasici asi trochu trpěli, ale pro nás bruslaře to byla...no tak paráda úplně ne, dost dřina v novým sněhu, ale i tak moc pěkné. Prostě pravá zima. Dobře že fungují výživová okénka (až na Hřebínek, kde měli zrovna drze zavřeno:-) Můžete-li, vyražte, a nejlíp přes všední dny!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 22:27
15:30 parkoviště centrál hlásilo obsazeno. Takže Malinik-N.L.-Hrebinek-Knajpa a zpátky.
Z Maliniku po Vládní stopa na klasiku žádná, na skate super. Žďárek-Knajpa čerstvý sníh trochu pomalejší. Hodně lidí bez čelovky. Hodilo by se podotknout "vidět a být viděn (aspoň trochu přece) ". Ve sjezdech je fakt nepříjemné a nebezpečné se vidět na poslední chvíli...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 13.1.2021 20:40
Da se skatem z Maliniku nebo mam dojet az na stadion? Psali, ze upravili skutrem cestu na prehradu - ale to je asi uzke a se stopama, ne? Diky za info,
Milan
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 20:27
Ze Smědavy po Promenádní na Mořinu a po Knížecí zpět, paráda.Stopy upravené i když trochu zasněžené.
12:19
12:19
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 13.1.2021 16:23
A je to do Martinského údolí upravené? Podle skimapy to vypadá, že to letos ještě nedělali.
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 16:21
Dnes po ránu od Mořiny k bunkru,po Jezdecké přes Vlašák na Knížecí.Dále přes Hraniční až na Čihadla. Všude upraveno OPS, díkec.
Ke strženému Karlovskému mostku přes Jizeru, je tam vybudována prozatimní lávka bez zábradlí cca 70 cm široká. Někde jsem jí viděl natočenou.🙋
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 15:26
Vzkaz pro Muhu a Dany:

Muhu, je opravdu nutny ten sarkasmus? Neznam Prazaka, ktery by se povysoval nad Liberecaky proto, ze jezdi do Prahy pracovat.

Dany - pekna trasa pro zacatecniky je z Nove Louky (pokud budete mit stesti a podari se vam tam zaparkovat) na Hrebinek, po rovince, lze protahnout jeste pres "panelku" na Kristianov. Preji hodne zabavy na bezkach.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 15:10
Jitka: Není pravda. Za prvé nevím co je kristiánovské údolí, to se v těch místech nenachází. Za druhé, lze sjet z Jizerky Mořiny do Martinského údolí, tam přejít nový most přes řeku a dostat se na Harrachovské nádraží přes Údolí Naděje podél trati. Z nádraží se pak napojit na okruh Kozí hřbet a dojet do Orle.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 14:19
vzkaz na dotaz mostu přes Jizeru. Pozor, lávka v kristiánovském údolí je od června 2020 sundaná, nedá se tam jet. Takže bud v Kořenově kroužit po české straně a nebo z Harrachova jet nahoru na Orle a polskou část Jizerek. Jediné místo, kde to jde přejet, je od Chatka Gorzystow dojet nahoru na Smrk, přenést na Nebeském žebříku a vrátit se přes Písčina.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 13:44
Bylo to samozřejmě protažené pluhem, ale nikde žádnej bordel a jelo se krásně.
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 13.1.: Nevíte někdo, prosím, jaký je start z Maliníku (Vládní cesta) na skate?)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 13:12
Reakce pro Dany; snad bude moje odpověď pro vás užitečnější - Vratislavice Nad Nisou v Liberci upravují tratě, pro začátečníky myslím ideální a vše po rovince.. Vkládám odkaz, snad bude fungovat.. Nenechte se odradit! Běžkám zdar 🙂
https://www.vratislavice.cz/
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 12:51
Daníku,..začni kolem baráku a pokud jsi z Prahy, tak ideálně ze Staromáku na Václavák.... a do Jizerek radši ne :-)

