Rozlohou sice nevelké, ale lyžaři hodně vyhledávané – to jsou Jizerské hory. Jen málokteré hory mají tak hustou síť upravovaných běžkařských tras, jako Jizerky. Není to jen Jizerská magistrála, nejrozsáhlejší a nejznámější oblast v Jizerkách s hlavním nástupním místem v Bedřichově, ale i další méně známá a přesto velmi pěkná…
Členění oblasti Jizerské hory
Dnes
Vloženo 17.1.2021 13:08
Rano minus 7 a oblacnost, lidi relativne akorat. Trat jizer.magistraly a elektrarenske cesty kolem bedrichovske prehrady a pak k Maliniku slusne upravena. V Bedrichove se dalo velmi dobre parkovat.
Dnes
Vloženo 17.1.2021 11:07
Dnes ráno po 8hodině to samé jako včera. Všechny tratě perfektně upraveny.
Pěnčínské běžecké tratě - dnes ráno upraveno rolbou v pátečním rozsahu. Alšovice -Čížkovice - Krásná - Maršovice- Mapy v předcházejícím příspěvku
Kořenov - Martinské údolí - Jizerka - Kiosek - Předěl - Nové Město pod Smrkem klasicky. Hlavně úvod údolím a sjezd do Nového Města kouzelné. Celou dobu fest sněžilo, stopa zapadaná, ale v těchto podmínkách vůbec nevadilo.
Vesec - spousta sněhu, spousta lidí. Hezky najeté okruhy.
Včera
Vloženo 16.1.2021 20:37
Dnes po ránu paní v modré bundě svištěla dolů po Kasárenské tažená docela statným psem, určitě 25 km/h. Sotva jsem stačil skočit ke kraji, druhý pes bez vodítka kolem mě jen proletěl. Co bude příště, kompletní psí spřežení?
Včera
Vloženo 16.1.2021 20:23
Nástup ráno v 8hodin pod Pašerákem. Začátek jízdy hned za rolbou. Kolem Štěpánky vše upraveno. Hezké svezení. Díky rolbařům.
Dotaz
Vloženo 16.1.2021 19:53
Nešlo by prosím upravit Vysoký hřeben? Děkuji předem za odpověď.
R
R
Včera
Vloženo 16.1.2021 19:27
skol! V sobotu z Harrachova (nádraží 8,50) směr Orle. Od nádra nahoru vyšlapaná tvrdá pěšina, po 400 m skvělý manšestr a dvě stopy. Do Orle luxus + málo lidí. Z Orle směr "lávka pod Bukovcem" obloukem (ne přímo kolem Granečníku) - neupraveno, stěží prošlapáno, na klasiku v pohodě, skejťáci max na soupaž, cesta bez kamenů a ledu, bezpečné. Lávka v pohodě schůdná i na lyžích. Dále až na Jizerku neupraveno, takže šlapačka v 15 cm nového prachu. Ale zase naprostý klid a samota. Dál přes Jizerku, Kiosk, Kasárenskou, Knajpu, Máří do Bedřichova. Lyžníků relativně málo, luxusní podmínka pro klasiku. Modý extra držel parádně.
Včera
Vloženo 16.1.2021 18:49
Dnes na klasičkách, byla by škoda za takových super podmínek bruslit, kolik je jich za zimu, z Maliníku po kanále, děkuji OPS za projetou stopu, škoda, že do ní najíždějí i bruslaři, kolem přehrady k Závorám, pak netknutou zasněženou přírodou ke Kuběnkově chatě a na Bílou Kuchyni, byla to trochu prošlapávačka, ale zato bez lidí, přimlouvám se, pokud by to OPS v budoucnu stíhala i za úpravu tohoto úseku, stojí za to, a pak klasika Hřebínek a z točny po panelovce na Kristiánov, Novou Louku, Maliník a z něho po lyžích až do Liberce před dům. Ani si nepamatuji, kdy se takto bez problému dalo sjet, prostě super. Když jsem sjížděla z Maliníku na Č. Chalupu dalo se jet ještě v levé, rolbou upravené stopě a pěkně to frčelo a nebylo nutné si ani přibrzďovat. OPS, ale hlavně klukům na rolbách moc děkuji, a věřím, že nám budou v úpravě stop nakloněni po celou zimu až do jara.
Včera
Vloženo 16.1.2021 16:12
Klasikou z Bedřichova na Šámalku, z rozcestí pod Kristiánovem kolem Josefodolské přehrady přes Jabloneckou chatu zpět do Bedřichova. Všude krásná stopa od rolby, prašan a málo lidí.
Včera
Vloženo 16.1.2021 14:37
Dnes při návratu z Bedřichova dojezd na běžkách až k Lesnimu koupalištii😉 Tolik sněhu už dlouho nebylo😂. Je to sjízdné úplně bez problémů, bez kamení a větví.
15.1.
Vloženo 16.1.2021 16:23
Bomba. Doporučuji.Všude milion sněhu.
(Odpověď na dotaz uživatele Daniel z 16.1.: Ahoj, nevíte jak vypadá cesta z maliníku,jsou udělaný stopy,jezdím na Souš a chci udělat změnu,díky za odpověď,skol)
(Odpověď na dotaz uživatele Daniel z 16.1.: Ahoj, nevíte jak vypadá cesta z maliníku,jsou udělaný stopy,jezdím na Souš a chci udělat změnu,díky za odpověď,skol)
Pro ilustraci připojuji včerejší foto lávky přes Jizeru mezi Jizerkou a Orle. Teď v prašanu to lze přejít v pohodě. Až to zmrzne a zledovatí, tak to bude pouze pro odvážné. Jinak v prostoru mezi Orle a Jakuszycemi bylo vše upraveno. Na pátek bylo překvapivě hodně lidí, asi tak na úrovni Bedřichova.
15.1.
Vloženo 16.1.2021 11:39
V pátek upravené nebylo, uvidíme dneska.
(Odpověď na dotaz uživatele Marek Neduchal z 15.1.: Zdravím, neví někdo, jak vypadá úprava kolem Štěpánky? Díky.)
(Odpověď na dotaz uživatele Marek Neduchal z 15.1.: Zdravím, neví někdo, jak vypadá úprava kolem Štěpánky? Díky.)
15.1.
Vloženo 16.1.2021 8:18
Zdravím Lukáš. Pokiaľ to bolo mierené takto, potom 100% súhlasím, Lesy vzali Benecko kde sa behávala Jilemnická 50 napr. V Krkonošiach nie je jeden poriadny 25 km úsek. Je to o peniazoch, ale dajú sa zohnať. Pre info: Štrbské pleso dostalo od EÚ ratrak (rolbu) tak vzorne upravujú 5 km okruh lebo vraj ďalej zafúka stopu. Ked som bola na ZŠ a gympli, existovala 7,5km; 15km. Ale to asi vtedy v Tatrách nefúkalo. Lenže chyba je aj na strane nás bežkárov. Veľky problém zaplatiť vstupné na trať! Pritom nafta a ratrak niečo stoja a aj tí ľudia. LB je naozaj široko ďaleko top. Vážim si to. Musíme sa posúvať, v tom s Vámi plne súhlasím!
Bežecké tratě Alšovice - Čížkovice - Krásná - Maršovice, upraveno cca 12 km tratí rolbou na skate a klasiku. Parkování Skuhrov u Kříže - cca 15 - 20 aut, Alšovice cca 5 aut. Více informací na www.bezecke-trate-huntirov.webnode.cz
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2241359&y=50.6809871&z=15&cat=aktivity&mid=6001e83eeceea794f9bbd1d2
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2292743&y=50.6812125&z=15&cat=aktivity&mid=6001fd70eceea794f9bbd72b
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2241359&y=50.6809871&z=15&cat=aktivity&mid=6001e83eeceea794f9bbd1d2
https://mapy.cz/zakladni?moje-mapy&x=15.2292743&y=50.6812125&z=15&cat=aktivity&mid=6001fd70eceea794f9bbd72b
15.1.
Vloženo 15.1.2021 22:58
Tatiana: přesně tak, podnět a námět na zlepšení stávajícího info systému úprav, který je vážně vlastně nepoužitelný. Co se týče četnosti úprav, nesrovnávám, jen říkám že se upravuje málo na to jak krátkou zimu máme a každý rok se úprava podřizuje Lesům (v tom takzvaně ultra běžkařském ráji Lbc kraje a jeho městech sportu). Samozřejmě pokud bychom se trochu přiblížili tomu co je v NO, bylo by to pěkné. Vždyť se podívejte kolik km tu máme proti nim. Na skisporet je jen část co skutečně upravují. Zde ale zbytečná diskuze, věřím v lepší zítřky a inovaci :) a přeji všem pěkné km na trati!
15.1.
Vloženo 15.1.2021 21:25
Odpoveď Lukášovi z 20:59h. Nemôžete porovnať Nórsko a ešte top stredisko Sjusjøen! Norsko je bežecká business class. Určite inšpirácia ale ja by som si to úplne netrúfla porovnať. Medzi Oslo a Asker čo je 20 km po dialnici je 8 máp na každej 100km tratí z toho na každej 10 km osvetlených. Bymarka v Trondheime ma 15km osvetlenej trati, nečudo že je to mekka. Sjusjøen upravujú čo 3 hodiny práve sa odtiaľ vrátila Therese Johaug. Tam idú iné prachy! Skol! Ale chápem, podnet!
15.1.
Vloženo 15.1.2021 21:09
Dobrý večer. Veľmi si vážim Jizerske OPS a Bedrichov je určite naj stredisko v Strednej Európe ani Ramsau sa nechyta, o SK ani nehovorím. Dnes som nastupila na stopu 11:20 po dlhej dobe na pretekárksch lyžiach, vosk VR40. Držal ale stopa zapadávala a naviac ako snežilo, bola hrubá vrstva na skate a samozrejme neštýloví skatetári alias tlačiči kapusty klasickú stopu veľmi ničili. Naviac, nikdy sa mi nestalo a to behám skoro 3-5x do mesiaca v Bedřichove že by sa mi tak borila pravá palica do snehu hlavne v úseku Čihadla smer Krásná Máři. Nie su stopy urobené príliš po okraji? Skrátka dnes suveréjne najpomalší čas, veľmi ťažke podmienky, stopy vobec neboli vyrýsované. Dnes drina. Chce to malinko hlbši zárez a trochu naužšie ale inak ste super. Dík.
15.1.
Vloženo 15.1.2021 20:59
Nahoře by byly výborné podmínky na lyžování, bohužel rolby upravují pouze páteřní trasy a tím je potenciál aktuálně napadaného sněhu z velké části nevyužit :( a hodně lidí na jednom místě. Jestli to je "ne/dohodami" s Lesy, nebo nedostatkem zdrojů ví čert. Spousta lidí včetně mě tápe kdy bylo co upraveno. Kupříkladu Jablonec kolečko upravené, aktualizace skimapa.cz ukazuje 02/2020. Hlavní trasy Jizerek s informací kdy co bylo upraveno od jednoho dne výše - v dnešní době dostupnosti GPS a trasování by to šlo snad na hodiny, nebo se mýlím? Za mě osobně by to chtělo trochu systém oživit a upravovat více a častěji - zimy jsou krátké. Trocha inspirace: https://skisporet.no/setView/61.1602336/10.7007349/14.27/norges_grunnkart .Skol!
Dotaz
Vloženo 15.1.2021 18:52
Dobrý den, chci se prosím zeptat, zda vyjedou zítra rolby upravit stopu z Pekla na Knajpu? Děkuju za odpověď.
Petr C.
Petr C.
15.1.
Vloženo 15.1.2021 17:13
Rolbař ve Vesci asi trochu víc tlačil. Místy se úprava stop změnila v jarní orbu. Na většině tras zřejmě jen jedna stopa, občas dvě těsně vedle sebe, velký prostor pro bruslaře. Ve sjezdech myslím nebezpečné. Celkem slušně zabitý potenciál víkendového vyžití mimo Bedřichov. Předloňská úprava byla v pořádku, letos lze jen kroutit hlavou. Na stadionu sněhu dost, jinde na kameňačky, na návětrných stranách místy doslova hlína. Prezentace na webu areálu neodpovídá realitě. Kdo se chce jen plácat s dětmi na stadionu, je to dostačující.
Klasikou z Václavíkovy studánky k Hraniční a zpátky. V 10.30h už se muselo na parkovací místo čekat (parkoviště prohrnuto jen z cca poloviny), ale někteří už se v té době vraceli a po 12h už pár volných míst bylo. Celou dobu sněžilo, takže stopa se stávala mělčejší, ale pořád super svezení. Díky OPS za bezvadnou údržbu!
15.1.
Vloženo 15.1.2021 14:59
Dnes bezvadně upravená stopa z Nového Města pod Smrkem. Chci se zeptat, zda budete upravovat i směrem na Bílý Potok. Děkuji za odpověď.
15.1.
Vloženo 15.1.2021 14:50
(Odpověď na dotaz uživatele Jakub z 14.1.: Zdravím Vás. Nevíte, jestli je stopa od Lázní Libverda směrem na Smrk?..popř. v jakém stavu...díky. (Jakub)
Stopa je projetá rolbou z Nového Města pod Smrkem. Na Lázně Libverda ani na Bílý Potok dnes projetá nebyla.
Stopa je projetá rolbou z Nového Města pod Smrkem. Na Lázně Libverda ani na Bílý Potok dnes projetá nebyla.
15.1.
Vloženo 15.1.2021 13:32
Studené údolí se kvůli Lesům ČR minimálně do konce ledna strojově upravovat nebude :-(
(Odpověď na dotaz uživatele Lucka z 15.1.: Zdravím, nevíte jak to vypadá ve Studeném údolí? Podle mapy úprav Klondike, ale kdyby tam přesto někdo zajel.)
(Odpověď na dotaz uživatele Lucka z 15.1.: Zdravím, nevíte jak to vypadá ve Studeném údolí? Podle mapy úprav Klondike, ale kdyby tam přesto někdo zajel.)
15.1.
Vloženo 15.1.2021 13:04
Mělo by to být upravené:
https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/dnes-vyjela-rolba-od-sadek-v-jablonci-nad-nisou-na-hrabetice-277cs.html
(Odpověď na dotaz uživatele Martina Jbc z 15.1.: Zdravím,je sjízdná trasa Bedrichov-kaplička-Maxov-Bramberk-Jindřichovská- až do Jbc?
