Hrubý Jeseník – běžky

Číst celý text

Nejnovější zprávy

Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Jako registrovaný lyžař nebudete muset své jméno pokaždé zadávat. Další výhody registrace.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Zvolte den, kdy jste byli na lyžích
Popište aktuální podmínky tak, aby to pomohlo dalším lyžařům.
Jméno, které se zobrazí u vaší zprávy.
Vyberte oblast, kde jste lyžovali
Vloženo 20.10.2020 12:47
Ovčárna - Rozcestí pod Pradědem. Upraveno, na říjen super. Uvidíme co s tím udělá obleva
Vloženo 19.10.2020 21:44
Odpolední lyžování na Pradědu. Sníh mokrý ale stále velmi příjemné svezení. Sněhu dost. Z Ovčárny po rozcestí upraveno. Běžkařů málo.
Vloženo 18.10.2020 18:56
Dneska dopoledne Ovčárna - Praděd TOP podmínky, děkujeme za parádní úpravu!

ZDROJ: https://www.facebook.com/jesenikbezky/posts/1810574352427349
Vloženo 17.10.2020 13:05
Ovcarna - Praded - stopa upravena na rozcesti pod Pradedem, cesta napul pro pesi a pro lyzare, da se klasika i brusleni. Nahoru na Praded uz horsi, slaple jen od lidi, napul orasan kolem nuly a napul zmrzle a vyfoukane. Ale jet se na tom da 😃 Lidi v sobotu celkem dost, funguji vydejni okenka na obcerstveni.
Vloženo 16.10.2020 21:56
Z Ovčárny na rozcestí pod Pradědem do polovina silnice upravená na bruslení a částečně i na klasiku(odpoledne celkem hodně běžkařů, což nebylo nic moc vzhledem k tomu že se museli všichni vejít na polovinu silnice), ráno sníh zmrzlý tvrdý, klistrové podmínky, odpoledně začal padat sníh takže pak nastoupil smývač a modrý vosk, od rozcestí na Praděd už úprava znatelně horší, bylo nutné párkrát sundat běžky, od rozcestí až na Švýcárnu nějaký blb vyhrnul sníh až na asfalt, takže to bylo nesjízdné po celé trase(snad leda pokud připadne nový sníh tak to půjde jinak ne - ukázka viz 3.foto), od Švýcárny dolů po Kamzík(dál jsem nepokračoval) sněhu plno, akorát teda rozoráno od pěších takže se dalo na běžkách jet jen stoupání do kopce, dál na Petrovku to nevypadalo že by sníh ubýval tak to možná bude sjízdné až tam, příp odhadují že snad až ke skalní tabuli (což nemohu zaručit, ale hranice kde začínala sjízdná sněhová pokrývka se nacházela někde v 1100 m n.m.)
11:50
12:01
13:17
Vloženo 16.10.2020 19:40
Tak na Praďedu je už upravena stopa a běžkuje se. https://www.figura.cz/
Vloženo 15.10.2020 8:35
Různě posbírané zprávy z okolí Pradědu:

Na běžkách je sjízdná trasa Ovčárna - Švýcárna, prozatím bez strojové úpravy. (Zdroj: Panorama ČT dnes ráno).
S největší pravděpodobností / pokud se nezmění podmínky/ bude na víkend strojově upravena běžecká stopa z Ovčárny až na Švýcárnu. ... Okýnko je na Švýcárně otevřeno. (Zdroj: https://www.figura.cz/)
Ale přesto už něco upraveno je: "prozatím jen z Ovčárny ke Sporthotelu Kurzovní." - to psala ve středu večer Renata z týmu Figura v komentáři hluboko schovaném na jejich Facebooku.