(Odpověď na dotaz uživatele Dany z 13.1.: Ahoj, poradil by mi prosím někdo nějaký ideální okruh pro začátečníka? Zatím mi větší kopce dělají problém. Ideálně mimo Bedřichov, klidně i Harrachov apod... Díky moc a užijte si stopu, D.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 12:45
Nemáte náhodou někdo tušení kdy OPS začne protahovat stopy od Maliníku dál k magistrále. Parkoviště je neustále plné a lidi se musí brodit v prošlapané, většinou zapadané stopě od lidí. Né že bych to nedal ale přeci jen, ten kousek by rolbaře nezabil...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 13.1.2021 12:19
Dobrý den,
prosím, je upravený běžkařský areál v Lučanech nad Nisou (Krojčenk)? Děkuju za odpověď.
Zodpovědět Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Dotaz Vloženo 13.1.2021 11:47
Ahoj zkousel to nekdo od elektrárny.rolbu jsem tam namalovanou nevidel.dik
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 13.1.2021 9:51
Vesec - stopy prošlápnuté lyžaři, najeté i některé okruhy po loukách, je to víceméně šlapání v hlubokém sněhu, předpokládám, že to tak zůstane a město se nerozhoupe ani ke skútru. Webkamera: https://cam-vesec.herm.cz/index.html

Ještě že jsou tady "dědiny" jako Vratislavice, kde najíždějí kolem koupaliště i Mojžíšova pramene: https://www.vratislavice.cz/

Někdo zprávy, zda bude i Rádlo?
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 13.1.2021 9:34
Foto jeste pred snehem
(Odpověď na dotaz uživatele Petra z 12.1.: Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 21:14
super, díky moc!! ;)..těším se!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 21:06
Už přišlo info od ops: https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/nad-ranem-vyjedou-rolby-na-trate-273cs.html
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 12.1.: Dobrý den, netušíte, zda se bude ráno upravovat z Bedřichova? Rolba údajně jela odpo/večer, tak zda je šance, že by upravili i ráno? Děkuji H.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 18:26
Koukni na Mapy.cz
Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 15:25
Na Smědavě -5 a silný vítr a sněžení.Včerejší stopy zmizely.
Jeli jsme po Promenádní na Mořinu a naštěstí v polovině trasy jsme potkali rolbu s Jizerky, která dělala perfektní stopy , tak jsme to na Mořině otočili a zpět po stejné trasy jsme si užívali úpravu.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 14:51
pro Petru: lávka z Orle na Jizerku, foceno z polské strany. Vypadá únosně :-)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 14:10
Ráno v 9 hodin parkoviště Bedřichov Central zaplněné tak z 1/4. Klasicky ze stadionu na Hřebínek - Tetřeví boudu - zpět na Točnu - Bílé Buky - Kristiánov a konec v Bedřichově. Hustě sněžilo, připadlo cca 5 - 8 cm, foukal fest vítr, takže někde nestopla, někde ok od běžkařů, moc to nejelo. Na bruslení patrně lepší. Jinak nádherná zima.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 13:25
Včera z Harrachova (Nový Svět - parking u biatlonového kolečka - zdarma!) podél potoka, doleva podél trati, kolem Tkacké Gory na Orle, lidí minimum, stopa z víkendu (moc nedržela). Pak horem kolem Pelikana, Cicha Rownia a nádherným sjezdem do Jakuszyc - zde již všude v čerstvých stopách a s běžným zalidněním. Potom podél trati zpátky, Zlatý Ručej, Harrachov. Z Harrachova na okruhy (cca 2 km) sněhu dost, ale velké kameny občas koukají... Jinak pouze občas kouká borůvčí, na A lyže v pohodě. Modrý vosk ideál.
Chata na Orle v provozu, sedí se i vevnitř, ale karty bohužel zřejmě neberou. Lidi hlavně okolo Jakuszyc, večer s čelovkou už prakticky nikdo. Vyražte, Skol!
Jakuszyce a okolí
Vloženo 12.1.2021 11:06
Vystoupit v Rudolfove,Ceska chalupa,bus c.18 ,nebo auto nechat tam,a kousek pesky lesem cca 30 min
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 10:57
Stopy parádní, upozorňuji jen na kamínky ve sjezdu k Protržené přehradě. Pochvala OPS! Zdá se, že nové vedení pochopilo, že úprava je třeba hodně brzy ráno a hlavně po víkendu. A super je, když o tom večer předem informuje. Myslím, že spousta z nás chápe, že se nemůže upravovat každý den, ale pondělí je zrovna dost důležité. Moc díky!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 9:04
Klasika z Mariánské hory na MH boudy, Knajpa, Protrženka a MH boudy zpátky. Luxusni stopa, vymrznuté, pár ohleduplých pěšáků... pohádka. Díky OPS za úpravu.
11:39
12:05
12:06
13:10
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 12.1.2021 8:58
Vcerejsi zprava z MěÚ rika, ze to upravili valcem a cekaji na novy snih. https://m.facebook.com/SmrzovskyLyzarskyBezeckyAreal