Děkuji.)
https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/dnes-vyjela-rolba-od-sadek-v-jablonci-nad-nisou-na-hrabetice-277cs.html
(Odpověď na dotaz uživatele Martina Jbc z 15.1.: Zdravím,je sjízdná trasa Bedrichov-kaplička-Maxov-Bramberk-Jindřichovská- až do Jbc?
Děkuji.)
15.1.
Vloženo 15.1.2021 12:21
byl tu dotaz na Vesec. Na fb města následná informace: upravené běžecké tratě ve veseckém areálu i mimo základní ovál, zatím v délce 10 km.⛷
Noční sněžení nám nadělilo do areálu dostatek sněhu, a proto jsme pro vás upravili běžkařské stopy i pro náročnější.
Fajn je také podvečerní běžkování na osvětleném ovále.
Noční sněžení nám nadělilo do areálu dostatek sněhu, a proto jsme pro vás upravili běžkařské stopy i pro náročnější.
Fajn je také podvečerní běžkování na osvětleném ovále.
15.1.
Vloženo 15.1.2021 12:03
Ahoj Lyžníci!
Dopoledne z Rudolfova, díky ops!, krásně upraveno, na klasiku určitě, skate se mohlo trochu bořit, ale jinak super. Kolem Olivetský ještě bez úpravy, ale zase trocha romantiky a vzpomínky na staré časy. Na hřebínku jsem potkal rolbu, takže teď už asi vše projeté. Lidí tak akorát, aby stopy nezapadali, na páteřní trase samozřejmě víc, ale žádná trága. Hezké svezení všem, Skol!
Dopoledne z Rudolfova, díky ops!, krásně upraveno, na klasiku určitě, skate se mohlo trochu bořit, ale jinak super. Kolem Olivetský ještě bez úpravy, ale zase trocha romantiky a vzpomínky na staré časy. Na hřebínku jsem potkal rolbu, takže teď už asi vše projeté. Lidí tak akorát, aby stopy nezapadali, na páteřní trase samozřejmě víc, ale žádná trága. Hezké svezení všem, Skol!
Dobrý den, chci se zeptat, jestli je v současné době otevřené nejake WC na Jizerské magistrále? Nebo kde je možnost si odskočit? (Nemyslím do přírody)
14.1.
Vloženo 15.1.2021 12:27
info ze stop kolem Kryštofova údolí. Čtvrtek 14.1.2021, 16.00 hod. - upravena stopa skútrem a stopařem v plném rozsahu.
14.1.
Vloženo 15.1.2021 11:07
Použít lze pouze venkovní skříně.
(Odpověď na dotaz uživatele Luboš85 z 15.1.: Nevíte, jestli je možnost úschovny věcí ve "Skiboudě" U Máry na Stadionu v Bedř.? Díky Luboš
Reakce na Aleše: Jezdit můžete busem.)
(Odpověď na dotaz uživatele Luboš85 z 15.1.: Nevíte, jestli je možnost úschovny věcí ve "Skiboudě" U Máry na Stadionu v Bedř.? Díky Luboš
Reakce na Aleše: Jezdit můžete busem.)
Večerní lyžování ve Vartislavicích, krásně upravné stopy pod hřbitovem na klasiku i skate, u hřbitova jen na klasiku.
14.1.
Vloženo 14.1.2021 22:29
Dnes od pul sesty ze Stadionu - Nova Louka - Kristianov - Knajpa - po Kasarensky dolu do Smedavy a pak nahoru do kopce na Knajpu. Zpatky to samy. Prave zimni podminky - 10-15cm hluboky novy snih. Chumelenice a vitr. Nahore bylo videt tak na 1m...
14.1.
Vloženo 14.1.2021 21:11
Dnes po 17.hodině start z Nové Louky. Nahoře celou dobu intenzivně sněžilo, sněhu jr dost, ale téměř bez stopy na klasiku - úplně zničená.
14.1.
Vloženo 14.1.2021 20:46
Dnes Souš cca v 11:00 směr Smědava...chytil jsem úplný peklo na skate, silný vítr proti, husté sněžení a uprostřed měkký "kuličkový" sníh. Jako bych jezdil po koberci 😂. Jestli rolba úsek udělala ráno, tak po pár hodinách to nebylo bohužel poznat. Hold když sněží tak sněží. Parkoviště u hráze už bylo upravené, aut málo.
14.1.
Vloženo 14.1.2021 20:32
Klasika Bed-Krist-Knejpa-Tetř-Hřeb-Bed kolem poledne.
Modrej extra V40 taky, opravdu dobře držel. Ale jelo to taky pomalu. Nahoře silně sněžilo, stopa pak už zavátá, ale člověk zavřel oči a představoval si, že je kdesi daleko na severu. A když je otevřel, opravdu tam byl. Krása, málo lidí, všichni milí, na Knejpě svačina a čaj, rodinná atmosféra. Jedinej nával z Hřebínku. Ale to je klasika. Kdo chce klid, jen tam prosviští a stavuje se jinde.
Tradičně díky ops!!!
Jeden malý návrh. Nebylo by možné jakkoliv propojit P3 a P4 stopou se stadionem?
P.S: Lanovka z Liberce by řešila dopravní peklo. Dolní stanice v amfiku, parkovací místa jsou tam od zoo, mezistanice na český a na Maliníku a výstup na stadionu. Využití celoročně, v létě kola, v zimě šťastní lyžaři a běžci.
Modrej extra V40 taky, opravdu dobře držel. Ale jelo to taky pomalu. Nahoře silně sněžilo, stopa pak už zavátá, ale člověk zavřel oči a představoval si, že je kdesi daleko na severu. A když je otevřel, opravdu tam byl. Krása, málo lidí, všichni milí, na Knejpě svačina a čaj, rodinná atmosféra. Jedinej nával z Hřebínku. Ale to je klasika. Kdo chce klid, jen tam prosviští a stavuje se jinde.
Tradičně díky ops!!!
Jeden malý návrh. Nebylo by možné jakkoliv propojit P3 a P4 stopou se stadionem?
P.S: Lanovka z Liberce by řešila dopravní peklo. Dolní stanice v amfiku, parkovací místa jsou tam od zoo, mezistanice na český a na Maliníku a výstup na stadionu. Využití celoročně, v létě kola, v zimě šťastní lyžaři a běžci.
14.1.
Vloženo 14.1.2021 19:03
Příjezd z Desné po uklouzaném sněhu (projeto pluhem, neposypané) s opatrností sjízdné.
Parkoviště před Souší v 9:00 neupravené, museli jsme si lopatou odhrabat místo na auto (asi 20 cm nového sněhu). Odpoledne při návratu už asi bylo upravené nové parkoviště (vpravo). U Montanie se už asi dalo bez problémů parkovat i ráno.
(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 14.1.: Zdravím,
nejel jste někdo dnes ze Souše? Jaká je situace s příjezdem, parkováním? Jak vypadá stopa? Díky předem za zprávu!)
Parkoviště před Souší v 9:00 neupravené, museli jsme si lopatou odhrabat místo na auto (asi 20 cm nového sněhu). Odpoledne při návratu už asi bylo upravené nové parkoviště (vpravo). U Montanie se už asi dalo bez problémů parkovat i ráno.
(Odpověď na dotaz uživatele Jirka z 14.1.: Zdravím,
nejel jste někdo dnes ze Souše? Jaká je situace s příjezdem, parkováním? Jak vypadá stopa? Díky předem za zprávu!)
Ze Smědavy po Promeádní na Mořinu a zpět po Knížecí, stopy trochu zaváté od nepřetržitého sněžení, jinak bezva ježdění.Dík OPS za ůpravu.
Pouze špatná přístupová silnice z Bílého Potoka na Smědavu, na silnici cca 25cm nového sněhu a pluh přijel až po 13hod.
Pouze špatná přístupová silnice z Bílého Potoka na Smědavu, na silnici cca 25cm nového sněhu a pluh přijel až po 13hod.
14.1.
Vloženo 14.1.2021 8:19
U Montanie je asi 40 mist. Pokud nechcete riskovat, ze se musite vracet, tak zaparkujte asi 500m predtim na vetsim parkovisti, kde je tak 100 mist.
(Odpověď na dotaz uživatele Petr V. z 14.1.: Prosím o radu, kde se parkuje u Souše a jak to tam je s obsazeností ráno, znám to tam jenom z léta, tak radši se zeptám. Děkuji.)
(Odpověď na dotaz uživatele Petr V. z 14.1.: Prosím o radu, kde se parkuje u Souše a jak to tam je s obsazeností ráno, znám to tam jenom z léta, tak radši se zeptám. Děkuji.)
Pro OPS prosím: (1) na jakou mapu s GPS o úpravě se dívat - BileStopy nebo SkiMapa? (2) projeli jste prosím ve čt ráno kolem Josefodolské? V mapách nevidím, ale na webu píšete, že plánujete. Děkuji, Viktor
13.1.
Vloženo 14.1.2021 11:43
Ve Vratislavicích u hřbitova stopy upravené. Letos i na skate.
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 9.1.: Krásný den, nevíte, jak to vypadá s tratěmi ve Vratislavicích?)
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 9.1.: Krásný den, nevíte, jak to vypadá s tratěmi ve Vratislavicích?)
Dotaz
Vloženo 14.1.2021 10:13
Prosím o radu, ještě jsem nebyl. Nějaké bližší informace ohledně běžkařské trati Ještědský hřeben - Hluboká. Kde nastoupit? Kde končí? Nebo je to okruh? Díky moc za informaci, Honza
13.1.
Vloženo 14.1.2021 8:35
13.1. super svezení na novém sněhu. Bohužel zjištěno, že kiosem na Smědavě má oevřeno pouze Pá-Ne, Jinak Knajpa, Hřebínek a kiosek na Promenádní otevřen. Máza volena Swix V40 a držel fest, pro lepší svezení možná čistě modrý, ale netestoval jsem, neb v neděli mne moc nepodržel. Jaká byla u vás máza.
13.1.
Vloženo 13.1.2021 22:27
15:30 parkoviště centrál hlásilo obsazeno. Takže Malinik-N.L.-Hrebinek-Knajpa a zpátky.
Z Maliniku po Vládní stopa na klasiku žádná, na skate super. Žďárek-Knajpa čerstvý sníh trochu pomalejší. Hodně lidí bez čelovky. Hodilo by se podotknout "vidět a být viděn (aspoň trochu přece) ". Ve sjezdech je fakt nepříjemné a nebezpečné se vidět na poslední chvíli...
Z Maliniku po Vládní stopa na klasiku žádná, na skate super. Žďárek-Knajpa čerstvý sníh trochu pomalejší. Hodně lidí bez čelovky. Hodilo by se podotknout "vidět a být viděn (aspoň trochu přece) ". Ve sjezdech je fakt nepříjemné a nebezpečné se vidět na poslední chvíli...
Ze Smědavy po Promenádní na Mořinu a po Knížecí zpět, paráda.Stopy upravené i když trochu zasněžené.
Dnes po ránu od Mořiny k bunkru,po Jezdecké přes Vlašák na Knížecí.Dále přes Hraniční až na Čihadla. Všude upraveno OPS, díkec.
Ke strženému Karlovskému mostku přes Jizeru, je tam vybudována prozatimní lávka bez zábradlí cca 70 cm široká. Někde jsem jí viděl natočenou.🙋
Ke strženému Karlovskému mostku přes Jizeru, je tam vybudována prozatimní lávka bez zábradlí cca 70 cm široká. Někde jsem jí viděl natočenou.🙋
Jitka: Není pravda. Za prvé nevím co je kristiánovské údolí, to se v těch místech nenachází. Za druhé, lze sjet z Jizerky Mořiny do Martinského údolí, tam přejít nový most přes řeku a dostat se na Harrachovské nádraží přes Údolí Naděje podél trati. Z nádraží se pak napojit na okruh Kozí hřbet a dojet do Orle.
13.1.
Vloženo 13.1.2021 14:19
vzkaz na dotaz mostu přes Jizeru. Pozor, lávka v kristiánovském údolí je od června 2020 sundaná, nedá se tam jet. Takže bud v Kořenově kroužit po české straně a nebo z Harrachova jet nahoru na Orle a polskou část Jizerek. Jediné místo, kde to jde přejet, je od Chatka Gorzystow dojet nahoru na Smrk, přenést na Nebeském žebříku a vrátit se přes Písčina.
13.1.
Vloženo 13.1.2021 13:44
Bylo to samozřejmě protažené pluhem, ale nikde žádnej bordel a jelo se krásně.
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 13.1.: Nevíte někdo, prosím, jaký je start z Maliníku (Vládní cesta) na skate?)
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 13.1.: Nevíte někdo, prosím, jaký je start z Maliníku (Vládní cesta) na skate?)
13.1.
Vloženo 13.1.2021 13:12
Reakce pro Dany; snad bude moje odpověď pro vás užitečnější - Vratislavice Nad Nisou v Liberci upravují tratě, pro začátečníky myslím ideální a vše po rovince.. Vkládám odkaz, snad bude fungovat.. Nenechte se odradit! Běžkám zdar 🙂
https://www.vratislavice.cz/
https://www.vratislavice.cz/
13.1.
Vloženo 13.1.2021 12:51
Daníku,..začni kolem baráku a pokud jsi z Prahy, tak ideálně ze Staromáku na Václavák.... a do Jizerek radši ne :-)
(Odpověď na dotaz uživatele Dany z 13.1.: Ahoj, poradil by mi prosím někdo nějaký ideální okruh pro začátečníka? Zatím mi větší kopce dělají problém. Ideálně mimo Bedřichov, klidně i Harrachov apod... Díky moc a užijte si stopu, D.)
(Odpověď na dotaz uživatele Dany z 13.1.: Ahoj, poradil by mi prosím někdo nějaký ideální okruh pro začátečníka? Zatím mi větší kopce dělají problém. Ideálně mimo Bedřichov, klidně i Harrachov apod... Díky moc a užijte si stopu, D.)
13.1.
Vloženo 13.1.2021 12:45
Nemáte náhodou někdo tušení kdy OPS začne protahovat stopy od Maliníku dál k magistrále. Parkoviště je neustále plné a lidi se musí brodit v prošlapané, většinou zapadané stopě od lidí. Né že bych to nedal ale přeci jen, ten kousek by rolbaře nezabil...