Další zprávy od lyžařů jsou samozřejmě vítány, stejně tak zde nechám někomu aktuálně lyžujícímu dotaz k Červenohorskému sedlu, to přece jenom leží o dost níže a i ze zkušeností popsaných v https://www.kamzasnehem.cz/video/ovcarna-svycarna-chs-2012-12 vím, že na okraji sezóny při podmínkách jako v těchto dnech se směrem k sedlu často situace zhoršuje...
Vloženo 15.10.2020 6:15
(Odpověď na dotaz uživatele Karel z 14.10.: Zdravím nebyl jste někdo na Pradědu udlž
Dnes se tam chystáme, dam vědět jake jdou podmínky.
Vloženo 16.10.2020 11:16
Byli jsme ve středu odpoledne.
Cca 30 - 40 čísel sněhu. Úprava byla od Ovčárny až po sedýlko pod Pradědem. Dvě stopy na klasiku + malý pruh na bruslení. Dále na Švýcárnu projeté skútrem.. ale Sjízdné. Na Švýcárně to bylo už se sněhem horší.. Ale na Říjen bomba! Chystáme se zítra ještě..Podle zpráv od známého Ovčárna - Sedýlko krásně sjízdné.. na Švýcárnu už jsou vytáté kaluže,ale s opatrností se dá dojet až na Švýcárnu.(Okýnko na Švýcárně jede)
Vloženo 15.10.2020 8:52
Na FB stránkách Kurzovní jsou i fotky z včerejší úpravy. Aktuálně do toho prý zapršelo, ale úprava na víkend stále platí.
Vloženo 2.4.2020 7:30
Pozor, od 1. dubna je uzavřena silnice přes Červenohorské sedlo. Mohou tam jen linkové autobusy. Zdroj: https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3070160-posledni-etapa-rekonstrukce-silnice-pres-cervenohorske-sedlo-bude-cely-duben-zavrena. = částečná odpověď na dotaz týkající lyžování v okolí Pradědu.
Vloženo 27.3.2020 6:49
Parkování na ČHS v pohodě. Z ČHS po rozcestí pod Pradědem jen jedno vytáté místo cca 5m. Jinak ucházející. Na skate o něco lepší. Švýcárna - rozcestí pod Pradědem i částečně vyfrézovaná stopa. Super svezení. Praděd - Ovčárna rozježděno nákladními rolbami po celé šířce - bořilo se.
Vloženo 26.3.2020 21:15
Parkování na CHS zadara a bez problémů. V úterý byla trasa upravena až k Pradedu, teď už asi potálo. Ale v pondělí má prijit zase sníh...
Vloženo 24.3.2020 20:29
ČH Sedlo - Ovcarna super (My teda jeli jen po rozcestí pod Pradedem). Celé strojove upraveno, po Petrovku i na skate. Dále skate s mírným obtížemi ale lze. Busy na Ovčárnu nejezdí.
Vloženo 24.3.2020 17:48
Ne.
(Odpověď na dotaz uživatele Vojta z 24.3.: Ahoj, běžkuje se z Červenohorského sedla na Praděd nebo je vše uzavřený a vůbec se tam nemůže?
Díky)
Vloženo 16.3.2020 18:53
Ztracenky- Alfredka stale dobře jetelne, i když raději skate, protože se střídá namrzlý podklad s firnem. I sjezd na Žlutý potok možný, akorát vytatych mist už více.
Vloženo 15.3.2020 21:47
Dnes z ČS na Praděd v pohode nahore umrzlo dole obcas mokry tam kde svitilo slunko.
Vloženo 15.3.2020 18:49
Pod Ztracenymi - Alfredka - Pod Maly Kotlem
Tak tady je svět ještě v pořádku! Děkujeme lidem co se o to tu starají, že tu nepodlehli hysterii.
Super svezení, tedy spíš skoro let, na luxusním podkladu!! Díky
Pak výlet od Alfrédky na hřeben. Po sněhu se nechá v zásadě až na Vysokou Holi... ikdyž na ní už je to se sněhem slabší. A přes Ztracené nazpět na Skřítek.
Vloženo 15.3.2020 8:41
Aktualizace pro Alfrédku: v neděli 15.3. už nebude otevřen stánek u Alfrédky ani s pultovým prodejem přes okénko. Od neděle 15.3. bude provoz stánku pro zimní sezonu 2020 ukončen. Zdroj: http://www.alfredka.cz/
Vloženo 15.3.2020 8:33
Pod Ztracenými Kameny _ Alftedka pořád dobře. Ráno zmrzlé před polednem to již měkne a je firn. Stopy starší projděte lidmi. Klasika i skate možné. Okruh kolem Ostružné již téměř neprůjezdný - z každé strany tak do poloviny ale dobrý. Sjezd z magistrály do Žlutého potoka v pohodě.pouze 100 m dole úplně vytate misto v délce 10m. Spojka od tud ke Skritku použitelná pouze až na horizontální asfaltce . Spádová cesta pod Kameny v ledu nebo úplně holá. Sníh v terénu teprve až 100m pod Ztr. Kameny. Alftedka - částečně c provozu před okno.
Vloženo 14.3.2020 22:29
Ovčárna-Praděd-Švýcárna. Ráno zmrzlý, odpo písek, urolbovaný na skate, po krajích stopa na klasiku rozbitá. Od odbočky na Praděd po Švýcárnu jen skate. Dál směr ČHS dvě stopy na klasiku. Dál než na Slatě jsem nejel
Vloženo 9.3.2020 20:35
Cervenohor. Sedlo > Praded a zpet po magistrale. Teplota kolem 0'C bezvetri, obcas slunicko 🌞, idealni tvrda stopa skate/klasika. Cestou zpet od Kamziku uz trosku meknulo ale porad luxus ⛷ ❄ lyzovacka.
Vloženo 10.3.2020 8:35
(Odpověď na dotaz uživatele Market z 8.3.: Prosím o tip na pěknou nenáročnou bežeckou trasu se 7letou holčinou v okolí Ramzové.Děkuji.)