(Odpověď na dotaz uživatele Roman z 10.1.: Neví někdo jak je to s úpravou kolečka ve Smržovce?, předem díky za info)
Ještěd, Liberec, Jablonec a okolí
Vloženo 11.1.2021 22:23
Ahoj,pripojuji se,dnes bezvadne,po dlouhe dobe i za minulou sezonu nebyla v pondeli tak perfektni stopa.Bohuzel skoro nebylo slunicko,Honza na nej vyzral na Palicniku,jinak Hejnice,Frydlant a Nove Mesto,ja asi 10 minut kolem 14,30 na Kristianove.Pesaku podstatne ubylo,dvojice u Krasne Mari to ale pekne rozorala,jedno kolo ale opet z patku, pan se dvema pejsky na volno, samozrejme si hraji, stekaji a jsou nebezpecni, potkal jsem je ve sjezdu z Tocny na Hrebinek. Diskuze o ohleduplnosti je pekna, ale je videt, ze je zbytecna, zabere jedine represe, myslim, ze to spada pod Mestkou policii,at se take jeden den v tydnu projedou na bezkach po magistrale a par pokut vyberou.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 21:13
Dnes naprosto skvělé podmínky a skvěle upravené stopy. Velké pochvala a díky OPS :)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 21:06
Dnes podmínky výborné, konečně se může člověk odreagovat na perfektně upravených tratích, podle předpovědí ještě připadne a bude mrznout... Pro uživatele Ondra, neškodilo by si pročíst pravidla pohybu na magistrále, které vydala Jizerská o.p.s. Myslím že by té, podle Vás nesnášenlivosti, ubylo. Není to výmysl zdatnějších lyžařů, ale těch kteří se o magistrálu starají, dobře starají a ty pravidla jsou myslím dobrá pravidla, sloužící hlavně k bezpečnosti...
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 21:05
Reaguju na Mateje a parkovani na Sousi - kde se da parkovat mimo placene parkoviste pod hrazi? Loni, kdyz se konecne rozsirilo, skoncila soucasne moznost pakovani u Montaine, soucasne obec Sous bezduvodne zakazala parkovani pri tocne bus v obci, cca 400m zpet od placeneho parkingu (cca 15 mist, ale obcas bodly). Takze sice nove parkoviste, ale mist porad stejne malo... nebudou-li mista, budou lidi stat vsude jinde.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 19:24
Dnes kdo vyrazil na Paličník , tak si liboval.Po ránu dnes chladněji -10, ale od Předělu již slunce a azuro.Paličník byl opravdu veselý ale skoro bez lyžařů.Tratě perfektně upravené na Paličník ještě v poledne mažestr, jak je vidět i na fotkách.
Jen pro pěšáky, by mělo být více značek, aby nechodili do stop.
Připojím více fotek s pohledy na Frýdlatsko pro potěšení hlavně pro lyžaře, kteří nejsou ještě v důchodu a musí být v práci.
12:23
12:25
12:36
12:37
12:37
12:38
12:40
12:41
12:48
13:06

>> Zobrazit všechny fotky (celkem 10)

Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 18:16
Perfektně upravené stopy. Škoda, že v bufetu na Hřebínku ještě nejsou nálepky, kterými by člověk práci OPS mohl podpořit a odměnit. Skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 17:42
Dnes přejezd z Kořenova do Bedřichova.Po Knížecí, Kasárenská,Knajpě, Máří, Hřebínek.Všude špičkové, hluboké, vymrzlé stopy které odolávají celý den i bruslařům. Stopy byly včas nažehleny a ranní mráz je perfektně vytvrdil. Jsou tak připravený na i na úterý. Další úprava by stav spíše zhoršila. Velký dík OPS. Skol.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 17:08
Smědava-Paličník-Promenádní. Nádherně upravené, nádherné počasí.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 12:21
Ne, nemusíte dělat nic, pokud Váš pobyt v PL nepřesáhne 12 hodin.