12.1.
Vloženo 14.1.2021 14:18
(Odpověď na dotaz uživatele Ňuf z 14.1.: Dá se prosím momentálně překonat nějak Jizera z Orle na Jizerku? Karlovský most byl v létě odstraněn, byla tam nějaká provizorní lávka, kterou ale na podzim odnesla voda. Jak to vypadá momentálně? Jeli jste tam prosím někdo?)
12.1.
Vloženo 13.1.2021 22:36
Krásná projížďka centrální částí (Knejpa, Máří, Hřebínek, Nová Louka, Rozmezí, Kasárenská, Protrženka) za neustálého decentního sněžení. Klasici asi trochu trpěli, ale pro nás bruslaře to byla...no tak paráda úplně ne, dost dřina v novým sněhu, ale i tak moc pěkné. Prostě pravá zima. Dobře že fungují výživová okénka (až na Hřebínek, kde měli zrovna drze zavřeno:-) Můžete-li, vyražte, a nejlíp přes všední dny!
Dotaz
Vloženo 13.1.2021 20:40
Da se skatem z Maliniku nebo mam dojet az na stadion? Psali, ze upravili skutrem cestu na prehradu - ale to je asi uzke a se stopama, ne? Diky za info,
Milan
Milan
Dotaz
Vloženo 13.1.2021 16:23
A je to do Martinského údolí upravené? Podle skimapy to vypadá, že to letos ještě nedělali.
Dotaz
Vloženo 13.1.2021 12:19
Dobrý den,
prosím, je upravený běžkařský areál v Lučanech nad Nisou (Krojčenk)? Děkuju za odpověď.
prosím, je upravený běžkařský areál v Lučanech nad Nisou (Krojčenk)? Děkuju za odpověď.
Dotaz
Vloženo 13.1.2021 11:47
Ahoj zkousel to nekdo od elektrárny.rolbu jsem tam namalovanou nevidel.dik
Vesec - stopy prošlápnuté lyžaři, najeté i některé okruhy po loukách, je to víceméně šlapání v hlubokém sněhu, předpokládám, že to tak zůstane a město se nerozhoupe ani ke skútru. Webkamera: https://cam-vesec.herm.cz/index.html
Ještě že jsou tady "dědiny" jako Vratislavice, kde najíždějí kolem koupaliště i Mojžíšova pramene: https://www.vratislavice.cz/
Někdo zprávy, zda bude i Rádlo?
Ještě že jsou tady "dědiny" jako Vratislavice, kde najíždějí kolem koupaliště i Mojžíšova pramene: https://www.vratislavice.cz/
Někdo zprávy, zda bude i Rádlo?
12.1.
Vloženo 12.1.2021 21:06
Už přišlo info od ops: https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/nad-ranem-vyjedou-rolby-na-trate-273cs.html
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 12.1.: Dobrý den, netušíte, zda se bude ráno upravovat z Bedřichova? Rolba údajně jela odpo/večer, tak zda je šance, že by upravili i ráno? Děkuji H.)
(Odpověď na dotaz uživatele Honza z 12.1.: Dobrý den, netušíte, zda se bude ráno upravovat z Bedřichova? Rolba údajně jela odpo/večer, tak zda je šance, že by upravili i ráno? Děkuji H.)
12.1.
Vloženo 12.1.2021 18:26
Koukni na Mapy.cz
Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky
Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky
Na Smědavě -5 a silný vítr a sněžení.Včerejší stopy zmizely.
Jeli jsme po Promenádní na Mořinu a naštěstí v polovině trasy jsme potkali rolbu s Jizerky, která dělala perfektní stopy , tak jsme to na Mořině otočili a zpět po stejné trasy jsme si užívali úpravu.
Jeli jsme po Promenádní na Mořinu a naštěstí v polovině trasy jsme potkali rolbu s Jizerky, která dělala perfektní stopy , tak jsme to na Mořině otočili a zpět po stejné trasy jsme si užívali úpravu.
12.1.
Vloženo 12.1.2021 14:10
Ráno v 9 hodin parkoviště Bedřichov Central zaplněné tak z 1/4. Klasicky ze stadionu na Hřebínek - Tetřeví boudu - zpět na Točnu - Bílé Buky - Kristiánov a konec v Bedřichově. Hustě sněžilo, připadlo cca 5 - 8 cm, foukal fest vítr, takže někde nestopla, někde ok od běžkařů, moc to nejelo. Na bruslení patrně lepší. Jinak nádherná zima.
11.1.
Vloženo 12.1.2021 13:25
Včera z Harrachova (Nový Svět - parking u biatlonového kolečka - zdarma!) podél potoka, doleva podél trati, kolem Tkacké Gory na Orle, lidí minimum, stopa z víkendu (moc nedržela). Pak horem kolem Pelikana, Cicha Rownia a nádherným sjezdem do Jakuszyc - zde již všude v čerstvých stopách a s běžným zalidněním. Potom podél trati zpátky, Zlatý Ručej, Harrachov. Z Harrachova na okruhy (cca 2 km) sněhu dost, ale velké kameny občas koukají... Jinak pouze občas kouká borůvčí, na A lyže v pohodě. Modrý vosk ideál.
Chata na Orle v provozu, sedí se i vevnitř, ale karty bohužel zřejmě neberou. Lidi hlavně okolo Jakuszyc, večer s čelovkou už prakticky nikdo. Vyražte, Skol!
Chata na Orle v provozu, sedí se i vevnitř, ale karty bohužel zřejmě neberou. Lidi hlavně okolo Jakuszyc, večer s čelovkou už prakticky nikdo. Vyražte, Skol!
Stopy parádní, upozorňuji jen na kamínky ve sjezdu k Protržené přehradě. Pochvala OPS! Zdá se, že nové vedení pochopilo, že úprava je třeba hodně brzy ráno a hlavně po víkendu. A super je, když o tom večer předem informuje. Myslím, že spousta z nás chápe, že se nemůže upravovat každý den, ale pondělí je zrovna dost důležité. Moc díky!
Klasika z Mariánské hory na MH boudy, Knajpa, Protrženka a MH boudy zpátky. Luxusni stopa, vymrznuté, pár ohleduplých pěšáků... pohádka. Díky OPS za úpravu.
Vcerejsi zprava z MěÚ rika, ze to upravili valcem a cekaji na novy snih. https://m.facebook.com/SmrzovskyLyzarskyBezeckyAreal
(Odpověď na dotaz uživatele Roman z 10.1.: Neví někdo jak je to s úpravou kolečka ve Smržovce?, předem díky za info)
(Odpověď na dotaz uživatele Roman z 10.1.: Neví někdo jak je to s úpravou kolečka ve Smržovce?, předem díky za info)
11.1.
Vloženo 11.1.2021 22:23
Ahoj,pripojuji se,dnes bezvadne,po dlouhe dobe i za minulou sezonu nebyla v pondeli tak perfektni stopa.Bohuzel skoro nebylo slunicko,Honza na nej vyzral na Palicniku,jinak Hejnice,Frydlant a Nove Mesto,ja asi 10 minut kolem 14,30 na Kristianove.Pesaku podstatne ubylo,dvojice u Krasne Mari to ale pekne rozorala,jedno kolo ale opet z patku, pan se dvema pejsky na volno, samozrejme si hraji, stekaji a jsou nebezpecni, potkal jsem je ve sjezdu z Tocny na Hrebinek. Diskuze o ohleduplnosti je pekna, ale je videt, ze je zbytecna, zabere jedine represe, myslim, ze to spada pod Mestkou policii,at se take jeden den v tydnu projedou na bezkach po magistrale a par pokut vyberou.
11.1.
Vloženo 11.1.2021 21:13
Dnes naprosto skvělé podmínky a skvěle upravené stopy. Velké pochvala a díky OPS :)
11.1.
Vloženo 11.1.2021 21:06
Dnes podmínky výborné, konečně se může člověk odreagovat na perfektně upravených tratích, podle předpovědí ještě připadne a bude mrznout... Pro uživatele Ondra, neškodilo by si pročíst pravidla pohybu na magistrále, které vydala Jizerská o.p.s. Myslím že by té, podle Vás nesnášenlivosti, ubylo. Není to výmysl zdatnějších lyžařů, ale těch kteří se o magistrálu starají, dobře starají a ty pravidla jsou myslím dobrá pravidla, sloužící hlavně k bezpečnosti...
Dnes kdo vyrazil na Paličník , tak si liboval.Po ránu dnes chladněji -10, ale od Předělu již slunce a azuro.Paličník byl opravdu veselý ale skoro bez lyžařů.Tratě perfektně upravené na Paličník ještě v poledne mažestr, jak je vidět i na fotkách.
Jen pro pěšáky, by mělo být více značek, aby nechodili do stop.
Připojím více fotek s pohledy na Frýdlatsko pro potěšení hlavně pro lyžaře, kteří nejsou ještě v důchodu a musí být v práci.
Jen pro pěšáky, by mělo být více značek, aby nechodili do stop.
Připojím více fotek s pohledy na Frýdlatsko pro potěšení hlavně pro lyžaře, kteří nejsou ještě v důchodu a musí být v práci.
11.1.
Vloženo 11.1.2021 18:16
Perfektně upravené stopy. Škoda, že v bufetu na Hřebínku ještě nejsou nálepky, kterými by člověk práci OPS mohl podpořit a odměnit. Skol
11.1.
Vloženo 11.1.2021 17:42
Dnes přejezd z Kořenova do Bedřichova.Po Knížecí, Kasárenská,Knajpě, Máří, Hřebínek.Všude špičkové, hluboké, vymrzlé stopy které odolávají celý den i bruslařům. Stopy byly včas nažehleny a ranní mráz je perfektně vytvrdil. Jsou tak připravený na i na úterý. Další úprava by stav spíše zhoršila. Velký dík OPS. Skol.
11.1.
Vloženo 11.1.2021 17:08
Smědava-Paličník-Promenádní. Nádherně upravené, nádherné počasí.
11.1.
Vloženo 11.1.2021 9:45
Místo mostku Jizerka - Orle je provizorní lávka. Podle fotek vypadá použitelně. První jim vzala voda, tahle je nová.
10.1.
Vloženo 13.1.2021 15:26
Vzkaz pro Muhu a Dany:
Muhu, je opravdu nutny ten sarkasmus? Neznam Prazaka, ktery by se povysoval nad Liberecaky proto, ze jezdi do Prahy pracovat.
Dany - pekna trasa pro zacatecniky je z Nove Louky (pokud budete mit stesti a podari se vam tam zaparkovat) na Hrebinek, po rovince, lze protahnout jeste pres "panelku" na Kristianov. Preji hodne zabavy na bezkach.
Muhu, je opravdu nutny ten sarkasmus? Neznam Prazaka, ktery by se povysoval nad Liberecaky proto, ze jezdi do Prahy pracovat.
Dany - pekna trasa pro zacatecniky je z Nove Louky (pokud budete mit stesti a podari se vam tam zaparkovat) na Hrebinek, po rovince, lze protahnout jeste pres "panelku" na Kristianov. Preji hodne zabavy na bezkach.
10.1.
Vloženo 12.1.2021 11:06
Vystoupit v Rudolfove,Ceska chalupa,bus c.18 ,nebo auto nechat tam,a kousek pesky lesem cca 30 min
10.1.
Vloženo 11.1.2021 21:05
Reaguju na Mateje a parkovani na Sousi - kde se da parkovat mimo placene parkoviste pod hrazi? Loni, kdyz se konecne rozsirilo, skoncila soucasne moznost pakovani u Montaine, soucasne obec Sous bezduvodne zakazala parkovani pri tocne bus v obci, cca 400m zpet od placeneho parkingu (cca 15 mist, ale obcas bodly). Takze sice nove parkoviste, ale mist porad stejne malo... nebudou-li mista, budou lidi stat vsude jinde.
10.1.
Vloženo 11.1.2021 12:00
Rychlovka s klukem Maliník-kanál-Pod přehradou-Závory-Za přehradou-Vládní-U Nové louky-Buk-Bedřichov.Na kanále stopa ujde,jinak bez problémů.Pěšáci,co jsme potkali se snažili jít mimo stopu,pěšáci versus lyže versus kolo (v lyžařské sezóně do Jizerek na kolo?),zase si musíme uvědomit,že magistrála vede většinou po turisticky začených cestách a zákaz pěšáků na turistické cesty v zimě není,taky se chtějí projít.Vždycky to je o ohleduplnosti a respektu.A co se týče ucpaného Béďova auty,lidi nebuďte líní a pohodlní,autobusy jezdí skoro kyvadlově a většinou poloprázdné.
10.1.
Vloženo 11.1.2021 11:45
Ad dotaz na cestu ze Zavor ke Kubenkove chate a dal na Bilou kychyni - stopa od lyzaru, vydrene na podklad to neni ani v nejprudsim sjezdu. Podobne ze Zavor po Katerinske ceste. Od Elektrarny byla klasicka stopa od lidi o vikendu znicena bruslari, ale jet se da. Vasne ohledne chodcu nechapu a rozhodne nebudu nikoho prudit za to, ze se jde projit tam, kde zrovna jedu na lyzich. Bezkari nemaji pravo si Jizerky uzurpovat a pripadna uprava rolbou neznamena, ze by tam nikdo bez lyzi nemohl. Kdyz to tu ctu, tak se mi nekdy zda, ze snad jezdim lyzovat do jinych hor. Psi me na magistrale nikdy neohrozili. Kdyz je mijim, neni problem zpomalit stejne jako kdyz mijim treba rodinku s malymi detmi. Hrat si ve vikendovem provozu na magistrale na zavodnika je stupidita, ktera zde realne vytvari vetsinu nebezpecnych situaci. Ta nesnasenlivost ve zdejsi diskuzi, ktera je pak citit i ve stope, je zarazejici.
Mostek pod Bukovcem (Karlovský most) spojující Orle a Jizerku je dle dohledaných informací stržen. Nový má být postaven až pro léto 2021. Zdroj: https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/jizerske-hory-most-jizerka-orle-demolice.A200713_110251_liberec-zpravy_jape
(Odpověď na dotaz uživatele Ben z 10.1.: Skol, nejel jste o víkendu někdo z Harrachova (nádraží) směr Orle a přes mostek na Jizerku? Funguje mostek pod bukovcem?
dík za info BeB)
(Odpověď na dotaz uživatele Ben z 10.1.: Skol, nejel jste o víkendu někdo z Harrachova (nádraží) směr Orle a přes mostek na Jizerku? Funguje mostek pod bukovcem?
dík za info BeB)
10.1.