Přímo u Ramzové už si nejsem jistý, dlouho se tam neupravovalo, asi moc sněhu nebude. Paprsek je vzdušnou čarou nedaleko, jen je třeba se nahoru přes Petříkov nějak vydrápat (nebo vyjet z Velkého Vrbna lanovkou, ale to už je zas dál od Ramzové). A na Paprsku jet po magistrále z Paprsku k Císařské boudě (nejkratší, nejširší, nejrovnější), nebo okruh Pralinka po směru hodinových ručiček (pro lyžaře, co stojí poprvé na běžkách, to asi není, nějaké sjezdy tam jsou, ale ne moc náročné)
Vloženo 10.3.2020 8:31
(Odpověď na dotaz uživatele Miroslav Rajci z 8.3.: Zdravím všechny, chtěl bych poprosit radu kam se dá ještě na klasiku pro začátečníky? Nějaké pěkné projetí nic moc kopce. Děkuji za odpovědi a rady :))

1) Paprsek - když se člověk dostane nahoru lanovkou, větším kopcům se vyhne. Něco víc je na https://www.kamzasnehem.cz/video/paprsek-2012-12
2) pod Pradědem (Ovčárna - Švýcárna) - dostatečně široké a bez větších kopců, ale někdy tam může být moc lidí včetně převahy pěších
3) Dolní Morava, teď už je asi lepší pro začátečníky se nechat nahoru vyvézt lanovkou
Vloženo 8.3.2020 18:10
Trasa ČHS - Praděd - ČHS: trocha čerstvého sněhu, stopa upravená. Luxusní lyžovačka 😊
Vloženo 8.3.2020 20:51
ČHS - Švýcárna - Počasí sice nedovolilo výhledy, ale skvěle upravená stopa vše vykompenzovala. Pouze první stoupání od sedla trošku zledovatělé. Jinak nádhera bez větru.
Vloženo 7.3.2020 13:56
Dnes Skřítek - Pod Ztracenými kameny - Alfrédka - a kolem Žlutého potoka zpět na Skřítek. Ráno po sedmé na Skřítku led + na tom trošku prašanu, na to že ještě na Klepáčově nebyl žádný sníh, tak dobré. Nahoru pod Ztracáky šlo ráno vyjít na lyžích, dolů bych to rozhodně nejel. Od rozcestí po Alfrédku podmínky dobré, i když oproti ideálnímu minulému víkendu viditelné zhoršení, ale v rámci sněhových možností upraveno kvalitně. Okruh kolem Ostružné buď ráno upraven nebyl, nebo stihl zafoukat, protože nahoře byl vítr dost silný, do toho sněžení, ale aspoň bylo málo lidí :) Sjezd kolem Žlutého potoka upraven a v parádním stavu. Spojka na Skřítek potom již místy téměř na hraně sjízdnosti.
Vloženo 6.3.2020 21:31
Karlova Studánka,,Hvězda aut.st. - Kapitánská cesta - rozcestník Jelení cesta
Kdy: 6.3.2020, 17:00
Směrem z Hvězdy nahoru prvních 1.5 km k prvnímu rozcestníku cca 2cm nového sněhu, docela bída, ale lyže na nohách, pak jako mávnutím kouzelného proutku krásná bílá krajina - dostatek sice mokrého, ale čistého a čerstvého sněhu, po kterém se dalo hezky doklouzat až k rozcestníku Jelení cesta. Z rozcestníku dolů směrem na Karlov pohledem pořád dost čistého sněhu (nejel jsem).
Na turistiku vzhledem deštivému týdnu paráda, na kondiční běh lépe jet v sobotu nahoru.
Vloženo 6.3.2020 6:38
Aktuální informace jsou na bilestopy.cz nebo fb: Běžky v Jeseníkách, Fotky z běžek Kam za sněhem, Paprsek, Běžky Skřítek, Běžky Karlov Nová Ves atd.

(Odpověď na dotaz uživatele Milan z 5.3.: jsou nekde na netu aktualne upravene trasy v Jesenikach? .. na skate?
díky.M)
Vloženo 5.3.2020 7:49
Odpověď na dotaz, skate, Ivana: dá se také: Pod Ztracenými kameny - Alfrédka, pravidelně upravováno, aktuálně se nahoru musí po svých, asi 200m výškových, že Skřítku 2km, z Nové Vsi je to delší.
Vloženo 4.3.2020 14:10
Odpověď pro Ivana:
Na skate Paprsek nebo Dolní Morava
Vloženo 4.3.2020 13:19
od 9.3 jsem na dovo v Jeseníkách, prosím, pokud vůbec lze, poradíte mi někdo trasu na skate? Jsem trochu rozmazlená z perfekt úpravy v Jizerkách, tak určitě i v Jeseníkách existuje skate úprava, jen to vůbec neznám.
Děkuji moc

O oblasti

Nejvyšším vrcholem celých Jeseníků je Praděd. Odtud se dá po nejznámější hřebenové lyžařské trase v Jeseníkách zamířit přes chatu Švýcárna na Červenohorské sedlo, pokračovat se dá i dále k vrcholu Šerák a do sedla Ramzová. Množství lyžařských tras ale najdeme také u středisek níže pod Pradědem, jako jsou Malá Morávka, Karlov nebo Karlova Studánka. V případě příznivějších sněhových podmínek se dá lyžovat také v blízkosti největších měst v oblasti, kterými jsou Šumperk, Jeseník nebo Vrbno pod Pradědem.

Podívejte se na video a popis výletu z Červenohorského sedla na Ovčárnu.

Ostatní podoblasti v rámci oblasti Jeseníky