Pokud by Váš pobyt přesáhl 12 hodin, máte se oficiálně nahlásit na hygienu a podstoupit karanténu + testování na vlastní náklady. Ve skutečnosti to nikdo nekontroluje.

Pozor - povinnost nosit roušku platí na veřejně přístupných místech. Stalo se nám na poloprázdném parkovišti před lyžařským areálem, že na nás přišli policajti / pozorovali nás chvíli a neměli jsme roušky + česká SPZ = jednoduchá kořist/, vyhrožovali pokutou 1000 Zł, naštěstí se dali ukecat.

(Odpověď na dotaz uživatele Antonín z 11.1.: Ještě jednou bych chtěl (pokud možno jednoznačnou, až polopatistickou) informaci na konkrétní otázku : Když pojedu zítra do Harrachova a přejdu na běžkách hranici a budu se po proběhnutí nějakého okruhu (asi tak 3 hodinového) vracet k nádraží Harrachov - budu muset podstoupit nějakou kontrolu typu testování na virus ? Díky za vyčerpávající odpověď. :-))
Jakuszyce a okolí
Vloženo 11.1.2021 12:00
Rychlovka s klukem Maliník-kanál-Pod přehradou-Závory-Za přehradou-Vládní-U Nové louky-Buk-Bedřichov.Na kanále stopa ujde,jinak bez problémů.Pěšáci,co jsme potkali se snažili jít mimo stopu,pěšáci versus lyže versus kolo (v lyžařské sezóně do Jizerek na kolo?),zase si musíme uvědomit,že magistrála vede většinou po turisticky začených cestách a zákaz pěšáků na turistické cesty v zimě není,taky se chtějí projít.Vždycky to je o ohleduplnosti a respektu.A co se týče ucpaného Béďova auty,lidi nebuďte líní a pohodlní,autobusy jezdí skoro kyvadlově a většinou poloprázdné.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 11:45
Ad dotaz na cestu ze Zavor ke Kubenkove chate a dal na Bilou kychyni - stopa od lyzaru, vydrene na podklad to neni ani v nejprudsim sjezdu. Podobne ze Zavor po Katerinske ceste. Od Elektrarny byla klasicka stopa od lidi o vikendu znicena bruslari, ale jet se da. Vasne ohledne chodcu nechapu a rozhodne nebudu nikoho prudit za to, ze se jde projit tam, kde zrovna jedu na lyzich. Bezkari nemaji pravo si Jizerky uzurpovat a pripadna uprava rolbou neznamena, ze by tam nikdo bez lyzi nemohl. Kdyz to tu ctu, tak se mi nekdy zda, ze snad jezdim lyzovat do jinych hor. Psi me na magistrale nikdy neohrozili. Kdyz je mijim, neni problem zpomalit stejne jako kdyz mijim treba rodinku s malymi detmi. Hrat si ve vikendovem provozu na magistrale na zavodnika je stupidita, ktera zde realne vytvari vetsinu nebezpecnych situaci. Ta nesnasenlivost ve zdejsi diskuzi, ktera je pak citit i ve stope, je zarazejici.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 9:45
Místo mostku Jizerka - Orle je provizorní lávka. Podle fotek vypadá použitelně. První jim vzala voda, tahle je nová.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 8:22
Mostek pod Bukovcem (Karlovský most) spojující Orle a Jizerku je dle dohledaných informací stržen. Nový má být postaven až pro léto 2021. Zdroj: https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/jizerske-hory-most-jizerka-orle-demolice.A200713_110251_liberec-zpravy_jape