Vloženo 11.1.2021 2:04
Od elektrárny (Rudolfov, elektrárna) se dá krásně jet. K poslednímu baráku posypáno štěrkem (cca 300 m, pár aut se vejde i tam), pak vyšlapáno od lyžařů (tvrdé), takže ani nevadí, že tam chodí pěší. Na klasiku pohoda, na skate úzké. Z křižovatky Pod přehradou lze v pohodě bruslit (vlevo i vpravo), přes hráz nevím. Z Maliníku to bude určitě o.k., kolem Vládní vše tvrdé uježděné, na skate super, na klasiku dobré. Kanál jsem jen křížil (navíc byla tma), byl od lyžařů určitě projetý. Prošlápnuté byly i cesty od Závor směrem ke Kuběnkově chatě, stejně tak z Bílé kuchyně. Tím směrem jsem ale nejel. Elektrárna - Hřebínek - Kneipa - Rozmezí a přes Šámalku zpět, 17 - 20:30, vycházkově, krása.
Neví někdo, zda lze vyrazit z Oldřichova (Na Pilách)?
(Odpověď na dotaz uživatele ldck aie z 10.1.: Ahoj, nevíte, jak to vypadá z Maliníku? Je na Kanálu stopa od lyžníků? Je Vládní proplužená až "na kost"?
Dá se přejet (přejít) přes hráz přehrady?
Jaká je cesta k elektrárně?
Jak asi vypadá cesta z Bílé kuchyně ke Kuběnkově chatě a pak na Závory?
Děkuji)
Neví někdo, zda lze vyrazit z Oldřichova (Na Pilách)?
(Odpověď na dotaz uživatele ldck aie z 10.1.: Ahoj, nevíte, jak to vypadá z Maliníku? Je na Kanálu stopa od lyžníků? Je Vládní proplužená až "na kost"?
Dá se přejet (přejít) přes hráz přehrady?
Jaká je cesta k elektrárně?
Jak asi vypadá cesta z Bílé kuchyně ke Kuběnkově chatě a pak na Závory?
Děkuji)
10.1.
Vloženo 10.1.2021 22:10
Dnes 15:30 - 18:00 skate Jizerka - Smedava pres Bunkr - Knajpa - Cihadla - Protrzenka - zpatky po Kasarenske Knajpa - Smedava - Predel kolecko - Jizerka spodem pres silnici. Nekde mekci (Predel, zespoda od Protrzenky na Kasarenskou). Ve stoupani k Bunkru jeste trci par kamenu, jak dolu jezdi turisti pluhem. Ad pesi - par jsme jich potkali. Vrchol byli bobari ve sjezdu na Smedavu, ktery na tebe krici, at jim uhnes! Psi bez voditka, ktery navic neposlouchaj a behaj za bezkarema. Fakt to chce ty cedule - oni proste nechodi na bezkarske portaly! Anebo zpoplatnit a postavit na nastupni mista kontrolory - jako v Rakousku!
10.1.
Vloženo 10.1.2021 22:00
Parkovali jsme v Hraběticích. Na základě sobotních zpráv o narvaném Bedřichově jsme vyjeli brzo a dorazili jsme v 7:20. Parkoviště v Hraběticích bylo prázdné (byli jsme 11. auto). Bedřichov v tu dobu hlásil už jen 60 volných míst jak na centrálu, tak na Maliníku. Trasa Královka, kolem Prezidentské, U Buku, Bedřichovskýá přehrada - chtěli jsme po hrázi. ale ta je neprůchodná! Objeli jsme přehradu Kanál, Poutní stezka, Závory, Gregorův kříž, Hřebínek, Točna, Kristiánov, hráz Josefodolské přehrady, Hrabětice. Povětšinou jsme potkávali jen málo lidí (kromě cesty, která vede z Bedřichova na Hřebínek, ale ani tam to také nebylo nijak dramtické). Stopy zapadané čerstvým sněhem, takže většinou jen mělké. Ale jinak super podmínky.
10.1.
Vloženo 10.1.2021 21:41
No o nicem nevim,jezdim trasy co znam jako pesi a jinak mapy.cz jsou super na ukazani delky trasy a jaky je vyskovy rozdil...nevim zda Ti to pomuze.nebo mozna nejaka diskuze nekde bude
(Odpověď na dotaz uživatele Niki z 9.1.: Dobry den, kde bych nasla mapu/seznam tras podle obtiznosti? Dekuji)
(Odpověď na dotaz uživatele Niki z 9.1.: Dobry den, kde bych nasla mapu/seznam tras podle obtiznosti? Dekuji)
10.1.
Vloženo 10.1.2021 21:11
Byli jsme tam dnes kolem 15:30 a na skate úplná paráda👍
(Odpověď na dotaz uživatele Dana z 10.1.: Mohu se zeptat zda jste jel nekdo malinik-vladni-za prehradou skate??da se to nebo je to o nicem?
Diky)
(Odpověď na dotaz uživatele Dana z 10.1.: Mohu se zeptat zda jste jel nekdo malinik-vladni-za prehradou skate??da se to nebo je to o nicem?
Diky)
Se sněžnicema je to myslím v pohodě pakliže neděláte hluboké stopy, třeba trasy kolem Paličníku, Předělu jsou ještě dost měkké. Občas sněžnice potkám a normálně se i pozdravíme, nebylo po jejich stopách ani památky. Vyplatí se vyčkat až budou dané trasy tvrdší. Dnes jsem bohužel potkal bezohlednou tlupu dělajíc hluboké stopy po celé cestě někde pod Paličníkem - takhle tedy ne.
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 10.1.: Zdravím, včera jsem byli s přítelem na Smrku a dále jame měli naplánovanou cestu, plánovali jsme ji i pomocí běžkařských map, abychom se právě případně těmto místům vyhnuli, bohužel jak jsme zjistili nejsou úplně aktuální 😕. Jelikož jsme nevěděli jak to s pohybem je a nechtěli jsme ničit něčí práci a vrátili jsme se původní cestou, což nám trochu zkazilo výlet.
Proto by nás zajímalo, pokud má člověk sněžnice, lze se na těchto trasách pohybovat (pokud je to nutné a nejde úsek nikudy obejít) abychom neničili upravenou trasu šlápotami? 🤔 děkuji za případné objasnění této problematiky 😊)
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 10.1.: Zdravím, včera jsem byli s přítelem na Smrku a dále jame měli naplánovanou cestu, plánovali jsme ji i pomocí běžkařských map, abychom se právě případně těmto místům vyhnuli, bohužel jak jsme zjistili nejsou úplně aktuální 😕. Jelikož jsme nevěděli jak to s pohybem je a nechtěli jsme ničit něčí práci a vrátili jsme se původní cestou, což nám trochu zkazilo výlet.
Proto by nás zajímalo, pokud má člověk sněžnice, lze se na těchto trasách pohybovat (pokud je to nutné a nejde úsek nikudy obejít) abychom neničili upravenou trasu šlápotami? 🤔 děkuji za případné objasnění této problematiky 😊)
Je tu možnost - sjet pod Bukovcem až do Martinského údolí, tam vlevo přejít nově zrekonstruovanej most směrem ke sjezdovce, ale jít rovně a vlevo esíčkem nahoru, cyklotrasou 3020 přes Údolí naděje, cesta stoupá pak podél kolejí, vyjdete na Harrachovském nádraží, přejít koleje a po zelené směrem na okruh Kozích hřbetů. Nevím jak je to s úpravou do Martinského údolí, pokud je upraveno tak je to pohodička, přes Údolí naděje se běžně neupravuje, ale pokud je dostatek sněhu dalo by se to vyjet, cesta je dost široká a je to pozvolný kopec v lese.
(Odpověď na dotaz uživatele Ondřej z 10.1.: Ahoj, nevíte někdo, zda se dá nějakým způsobem přejet Jizera, když je mostek pod Bukovcem zbouranej?)
(Odpověď na dotaz uživatele Ondřej z 10.1.: Ahoj, nevíte někdo, zda se dá nějakým způsobem přejet Jizera, když je mostek pod Bukovcem zbouranej?)
10.1.
Vloženo 10.1.2021 20:32
dnes po magistrále nad Souší a na Smědavu, krásné svezení, čerstvý sníh, paráda
10.1.
Vloženo 10.1.2021 20:07
Zdravím, pravidla jsou např. zde: https://www.jizerskaops.cz/magistrala/pravidla-pohybu/
Stačí trochu hledat ...
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 10.1.: Dobry vecer, prosím Vás zajímalo by mě jak je to s pravidly pro bezkarske trasy? Dnes jsme byli na pěším výletě a byli jsme překvapeni - všichni neznalci, ze jsou trasy nepřístupné? Dekuji a tímto se omlouvam.)
Stačí trochu hledat ...
(Odpověď na dotaz uživatele Šárka z 10.1.: Dobry vecer, prosím Vás zajímalo by mě jak je to s pravidly pro bezkarske trasy? Dnes jsme byli na pěším výletě a byli jsme překvapeni - všichni neznalci, ze jsou trasy nepřístupné? Dekuji a tímto se omlouvam.)
10.1.
Vloženo 10.1.2021 19:51
Kontrola na místě - žádný problém. Klasika pro turisty - pokud nemusíte kroužit jen po upravených okruzích, tak pohádka, i bez lidí. Snad bude jen lépe !
10.1.
Vloženo 10.1.2021 19:51
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 9.1.: Dá se jet klasikou úsek ze Souš-Darré na Jezdecká cesta? Děkuji)
Je to celé upravené i na klasiku, takže dá.
Je to celé upravené i na klasiku, takže dá.
10.1.
Vloženo 10.1.2021 19:44
Rad ctu prispevky, vsem diky
Jezdim v Jizerkach 30 let
Maly kviz
Vracite se z Magistraly na Hrabetice, rozcesti pod Presidenstkou, smer Jablonecka, je to docela sjezd, nozky po 50 km bolej a vidite dva mlade parecky chodce, kracejici pres cestu smer Jablonecka
Co udelate?
Rikal sem si, zakricim, “lyzar vpravo” a dvojice vlevo v soku skoci vpravo a dvojice vpravo skoci doleva, cili situace vlastne nezmenena, svete div se, presne to se stalo, jelikoz sem jel v sirokem pluhu, ubrzdil sem napohodu, ale jet “normalne”, je zle
Samozrejme, zdravi a opatrnost na prvnim miste, ale kdyz se vam to stane 10x za den, to uz normalni neni
Bohuzel se to nelepsi
O psech radeji nemluvim, take se mi stalo pri sjezdu ze Zdarku, nechapu
Paklize bude mit nekdo energii iniciovat nejakou osvetni akci, rad prispeju finance
Jinak se snehem i pres drinu na Rozmezi parada, za upravu trati dekuji
A pocasi bude prat
Skol
Tomas
Jezdim v Jizerkach 30 let
Maly kviz
Vracite se z Magistraly na Hrabetice, rozcesti pod Presidenstkou, smer Jablonecka, je to docela sjezd, nozky po 50 km bolej a vidite dva mlade parecky chodce, kracejici pres cestu smer Jablonecka
Co udelate?
Rikal sem si, zakricim, “lyzar vpravo” a dvojice vlevo v soku skoci vpravo a dvojice vpravo skoci doleva, cili situace vlastne nezmenena, svete div se, presne to se stalo, jelikoz sem jel v sirokem pluhu, ubrzdil sem napohodu, ale jet “normalne”, je zle
Samozrejme, zdravi a opatrnost na prvnim miste, ale kdyz se vam to stane 10x za den, to uz normalni neni
Bohuzel se to nelepsi
O psech radeji nemluvim, take se mi stalo pri sjezdu ze Zdarku, nechapu
Paklize bude mit nekdo energii iniciovat nejakou osvetni akci, rad prispeju finance
Jinak se snehem i pres drinu na Rozmezi parada, za upravu trati dekuji
A pocasi bude prat
Skol
Tomas
Po zhlédnutí včerejšího TV zpravodajství jsme dnes auto nechali na krytém parkovišti v liberecké Galerii Plaza (o víkendu parkování zdarma). Odsud je to 5 minut pěšky na zastávku Poliklinika, odkud jezdí každou půlhodinu autobus do Bedřichova. Za čtvrt hodiny jste na Maliníku.
Množství lidí na celé trase (Maliník - Bílá Kuchyně - Hřebínek - Čihadla - Knajpa - Kristiánov - Nová louka - Stadion) přiměřené. Sníh tvrší a na něm čerstvá měkčí vrstva. Stopy většinou sjízdné.
Množství lidí na celé trase (Maliník - Bílá Kuchyně - Hřebínek - Čihadla - Knajpa - Kristiánov - Nová louka - Stadion) přiměřené. Sníh tvrší a na něm čerstvá měkčí vrstva. Stopy většinou sjízdné.
10.1.
Vloženo 10.1.2021 19:31
Ahoj, mám prosbu pro všechny kteří parkují na souši. Pokud jsou horní 2 placená parkoviště plná(pod přehradou a montanie), jsou v záloze ještě 2 parkoviště cca 200m po odbočce na novinu. Nelze parkovat na křižovatkách, v zakazech vjezdu, na silnici, není normální parkovat někomu na pozemku a lepit auta lidem na ploty. Nelze parkovat na loukách a nelze parkovat na vjezdech do lesa. Někteří jedinci zablokovali vjezd pluhu do čističky že všech stran. Chápu že všichni chtěj na lyže nebo výlet ale používejte hlavu a berte ohled i na ty hory. Nejsou nafukovací a všichni se tam prostě nevejdou. Díky a skol
Dotaz
Vloženo 10.1.2021 19:29
Dotaz na OPS ohledně úpravy. Proč se neupravují stopy Maliník, Vládní Pod přehradou a dále U Závor? Sněhu je tam dost.....
Věřím, že odpovědi se dočkám.
Děkuji
Věřím, že odpovědi se dočkám.
Děkuji
Dotaz
Vloženo 10.1.2021 19:03
Dotaz na OPS ohledně úpravy. Proč se neupravují stopy Pod přehradou a dále U Závor? Sněhu je tam dost.....
