Koblihson – profil lyžaře

Registrován od 20.2.2021, vložil celkem 14 zpráv.

Vložené zprávy

Vloženo 22.1.2024 9:34
Běžky ze Strážného na Pláň, Klínové boudy, chalupa Na Rozcestí, Výrovka, Luční bouda a zpět na Výrovku, chalupa Na Rozcestí a odtud dlouhý sjezd na parkoviště pod Strážným. Pak pěšky po silnici do Strážného. Skvělé podmínky. Dopoledne azuro, odpoledne přišly mraky. Cesta z Výrovky na Luční boudu je pro běžky dost nepříjemná - prudké stoupání, nahoře pak vyfoukaný sníh na ledový podklad.
10:41
11:24
11:33
11:55

» Zobrazit GPX záznam trasy a polohu fotek na mapě

Východní Krkonoše - od Špindlu po Janské Lázně
Vloženo 8.4.2023 19:08
Dnes jsem udělal tečku za zimní sezónou. Dopoledne jsem dal sjezdovky na Černé hoře, odpoledne jsem vyjel kabinkou na Černou horu s běžkama. Běžel jsem částečně po malém okruhu, dále na rozcestí Pod Kolínskou boudou, Václavák, dál po velkém okruhu k místu, kde protíná sjezdovky. Dál již není sníh. Pak zpět, k vysílači a k lanovce. Celkem 12 km. Části trasy byly se stopama, části rozšlapané a špinavé beze stop, jen pár míst se přenášelo. Odpolede bylo nad nulou i na vrcholu, takže sníh byl mokrý, místy dost rozbředlý. Ale na to, že je duben, tak jsem si to užil.

Východní Krkonoše - od Špindlu po Janské Lázně
Vloženo 12.3.2023 23:59
Dnes jsem vyrazil na běžky do Harrachova. Podél Mumlavy ke Krakonošově snídani a dále na Voseckou boudu. Super úprava stop, lyžařů jsem potkal minimum. Bylo nádherné slunečné počasí, tak jsem se rozhodl, že budu pokračovat dál. Vyběhl jsem na hranici s Polskem a kolem Tvarožníku, České budky k prameni Labe. Zde byla cesta prošláplá jen od lyžařů. Na hranici s Polskem bylo hodně Poláků pěšky. Cesta byla celkem fajn, občas byla místa vyfoukaná, až na menší ledové plotny. Na kratší úsek jsem raději sundal i běžky. Pokračoval jsem k Labské boudě. Odtud byla cesta projetá rolbou kvůli zásobování. Jel jsem na Harrachovy kameny a k mohyle na Vrbatově návrší. V nádherném počasí byly nádherné výhledy. Poté jsem sjel zpět na Labskou louku, k Vosecké boudě a Terexem zpět do Harrachova.

Západní Krkonoše - Harrachov, Rokytnice
Vloženo 3.3.2023 21:22
Parkovali jsme na "parkovišti autobusů" na Kvildě. Odtud jsme běželi po Šumavské magistrále k prameni Vltatvy, odtud dále na Černou horu, Černohorská nádrž, Filipova Huť a přes Březovou horu zpět do Kvildy.
Z Kvildy první 2 km přes louku až ke vstupu do lesa velmi špatné podmínky. Často tráva, sníh na ostrém slunci tekl. Od vstupu do lesa zlepšení. Čím se stoupalo výše, tím se podmínky podstatně zlepšovaly. Až do Filipovy Hutě pak dobré podmínky. V lesích byly úseky, kde bylo ve stopách hodně bordelu ze stromů. Na sluníčku to sice moc nejelo, ale ve stínu v lese byly stopy umrzlé a jely dobře. Přes Filipovu Huť jsme šli pěšky a od Korýtka jsme jeli přes Březovou horu - zde velmi špatné - stopy jen vyšláplé od lidí a dost rozbité, často hlína a dost špíny. Celkově na to, jaké teď panují podmínky, dobré svezení.

Centrální Šumava - Zadov, Kvilda
Vloženo 28.2.2023 23:08
Kolem Lipna není dostatek sněhu na běžky, tak jsme vyrazili nad Lipno na hranici s Rakouskem do Schönebenu. Je tam upravený okruh a dobré podmínky.
Lipno
Vloženo 22.1.2023 20:10
Konečně po více než měsíci opět na běžkách. Dnes z Jizerky po Promenádní na Knajpu, sjezd na Smědavu, odtud k Černé Smědé (zde bez strojové úpravy), po Knížecí zpět na Jizerku. Čerstvý sníh moc rychle nejel, ale i tak to bylo super svezení.