(Odpověď na dotaz uživatele Ben z 10.1.: Skol, nejel jste o víkendu někdo z Harrachova (nádraží) směr Orle a přes mostek na Jizerku? Funguje mostek pod bukovcem?
dík za info BeB)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 11.1.2021 8:16
úplně bez problémů přejedete autem hranici, dojedete na jakošickou polanu, zaparkujete nakolmo ze silnice, dáte 15 zlotek nebo stovku parkingmajstrovi (nebo vjedete skrz závoru na parkoviště a zaplatíte kartou) a vyrazíte do stopy (na některých cestách do stop pro klasiku na krajnicích leze borůvčí, na skate bez problémů). žádnej pohraničník tam samopalem nemává. pěší selfíčkáři se tam motají jako obvykle, ale jako obvykle až na výjimky daleko nedojdou. úplní začátečníci s instruktorama jsou schopní úplně zablokovat prvních 200 metrů stop, ale to taky není žádná novinka.
samozřejmě kdo nepřijede před půl desátou, ten bude parkovat problematicky, a kdo bude chtít v poledne odjet z parkoviště, ten bude možná vyhrkávat v tom zmatku hodinu.
Jakuszyce a okolí
Vloženo 11.1.2021 2:04
Od elektrárny (Rudolfov, elektrárna) se dá krásně jet. K poslednímu baráku posypáno štěrkem (cca 300 m, pár aut se vejde i tam), pak vyšlapáno od lyžařů (tvrdé), takže ani nevadí, že tam chodí pěší. Na klasiku pohoda, na skate úzké. Z křižovatky Pod přehradou lze v pohodě bruslit (vlevo i vpravo), přes hráz nevím. Z Maliníku to bude určitě o.k., kolem Vládní vše tvrdé uježděné, na skate super, na klasiku dobré. Kanál jsem jen křížil (navíc byla tma), byl od lyžařů určitě projetý. Prošlápnuté byly i cesty od Závor směrem ke Kuběnkově chatě, stejně tak z Bílé kuchyně. Tím směrem jsem ale nejel. Elektrárna - Hřebínek - Kneipa - Rozmezí a přes Šámalku zpět, 17 - 20:30, vycházkově, krása.
Neví někdo, zda lze vyrazit z Oldřichova (Na Pilách)?

(Odpověď na dotaz uživatele ldck aie z 10.1.: Ahoj, nevíte, jak to vypadá z Maliníku? Je na Kanálu stopa od lyžníků? Je Vládní proplužená až "na kost"?
Dá se přejet (přejít) přes hráz přehrady?
Jaká je cesta k elektrárně?
Jak asi vypadá cesta z Bílé kuchyně ke Kuběnkově chatě a pak na Závory?

Děkuji)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 22:10
Dnes 15:30 - 18:00 skate Jizerka - Smedava pres Bunkr - Knajpa - Cihadla - Protrzenka - zpatky po Kasarenske Knajpa - Smedava - Predel kolecko - Jizerka spodem pres silnici. Nekde mekci (Predel, zespoda od Protrzenky na Kasarenskou). Ve stoupani k Bunkru jeste trci par kamenu, jak dolu jezdi turisti pluhem. Ad pesi - par jsme jich potkali. Vrchol byli bobari ve sjezdu na Smedavu, ktery na tebe krici, at jim uhnes! Psi bez voditka, ktery navic neposlouchaj a behaj za bezkarema. Fakt to chce ty cedule - oni proste nechodi na bezkarske portaly! Anebo zpoplatnit a postavit na nastupni mista kontrolory - jako v Rakousku!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 22:00
Parkovali jsme v Hraběticích. Na základě sobotních zpráv o narvaném Bedřichově jsme vyjeli brzo a dorazili jsme v 7:20. Parkoviště v Hraběticích bylo prázdné (byli jsme 11. auto). Bedřichov v tu dobu hlásil už jen 60 volných míst jak na centrálu, tak na Maliníku. Trasa Královka, kolem Prezidentské, U Buku, Bedřichovskýá přehrada - chtěli jsme po hrázi. ale ta je neprůchodná! Objeli jsme přehradu Kanál, Poutní stezka, Závory, Gregorův kříž, Hřebínek, Točna, Kristiánov, hráz Josefodolské přehrady, Hrabětice. Povětšinou jsme potkávali jen málo lidí (kromě cesty, která vede z Bedřichova na Hřebínek, ale ani tam to také nebylo nijak dramtické). Stopy zapadané čerstvým sněhem, takže většinou jen mělké. Ale jinak super podmínky.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 21:41
No o nicem nevim,jezdim trasy co znam jako pesi a jinak mapy.cz jsou super na ukazani delky trasy a jaky je vyskovy rozdil...nevim zda Ti to pomuze.nebo mozna nejaka diskuze nekde bude
(Odpověď na dotaz uživatele Niki z 9.1.: Dobry den, kde bych nasla mapu/seznam tras podle obtiznosti? Dekuji)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 21:11
Byli jsme tam dnes kolem 15:30 a na skate úplná paráda👍
(Odpověď na dotaz uživatele Dana z 10.1.: Mohu se zeptat zda jste jel nekdo malinik-vladni-za prehradou skate??da se to nebo je to o nicem?
Diky)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 21:05
Se sněžnicema je to myslím v pohodě pakliže neděláte hluboké stopy, třeba trasy kolem Paličníku, Předělu jsou ještě dost měkké. Občas sněžnice potkám a normálně se i pozdravíme, nebylo po jejich stopách ani památky. Vyplatí se vyčkat až budou dané trasy tvrdší. Dnes jsem bohužel potkal bezohlednou tlupu dělajíc hluboké stopy po celé cestě někde pod Paličníkem - takhle tedy ne.