Super strojová úprava to není, asi to někdy rolba projela, těžko říct. Dost mi to připomnělo dobu tak 15-20 lety zpátky, kdy tohle byl celkem standard pro upravené běžecké tratě , aspoň co si z dětství pamatuji. Ale sněhu dost a tam kde je to třeba je i stopa, akorát od Bosny směr Hromovka je to umydlené a ve sjezdu od Hvězdy k Vystrkovu sem tam vykukuje šutr, ale to je tam celkem klasika, když není moc sněhu. Celkově pěkné běžkování, odpoledne málo lidí.
10.1.
Vloženo 10.1.2021 14:54
Vzkaz pro OPS - bylo by možno na hlavní nástupní místa a největší "křižovatky" nainstalovat informační tabule (ideálně částečně obrázkové, protože číst se nikomu moc nechce), jak se chovat na tratích? Většina lidi podle mě ví, ale když někdo jde na běžky dvakrát za rok a jinak ho to nebere, tak ten prostě neví. Když to tady čtu, tak je to každý rok stejné .. kdo má přednost ve stopě, nezabrat ve stoupání celou šíři tratě, při pauzičce nestát ve stopě nebo uprostřed apod.
10.1.
Vloženo 10.1.2021 14:24
Dnes to bylo podobně jako v předchozích dnech skvělé. Na trase Souš - kiosek - Předěl - Smědava - Souš na tvrdším podkladu pár centimetrů nového sněhu, na bruslení výborné. Okolo Předělu měkčí podklad, každopádně radost lyžovat. Parkování na souši okolo půl osmé OK. Ad pěší a pejsci ve stopě - taky mě to nebaví, ale v zemi, kde na pravidla kašle kdekdo včetně prezidenta a premiéra, se nelze divit. Ohleduplně upozornit nic nepokazí. Co na to OPS jako provozovatel běžeckých tratí?
10.1.
Vloženo 10.1.2021 14:01
Super ježdění, jen mi připadlo, že se nedomluvili rolbaři - mezi Čihadly a odbočkou na MarHoru oraniště, ale Čihadla - Knajpa vrchem perfektní.
Jinak - několik pejskařů jsme slušně upozornili, že psi nemají na magistrále co dělat. Zajímavé odpovědi: "co ti je do toho" / "já vím, ale je to jen kousek" (pozn: u Bunkru) / "psi nejsou ve stopě, ale mezi stopami".
Jinak - několik pejskařů jsme slušně upozornili, že psi nemají na magistrále co dělat. Zajímavé odpovědi: "co ti je do toho" / "já vím, ale je to jen kousek" (pozn: u Bunkru) / "psi nejsou ve stopě, ale mezi stopami".
10.1.
Vloženo 10.1.2021 11:16
Nechci vypadat, že si na něco stěžuji, ale když potkáte ve sjezdu z Točny na Hřebínek 2 psy na volno ve stopě, tak to opravdu není zážitek, který bych si chtěl zopakovat ☹. Opravdu je nutné takto ohrožovat zdraví ostatních? Přemýšlím jestli je to totální ignorance základních pravidel a slušnosti anebo jenom hloupost některých z nás. Skol! (jinak 5 cm nového, ráno husté sněžení, ale i tak bezva svezení – hlavně že je sníh 😊)
10.1.
Vloženo 10.1.2021 11:07
Jedna technická. Včera a dnes uzavřený Bedřichov z důvodu naplnění parkovacích kapacit, což se vzhledem k počasí dalo předpokládat. Možná někteří bohužel spoléhali na informace z webu. Ze stránek Jizerské o.p.s. se dá naplněnost parkovišť "zjistit". https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/kamery/ a dále proklik u jednotlivých parkovišť. Podle těchto informací je nyní - v 10:50 - centrál kapacita 200 - volno 53, Maliník kapacita 150 - volno 30. Včera, kdy jsem chtěl vyrazit a četl jsem zoufalé komentáře lidí z kolony z Liberce byly informace obdobné. Naštěstí jsem jim nevěřil, jel na Souš, ve 14 hodin se tam už dalo zaparkovat a užil krásných 35 km. Skol!
10.1.
Vloženo 10.1.2021 7:51
Cesta z Jablonce do Bedřichova je již nyní uzavřena.
Foto jeste pred snehem
(Odpověď na dotaz uživatele Petra z 12.1.: Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky)
(Odpověď na dotaz uživatele Petra z 12.1.: Ahoj, muže někdo pridat foto jak vypadá lávka z Jizerky na polskou stranu. Díky)
9.1.
Vloženo 11.1.2021 8:16
úplně bez problémů přejedete autem hranici, dojedete na jakošickou polanu, zaparkujete nakolmo ze silnice, dáte 15 zlotek nebo stovku parkingmajstrovi (nebo vjedete skrz závoru na parkoviště a zaplatíte kartou) a vyrazíte do stopy (na některých cestách do stop pro klasiku na krajnicích leze borůvčí, na skate bez problémů). žádnej pohraničník tam samopalem nemává. pěší selfíčkáři se tam motají jako obvykle, ale jako obvykle až na výjimky daleko nedojdou. úplní začátečníci s instruktorama jsou schopní úplně zablokovat prvních 200 metrů stop, ale to taky není žádná novinka.
samozřejmě kdo nepřijede před půl desátou, ten bude parkovat problematicky, a kdo bude chtít v poledne odjet z parkoviště, ten bude možná vyhrkávat v tom zmatku hodinu.
samozřejmě kdo nepřijede před půl desátou, ten bude parkovat problematicky, a kdo bude chtít v poledne odjet z parkoviště, ten bude možná vyhrkávat v tom zmatku hodinu.
9.1.
Vloženo 10.1.2021 19:17
připojuji se k nápadu s cedulemi, hlavně zdůraznit chodcům hned na začátku v místě nástupu do stop kde se mohou a kde nemohou pohybovat. Byl jsem svědkem konfliktu lyžaře vs. chodci. Z úrovně komunikace chodců plyne, že obrázková varianta bude ideální. Myslím, že výběr příspěvků má OPS zmáknutý, tak by to neměl být problém, rád přispěji.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 23:53
Zpráva pro Dana ohledně parkoviště P4: V době nouzového stavu je toto parkoviště a některá jiná uzavřené!
9.1.
Vloženo 9.1.2021 21:00
Ahoj, Smedava, Predel, Palicnik, Promenada - asi by to byla naprosta pohadka, ale muze mi nekdo vysvetlit, koho napadne jit na vylet pesky po upravenych trasach??? A ze jich teda bylo. To jim neprijde divny nicit neco, co nekdo celou noc pripravuje. Nejde mi do hlavy, co to je za lidi...:-(
9.1.
Vloženo 9.1.2021 20:38
Ke zprávě Martina z 9.1.: Do Polska nyní správně nesmíte ..
To není správná informace, netýká se pobytů kratších než 12 hodin, tedy 1denních lyžovaček.
(ochranné opatření MZd, z 4.1.2021, bod II.1 + I.2)
Zítra to zkontrolujeme na místě.
To není správná informace, netýká se pobytů kratších než 12 hodin, tedy 1denních lyžovaček.
(ochranné opatření MZd, z 4.1.2021, bod II.1 + I.2)
Zítra to zkontrolujeme na místě.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 20:21
Martine
Plne rozumim
Okruh ktery sem dnes objel mene chodcu, ale jsou useky kde je docela neprijemny proslap, reseni, kdyz je uprava trati, pesaky zpoplatnit, verim, ze kasicky by se vymysely
Skol
Tomas
Plne rozumim
Okruh ktery sem dnes objel mene chodcu, ale jsou useky kde je docela neprijemny proslap, reseni, kdyz je uprava trati, pesaky zpoplatnit, verim, ze kasicky by se vymysely
Skol
Tomas
Dopoledne Vesec - dá se, pokud vám stačí být na lyžích, na větší lyžování to není. Tenká slupka sněhu, na spoustě míst spíš led, pár km se najet dá.
Bufet otevřený.
Bufet otevřený.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 19:30
Do Polska nyní správně nesmíte, po překročení hranice je povinná 10denní karanténa!
(Odpověď na dotaz uživatele Iveta z 9.1.: Dobrý den...vzhledem ke covidu dá se parkovat v Jakuszycich? Děkuji)
(Odpověď na dotaz uživatele Iveta z 9.1.: Dobrý den...vzhledem ke covidu dá se parkovat v Jakuszycich? Děkuji)
9.1.
Vloženo 9.1.2021 19:25
Dnes to bylo jaké jsem čekal. Hodně lidí, ale dobře upraveno, kolem Souše slušný Václavák, ale dalo se :-) Čemu však moc nerozumím je chování pěšáku s jejich psíkama. Na osmičce u Předělu jdou vedle sebe a už tak měkkou trasu pro skate slušně rozorávají, boří se a nemají z toho asi zážitek oni, ale hlavně pak desítky lyžařů, kteří se v tom oraništi musí brodit. Přitom níž je hodně cest, kde mohou ve sněhu chodit a protáhnout své čtyřnohé miláčky.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 19:15
Zdarec
Dnes Hrabetice, Jablonecka, dolu k prehrade, hodne lidi, pak pres prehradu na Kristianov, v levo na Sedlo Holubniku a pak Tocna, Hrebinek, Bila Kuchyne, Olivetska, Vladni, k Buku a pak smer na Presidenstska a pod Presidentskou vlevo zpet na Jabloneckou a dom
Pro me osobne, parada, jel sem skate, mekkci, nejelo to tak, ale byl, co ze to bylo? sniiiih, za me super, i pres to mnozstvi lidi
Zitra to chce drive rano
Skol
Tomas
Dnes Hrabetice, Jablonecka, dolu k prehrade, hodne lidi, pak pres prehradu na Kristianov, v levo na Sedlo Holubniku a pak Tocna, Hrebinek, Bila Kuchyne, Olivetska, Vladni, k Buku a pak smer na Presidenstska a pod Presidentskou vlevo zpet na Jabloneckou a dom
Pro me osobne, parada, jel sem skate, mekkci, nejelo to tak, ale byl, co ze to bylo? sniiiih, za me super, i pres to mnozstvi lidi
Zitra to chce drive rano
Skol
Tomas
9.1.
Vloženo 9.1.2021 18:56
Bez stopy, je tam buďto oraniště, nebo to je uhráblé od plužení.
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 9.1.: Dá se jet klasikou úsek ze Souš-Darré na Jezdecká cesta? Děkuji)
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 9.1.: Dá se jet klasikou úsek ze Souš-Darré na Jezdecká cesta? Děkuji)
Dotaz
Vloženo 9.1.2021 18:55
Plánujete prosím upravu z Martinskeho udoli?
Dekuji
Dekuji
9.1.
Vloženo 9.1.2021 18:25
Dnes několik bezkařů z Výpřeže přes Malý Ještěd na Křižanské sedlo, všichni tvrdili, že je tam vyšláplá super stopa na klasiku.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 18:13
Moc prosím všechny rozumné aby respektovali, telematiku obsazenosti parkovišť, když je na České chalupě červená a Central i Malinik plný, ničemu nepomůže ucpat kompletně prijezdovou cestu, tím že budu čekat jestli se náhodou v 9 ráno neuvolní místo..... Navíc např. odstavné parkoviště P4 bylo prázdné, jen se k němu jaksi nebylo jak dostat. Bylo by hezké brát trochu ohledy na ty co tu žijí a potřebují se třeba jen dostat domů..... pro lyžaře ze směru Praha: mnohem lepší je jet od Jablonce, z té strany lze pak právě v klidu využít parkoviště pod sjezdovkama. Na stadion je to něco málo přes 1 km.....
9.1.
Vloženo 9.1.2021 18:03
Zdravím, mapy jsou např. zde:
https://bilestopy.cz/map/area/jizerske-hory/jizerska-magistrala
https://www.jizerskaops.cz/magistrala/nastupni-mista/
https://www.jizerskaops.cz/magistrala/mapa-magistraly/
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 9.1.: Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda je někde přehledná mapa možných tras, které lze absolvovat. Byla jsem tam dnes poprvé, a značení téměř žádné. Pro člověka, který to tam nezná, neví kam ani jet. Děkuji za zaslání map.)
https://bilestopy.cz/map/area/jizerske-hory/jizerska-magistrala
https://www.jizerskaops.cz/magistrala/nastupni-mista/
https://www.jizerskaops.cz/magistrala/mapa-magistraly/
(Odpověď na dotaz uživatele Eva z 9.1.: Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda je někde přehledná mapa možných tras, které lze absolvovat. Byla jsem tam dnes poprvé, a značení téměř žádné. Pro člověka, který to tam nezná, neví kam ani jet. Děkuji za zaslání map.)
9.1.
Vloženo 9.1.2021 18:01
Zdravím, pravidla jsou např. zde: https://www.jizerskaops.cz/magistrala/pravidla-pohybu/
(Odpověď na dotaz uživatele Markéta z 9.1.: Mám dotaz, jak to je s pěší turistikou přímo na magistrále?)
(Odpověď na dotaz uživatele Markéta z 9.1.: Mám dotaz, jak to je s pěší turistikou přímo na magistrále?)
9.1.
Vloženo 9.1.2021 16:53
Lidí mraky jako vždycky, sněhu hodně až to brzdilo. Parkoviste V 7:30 full.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 16:34
Ráno po osmé parkoviště v pohodě,ve stopě občas kamínky,na skate bez problémů.Zpátky po desáté se už tratě silně zaplnily,lidi čekali na volná parkovací místa.Chtělo by to ještě nasypat,pak to bude ok,ale zaplať pánbu.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 15:41
Otevřené, ale v 9 už plné, docela síla oproti minulým rokům. Parkovali jsme u kostela. Každopádně na skate od studánky krása, občas trochu měkčí ale super podmínky.
(Odpověď na dotaz uživatele Zdenek z 9.1.: Nevíte, jestli je otevřené parkovište nad Polubným u Václavíkovy studánky? Jak odsud vypadaly tratě na skate?
Díky.)
(Odpověď na dotaz uživatele Zdenek z 9.1.: Nevíte, jestli je otevřené parkovište nad Polubným u Václavíkovy studánky? Jak odsud vypadaly tratě na skate?
Díky.)
9.1.
Vloženo 9.1.2021 14:36
Mapa na bílých stopách dnes katastrofa. Lepší byla skimapa.cz. To bylo pravdivější.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 14:26
Dnes přestože byla Mariánská hora v rozpisu úpravy, opět neupraveno, díky novému sněhu je tam pěkné oraniště. Mapa na bílých stopách, která i v minulosti fungovala špatně, opět nefunguje. Proč není mapa Kam za sněhem,
9.1.