Vloženo 18.12.2022 15:26
Od pěšího mostu v Čelákovicích přes Labe k železničnímu mostu, ke sv. Václavovi, podél tratě k přejezdu na Byšičky a zpět k sv. Václavovi a přes Grádo k mostu. Na většině trasy ujetá cesta od aut, tak se jelo skvěle. Kolikrát za desetiletí se poštěstí, aby se tu dalo běžkovat?
Střední Čechy
Vloženo 3.4.2022 22:06
Dnes trasa Souš - Knajpa - Kristiánov - Točna - Knajpa - Knížecí - Souš. Na parkovišti v 10:15 ještě dost míst volných. Super podmínky. Celý den poletoval sníh. Přenáší se kolem rozcestí v Kristiánově, kde je již jen asfalt a pak mezi Točnou a Krásnou Máří, kde se několikrát střídá asfalt se sněhem. Lyže jsem tam sundaval snad 10x, ale nevadí. Parádní svezení.
Vloženo 2.4.2022 19:14
Trasa ze Smědavy po Promenádní na Mořinu, dále přes Jizerku k bunkru na Knížecí zpět na Smědavu. Poté "osmička" na Předělu a Paličníku. Super podmínky a počasí jako v lednu. Rolba jezdila postupně až dopoledne,zvolili jsme cestu tak, abychom jeli co nejvíce po čerstvě upravených trasách. Upravené stopy jely krásně. Z "osmičky "byl upravený jen kus cesty na Předěl, ale i po neupravených cestách se jelo dobře. Jediné místo, kde se musí přenášet, je cca 500 m na vrcholu Paličníku.
Vloženo 23.2.2022 23:07
Trasa z Perninku, Mezilesí, U Červené jámy, Mrtvý rybník, pak zpět Bludná a Černou cestou do Perninku. Cesta hodně volnou krajinou na přímém slunci, takže rozteklý sníh, rozježděné stopy. Když se zajelo do lesa, tak stopy dobré, umrzlé. Krásné počasí a nádherná krajina.
Západní Krušné hory
Vloženo 14.2.2022 16:21
12.2. Ideální počasí - azuro a pod nulou. Jeli jsme trasu z Harrachova kolem Mumlavy na Krakonošovu snídani, pak Kládovou cestou na Ručičky a na Dvoračky. Zde jsme si dali výborný oběd a vrátili jsme se zpět na Ručičky a Krakonošovou cestou jsme sjeli na Rýžoviště. Od Mumlavského vodopádu až na Ručičky byla super upravená stopa. Od Ručiček na Dvoračky to bylo trápení - úzké, rozdupané a hodně lidí. Navíc při přejezdu křižování vleku poma cestou zpět jsem čekal na vhodný okamžik přejetí mezi lyžaři a nevšiml jsem si, že stojím v dráze pomy zeshora. Trefila mě přímo mezi oči do nosu, krve ze mě bylo jak z vola a nos zlomený. Dojel jsem sice nakonec po svých, ale v nemocnici mi nos museli rovnat, to byl teprve zážitek... Takže na tuto cestu do smrti nezapomenu!
Západní Krkonoše - Harrachov, Rokytnice
Vloženo 9.2.2022 12:04
8.2. Trasa z Bedřichova na Hřebínek, Točna, Knajpa, Kristiánov, Bedřichov. Skvělý sníh i stopy. Občas mrholilo. Skvělé svezení.
Vloženo 22.1.2022 22:55
Parkování na Maliníku - v 8:30 jsme chytli jedno z posledních míst, central byl už plný. Klasikou z Maliníku Kanálem, Závory, Olivetská hora, Hřebínek, Nová louka a Vládní zpět na Maliník. Super podmínky.
Vloženo 17.4.2021 18:48
Trasa z Bedřichova - Hřebínek - Točna - Kristiánov - Bedřichov. Super podmínky. Sněhu spousta, nahoře mezi Točnou a Kristiánovem to ukazuje 110 cm. Občerstvení na Hřebínku bylo zavřené. Cestu jsme zakončili 5 km okruhem v Bedřichově, kde je jediné místo, kde jsou strojové stopy. Na půlku dubna to je bomba!
11:13
12:10

» Zobrazit polohy fotek na mapě