(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 10.1.: Zdravím, včera jsem byli s přítelem na Smrku a dále jame měli naplánovanou cestu, plánovali jsme ji i pomocí běžkařských map, abychom se právě případně těmto místům vyhnuli, bohužel jak jsme zjistili nejsou úplně aktuální 😕. Jelikož jsme nevěděli jak to s pohybem je a nechtěli jsme ničit něčí práci a vrátili jsme se původní cestou, což nám trochu zkazilo výlet.

Proto by nás zajímalo, pokud má člověk sněžnice, lze se na těchto trasách pohybovat (pokud je to nutné a nejde úsek nikudy obejít) abychom neničili upravenou trasu šlápotami? 🤔 děkuji za případné objasnění této problematiky 😊)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 20:50
Je tu možnost - sjet pod Bukovcem až do Martinského údolí, tam vlevo přejít nově zrekonstruovanej most směrem ke sjezdovce, ale jít rovně a vlevo esíčkem nahoru, cyklotrasou 3020 přes Údolí naděje, cesta stoupá pak podél kolejí, vyjdete na Harrachovském nádraží, přejít koleje a po zelené směrem na okruh Kozích hřbetů. Nevím jak je to s úpravou do Martinského údolí, pokud je upraveno tak je to pohodička, přes Údolí naděje se běžně neupravuje, ale pokud je dostatek sněhu dalo by se to vyjet, cesta je dost široká a je to pozvolný kopec v lese.
(Odpověď na dotaz uživatele Ondřej z 10.1.: Ahoj, nevíte někdo, zda se dá nějakým způsobem přejet Jizera, když je mostek pod Bukovcem zbouranej?)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 20:32
dnes po magistrále nad Souší a na Smědavu, krásné svezení, čerstvý sníh, paráda
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 20:07
Zdravím, pravidla jsou např. zde: https://www.jizerskaops.cz/magistrala/pravidla-pohybu/

Stačí trochu hledat ...

(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 10.1.: Dobry vecer, prosím Vás zajímalo by mě jak je to s pravidly pro bezkarske trasy? Dnes jsme byli na pěším výletě a byli jsme překvapeni - všichni neznalci, ze jsou trasy nepřístupné? Dekuji a tímto se omlouvam.)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 19:51
Kontrola na místě - žádný problém. Klasika pro turisty - pokud nemusíte kroužit jen po upravených okruzích, tak pohádka, i bez lidí. Snad bude jen lépe !
Jakuszyce a okolí
Vloženo 10.1.2021 19:51
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 9.1.: Dá se jet klasikou úsek ze Souš-Darré na Jezdecká cesta? Děkuji)
Je to celé upravené i na klasiku, takže dá.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 19:44
Rad ctu prispevky, vsem diky
Jezdim v Jizerkach 30 let
Maly kviz
Vracite se z Magistraly na Hrabetice, rozcesti pod Presidenstkou, smer Jablonecka, je to docela sjezd, nozky po 50 km bolej a vidite dva mlade parecky chodce, kracejici pres cestu smer Jablonecka
Co udelate?
Rikal sem si, zakricim, “lyzar vpravo” a dvojice vlevo v soku skoci vpravo a dvojice vpravo skoci doleva, cili situace vlastne nezmenena, svete div se, presne to se stalo, jelikoz sem jel v sirokem pluhu, ubrzdil sem napohodu, ale jet “normalne”, je zle
Samozrejme, zdravi a opatrnost na prvnim miste, ale kdyz se vam to stane 10x za den, to uz normalni neni
Bohuzel se to nelepsi
O psech radeji nemluvim, take se mi stalo pri sjezdu ze Zdarku, nechapu
Paklize bude mit nekdo energii iniciovat nejakou osvetni akci, rad prispeju finance
Jinak se snehem i pres drinu na Rozmezi parada, za upravu trati dekuji
A pocasi bude prat
Skol
Tomas
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 19:43
Po zhlédnutí včerejšího TV zpravodajství jsme dnes auto nechali na krytém parkovišti v liberecké Galerii Plaza (o víkendu parkování zdarma). Odsud je to 5 minut pěšky na zastávku Poliklinika, odkud jezdí každou půlhodinu autobus do Bedřichova. Za čtvrt hodiny jste na Maliníku.