Vloženo 9.1.2021 14:00
Ze Souše se dá jet hned na lyžích, ale parkoviště ráno po osmé už téměř zaplněno.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 13:13
Central dnes v 7:15 ještě 90 míst, ale mizelo to rychle..
Pokud se chcete vyhnout mele k Buku nebo na Novou Louku, stačí najet hned za stadionem na pětku, za celou cestu 2 lidí, na Hřebínek nejvíc plno. Pak kolem přehrady, Valešovka, lidi bych spocital na prstech ruky a nohy..
Stačí jezdit min profláknuté trasy..
Pokud se chcete vyhnout mele k Buku nebo na Novou Louku, stačí najet hned za stadionem na pětku, za celou cestu 2 lidí, na Hřebínek nejvíc plno. Pak kolem přehrady, Valešovka, lidi bych spocital na prstech ruky a nohy..
Stačí jezdit min profláknuté trasy..
9.1.
Vloženo 9.1.2021 13:00
Odpověď na komentář -ury-
Stopa byla mekka kvulin strukture sněhu. Rolbar s tím nic neudělá. Buďme rádi za to co máme. A nebo nejezděte a bude volněji😀
Stopa byla mekka kvulin strukture sněhu. Rolbar s tím nic neudělá. Buďme rádi za to co máme. A nebo nejezděte a bude volněji😀
9.1.
Vloženo 9.1.2021 12:40
5:30
(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 8.1.: Pratele, cca do kdy by clovek musel ted o vikendu dorazit, aby zaparkoval (jake parkoviste je mi celkem jedno, klidne i kousek dojdu)? Central plny po devate ve vsedni den, jak pise Jakub nize, nevesti nic dobreho... ty zavrene ski arealy nam byl cert dluzen.. od Souše se ted da uz jet na lyzich?)
(Odpověď na dotaz uživatele Pavel z 8.1.: Pratele, cca do kdy by clovek musel ted o vikendu dorazit, aby zaparkoval (jake parkoviste je mi celkem jedno, klidne i kousek dojdu)? Central plny po devate ve vsedni den, jak pise Jakub nize, nevesti nic dobreho... ty zavrene ski arealy nam byl cert dluzen.. od Souše se ted da uz jet na lyzich?)
9.1.
Vloženo 9.1.2021 11:23
Reaguji na Honzu s tím stoupáním ze stadionu, díky tomu trojstupu mám kamaráda doživotně na vozíku !!!!!
9.1.
Vloženo 9.1.2021 11:10
Úprava nic moc, je to měkký, rolbař si s tím vůbec nedal práci. Stopy na klasiku už ráno úplně o ničem.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 9:53
Dneska ráno v 7:00, překvapivě už relativně plno, ale pořád to ještě šlo. Velký okruh s panelkou (návrat přes Hřebínek jsem neriskoval). Krásně upraveno, samozřejmě ještě měkké jak je to nové, ale jinak parádní svezení. Jedna prosba na závěr – lidi, když jedete ze stadionu, tak je potřeba nechat volnou levou část pro sjezd na stadion. Vzhledem k tomu, že tam stoupáte v trojstupech, tak lyžař jedoucí z kopce dolů opravdu nemá jak zabrzdit a levitovat většina z nás neumí 😊 Takže prosím, myslete! Do nemocnice se nám v dnešní době asi nikomu nechce a asi si umíte představit, jakou péči byste tam dostali! Děkuji!
9.1.
Vloženo 9.1.2021 9:41
V 8 už cedule v Rudolfově u České chalupy hlásí Central,Maliník obsazeno. ..ale 1 auto otočí,ale dalších 10 aut stejně jede dál...trochu sobecké s ohledem na rezidenty,složky IZS...
9.1.
Vloženo 9.1.2021 9:13
V 8:30 hod fronta aut od České Chalupy směrem na Bedřichov. Auta se otáčí, parkuje se všude kde to jde od Rudolfova nahoru, cedule za Českou chalupou informují o tom, že parkoviště Maliník i Centrál jsou plná. Tak se vracíme domů....
9.1.
Vloženo 9.1.2021 8:41
My dva, co jsme vyjížděli z Bedřichova v 5:30, jsme měli úplně skvělou lyžovačku na velkém okruhu. Do 6:30 skoro zaplněný centrál, v 8:00 už všude hasiči, před Maliníkem fronta aut až na Českou chalupu, kdo chce na lyže, měl vstávat před pátou, teď už tam nejezděte.
9.1.
Vloženo 9.1.2021 8:38
UZ ored 8 :00 ucpane silnice od Liberce,plna parkoviste,prazaci ted nemuzou sjet pres Jablobec a tak jezdi ores LBC
8.1.
Vloženo 10.1.2021 18:41
Je zjevné, že kdo si chce na běžkách dobře zasportovat v době korony ( anebo v top seazon jiných let) tak prostě vyrazí po setmění s čelovkou. To pak je paráda. Lidí je málo a ze sta procent to jsou zkušení jezdci , kteří vědí jak se chovat, nikde žádní psi ani pěšáci a i ta atmosféra je díky tomu taková lepší. Protože jsem kluk z města a to ještě z toho hlavního, tak jsem v jizerkách jel v pátek večer a v sobotu jsem byl v krušných horách na západě a dnes na východě. Lidí podstatně méně. Tak to jen taková inspirace pro ostatní pražáky , aby ulevili Jizerkám :) Skol a sníh v duši!
Ps: Děkuji ops za její práci a za tento web, ze kterého může člověk ziistit, jak je kde upraveno a jak to jezdí!
Ps: Děkuji ops za její práci a za tento web, ze kterého může člověk ziistit, jak je kde upraveno a jak to jezdí!
8.1.
Vloženo 10.1.2021 12:45
Navazuji na zprávu Honzy se stejnou zkušeností z pátku, kdy těsně přede mnou se zastavil člověk, protože se mu jeho pes zamotal do vodítka. Byl velmi překvapený, když jsem mu říkal, že pes tam nemá co dělat. Myslím, že ti lidé si žádná pravidla číst nebudou. Tedy pokud chceme nějaká pravidla pohybu ve stopě udržovat, je asi potřeba to stále těm lidem říkat, jak by se měli chovat a ne to jen přehlížet. Užijte si stopu bez kolizí!!!
Dotaz
Vloženo 9.1.2021 14:17
Ahoj, nešlo by na zítra upravit od Oldřichova v Hájích prosím? :) Přeci jen jsou nástupní místa přecpaná.. :( Děkují :)
Dotaz
Vloženo 9.1.2021 12:42
Dobrý den / Ahoj,
netušíte prosím někdo jak je to aktuálně s množstvím sněhu a možností parkování teď o víkendu v Oldřichově v Hájích? Případně, bylo by nějaké doporučení místních na alternativní nástup k aktuálně přeplněnému Bedřichovu? Předem díky. Běžkám zdar!
netušíte prosím někdo jak je to aktuálně s množstvím sněhu a možností parkování teď o víkendu v Oldřichově v Hájích? Případně, bylo by nějaké doporučení místních na alternativní nástup k aktuálně přeplněnému Bedřichovu? Předem díky. Běžkám zdar!
8.1.
Vloženo 9.1.2021 6:36
Protažena je jen malá část (pouze na skate), ale všude dost sněhu a stopa příjemně prošláplá na klasiku.
(Odpověď na dotaz uživatele Simao z 8.1.: Nevite, zda se upravuji trate kolem Stepanky?)
(Odpověď na dotaz uživatele Simao z 8.1.: Nevite, zda se upravuji trate kolem Stepanky?)
8.1.
Vloženo 9.1.2021 0:46
Jela jsem v pátek odpoledne od přehrady kolem sádek nahoru na Jindřichov až k silnici pod Toboganem. Na cestě to bylo úplně v pohodě (částečně udusané od pěších), dalo se jet klasicky i bruslit; na louce to bylo trošku horší - tam, kde to bývá podmáčené, lezly občas konce trav nebo byly mokré fleky - ale když jsem si to prohlídla cestou nahoru, i dolu se to dalo sjet bez šrámu na lyžích. Ale jak vypadá Tobogan, to netuším, ještě to není pořádně "utemované" a na sjezd dolu bych tipovala, že při zaplužení člověk odhrne sníh až na kamínky.
(Odpověď na dotaz uživatele Kuba z 7.1.: Prosím o info, jak to vypadá se sněhem v Jablonci na běžky od Břízek? Jestli je nějaká šance, že by šlo o víkendu už jít na běžkách přímo z Jablonce.
Díky Kuba)
(Odpověď na dotaz uživatele Kuba z 7.1.: Prosím o info, jak to vypadá se sněhem v Jablonci na běžky od Břízek? Jestli je nějaká šance, že by šlo o víkendu už jít na běžkách přímo z Jablonce.
Díky Kuba)
8.1.
Vloženo 8.1.2021 22:15
Asi ne - https://cam-vesec.herm.cz/index.html
(Odpověď na dotaz uživatele Lyžař z 8.1.: Byl někdo v areálu ve Vesci? Jsou tam nějaké stopy? Díky za odpověď.)
(Odpověď na dotaz uživatele Lyžař z 8.1.: Byl někdo v areálu ve Vesci? Jsou tam nějaké stopy? Díky za odpověď.)
8.1.
Vloženo 8.1.2021 21:03
Dnes rano v 8,30h ze Smedavy(na parkovisti 8 aut)Kiosek-Promenadni-Morina-Knizeci-Kasarenska-Smedava.Trasa byla upravena ze ctvrtka,ale zapadana 5cm snehu.Moc to nejelo,malo ujezdene od skilidi.Par bezohlednych klasiku,ktery si jedou vedle sebe a neresi to,ze tam nejsou sami.Uz jsem si zvykl.At vyrazi o vikendu,uzijou si to mozne tak jeden kilometr, čuski
8.1.
Vloženo 8.1.2021 19:08
Pratele bezkari
V Hrabeticich fest nasypalo tak pocitam, ze magistrala bude zasypana
Pres noc a zitra padat nema, tak kdyby se povedlo upravit, bylo by to super
Chci podekovat borci, co mi pomohl ze skarpy, ca 500m od Kaplicky smerem na Bedrichov, jel na Bedrichov, proc sem tam skoncil je na sirsi diskusi, resp., bezohlednost neni nekdy jen ve stope
Skol
Tomas
V Hrabeticich fest nasypalo tak pocitam, ze magistrala bude zasypana
Pres noc a zitra padat nema, tak kdyby se povedlo upravit, bylo by to super
Chci podekovat borci, co mi pomohl ze skarpy, ca 500m od Kaplicky smerem na Bedrichov, jel na Bedrichov, proc sem tam skoncil je na sirsi diskusi, resp., bezohlednost neni nekdy jen ve stope
Skol
Tomas
Z parkoviště Maliník od 10 hod na Vládní , Novou Louku, Hřebínek, Knajpu, Rozmezí, Kristiánov, Novou Louku a přes Vládní zpátky na Maliník. Sníh od Maliníku jen v tenké vrstvě a stopa jen nevýrazná. Od Vládní školka už sněhu dostatek bouhužel stopa rozježděná. Od Hřebínku sněhu výrazně více podle vrstvy na můstcích okolo 0,5m a cestou připadnul další. Knajpa otevřená se samobsluhou a platbou u okénka. Sníh čerstvý jemnozrný místy trochu namrzal , ale skluz dobrý. Pokud dojde k úpravě bude magistrála v plném zimním provozu.
8.1.
Vloženo 8.1.2021 18:11
Já jsem dnes šel z Bedř. na Novou louku, (hrozná spousta lidí a neupravená stopa), u Gregorova křížku jsem se rozhodl rovně po Uhlířské, za Černou Nisu (zde protažená stopa zahnula vlevo, dál už jen stopa vyšlapaná lidmi), pak na Olivettskou horu, a byl jsem tam skoro sám. Přes Bílou kuchyni na Hřebínek a zpět. Z Hřebínku zase davy, stopa rozšlapaná. Celou cestu to hrozně lepilo, trpěli všichni.
Kuba: jejich odpověď byla, že to protahovali skůtry od "Ski Mariánská hora" a ano protahovali to i k protržené již před úpravou OPSky, nicméně dnes zase popadalo, o víkendu by tam fakt zajet OPS mohla, uvidíme
Skate ze Souše, Hraniční, Promenádní, Jezdecká, Darré zpátky na Souš. Sněhu dost, ale tim, ze napadl přes noc nový
a protaženo bylo včera, tak to jelo dost tupě. Na klasiku stopy všude. V 10h parkoviště na Souši zaplněno z cca 1/3.
a protaženo bylo včera, tak to jelo dost tupě. Na klasiku stopy všude. V 10h parkoviště na Souši zaplněno z cca 1/3.
8.1.
Vloženo 8.1.2021 15:44
Dnes už dostatek sněhu i mezi Stadionem a Novou loukou. Centrál plný už po deváté. Jak padalo, tak to bylo pomalejší, ale jinak super.
8.1.
Vloženo 8.1.2021 14:28
Nechápu když OPS upraví přes Protrženku a MH boudy, proč to nedotáhne na Mariánskou horu, kde je nástupní místo s možností parkování.
8.1.
Vloženo 8.1.2021 12:24
Minulý týden bylo. Policie ale vyháněla ty, co nestáli na parkovišti, ale někde vedle u silnice
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš z 8.1.: Zdravím, měl bych dotaz, je otevřené parkoviště u skiareálu Severák? Díky)
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš z 8.1.: Zdravím, měl bych dotaz, je otevřené parkoviště u skiareálu Severák? Díky)
Dotaz
Vloženo 8.1.2021 9:59
Dobrý den,
jsou tratě upravené?
Může se během víkendu vzhledem ke Covidu běžkovat? Diky!
jsou tratě upravené?
Může se během víkendu vzhledem ke Covidu běžkovat? Diky!