Množství lidí na celé trase (Maliník - Bílá Kuchyně - Hřebínek - Čihadla - Knajpa - Kristiánov - Nová louka - Stadion) přiměřené. Sníh tvrší a na něm čerstvá měkčí vrstva. Stopy většinou sjízdné.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 19:31
Ahoj, mám prosbu pro všechny kteří parkují na souši. Pokud jsou horní 2 placená parkoviště plná(pod přehradou a montanie), jsou v záloze ještě 2 parkoviště cca 200m po odbočce na novinu. Nelze parkovat na křižovatkách, v zakazech vjezdu, na silnici, není normální parkovat někomu na pozemku a lepit auta lidem na ploty. Nelze parkovat na loukách a nelze parkovat na vjezdech do lesa. Někteří jedinci zablokovali vjezd pluhu do čističky že všech stran. Chápu že všichni chtěj na lyže nebo výlet ale používejte hlavu a berte ohled i na ty hory. Nejsou nafukovací a všichni se tam prostě nevejdou. Díky a skol
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 10.1.2021 19:29
Dotaz na OPS ohledně úpravy. Proč se neupravují stopy Maliník, Vládní Pod přehradou a dále U Závor? Sněhu je tam dost.....
Věřím, že odpovědi se dočkám.

Děkuji
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 19:17
připojuji se k nápadu s cedulemi, hlavně zdůraznit chodcům hned na začátku v místě nástupu do stop kde se mohou a kde nemohou pohybovat. Byl jsem svědkem konfliktu lyžaře vs. chodci. Z úrovně komunikace chodců plyne, že obrázková varianta bude ideální. Myslím, že výběr příspěvků má OPS zmáknutý, tak by to neměl být problém, rád přispěji.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Dotaz Vloženo 10.1.2021 19:03
Dotaz na OPS ohledně úpravy. Proč se neupravují stopy Pod přehradou a dále U Závor? Sněhu je tam dost.....
Zodpovědět Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 18:41
Je zjevné, že kdo si chce na běžkách dobře zasportovat v době korony ( anebo v top seazon jiných let) tak prostě vyrazí po setmění s čelovkou. To pak je paráda. Lidí je málo a ze sta procent to jsou zkušení jezdci , kteří vědí jak se chovat, nikde žádní psi ani pěšáci a i ta atmosféra je díky tomu taková lepší. Protože jsem kluk z města a to ještě z toho hlavního, tak jsem v jizerkách jel v pátek večer a v sobotu jsem byl v krušných horách na západě a dnes na východě. Lidí podstatně méně. Tak to jen taková inspirace pro ostatní pražáky , aby ulevili Jizerkám :) Skol a sníh v duši!
Ps: Děkuji ops za její práci a za tento web, ze kterého může člověk ziistit, jak je kde upraveno a jak to jezdí!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 18:08
Super strojová úprava to není, asi to někdy rolba projela, těžko říct. Dost mi to připomnělo dobu tak 15-20 lety zpátky, kdy tohle byl celkem standard pro upravené běžecké tratě , aspoň co si z dětství pamatuji. Ale sněhu dost a tam kde je to třeba je i stopa, akorát od Bosny směr Hromovka je to umydlené a ve sjezdu od Hvězdy k Vystrkovu sem tam vykukuje šutr, ale to je tam celkem klasika, když není moc sněhu. Celkově pěkné běžkování, odpoledne málo lidí.
Hranice Jizerských hor a Krkonoš
Vloženo 10.1.2021 14:54
Vzkaz pro OPS - bylo by možno na hlavní nástupní místa a největší "křižovatky" nainstalovat informační tabule (ideálně částečně obrázkové, protože číst se nikomu moc nechce), jak se chovat na tratích? Většina lidi podle mě ví, ale když někdo jde na běžky dvakrát za rok a jinak ho to nebere, tak ten prostě neví. Když to tady čtu, tak je to každý rok stejné .. kdo má přednost ve stopě, nezabrat ve stoupání celou šíři tratě, při pauzičce nestát ve stopě nebo uprostřed apod.