Tratě byly dnes ráno upraveny ve větším rozsahu, přibylo např. Peklo, Protrženka, Hrabětice. Přesný rozsah úpravy na https://www.jizerskaops.cz/zimni-info/aktualni-uprava-stop-1/rano-budou-upraveny-stopy-267cs.html + již se objevilo na http://skimapa.cz/oblast/jizerske-hory
Zároveň jsem do obecné diskuze přesunul příspěvky týkající se spolujízdy na hory a prosím lyžaře, aby tuto záležitost neřešili formou dotazů a zpráv u běžných oblastí. Tento web komunikaci takového typu není stavěn a stal by se brzy nepřehledným. V obecné diskuzi https://www.kamzasnehem.cz/diskuze to nevadí, tam to nepřehledné může být :-)
Zároveň jsem do obecné diskuze přesunul příspěvky týkající se spolujízdy na hory a prosím lyžaře, aby tuto záležitost neřešili formou dotazů a zpráv u běžných oblastí. Tento web komunikaci takového typu není stavěn a stal by se brzy nepřehledným. V obecné diskuzi https://www.kamzasnehem.cz/diskuze to nevadí, tam to nepřehledné může být :-)
Dotaz
Vloženo 8.1.2021 8:14
Ahoj, dotaz - dá se z Maliníku už od začátku na běžkách? Nebo se musí přenášet? Díky za info.
7.1.
Vloženo 11.1.2021 12:21
Ne, nemusíte dělat nic, pokud Váš pobyt v PL nepřesáhne 12 hodin.
Pokud by Váš pobyt přesáhl 12 hodin, máte se oficiálně nahlásit na hygienu a podstoupit karanténu + testování na vlastní náklady. Ve skutečnosti to nikdo nekontroluje.
Pozor - povinnost nosit roušku platí na veřejně přístupných místech. Stalo se nám na poloprázdném parkovišti před lyžařským areálem, že na nás přišli policajti / pozorovali nás chvíli a neměli jsme roušky + česká SPZ = jednoduchá kořist/, vyhrožovali pokutou 1000 Zł, naštěstí se dali ukecat.
(Odpověď na dotaz uživatele Antonín z 11.1.: Ještě jednou bych chtěl (pokud možno jednoznačnou, až polopatistickou) informaci na konkrétní otázku : Když pojedu zítra do Harrachova a přejdu na běžkách hranici a budu se po proběhnutí nějakého okruhu (asi tak 3 hodinového) vracet k nádraží Harrachov - budu muset podstoupit nějakou kontrolu typu testování na virus ? Díky za vyčerpávající odpověď. :-))
Pokud by Váš pobyt přesáhl 12 hodin, máte se oficiálně nahlásit na hygienu a podstoupit karanténu + testování na vlastní náklady. Ve skutečnosti to nikdo nekontroluje.
Pozor - povinnost nosit roušku platí na veřejně přístupných místech. Stalo se nám na poloprázdném parkovišti před lyžařským areálem, že na nás přišli policajti / pozorovali nás chvíli a neměli jsme roušky + česká SPZ = jednoduchá kořist/, vyhrožovali pokutou 1000 Zł, naštěstí se dali ukecat.
(Odpověď na dotaz uživatele Antonín z 11.1.: Ještě jednou bych chtěl (pokud možno jednoznačnou, až polopatistickou) informaci na konkrétní otázku : Když pojedu zítra do Harrachova a přejdu na běžkách hranici a budu se po proběhnutí nějakého okruhu (asi tak 3 hodinového) vracet k nádraží Harrachov - budu muset podstoupit nějakou kontrolu typu testování na virus ? Díky za vyčerpávající odpověď. :-))
7.1.
Vloženo 8.1.2021 15:55
Jel jsem od Studánky včera (čtvrtek), o plánované úpravě nevím, od Studánky až k Jezdecké bylo neupraveno, pouze stopa, odhadem bylo od Studánky do Sedla pod Zámky ca. 5 možná místy dál od nástupiště 10 cm, dál pak ca. až 10-20 cm. Od Jezdecké paráda.
Pro klasiku by to neměl být problém, píchá se občas hluboko ale jde to. Skatem jsem jel až do Sedla pod Zámky jakštakš, pak už pouze soupaž až k Jezdecké. Jel jsem na béčkových lyžích, žádné škrabnutí nehrozilo a nebylo. Cestou zpět jsem jel pouze soupaží až k silnici, opět žádný problém, zdůrazňuji - stopa je pouze vyšlapaná.
Parkoviště u Václav. Studánky fungovalo, od parkoviště k nástupišti podel silnice neupraveno, pouze ujeto od běžkařů.
Dále pro zvážení OPS - možná by Studánka už šla utáhnout, aspoň na hladko.
(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 8.1.: Zdravím, máte prosím někdo informaci, kdy se plánuje úprava trati na klasiku z nástupního místa Horní Polubný / Václavíkova Studánka a jaká je tam teď sjízdnost na klasiku? Díky P.)
Pro klasiku by to neměl být problém, píchá se občas hluboko ale jde to. Skatem jsem jel až do Sedla pod Zámky jakštakš, pak už pouze soupaž až k Jezdecké. Jel jsem na béčkových lyžích, žádné škrabnutí nehrozilo a nebylo. Cestou zpět jsem jel pouze soupaží až k silnici, opět žádný problém, zdůrazňuji - stopa je pouze vyšlapaná.
Parkoviště u Václav. Studánky fungovalo, od parkoviště k nástupišti podel silnice neupraveno, pouze ujeto od běžkařů.
Dále pro zvážení OPS - možná by Studánka už šla utáhnout, aspoň na hladko.
(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 8.1.: Zdravím, máte prosím někdo informaci, kdy se plánuje úprava trati na klasiku z nástupního místa Horní Polubný / Václavíkova Studánka a jaká je tam teď sjízdnost na klasiku? Díky P.)
Dotaz
Vloženo 8.1.2021 13:03
Skol.Jel už někdo z Maliníku přes Kanál,jaká tam je situace?Dík
7.1.
Vloženo 8.1.2021 10:23
Jako vždy d Montanie , tedy asi 500 metrů od parkoviště , to jede bezvadně . Mezi parkovištěm a hotelem je na zasněžený silnici posyp , takže ten kousíček je třeba dojít ;)
(Odpověď na dotaz uživatele Návštěvník z 8.1.: Sportovní přátelé, dá se vyjet, případně i na skejt, hned od parkovitě pod Soušskou přehradou? Děkuji.)
(Odpověď na dotaz uživatele Návštěvník z 8.1.: Sportovní přátelé, dá se vyjet, případně i na skejt, hned od parkovitě pod Soušskou přehradou? Děkuji.)
7.1.
Vloženo 8.1.2021 9:58
(Odpověď na dotaz uživatele Lenka z 7.1.: Ahoj,
zítra bych chtěla s dcerou na krátký okruh - Smědava - Knejpa- Kasárenskou - U studánky - Smědava. Prosím, nevíte někdo jestli tam je stopa?
Díky moc)
Tato trasa je bezvadně upravená, jak na klasiku, tak na skate.
zítra bych chtěla s dcerou na krátký okruh - Smědava - Knejpa- Kasárenskou - U studánky - Smědava. Prosím, nevíte někdo jestli tam je stopa?
Díky moc)
Tato trasa je bezvadně upravená, jak na klasiku, tak na skate.
7.1.
Vloženo 8.1.2021 8:54
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš z 8.1.: Zdravím, fungují jen venkovní skříňky 10 ks, nutný vlastní zámeček
chci se optat. Fungují na stadionu nebo u centrálního parkoviště v Bedřichově skříňky na úschovu věcí?
Předem díky za info)
chci se optat. Fungují na stadionu nebo u centrálního parkoviště v Bedřichově skříňky na úschovu věcí?
Předem díky za info)
7.1.
Vloženo 8.1.2021 8:52
(Odpověď na dotaz uživatele Tomáš z 8.1.: Zdravím,
chci se optat. Fungují na stadionu nebo u centrálního parkoviště v Bedřichově skříňky na úschovu věcí?
Předem díky za info)
chci se optat. Fungují na stadionu nebo u centrálního parkoviště v Bedřichově skříňky na úschovu věcí?
Předem díky za info)
7.1.
Vloženo 8.1.2021 7:13
Ano, bez problémů...
(Odpověď na dotaz uživatele Kar z 7.1.: Na parkoviste do Polska pres hranice je mozne prijet autem???)
(Odpověď na dotaz uživatele Kar z 7.1.: Na parkoviste do Polska pres hranice je mozne prijet autem???)
7.1.
Vloženo 7.1.2021 19:58
bylo to dobré i na klasiku, jen by chtělo upravit další stopy například z Pekla přes Protrženou, nebo za přehradou Černá Nisa.
Ve stopě je strašnejch lidí, tak aby bylo více variant, jinak se o víkendu lidi ušlapou :-(
předem díky OPS za vyslyšení techto přání :-)
Ve stopě je strašnejch lidí, tak aby bylo více variant, jinak se o víkendu lidi ušlapou :-(
předem díky OPS za vyslyšení techto přání :-)
7.1.
Vloženo 7.1.2021 19:37
dnes po 10 hodině Smědava, Knížecí, přes Vlašák, bunkr, Mořina ,Jizerka, bunkr, po Promenádní zpět na Smědavu, krásně upraveno rolbou, stopa na klasiku v obou směrech,výdejní okenko na Jizerce , kiosek i Smědava , občas kamínek nebo větvičky ve stopě, prostředek na skate byl ok
7.1.
Vloženo 7.1.2021 19:26
Sledujte Bíé Stopy - https://www.bilestopy.cz/map/area/jizerske-hory - tam je vyznačeno, kudy a kdy jela rolba, což značí dostatek sněhu a dobré podmínky. Dnes rolba projela mimo jiné i tenhle úsek, takže bych se nebál vyrazit na jedničkové lyže. Mimo to jsou plánované a proběhlé úpravy s popisem tras na webu Jizerské o.p.s.
(Odpověď na dotaz uživatele Hanka z 7.1.: Zdravím, nějaké info jak to vypadá Souš-Smědava?Díky Hanka)
(Odpověď na dotaz uživatele Hanka z 7.1.: Zdravím, nějaké info jak to vypadá Souš-Smědava?Díky Hanka)
Ze Smědavy po Promenádní na Mořinu a zpět po Knížecí perfektně upravené stopy na klasiku, bezvadné svezení, nemělo to chybu.Ještě kdyby bylo slunečno.
7.1.
Vloženo 7.1.2021 19:21
Sněhu dost, paráda. Dole kolem souše méně, ale kamínky nejsou. Stopa na klasiku začíná brzy, jakmile začnete stoupat.
(Odpověď na dotaz uživatele Hanka z 7.1.: Zdravím, nějaké info jak to vypadá Souš-Smědava?Díky Hanka)
(Odpověď na dotaz uživatele Hanka z 7.1.: Zdravím, nějaké info jak to vypadá Souš-Smědava?Díky Hanka)
7.1.
Vloženo 7.1.2021 18:01
Trasa Horní Polubný - Knížecí cesta - Hraniční - Promenádní - Jezdecká - Horní polubný. Sněhu všude dost, z Horního polubného (parkoviště) až na rozcestí s Jezdeckou neupraveno, tak na skate to bylo náročné, potom už ale paráda. Klidně na jedničkové lyže.
Malý příspěvek k diskuzi o pěších - kamarádky šly dnes pěšky na Černou horu (nad Kristiánovem) většinu mimo běžkařské trasy , ale do Kristiánova pak šly po červené značce. Držely se ohleduplně mimo vyřízlé stopy, všem uhýbaly. Nicméně dvě paní (nezávisle na sobě) jim prý opravdu hodně sprostě nadávaly, že tam nemají co dělat a holkám to trochu zkazilo den. Každý má na pěší na magistrále jiný názor, ale prosím o vzájemnou slušnost a respekt (osobně si myslím že hory jsou pro všechny a pokud se někdo nechová jako buran, tak ať chodí kudy chce).
Malý příspěvek k diskuzi o pěších - kamarádky šly dnes pěšky na Černou horu (nad Kristiánovem) většinu mimo běžkařské trasy , ale do Kristiánova pak šly po červené značce. Držely se ohleduplně mimo vyřízlé stopy, všem uhýbaly. Nicméně dvě paní (nezávisle na sobě) jim prý opravdu hodně sprostě nadávaly, že tam nemají co dělat a holkám to trochu zkazilo den. Každý má na pěší na magistrále jiný názor, ale prosím o vzájemnou slušnost a respekt (osobně si myslím že hory jsou pro všechny a pokud se někdo nechová jako buran, tak ať chodí kudy chce).
7.1.
Vloženo 7.1.2021 14:56
dnes skejtem 10-12hod - Bedřichov - N.Louka - Rozmezí - Kanjpa - Krásná Máří - Točna - Kristiánov - Gregorův kříž - Vládní - Bedřichov --- krásné podmínky, pro klasiky stopa od Buku, bohužel rolba neprojela (alespoň do 11hod) úsek Knajpa - Točna (tam cca 15cm prašanu), nebyl projet také úsek Greg. kříž směrem na Olivetskou a Vládní, škoda... ale možná rolba projela až po mém odjezdu .. jinak už zima jak má být
7.1.
Vloženo 7.1.2021 8:19
Stadion-Hřebínek-stadion. 6:00 neprotaženo na cestě zpět rolba. Od té chvíle skvělé. Sníh tupý, ale jelo to pěkně. Stopy jsou vyřízlé.
Dotaz
Vloženo 7.1.2021 14:53
nevíte jak to vypadá pod Štěpánkou?
Dotaz
Vloženo 7.1.2021 12:00
Ahoj, nevíte někdo prosím, jak to dnes vypadá z Maliníku po Vládní nebo po kanále? Je tam dost sněhu, upraveno nepotřebuji.
Ahoj, plánuju je t dneska odpoledne na Bedřichov a pak nahoru na Knajpu. S ohledem na sněžení/ stav tratí - lepší klasika nebo skejt? ;)Moc děkuji za komentáře. Dan
6.1.
Vloženo 7.1.2021 8:40
Nová Louka i Hřebínek včera otevřeny.
(Odpověď na dotaz uživatele Jakub z 7.1.: Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda v nějakém režimu je otevřen bufet Novou Louka či na Hřebínku?
Děkuji.)
(Odpověď na dotaz uživatele Jakub z 7.1.: Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda v nějakém režimu je otevřen bufet Novou Louka či na Hřebínku?
Děkuji.)
Dotaz
Vloženo 7.1.2021 7:52
Skol, víte prosím někdo jak to vypadá ve Studeném údolí a kolem Prezidentské / Královky? Jde mi o to, zda je to tam aspoň ušlápnuté a rozumně sjízdné na slušných lyžích...Dík
6.1.