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 14:24
Dnes to bylo podobně jako v předchozích dnech skvělé. Na trase Souš - kiosek - Předěl - Smědava - Souš na tvrdším podkladu pár centimetrů nového sněhu, na bruslení výborné. Okolo Předělu měkčí podklad, každopádně radost lyžovat. Parkování na souši okolo půl osmé OK. Ad pěší a pejsci ve stopě - taky mě to nebaví, ale v zemi, kde na pravidla kašle kdekdo včetně prezidenta a premiéra, se nelze divit. Ohleduplně upozornit nic nepokazí. Co na to OPS jako provozovatel běžeckých tratí?
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 14:01
Super ježdění, jen mi připadlo, že se nedomluvili rolbaři - mezi Čihadly a odbočkou na MarHoru oraniště, ale Čihadla - Knajpa vrchem perfektní.
Jinak - několik pejskařů jsme slušně upozornili, že psi nemají na magistrále co dělat. Zajímavé odpovědi: "co ti je do toho" / "já vím, ale je to jen kousek" (pozn: u Bunkru) / "psi nejsou ve stopě, ale mezi stopami".
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 12:45
Navazuji na zprávu Honzy se stejnou zkušeností z pátku, kdy těsně přede mnou se zastavil člověk, protože se mu jeho pes zamotal do vodítka. Byl velmi překvapený, když jsem mu říkal, že pes tam nemá co dělat. Myslím, že ti lidé si žádná pravidla číst nebudou. Tedy pokud chceme nějaká pravidla pohybu ve stopě udržovat, je asi potřeba to stále těm lidem říkat, jak by se měli chovat a ne to jen přehlížet. Užijte si stopu bez kolizí!!!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 11:16
Nechci vypadat, že si na něco stěžuji, ale když potkáte ve sjezdu z Točny na Hřebínek 2 psy na volno ve stopě, tak to opravdu není zážitek, který bych si chtěl zopakovat ☹. Opravdu je nutné takto ohrožovat zdraví ostatních? Přemýšlím jestli je to totální ignorance základních pravidel a slušnosti anebo jenom hloupost některých z nás. Skol! (jinak 5 cm nového, ráno husté sněžení, ale i tak bezva svezení – hlavně že je sníh 😊)
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 11:07
Jedna technická. Včera a dnes uzavřený Bedřichov z důvodu naplnění parkovacích kapacit, což se vzhledem k počasí dalo předpokládat. Možná někteří bohužel spoléhali na informace z webu. Ze stránek Jizerské o.p.s. se dá naplněnost parkovišť "zjistit". https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/kamery/ a dále proklik u jednotlivých parkovišť. Podle těchto informací je nyní - v 10:50 - centrál kapacita 200 - volno 53, Maliník kapacita 150 - volno 30. Včera, kdy jsem chtěl vyrazit a četl jsem zoufalé komentáře lidí z kolony z Liberce byly informace obdobné. Naštěstí jsem jim nevěřil, jel na Souš, ve 14 hodin se tam už dalo zaparkovat a užil krásných 35 km. Skol!
Bedřichov a Jizerská magistrála
Vloženo 10.1.2021 7:51
Cesta z Jablonce do Bedřichova je již nyní uzavřena.
Bedřichov a Jizerská magistrála

Zobrazit i starší z této sezóny

O oblasti

Rozlohou sice nevelké, ale lyžaři hodně vyhledávané – to jsou Jizerské hory. Jen málokteré hory mají tak hustou síť upravovaných běžkařských tras, jako Jizerky. Není to jen Jizerská magistrála, nejrozsáhlejší a nejznámější oblast v Jizerkách s hlavním nástupním místem v Bedřichově, ale i další méně známá a přesto velmi pěkná místa. Užitečnou pomůckou je mapa aktuálně upravených tratí v Jizerských horách na Skimapě.

Členění oblasti Jizerské hory