Vloženo 7.1.2021 3:21
Ano pouze klasicky na Jezdeckou
(Odpověď na dotaz uživatele Néťa z 6.1.: Ahoj, dá se aktuálně bez obav vyrazit z Vaclavikove studánky? Dekuju)
(Odpověď na dotaz uživatele Néťa z 6.1.: Ahoj, dá se aktuálně bez obav vyrazit z Vaclavikove studánky? Dekuju)
6.1.
Vloženo 6.1.2021 23:24
Ideální je parkoviště u stadionu, ale to chce tam být tak na osmou ranní. Vlastně to teď platí asi pro všechna místa. Po deváté už je to problém, po desáté bez šance.
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 6.1.: Dobrý večer s běžkami začínám a neznám místní poměry. Na které parkoviště je nejlepší vyrazit z Prahy na jednodenní běžkování. A do kolika hodin je třeba tam být, aby se ještě dalo zaparkovat. Děkuji.)
(Odpověď na dotaz uživatele Standa z 6.1.: Dobrý večer s běžkami začínám a neznám místní poměry. Na které parkoviště je nejlepší vyrazit z Prahy na jednodenní běžkování. A do kolika hodin je třeba tam být, aby se ještě dalo zaparkovat. Děkuji.)
6.1.
Vloženo 6.1.2021 22:54
Az cca po 1km, vzhledem k snezeni to muze zitra vypadat jinak. Zatim to mel hraznej protazeny.
(Odpověď na dotaz uživatele Ladislav z 6.1.: dá se jet od Maliníku?)
(Odpověď na dotaz uživatele Ladislav z 6.1.: dá se jet od Maliníku?)
6.1.
Vloženo 6.1.2021 22:14
Ahoj, dneska jsme chtěli večer (cca půl 6) zaparkovat na Nové Louce a u odbočky nad stadionem stáli policajti a pravděpodobně rozdávali pokuty, tak jen pozor na to...
Ale jinak konečně krásná zima. 🙂
Ale jinak konečně krásná zima. 🙂
6.1.
Vloženo 6.1.2021 20:38
Vetsinou okolo 18:00 se to vyprazdni. Nebo pak pred 7:00. Jinak vez sance
(Odpověď na dotaz uživatele Mirek z 6.1.: Dobrý den, můžu se zeptat jaká je šance zaparkovat zítra na Nové Louce ?)
(Odpověď na dotaz uživatele Mirek z 6.1.: Dobrý den, můžu se zeptat jaká je šance zaparkovat zítra na Nové Louce ?)
Souhlasím , že sněhu je dost ,aby bylo možno udělat aspoň jednu stopu skůtrem na klasiku, není dobré jezdit na kraji silnice blízko příkopu v provizorní stopě.
Pozor na sjezd z Vlašského hřebene k bunkru.Na dvou místech jsou příkopy s málo sněhem a jsou označené smrkovými větvemi.
Pozor na sjezd z Vlašského hřebene k bunkru.Na dvou místech jsou příkopy s málo sněhem a jsou označené smrkovými větvemi.
6.1.
Vloženo 6.1.2021 19:09
(Odpověď na dotaz uživatele Jakub z 6.1.: Dobrý den,
je v nějakém režimu otevřen bufet na Hřebínku, Knejpa či restaurace Smědava, Nová Louka?
Děkuji za odpověď.)
Smědava má otevřené výdejní okénko, Knejpa byla dnes zavřená a otevřený byl kiosek před Promenádní.
je v nějakém režimu otevřen bufet na Hřebínku, Knejpa či restaurace Smědava, Nová Louka?
Děkuji za odpověď.)
Smědava má otevřené výdejní okénko, Knejpa byla dnes zavřená a otevřený byl kiosek před Promenádní.
6.1.
Vloženo 6.1.2021 18:19
Ahoj,
díky za odpověď, nakonec jsem to byla vyzkoušet na vlastní kůži. Přidávám se k těm, kteří by rádi stopu na klasiku, alespoň zachovanou od lidí, pokud to podmínky neumožňují (od Hřebínku je ale sněhu opravdu dost, dalo by se to projet). Takhle jsou bohužel skvělé podmínky v podstatě jenom pro skate, jenže ne všem bruslení, třeba i zdravotně, vyhovuje...
díky za odpověď, nakonec jsem to byla vyzkoušet na vlastní kůži. Přidávám se k těm, kteří by rádi stopu na klasiku, alespoň zachovanou od lidí, pokud to podmínky neumožňují (od Hřebínku je ale sněhu opravdu dost, dalo by se to projet). Takhle jsou bohužel skvělé podmínky v podstatě jenom pro skate, jenže ne všem bruslení, třeba i zdravotně, vyhovuje...
Brzy ráno je šance velká.
(Odpověď na dotaz uživatele Mirek z 6.1.: Jaká je šance zítra zaparkovat na Nové Louce? Po případě je možné se tam nechat jen vysadit, když je parkoviště plné?)
(Odpověď na dotaz uživatele Mirek z 6.1.: Jaká je šance zítra zaparkovat na Nové Louce? Po případě je možné se tam nechat jen vysadit, když je parkoviště plné?)
6.1.
Vloženo 6.1.2021 15:04
Ahoj, mám dotaz, zda je dostatek sněhu na zkoušku nových lyží skate ze Souše na Smědavu nebo z Jizerky po Promenádní na Smědavu? Děkuji za odpověď.
6.1.
Vloženo 6.1.2021 13:54
Okolo Smědavy je všude krásně bílo, zima jak má být. Na úpravu stop to rozhodně je!!
6.1.
Vloženo 6.1.2021 13:46
Klasikou se jet dá, ale nejlépe tam, kde nebyla provedena "úprava". Třeba přes Olivetskou to dnes bylo fajn a překvapivě bez šutrů. Hladkou úpravu při nedostatku sněhu chápu před oblevou kvůli utemování sněhu, ale jinak mi to v Jizerkách přijde scestné a nepamatuji, že by se to v minulosti takhle dělalo. Méně je někdy více.
(Odpověď na dotaz uživatele Aneta z 6.1.: Ahoj, nevíte, zda jsou alespoň jakž takž stopy na klasiku od lidí? Nebo nemá cenu klasiku vůbec jezdit?)
(Odpověď na dotaz uživatele Aneta z 6.1.: Ahoj, nevíte, zda jsou alespoň jakž takž stopy na klasiku od lidí? Nebo nemá cenu klasiku vůbec jezdit?)
6.1.
Vloženo 6.1.2021 12:56
Souhlas s Lyžníkem, sníh na udělání stopy je. Podmínky už jsou dobré, kromě výjezdu od Montanie (stopa od lyžařů) jsem na stopu nikde nenarazil.
6.1.
Vloženo 6.1.2021 12:00
Zdravím, k úpravě tratí - od Kristiánova až na Knajpu je sněhu dost i na stopu na klasiku a podobně i z Knajpy na Žďárek (podobně to bude i z Knajpy dolů po Kasárenské). Pohodlnější a jednodušší je pro OPS samozřejmě udělat všechno na hladko. Tudíž je to pouze o snaze - kdo chce hledá způsoby, kdo nechce hledá důvody. Pokud by se náhodou OPS rozhodla - tam, kde to aktualní sněhové podmínky umožňují - vytvořit i stopu na klasiku, tak prosím, aby nevedla po hraně příkopu - taková stopa nemá smysl. Děkuji.
Dotaz
Vloženo 6.1.2021 21:27
Dá se ve všední den během dopoledne zaparkovat na Jizerce?
5.1.
Vloženo 6.1.2021 17:54
Odpověď Šárce: Z Jizerky od Mořiny je to po Promenádě a dále na Smědavu na jedničkové lyže. Stejně tak po Soušské silnici na Smědavu, ale až od zatáček, cca 3 km od Montanie. Cestě pod Černým vrchem (od Hraničné k Jezdecké) se vyhni, uprostřed tam čouhají kamínky.
5.1.
Vloženo 6.1.2021 16:00
Odpověď Šárce - z Jizerky po Promenádní je to úplně bez problému, od Bunkru nahoru v půlce kopce je v jednom korytě jeden velký šutr. Pro jeho zakrytí by tam bylo třeba nahrnout pořádnou vrstvu sněhu, snad při další cestě rolby. Na Cestě pod Černým vrchem včera v prostředku vykukovala nějaká špína, nevím jestli i kamínky, ale dnes to bude již asi úplně překryto. Ze Souše nevím, ale nahoře od Kasárenské ke Smědavě je silnice samozřejmě úplně v pohodě.
5.1.
Vloženo 6.1.2021 15:07
Po běžkaře jezdící klasickou metodou je myslím v současnosti, kdy OPS upravila tratě na hladko, lepší navštívit okolní hory - Krušné , kde je klasických stop dost, nebo Krkonoše, kde vznikají...
5.1.
Vloženo 6.1.2021 10:52
Včera (v úterý) Bedřichov-Knajpa-Žďárek-sedlo Holubníku-Bílé Buky-Hřebínek-Bedřichov. Po N.Louku špatné, dál do Kristiánova a pak pod Hřebínkem ledovaté. Nad Kristánovem až po Hřebínek zimní pohádka. Bohužel vzhledem k tomu, že OPS uválcovala tratě na hladko, nejenže se nevytvořila žádná stopa, ale lyže ujížděly do stran a nedalo slušně jet.
Zato od Žďárku po Bílé Buky, kde se to naštěstí neupravuje, byla krásná stopa od lyžařů, sice měkká, ale krásné svezení. Rozumím, když OPS utáhla to oraniště ve vodovém sněhu od Bedřichova po Hřebínek. Ale nad tím už byl sníh, ve kterém přirozeně vzniknou stopy pro klasiku od lyžařů a bruslaři si ho také brzy udusají. Když je tolik sněhu, že už se slušně bruslit nedá, tak už lze udělat strojovou úpravu i se stopami na klasiku - to ale není dnes. Jestli bude připadávat po centimetrech a pokaždé to "utáhnou", tak zkazí lyžování všem, kteří jezdí klasicky. Úprava je drahá, a takové vyhazování peněz nejen neprospívá, ale škodí.
Zato od Žďárku po Bílé Buky, kde se to naštěstí neupravuje, byla krásná stopa od lyžařů, sice měkká, ale krásné svezení. Rozumím, když OPS utáhla to oraniště ve vodovém sněhu od Bedřichova po Hřebínek. Ale nad tím už byl sníh, ve kterém přirozeně vzniknou stopy pro klasiku od lyžařů a bruslaři si ho také brzy udusají. Když je tolik sněhu, že už se slušně bruslit nedá, tak už lze udělat strojovou úpravu i se stopami na klasiku - to ale není dnes. Jestli bude připadávat po centimetrech a pokaždé to "utáhnou", tak zkazí lyžování všem, kteří jezdí klasicky. Úprava je drahá, a takové vyhazování peněz nejen neprospívá, ale škodí.
5.1.
Vloženo 6.1.2021 9:16
Ahoj, včera to bylo supr. Od Montanie cca 2 km po ledu, ale bez kamenů 😉. Směrem nahoru přibývá sníh.. Na skate paráda. Nevím, jak dnes, možná něco připadlo..
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 6.1.: Ahoj, nevíte někdo jak to vypadá se Souše od Montanie, dá se to? Díky, Lukáš)
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 6.1.: Ahoj, nevíte někdo jak to vypadá se Souše od Montanie, dá se to? Díky, Lukáš)
5.1.
Vloženo 6.1.2021 9:07
Trochu ledovate, ale uplne v pohode, trocha noveho snehu a vecer snezilo dal. Za kilometr uz uplna parada😉
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 6.1.: Ahoj, nevíte někdo jak to vypadá se Souše od Montanie, dá se to? Díky, Lukáš)
(Odpověď na dotaz uživatele Lukáš z 6.1.: Ahoj, nevíte někdo jak to vypadá se Souše od Montanie, dá se to? Díky, Lukáš)
5.1.
Vloženo 5.1.2021 21:13
odpolední skate ze Smědavy, po Knížecí, přes Vlašák, Promenádní ke kiosku, zpět na Soušskou a po Kasárenské na Knejpu. Několik cm spadlo, sněhu dost. Bylo by super kdyby to OPSka opět utáhla alespoň na hladko. Skol
Stadion-Nová louka-Hřebínek-Panelka-Kristiánov-stadion. Skate na 1 lyžích za mě v pohodě bez úhony. Led až za esíčko, ke Gregorovu kříži minimum sněhu na ledové krustě. Od Hřebínku luxusní svezení až po Kristiánov. Za mě pokud se chcete svézt , tak nejlepší sníh mezi Hřebínkem a Pod sedlem Holubníku. Klidně párkrát tam a zpět a budete vychechtaný.
5.1.
Vloženo 5.1.2021 16:20
dopoledne (9.30-12hod) skejtem z Bedřichova přes Hřebínek na Knajpu, zpět na Točnu a přes Kristiánov do Bedřichova -- z Bedřichova na N. Louku je to bída - led, klouže to a lezou šutry a odvodňopvací kanály - z Nové Louky už dobrý a od Žďárku nádhera, klasici mají zatím smůlu - stopy nejsou
Od včerejška připadlo pár mm sněhu a je to vidět na trati Smědava-Mořina a přes Vlaššský hřeben po Knížecí zpět.
I je pár sněhuláků na Vlašském hřebeni pro potěšení.
Hlavně ať padá.
I je pár sněhuláků na Vlašském hřebeni pro potěšení.
Hlavně ať padá.
4.1.
Vloženo 5.1.2021 21:27
přepněte si na jinou oblast Jizerských hor, tam se to většinou píše
(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 2.1.: Zdravím, nějaké info ze Souše ? Dá se na skate ?)
(Odpověď na dotaz uživatele Petr z 2.1.: Zdravím, nějaké info ze Souše ? Dá se na skate ?)
2.1.
Vloženo 5.1.2021 21:59
Není (nebyl). Píšou že jsou +. I dnes jsem to viděl u někoho na fotce.
(Odpověď na dotaz uživatele Sarka z 5.1.: je prosim otevreny kiosek na Hrebinku ? děkuji)
(Odpověď na dotaz uživatele Sarka z 5.1.: je prosim otevreny kiosek na Hrebinku ? děkuji)